[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:08

@Linde: Ik heb geloof ik ook een dikke week gehad dat ik bij bepaald bewegingen mijn Mirena kon "voelen" en een druk in mijn onderrug (ik zou denken zoals menstruatie krampen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, want slikte al jaren de pil door waardoor bloedingen nihil waren) daarna nog enkele malen een paar dagen per maand tot uiteindelijk niets meer.
Hier moet hij over 6maand al vervangen worden...

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:10

Anderen die ook een ontregelde cyclus hadden na het coronavaccin? Ik was 9 dagen te vroeg ongesteld een paar dagen na m'n tweede prik, wat me echt nog nooit is overkomen. Ik weet dat het een symptoom kan zijn, maar vond het toch bijzonder.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:17

:= ik heb wel voor het eerst terug (na +/-4j) spotting gehad, maar dacht dat dit kwam doordat ik bijna mijn spiraal moet laten vervangen. Dus eigenlijk is het nu afwachten of het over een dikke week opnieuw zo is of niet...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:26

Lynnepinny schreef:
Anderen die ook een ontregelde cyclus hadden na het coronavaccin? Ik was 9 dagen te vroeg ongesteld een paar dagen na m'n tweede prik, wat me echt nog nooit is overkomen. Ik weet dat het een symptoom kan zijn, maar vond het toch bijzonder.

Nee geen doorbraakbloedingen want ik moest telkens rond mijn prik ongesteld worden. Had wel het idee dat ik iets heftiger ongesteld was, maar dat kan ook toeval zijn.

Ik word sowieso ondanks Kyleena gewoon elke maand ongesteld, maar de hoeveelheid stelt echt niets voor.
Alleen in het begin iets buikkrampen en mindere huid. Verder denk ik er eigenlijk niets van te merken.
Ik heb hem nu twee jaar en ondanks dat ik weet wanneer hij vervangen moeten worden vind ik het ergens toch spannend :') . Hoe weet je nou dat hij bijna uitgewerkt is :+ .

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:29

Lynnepinny schreef:

Of t helemaal door mn vaccinatie kwam durf ik niet te zeggen. Maar ik was in vergelijking met 'normaal' (in hoeverre je t zo kan noemen na verwijderen mirena spiraal maar wel altijd ongesteld geweest) 6 dagen te laat

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:31

Kyleena, is dat na 3 of na 5 jaar? Ik ben ook bang het te vergeten. Zit er nu 2 jaar in. Denk ik. :+

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste maanden zo goed als niet meer ongesteld ben. Maar of dat toeval is of door de vaccinatie... Aan de ene kant wel leuk, aan de andere kant blijft er toch een stemmetje in mijn hoofd klinken dat ik zwanger ben :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:51

Gewoon doorplannen in je agenda van je telefoon.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:11

Hoi bokkers, ik weet dat je een zwangerschapstest gewoon kan doen als je de pil slikt, maar kan dit ook in de stopweek als je bloedt? Want stel dat er bloed in het glas/de beker komt waar je in plast, is het dan nog gewoon 'geldig' zeg maar?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:23

Jahoor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:13

Ja. Je kan gewoon testen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:42

Oké! Bedankt!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:14

Heeft iemand ervaring met hoe lang het duurt voordat je van alle mentale bijwerkingen af bent als je stopt? Ik las op internet tot wel een half jaar? :\

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:20

Schemerdier schreef:
Kyleena, is dat na 3 of na 5 jaar? Ik ben ook bang het te vergeten. Zit er nu 2 jaar in. Denk ik. :+

Vrij zeker van dat het 5 is, waarschijnlijk zelf 6 zei mijn gynae maar kan (nog) niet gegarandeerd worden. Daar is nog onvoldoende onderzoek naar gedaan. Heb je geen kaartje gekregen op de dag van het inbrengen?

Ik zou normaliter ongesteld moeten zijn geworden een paar dagen terug. Heb nu dus een maand mijn Kyleena spiraal. Maar buiten spotting her en der dus helemaal niets. Mentaal ben ik wel prikkelbaar.. Veel stress en onrust, maar kan aan veel andere dingen liggen ook. Iemand met dezelfde ervaring? Ik las vooral dat het na x aantal maanden de menstruatie stopte. Ik heb binnenkort wel controle bij de gynae maar wou gewoon eens polsen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:20

Ik weet alleen dat een Mirena 5j mag blijven zitten.

Hier heeft het idd een maand of 4 geduurd vooraleer ook de spotting uit bleef. Wel soms nog wat gespannen borsten of gevoelige tepels, maar hangt wat met mijn algemene fysieke en mentale fitheid samen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:34

Kyleena mag ook 5 jaar blijven zitten volgens mij. Jaydess maar 3 jaar :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:41

Morgen krijg ik mijn spiraal wissel ben benieuwd.

En dan kijken hoe lang het duur voordat ik verbetering merk of juist niet haha

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:50

Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil, werd na een dag of 3 ongesteld. Dit was een hele hevige menstruatie. Duurde een dag of 5. Daarna was het over en nu ben ik ineens weer heel heftig ongesteld.
Herkenbaar voor iemand?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:15

Majabeestje schreef:
Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil, werd na een dag of 3 ongesteld. Dit was een hele hevige menstruatie. Duurde een dag of 5. Daarna was het over en nu ben ik ineens weer heel heftig ongesteld.
Herkenbaar voor iemand?

Voor mij niet maar heel veel dames hebben eerst een onregelmatige cyclus die totaal anders verloopt na het stoppen met de pil. Soms wel een half jaar of langer voordat het zich stabiliseert.

Vervelend maar niet zorgelijk.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:28

Hier geen succes met de wisseling…

M’n baarmoedermond was geïrriteerd en bloeide terwijl ik niet ongesteld ben.,

Dus voor zekerheid een uitstrijkje.. en toen ging ze verder verging ik van de pijn… ging bijna van m’n stokje..dat ik besloten hebt om de koper spiraal niet te laten plaatsen.. jeetje wat deed dat zeer..

Eerst maar alles tot rust.. uitstrijkje afwachten.. en dan of nieuwe poging of onder roesje maar daar heb ik geen ervaring mee.

Iemand ervaring met spiraal plaatsen onder roesje?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:00

plutolover schreef:
Hier geen succes met de wisseling…

M’n baarmoedermond was geïrriteerd en bloeide terwijl ik niet ongesteld ben.,

Dus voor zekerheid een uitstrijkje.. en toen ging ze verder verging ik van de pijn… ging bijna van m’n stokje..dat ik besloten hebt om de koper spiraal niet te laten plaatsen.. jeetje wat deed dat zeer..

Eerst maar alles tot rust.. uitstrijkje afwachten.. en dan of nieuwe poging of onder roesje maar daar heb ik geen ervaring mee.

Iemand ervaring met spiraal plaatsen onder roesje?

Je hebt PB :)

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:49

Ik ben inmiddels vrij zeker dat ik de Kyleena wil. Alleen ik heb nog nooit iets van een onderzoek down there gehad. Ik vind het echt een mega grote drempel om 'm te laten zetten. Ik vind dat zo naar dat ik daar dan met mijn benen wijd moet :oo Ik weet dat het niemand wat boeit dat ze recht bij me naar binnen kijken, dat hebben ze zo vaak gezien... Maar ik vind het echt gewoon doodeng.

Wat rot pluto! Hopelijk komt er ook niks bijzonder uit het uitstrijkje

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:58

Calixae geef dat gewoon goed aan. Voor degene die hem zet is het gewoon het werk, maar als ze weten hoe spannend jij het vind kunnen ze je iets beter begeleiden.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:25

Dank voor je tip!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:32

Snap dat je het spannend vindt, zelf wilde ik ook niet naar de huisarts hiervoor, maar de verloskundige vond ik geen probleem. (Maar die kende ik al en had me al zo gezien, dus vond dat gewoon anders)

Wat mij hielp, is een jurkje of tuniek aan doen: dan loop je niet zo bloot naar die tafel toe. Je hoeft nl alleen je onderkleding uit te doen. En idd aangeven dat je het heel spannend vind.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:39

Na de nachtmerrie die ik vorige maand had bij de huisarts laat ik het uitstrijkje niet meer daar maken. Voortaan ga ik naar de gynaecoloog