Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:welcome to the future...
de tijd dat we met rooksignalen communiceerden ligt ver achter ons. Niet dat we nu alles maar goed moeten vinden, maar sommige dingen gaan zoals ze gaan.
Onze QR code werkt voor de helft niet JUIST vanwege privacy....
verootjoo schreef:Het sinterklaasverhaal gaat verder want er komt dus een ander zwarte pieten journaal.
Met Thierry Baudet en Geert Wilders
Het is dat ik ze geen kijkcijfers gun, maar ben toch wel benieuwd.
Het komt op YouTube bij ongehoord Nederland
Zebrastreep schreef:Wat mij wel opvalt aan dat soort groepen is behalve dat ze extreem zijn tegen corona , het vaak ook behoorlijke racisten zijn.
Niet iedereen natuurlijk maar een bepaalde groep staat ook altijd maar te roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen het land uit moeten , ze hun banen inpikken , hun woningen enzovoort. En dan niet op een zacht uitgedrukte manier maar het zijn vaak behoorlijk racistische opmerkingen.
Zo zie ik het ook gebeuren op de Facebook pagina van bijvoorbeeld RTV Drenthe , als daar maar iets over asielzoekers wordt gepraat open ik de reacties niet eens meer want het is om te huilen.
We hebben vooral veel te maken met boos mensen volgens mij , overal maar tegen aanschoppen.
verootjoo schreef:Zebrastreep schreef:Wat mij wel opvalt aan dat soort groepen is behalve dat ze extreem zijn tegen corona , het vaak ook behoorlijke racisten zijn.
Niet iedereen natuurlijk maar een bepaalde groep staat ook altijd maar te roepen dat bepaalde bevolkingsgroepen het land uit moeten , ze hun banen inpikken , hun woningen enzovoort. En dan niet op een zacht uitgedrukte manier maar het zijn vaak behoorlijk racistische opmerkingen.
Zo zie ik het ook gebeuren op de Facebook pagina van bijvoorbeeld RTV Drenthe , als daar maar iets over asielzoekers wordt gepraat open ik de reacties niet eens meer want het is om te huilen.
We hebben vooral veel te maken met boos mensen volgens mij , overal maar tegen aanschoppen.
Die boosmensen laten gewoon veel van zich horen. Volgens mij zijn het er niet zoveel, het zijn vooral steeds dezelfde die overal willen protesteren en de boel opruien tegen alles wat maar een autoriteit is.
Zijn eigenlijk de nozems van nu.
ruitje schreef:Eleeke schreef:Het beste wat wappies ons gebracht hebben is het idee voor een CO2 maximum.
Als je dat wil koppelen aan je CTB dan heb je ergens een IT afslagje gemist.
Maar het idee op zich vind ik geweldig.
Een soort self-fulfilling prophecy.
En het mijn immuunsysteem kan dit aan wat ik ben gezond argument ... is natuurlijk ik ben alleen op de wereld en de rest kan stikken argument.
TNO heeft daar gewoon onderzoek naar gedaan hoor, is geen ' wappie idee'
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ysteem-tno
Horseloverl schreef:Ik denk toch in dit hele verhaal dat mensen meer aan hun weerstand moeten doen. Veel kantoorbanen, weinig buiten, weinig beweging, slecht eten, te hygiënisch leven. Met vaccineren komen we er duidelijk niet uit, ja dat klinkt hard maar het moment dat de ic vol loopt met rond de 85 procent vaccinstiegraad gaat er toch iets niet helemaal goed. Misschien is dit te simpel gedacht van mij maar er moet, denk ik, eerder wat gebeuren op dat vlak als dat we maar blijven vaccineren terwijl het te weinig helpt. COVID blijft in onze maatschappij, dit is in mijn ogen gewoon een nieuwe zware ziekte. Hoe belangrijk is je eigen weerstand dan? Ik denk het belangrijkste. We kunnen namelijk niet zo door gaan.
Ilse_123 schreef:Ik kwam letterlijk ergens 'groentesoep' tegen.
Mizora schreef:In Urk zijn ondertussen 135 mensen vanwege corona in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 21 in de laatste 4 weken, dat is 1 op de 1000 inwoners die in het ziekenhuis is beland in de afgelopen 4 weken.
135 opnames op 21.000 mensen, waarvan 11.900 mensen 25+ is. De groep onder de 25 heeft weinig kans om in het ziekenhuis te komen, zelfs zonder vaccinatie. Long covid is een ander verhaal, maar ziekenhuisopnames zijn in deze leeftijdsgroep beperkt. Grofweg 1% van de IC-opnames en krap 2% van de verpleegopnames. Dat komt neer op 2, maximaal 3 van de opnames op Urk logischerwijs in die leeftijdscategorie zullen vallen. Wat dat ook betekent is dat 1 op de 90 mensen boven die leeftijdscategorie ondertussen in het ziekenhuis hebben gelegen vanwege corona op Urk.
Heel Nederland heeft 12.6 miljoen inwoners boven de 25, ruim 1000x zoveel. Zelfs als we niet corrigeren voor de leeftijd (de rest van Nederland heeft namelijk 2x zoveel 65+'ers per capita), zouden we het dan alsnog over 142.000 opnames gehad hebben. We zitten op 79.000 opnames door covid19 sinds de start van de epidemie (waarvan de laatste krap 3800 in de afgelopen 4 weken, dat wijkt nogal af van de 17.500 die je zou verwachten met Urk in gedachten wanneer je naar de volledige populatie kijkt).
En heus, ik vind het sneu voor de mensen van Urk die dachten beschermd te zijn door groepsimmuniteit te hebben bereikt in combinatie bidden aan god. Maar het laat wel heel duidelijk zien dat vaccineren een positief effect heeft gecombineerd met het CTB.
Matheno schreef:Ik kom van Urk, en ik zie mensen vooral typen: "Ja, maar er word niet getest" of "Ja, maar het wordt gewoon niet naar buiten gebracht"
Feit is dat hier eigenlijk nooit corona maatregelen zijn doorgevoerd. Ik denk dat er dus al groepsimmuniteit is.
Mijn vader is behoorlijk ziek geweest vlak voor corona echt kwam. Wij dachten toen dat hij gewoon een flinke griep te pakken had en zijn dus gewoon elke dag op bezoek geweest. Later werd aangetoond door een bloedonderzoek dat hij dus antistoffen had voor corona, en wij dus hoogstwaarschijnlijk allemaal besmet zijn geweest.
En dit geldt voor vrij veel bewoners van Urk. Dagelijks familiebezoek is nog erg normaal in deze omgeving.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat mensen gezonder zijn op Urk. Er zijn weinig mensen met morbide obesitas of zwaar overgewicht en er wordt doorgaans nog hard (fysiek) gewerkt. Vlees wordt nog gekocht bij een echte slager, en groentes vaak bij de groenteboer.
bigone schreef:Ze zegt alleen dat mensen na vaccinatie verkouden zijn geworden niet dat ze Corona hebben. Na vaccinatie ben je soms wat gammel en misschien bevattelijker voor verkoudheid alhoewel dat nu overal speelt. Veel grote gezinnen met kinderen is er altijd wel eentje die verkouden is.
Citaat:Sinds de vaccinatie bij de huisarts te krijgen is zijn trouwens wel ontzettend veel mensen nu gevaccineerd. Ik denk persoonlijk dat het virus daarom weer zo rondgaat. Veel mensen hebben verkoudheidsklachten gekregen na het vaccin.
Mizora schreef:Dat zegt ze wel degelijk:
Citaat:Er zijn meer dan tweehonderd virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken. De rhinovirussen zijn de belangrijkste verwekkers, soms een coronavirus.
Zebrastreep schreef:Soms denk ik vooral nu dat natuurlijke selectie wel goed zou zijn. Ik zie toch een hoop mensen op Facebook voorbij komen , waarvan ik wel had verwacht dat die een stuk slimmer waren als dat ze nu doen. Bij sommigen verwacht je het wel , bij anderen weer niet. En vooral waar je het niet verwacht zijn het ook wel mensen waar ik het oprecht jammer van vindt dat ze zo zijn gaan denken.
Digi schreef:PoelieWoelie schreef:Ik ben dan juist wel heel erg benieuwd naar de uitleg. Hoe wil je me anders overtuigen?
Ik ben helemaal niet van plan om wie dan ook te overtuigen hoor. Zonde van de tijd.
Maar ik kaats hem even terug: wat vind jij leuk/goed/positief/motiverend/inspirend/mooi aan controle en verdeeldheid?
Ik vind niet dat er controle en verdeeldheid heerst. Maar ik ben juist wel benieuwd waarom anderen dat wel vinden.
Ok dat is heel fijn voor jou.
Als je nu naar een cafe/restaurant/bioscoop/sportschool wil dan moet je kunnen laten zien dat je je hebt in laten spuiten met een goedje gemaakt door big farma of je moet laten zien dat je gezond bent dmv een test. Kortom je moet een medische interventie uit laten voeren om te bewijzen dat je niet het verkoudheidsvirus Corona hebt of dat je er tegen gevaccineerd ben. Dat is een vorm van controle. De barman of serveerster krijgt inzage in jouw medische status. Nu gaat het nog om vaccinaties maar stel dat ze daar andere dingen koppelen aan die QR status. Bijvoorbeeld je CO2 verbruik Ik zeg maar wat. Alles kan aan dat systeem gekoppeld worden en er kunnen consequenties aan gekoppeld worden.
Er zijn mensen die graag zelf willen bepalen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Bijvoorbeeld omdat het ze bloed zweet en tranen gekost heeft om op eigen houtje (dus zonder hulp van medische instanties of big farma) gezond te worden. Door gezond eten, oefeningen, spirituele studie, supplementen etc is het hen bijvoorbeeld gelukt om helemaal van de medicatie af te komen. Zij zouden graag andere mensen hierbij willen helpen maar zij worden nu als een gevaar voor de volksgezondheid gezien. En ze worden indirect gedwongen een vaccin te nemen. Doen ze dat niet dan worden ze door de overheid en door een groot deel van de bevolking uitgekotst omdat ze niet meedoen aan de prikcampagne (=verdeeldheid)
Het punt is dat veel mensen het grotere plaatje niet kunnen zien. Nu zijn het 2 prikjes voor een groen vinkje. Straks zijn het er 3 of 4 etc. En wat wordt er later aan gekoppeld? Het systeem staat nu en als iedereen dat klakkeloos accepteert of met open armen ontvangt dan kan het zich steeds verder uitbreiden.
En ja er is een groot aantal mensen dat zich hier prima bij voelt. Regels, controle, maatregelen enz allemaal dingen waar je je aan vast kan houden.
En sommige mensen (gelukkig een steeds grotere groep) willen juist geen controle en bemoeienis van de overheid en die zien ook dat dit QR systeem niks doet als het gaat om besmetting maar dat het alleen maar leidt tot meer controle.
Nogmaals ik wil niemand overtuigen. Je houdt van controle en regels of niet. Alleen die verdeeldheid vind bijna niemand leuk maar er wordt gezegd dat dat de schuld is van de ongeprikten "want die doen niet mee met de rest". Ik denk dat die verdeeldheid juist veroorzaakt wordt door de QR, overheid en media.