Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:kan me nu niet voorstellen dat er bedrijven zijn die 2 weken werken niet eens overleven, ok restaurant zit met bederfelijk goederen die vooraf besteld zijn en dus een strop, maar daar zou een fonds voor ingesteld worden.
horeca personeel met losse krachten, hebben vaker 2 weken slecht gehad wanneer het weer niet meewerkte, personeel kan naar de ww.
werknemers die ziek zijn, is de zw, (dus bedrijf hoeft daarvoor niet op te draaien) een zzp-er die ziek wordt heeft als ie slim is (is dat niet of nog niet wettelijk verplicht) een verzekering voor ziek zijn..
de meeste gaan in de zomer 3 weken op vakantie... hoe doen ze dat dan? kids zijn zomervakantie weken thuis? elke dag pretpark, naar de film?? denk het niet? dus niet miepen dat je zelf een x je eigen kids bezig moet houden.
wordt er niet een beetje te hard gegild hoe erg het allemaal wel niet is terwijl er het hele jaar oplossingen zijn voor deze problemen die nu ineens niet meer gelden of zo???
Sizzle schreef:Bij mijn moeder gaat het volledig langs haar heen en begrijpt ook niet dat ze zelf een risico groep zijn.
Ze vind het fascinerend dat je thuis kunt werken en ik geloof ook niet dat het tot haar doorgedrongen is dat onze dochter thuis zit. Ik zeg er bewust niets over want ik weet zeker dat ze dan accuut wil komen oppassen en ook niet weet dat de grens dicht is.
Ze maakt zich geloof ik vooral zorgen over pasen zonder kerkdienst.
Ik laat het maar gewoon een beetje.
corine1981 schreef:Wat doen de bokkers met kinderen nu?
Mogen ze nog buiten spelen van jullie??
Hier lopen ze wel buiten, maar moeten bij het naar binnen komen gelijk handen wassen...
Hannanas schreef:Ben wel benieuwd hoe de bal echt ligt. Italië zegt natuurlijk dat ze te laat waren met de strenge regels en beperkingen te starten, andere landen gaan weer extreem vroeg in een bijna volledige lock down.
Die Veiligheidskundige Ira Helsloot is echt tegen de “drastische maatregelen” bijvoorbeeld en noemde vrijdag echt dat Nederland het beter doet dan al die landen die alles plat leggen. En dat het nu een vergissing is dat de “overheid gezwicht is voor de druk vanuit de samenleving”.
https://tpook.nl/2020/03/13/crisisdesku ... en-gehad/#
Wat vinden jullie?
Ik mis trouwens nu al gierend mijn vitamine P(aard). Ik zou bijna aan de weilanden gaan leuren![]()
secricible schreef:Sizzle schreef:Bij mijn moeder gaat het volledig langs haar heen en begrijpt ook niet dat ze zelf een risico groep zijn.
Ze vind het fascinerend dat je thuis kunt werken en ik geloof ook niet dat het tot haar doorgedrongen is dat onze dochter thuis zit. Ik zeg er bewust niets over want ik weet zeker dat ze dan accuut wil komen oppassen en ook niet weet dat de grens dicht is.
Ze maakt zich geloof ik vooral zorgen over pasen zonder kerkdienst.
Ik laat het maar gewoon een beetje.
klinkt wel een beetje als mijn moeder, behalve dan de kerkdienst. Zij heeft meer last van het feit dat hun vakantie niet door gaat. Maar zodra bleek dat opvang dicht moest kreeg ik binnen 5 minuten een whatsappje: "hebben jullie wel opvang? Anders kom ik wel hoor!"
65+, longklachten.... Tja.
Jolliegirl schreef:Cynn schreef:Ik moet zo mijn leidinggevende maar even bellen. Vandaag vrij, maar sinds dit weekend aan het snotteren en keelpijn. Is ook opgezet en veel last van slijm. Voel me verder prima maarja, toch maar bellen met wat ze willen dat ik doe morgen.
Niet wat zij willen...
Jij hoort thuis te blijven volgens de wet geloof ik.
anne_bento schreef:Ik denk dat het wel tijd wordt voor nog duidelijkere maatregelen.. de 1 vindt een wandelingetje al niet echt meer kunnen, terwijl er winkels zijn waarbij ze doen alsof er niks aan de hand is en er totaal geen maatregelen worden getroffen. Als iedereen maar z'n ding blijft doen (niet iedereen natuurlijk, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die er wel rekening mee houden) komen we er toch nooit vanaf...
MarcoBorsato schreef:Suzanne F. schreef:Mijn dochter is vandaag met een vriendin naar school gefietst om spullen op te halen die nog in de kluisjes lagen. Ze zullen vanmiddag ook wel samen afspreken denk ik.
Ja, jouw meisje is nu een brugger? Die likt niet meer aan glijbanen, dat scheelt
bigone schreef:anne_bento schreef:Ik denk dat het wel tijd wordt voor nog duidelijkere maatregelen.. de 1 vindt een wandelingetje al niet echt meer kunnen, terwijl er winkels zijn waarbij ze doen alsof er niks aan de hand is en er totaal geen maatregelen worden getroffen. Als iedereen maar z'n ding blijft doen (niet iedereen natuurlijk, gelukkig zijn er ook genoeg mensen die er wel rekening mee houden) komen we er toch nooit vanaf...
Die komen er ook wel wanneer mensen zich zo nonchalant op blijven stellen. Ikke ikke ikke
PlukenKrul schreef:Is deze link hier al gedeeld? https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
Artikel met alle cijfers per land en waarom social distancing so belangrijk is en de enige manier om het percentage doden naar beneden te krijgen. Zou dit artikel ook delen met de groep mensen die de ernst er nog steeds niet van inzien. Als je zelfs na dit artikel met alle data de ernst niet inziet, zal het ook nooit gebeuren...
The_Cat schreef:MightyMike schreef:Willen allemaal een zakcentje bij verdienen denk ik! Lijkt mij ook niet geheel de bedoeling, al begrijp ik dat het best voor veel ouders een probleem is dat de kinderen nu thuis zijn. Maar dan mix je nog allerlei contacten..
Nog altijd beter dan de grootouders te betrekken, wat spijtig genoeg nog altijd veel mensen doen
SusanH schreef:Ach ja mijn schoonouders zitten deze week ook gewoon in een huisje op de Veluweis betaald immers en ze hebben recht op vakantie. Ik vind het ronduit asociaal. Beiden gepensioneerd verpleegkundigen. Ik snap het niet.
Hier voor de deur speelt de halve buurt buiten. Heeft ook lekker veel zin dan scholen dicht
Relaxed schreef:Net als die sportclub die ik gisteren tegenkwam op Facebook, omdat zij personal training en groepslessen aanbieden vielen ze niet onder sportschool of sportclub, dus bleven ze open.. Dan heb je toch werkelijk de hele essentie van deze maatregelen niet begrepen. Op zoek gaan naar een niet bestaand maasje in een (nood)wet om koste wat kost open te blijven.
[ [url=m/5oYp7y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Arabesk schreef:Wat doen jullie met familie en vrienden die nog steeds doen alsof er niks aan de hand is? Vanochtend was de buurman stomverbaasd dat ik zei dat ie buiten moest blijven en dat ik best op 2 m afstand een praatje wilde maken, maar niet dichterbij. Hij is zaterdag nog aan het werk geweest in een winkel in Amsterdam. M'n vader vertelt dat ie z'n zus op bezoek heeft en mijn zus wilde hier zaterdag langskomen, terwijl ze vorige week in Madrid was. Bovendien klaagde ze dat haar dansles niet doorging, want ja ze had al een maand geen les gehad.
Ik moet echt op mn vingers gaan zitten om niet uit m'n slof te schieten.