Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:23

Via de bank app…. En daar komen we ondertussen heel lastig vanaf ..

De qr app is wat dat betreft kinder spel

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:57

Cer schreef:
welcome to the future...

de tijd dat we met rooksignalen communiceerden ligt ver achter ons. Niet dat we nu alles maar goed moeten vinden, maar sommige dingen gaan zoals ze gaan.
Onze QR code werkt voor de helft niet JUIST vanwege privacy....

Mijn moeder (78) zegt juist dat vroeger de hele buurt/dorp wist hoe en wat.
En dat je nu juist minder bekend bent (iig in je buurt) en dat je veel meer kan leven hoe je wilt zonder dat je moet doen wat de buurt van je verwacht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:08

Het sinterklaasverhaal gaat verder want er komt dus een ander zwarte pieten journaal.

Met Thierry Baudet en Geert Wilders :')

Het is dat ik ze geen kijkcijfers gun, maar ben toch wel benieuwd.

Het komt op YouTube bij ongehoord Nederland

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:10

Benieuwd wat voor complotsprookjes daarin opgediend gaan worden aan de onschuldige kindertjes.
Maar niet benieuwd genoeg om te kijken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:32

Wat mij wel opvalt aan dat soort groepen is behalve dat ze extreem zijn tegen corona , het vaak ook behoorlijke racisten zijn.

Niet iedereen natuurlijk maar een bepaalde groep staat ook altijd maar te roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen het land uit moeten , ze hun banen inpikken , hun woningen enzovoort. En dan niet op een zacht uitgedrukte manier maar het zijn vaak behoorlijk racistische opmerkingen.

Zo zie ik het ook gebeuren op de Facebook pagina van bijvoorbeeld RTV Drenthe , als daar maar iets over asielzoekers wordt gepraat open ik de reacties niet eens meer want het is om te huilen.

We hebben vooral veel te maken met boos mensen volgens mij , overal maar tegen aanschoppen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:36

verootjoo schreef:
Het sinterklaasverhaal gaat verder want er komt dus een ander zwarte pieten journaal.

Met Thierry Baudet en Geert Wilders :')

Het is dat ik ze geen kijkcijfers gun, maar ben toch wel benieuwd.

Het komt op YouTube bij ongehoord Nederland

Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat werken. 2 Sinterklazen tegelijkertijd. En de Zwarte Pieten? Zwart gecamoufleerde Proud Boys?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:40

Zebrastreep schreef:
Wat mij wel opvalt aan dat soort groepen is behalve dat ze extreem zijn tegen corona , het vaak ook behoorlijke racisten zijn.

Niet iedereen natuurlijk maar een bepaalde groep staat ook altijd maar te roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen het land uit moeten , ze hun banen inpikken , hun woningen enzovoort. En dan niet op een zacht uitgedrukte manier maar het zijn vaak behoorlijk racistische opmerkingen.

Zo zie ik het ook gebeuren op de Facebook pagina van bijvoorbeeld RTV Drenthe , als daar maar iets over asielzoekers wordt gepraat open ik de reacties niet eens meer want het is om te huilen.

We hebben vooral veel te maken met boos mensen volgens mij , overal maar tegen aanschoppen.

Die boosmensen laten gewoon veel van zich horen. Volgens mij zijn het er niet zoveel, het zijn vooral steeds dezelfde die overal willen protesteren en de boel opruien tegen alles wat maar een autoriteit is.
Zijn eigenlijk de nozems van nu.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:56

verootjoo schreef:
Zebrastreep schreef:

Die boosmensen laten gewoon veel van zich horen. Volgens mij zijn het er niet zoveel, het zijn vooral steeds dezelfde die overal willen protesteren en de boel opruien tegen alles wat maar een autoriteit is.
Zijn eigenlijk de nozems van nu.

Dat zou best kunnen bij RTV Drenthe reageren altijd inderdaad de mensen met dezelfde mening. De mens met een neutrale mening zit er al niet eens meer op te reageren. Dus eigenlijk praten ze ook alleen maar met lotgenoten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:35

ruitje schreef:
Eleeke schreef:
Het beste wat wappies ons gebracht hebben is het idee voor een CO2 maximum.
Als je dat wil koppelen aan je CTB dan heb je ergens een IT afslagje gemist.
Maar het idee op zich vind ik geweldig.

Een soort self-fulfilling prophecy.

En het mijn immuunsysteem kan dit aan wat ik ben gezond argument ... is natuurlijk ik ben alleen op de wereld en de rest kan stikken argument.

TNO heeft daar gewoon onderzoek naar gedaan hoor, is geen ' wappie idee'

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ysteem-tno

jawel, want er is nul sprake van nog. Er worden zoveel mogelijkheden onderzocht om te zien hoe we onze CO2 voetprint kunnen verkleinen. En al helemaal niet met een QR code.
Ik ben overigens voor, maar zoals ze zelf ook zeggen in het artikel, het is extreem complex. Je zal dan een Co2 bank moeten oprichten waar iedereen een co2 rekening heeft. Eigenlijk een volledige tweede "geldstroom". naast de huidige economie.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:47

Ik denk toch in dit hele verhaal dat mensen meer aan hun weerstand moeten doen. Veel kantoorbanen, weinig buiten, weinig beweging, slecht eten, te hygiënisch leven. Met vaccineren komen we er duidelijk niet uit, ja dat klinkt hard maar het moment dat de ic vol loopt met rond de 85 procent vaccinstiegraad gaat er toch iets niet helemaal goed. Misschien is dit te simpel gedacht van mij maar er moet, denk ik, eerder wat gebeuren op dat vlak als dat we maar blijven vaccineren terwijl het te weinig helpt. COVID blijft in onze maatschappij, dit is in mijn ogen gewoon een nieuwe zware ziekte. Hoe belangrijk is je eigen weerstand dan? Ik denk het belangrijkste. We kunnen namelijk niet zo door gaan.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:52

Horseloverl schreef:
Ik denk toch in dit hele verhaal dat mensen meer aan hun weerstand moeten doen. Veel kantoorbanen, weinig buiten, weinig beweging, slecht eten, te hygiënisch leven. Met vaccineren komen we er duidelijk niet uit, ja dat klinkt hard maar het moment dat de ic vol loopt met rond de 85 procent vaccinstiegraad gaat er toch iets niet helemaal goed. Misschien is dit te simpel gedacht van mij maar er moet, denk ik, eerder wat gebeuren op dat vlak als dat we maar blijven vaccineren terwijl het te weinig helpt. COVID blijft in onze maatschappij, dit is in mijn ogen gewoon een nieuwe zware ziekte. Hoe belangrijk is je eigen weerstand dan? Ik denk het belangrijkste. We kunnen namelijk niet zo door gaan.

Meh, ons immuunsysteem is dankzij de evolutie perfect voor een mensaap die misschien in z'n leven 100km van z'n geboorteplaats terecht komt.
We kunnen gezond gaan leven wat we willen, zolang we blijven reizen zullen we dit soort pandemieën van RNA virussen houden.
Maaaarrrr het kan wel bijdragen. Maar niet zoveel als we willen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:55

Op mijn fb een aantal niet gevaccineerde mensen die Corona nu hebben of net hebben gehad en dit “ hebben overwonnen door natuurlijke goede weerstand, goed immuunsysteem en kruiden”.
Wat hen weer bevestigt in het idee dat het niets voorstelt.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:58

Muze schreef:
Op mijn fb een aantal niet gevaccineerde mensen die Corona nu hebben of net hebben gehad en dit “ hebben overwonnen door natuurlijke goede weerstand, goed immuunsysteem en kruiden”.
Wat hen weer bevestigt in het idee dat het niets voorstelt.

Ik kwam letterlijk ergens 'groentesoep' tegen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:06

Ilse_123 schreef:
Ik kwam letterlijk ergens 'groentesoep' tegen.

Dat was vroeger in de Penny toch ook de oplossing voor alles :j :')

Ik denk dus echt wel dat je je immuunsysteem moet verzorgen. Niet met groentesoep dan :') Maar ook als je geënt bent is het je immuunsysteem dat het moet doen. Niet de prik, die veroorzaakt alleen maar een reactie van je immuunsysteem. Doet die het niet zo goed, dan heb je een probleem. Niet alleen met Corona, maar met alles wat buiten zo rondvliegt....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:12

Ach thuis heb ik ook een moeder die denkt dat haar weerstand goed genoeg is voor een mild verloop van Corona. Maar zij heeft zich wel laten vaccineren uiteindelijk. Ze denkt ook dat wij er allemaal gemakkelijk doorkomen omdat we jong zijn :+. Ik start de discussie inmiddels niet meer met haar.

Soms denk ik vooral nu dat natuurlijke selectie wel goed zou zijn. Ik zie toch een hoop mensen op Facebook voorbij komen , waarvan ik wel had verwacht dat die een stuk slimmer waren als dat ze nu doen. Bij sommigen verwacht je het wel , bij anderen weer niet. En vooral waar je het niet verwacht zijn het ook wel mensen waar ik het oprecht jammer van vindt dat ze zo zijn gaan denken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:16

Ja dat verbaast mij ook regelmatig.
En ja ik ben van mening dat gezond leven vast een klein beetje extra helpt maaaaaar… het is niet zaligmakend.
En zo lijkt het bij deze mensen wel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:33

Mizora schreef:
In Urk zijn ondertussen 135 mensen vanwege corona in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 21 in de laatste 4 weken, dat is 1 op de 1000 inwoners die in het ziekenhuis is beland in de afgelopen 4 weken.

135 opnames op 21.000 mensen, waarvan 11.900 mensen 25+ is. De groep onder de 25 heeft weinig kans om in het ziekenhuis te komen, zelfs zonder vaccinatie. Long covid is een ander verhaal, maar ziekenhuisopnames zijn in deze leeftijdsgroep beperkt. Grofweg 1% van de IC-opnames en krap 2% van de verpleegopnames. Dat komt neer op 2, maximaal 3 van de opnames op Urk logischerwijs in die leeftijdscategorie zullen vallen. Wat dat ook betekent is dat 1 op de 90 mensen boven die leeftijdscategorie ondertussen in het ziekenhuis hebben gelegen vanwege corona op Urk.

Heel Nederland heeft 12.6 miljoen inwoners boven de 25, ruim 1000x zoveel. Zelfs als we niet corrigeren voor de leeftijd (de rest van Nederland heeft namelijk 2x zoveel 65+'ers per capita), zouden we het dan alsnog over 142.000 opnames gehad hebben. We zitten op 79.000 opnames door covid19 sinds de start van de epidemie (waarvan de laatste krap 3800 in de afgelopen 4 weken, dat wijkt nogal af van de 17.500 die je zou verwachten met Urk in gedachten wanneer je naar de volledige populatie kijkt).

En heus, ik vind het sneu voor de mensen van Urk die dachten beschermd te zijn door groepsimmuniteit te hebben bereikt in combinatie bidden aan god. Maar het laat wel heel duidelijk zien dat vaccineren een positief effect heeft gecombineerd met het CTB.

Ik kom van Urk, dus ik voel me aangesproken. ;-)

Corona gaat weer rond inderdaad. Bij het merendeel van de mensen alleen lichte verkoudheid. Helaas wel een aantal oudere, volledig gevaccineerde, mensen naar het ziekenhuis. (vaccin niet meer zo werkzaam denk ik. Deze groep heeft het vaccin natuurlijk als 1 van de eersten gehad)

Sinds de vaccinatie bij de huisarts te krijgen is zijn trouwens wel ontzettend veel mensen nu gevaccineerd. Ik denk persoonlijk dat het virus daarom weer zo rondgaat. Veel mensen hebben verkoudheidsklachten gekregen na het vaccin.

Ik vind het zo jammer dat Urk een bepaalde "status" gekregen heeft, alsof het corona volledig negeert. Het trekt allerlei wappies aan. Ik zag die Thierry Baudet ook weer lopen, waarbij er dan vanuit een bepaalde hoek beelden gemaakt worden alsof hij veel aanhangers om zich heen heeft.

Er zijn nog nooit zoveel toeristen geweest sinds corona. Allemaal mensen die komen met de gedachte van: ja maar hier kunnen en mogen we alles, en vervolgens gaan rellen of demonstreren. Vervolgens komt Urk weer groot in het nieuws. Rot lekker op ramptoeristen.

Er wordt misschien minder gevaccineerd dan elders, maar mensen houden wel degelijk rekening ermee. Asociale uitzonderingen daar gelaten. Sowieso wordt er op Urk bijvoorbeeld niet gezoend bij begroeten of handen gegeven. Dat is altijd al zo geweest.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:35

Dank @Matheno , goed om het ook eens ervaringen van een andere kant te lezen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:51

Matheno schreef:
Ik kom van Urk, en ik zie mensen vooral typen: "Ja, maar er word niet getest" of "Ja, maar het wordt gewoon niet naar buiten gebracht"

Feit is dat hier eigenlijk nooit corona maatregelen zijn doorgevoerd. Ik denk dat er dus al groepsimmuniteit is.

Mijn vader is behoorlijk ziek geweest vlak voor corona echt kwam. Wij dachten toen dat hij gewoon een flinke griep te pakken had en zijn dus gewoon elke dag op bezoek geweest. Later werd aangetoond door een bloedonderzoek dat hij dus antistoffen had voor corona, en wij dus hoogstwaarschijnlijk allemaal besmet zijn geweest.

En dit geldt voor vrij veel bewoners van Urk. Dagelijks familiebezoek is nog erg normaal in deze omgeving.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat mensen gezonder zijn op Urk. Er zijn weinig mensen met morbide obesitas of zwaar overgewicht en er wordt doorgaans nog hard (fysiek) gewerkt. Vlees wordt nog gekocht bij een echte slager, en groentes vaak bij de groenteboer.

Dit is je eerdere bericht geweest. Dat matcht niet met je huidige verhaal dat er rekening mee wordt gehouden. Het is overigens ook wel heel bijzonder dat juist op Urk een zo hoog aantal ziekenhuisopnames is dat dan ook nog eens allemaal oudere gevaccineerden zijn volgens jou, terwijl maar zo'n klein gedeelte gevaccineerd is (1 op de 3 18+'ers).
Nee, het virus gaat niet rond vanwege de vaccinatie. Je krijgt namelijk geen corona van de vaccinatie, dat is onmogelijk. Je een paar dagen gammel voelen kan overigens wel prima door de vaccinatie, maar dat is niet besmettelijk. De besmetting zit hem in het daadwerkelijke rondgaan van sars-cov-2 en heeft niets te maken met dat er nu wel gevaccineerd wordt, anders dan dat de enige reden dat er nu gevaccineerd kan worden is omdat deze mensen niet eerder gevaccineerd zijn.

Urk heeft 4x zoveel ziekenhuisopnames gehad de afgelopen maand als de rest van Nederland (per capita). En in totaal bijna 2x zoveel als de rest van Nederland. Dit terwijl de populatie dus zo enorm veel jonger is en volgens jou ook gezonder leeft. Overigens is Urk niet meer of minder obees dan de rest van Nederland. 46% van Urk heeft overgewicht (t.o.v. 50% over heel Nederland, maar in de leeftijdsgroep 18-34 is het slechts 35% en deze leeftijdsgroep is in Urk veel groter, dus dat brengt hun gemiddelde automatisch naar beneden) en 14% van Urk heeft Obesitas, gelijk aan het Nederlands gemiddelde.

Het zijn niet de toeristen die gaan rellen in Urk en daarmee de slechte naam veroorzaken. Het zijn de Urkers die gereld hebben in Urk die daarmee in het nieuws zijn gekomen. Ja, de ramptoeristen veroorzaken overlast, maar wat in het landelijke nieuws terecht is gekomen, is gewoon door Urkers zelf gedaan.

Bron:
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... t-gemeente
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... olwassenen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 15:08

Ze zegt alleen dat mensen na vaccinatie verkouden zijn geworden niet dat ze Corona hebben. Na vaccinatie ben je soms wat gammel en misschien bevattelijker voor verkoudheid alhoewel dat nu overal speelt. Veel grote gezinnen met kinderen is er altijd wel eentje die verkouden is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 15:17

bigone schreef:
Ze zegt alleen dat mensen na vaccinatie verkouden zijn geworden niet dat ze Corona hebben. Na vaccinatie ben je soms wat gammel en misschien bevattelijker voor verkoudheid alhoewel dat nu overal speelt. Veel grote gezinnen met kinderen is er altijd wel eentje die verkouden is.

Dat zegt ze wel degelijk:
Citaat:
Sinds de vaccinatie bij de huisarts te krijgen is zijn trouwens wel ontzettend veel mensen nu gevaccineerd. Ik denk persoonlijk dat het virus daarom weer zo rondgaat. Veel mensen hebben verkoudheidsklachten gekregen na het vaccin.

En uiteraard gaan er op het moment ook allerlei verkoudsheidsvirussen rond (ik ben er zelf ook door geveld, ironisch genoeg waarschijnlijk opgelopen op de vaccinatielocatie. Uiteraard getest en gelukkig negatief bevonden), maar dat zorgt niet voor corona-gerelateerde ziekenhuisopnames.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 15:18

Geen idee of iedereen corona heeft, er wordt alleen veel "gesnotterd". Mijn moeder heeft maandag haar 2e vaccinatie gehad en is ook verkouden nu. Zij was nog wat terughoudend wat betreft vaccineren omdat ze trombose heeft.

Ook hoor ik veel mensen die "stiekem" gevaccineerd hebben. Vooral veel jongeren, zodat ze weer kunnen stappen. Bij de GGD ben je natuurlijk meteen verklapt, maar bij de huisarts is het allemaal wat algemener. Ik weet persoonlijk niet waarom dat stiekem zou moeten, misschien stoer doen tegenover vrienden, maar so be it.

Op Urk worden bijna geen mondkapjes gedragen, dus wat dat betreft weinig tot geen maatregelen, máár de natuur van een 'urker' is dus ook geen handen geven, zoenen of knuffelen, en teveel drukte wordt ook niet echt gewaardeerd.

En wat betreft het rellen.. Tja, dat vind ik hetzelfde als zeggen dat "alle Amsterdammers demonstreren en rellen".

Mizora schreef:
Dat zegt ze wel degelijk:

Voor mij is elke verkoudheid coronavirus. Of dat dan variant Covid-19 is of niet, ik wil het beide niet. ;-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 15:35

Dat klopt niet hoor:

Citaat:
Er zijn meer dan tweehonderd virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken. De rhinovirussen zijn de belangrijkste verwekkers, soms een coronavirus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:20

Zebrastreep schreef:
Soms denk ik vooral nu dat natuurlijke selectie wel goed zou zijn. Ik zie toch een hoop mensen op Facebook voorbij komen , waarvan ik wel had verwacht dat die een stuk slimmer waren als dat ze nu doen. Bij sommigen verwacht je het wel , bij anderen weer niet. En vooral waar je het niet verwacht zijn het ook wel mensen waar ik het oprecht jammer van vindt dat ze zo zijn gaan denken.

Dat gevoel herken ik wel. Echt hele leuke mensen die ik ken hebben moeitie met vaccineren. Een vriendin heeft zich alsnog laten vaccineren vanwege de beperkende maatregelen. Anderen zeggen zich nooit te laten vaccineren Ik vind het jammer dat ze zo denken. Maar ik laat ze niet vallen. Bij mij is iedereen welkom.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 16:29

Digi schreef:
PoelieWoelie schreef:
Ik ben dan juist wel heel erg benieuwd naar de uitleg. Hoe wil je me anders overtuigen?

Ik ben helemaal niet van plan om wie dan ook te overtuigen hoor. Zonde van de tijd.
Maar ik kaats hem even terug: wat vind jij leuk/goed/positief/motiverend/inspirend/mooi aan controle en verdeeldheid?

Ik vind niet dat er controle en verdeeldheid heerst. Maar ik ben juist wel benieuwd waarom anderen dat wel vinden.

Ok dat is heel fijn voor jou.
Als je nu naar een cafe/restaurant/bioscoop/sportschool wil dan moet je kunnen laten zien dat je je hebt in laten spuiten met een goedje gemaakt door big farma of je moet laten zien dat je gezond bent dmv een test. Kortom je moet een medische interventie uit laten voeren om te bewijzen dat je niet het verkoudheidsvirus Corona hebt of dat je er tegen gevaccineerd ben. Dat is een vorm van controle. De barman of serveerster krijgt inzage in jouw medische status. Nu gaat het nog om vaccinaties maar stel dat ze daar andere dingen koppelen aan die QR status. Bijvoorbeeld je CO2 verbruik Ik zeg maar wat. Alles kan aan dat systeem gekoppeld worden en er kunnen consequenties aan gekoppeld worden.

Er zijn mensen die graag zelf willen bepalen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Bijvoorbeeld omdat het ze bloed zweet en tranen gekost heeft om op eigen houtje (dus zonder hulp van medische instanties of big farma) gezond te worden. Door gezond eten, oefeningen, spirituele studie, supplementen etc is het hen bijvoorbeeld gelukt om helemaal van de medicatie af te komen. Zij zouden graag andere mensen hierbij willen helpen maar zij worden nu als een gevaar voor de volksgezondheid gezien. En ze worden indirect gedwongen een vaccin te nemen. Doen ze dat niet dan worden ze door de overheid en door een groot deel van de bevolking uitgekotst omdat ze niet meedoen aan de prikcampagne (=verdeeldheid)

Het punt is dat veel mensen het grotere plaatje niet kunnen zien. Nu zijn het 2 prikjes voor een groen vinkje. Straks zijn het er 3 of 4 etc. En wat wordt er later aan gekoppeld? Het systeem staat nu en als iedereen dat klakkeloos accepteert of met open armen ontvangt dan kan het zich steeds verder uitbreiden.

En ja er is een groot aantal mensen dat zich hier prima bij voelt. Regels, controle, maatregelen enz allemaal dingen waar je je aan vast kan houden.
En sommige mensen (gelukkig een steeds grotere groep) willen juist geen controle en bemoeienis van de overheid en die zien ook dat dit QR systeem niks doet als het gaat om besmetting maar dat het alleen maar leidt tot meer controle.

Nogmaals ik wil niemand overtuigen. Je houdt van controle en regels of niet. Alleen die verdeeldheid vind bijna niemand leuk maar er wordt gezegd dat dat de schuld is van de ongeprikten "want die doen niet mee met de rest". Ik denk dat die verdeeldheid juist veroorzaakt wordt door de QR, overheid en media.

Amen