Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:33

Kimmie25501 schreef:
_O- _O- Ja, ik ben wel echt superblij met mijn moeder! Onze tafel staat ook altijd helemaal vol met beleg, als ik dan bij iemand anders ben moet ik altijd even wennen :')

Hier ook idd! :j
Nu ik op mezelf woon samen met me vriend kijkt ie me nog aan van jeetje jaim wat veel .. als ik daar voorheen kwam lag er misschien 2 verschillende soorten beleg terwijl wij altijd 8 verschillende soorten vlees verschillende stukken/smaken kaas en verschillende soorten zoet idd..

Echt lekker haha _/-\o_

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:35

BloemBloem schreef:
Eulogy, nee ik tel geen calorieën, ik volg een koolhydraatarm dieet :)
Wij tellen, de koolhydraten, vetten en eiwitten.

Dan weet je toch ook je calorieën? :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:48

BloemBloem schreef:
Helaas ik wijk niet af, dit werkt.

Blijft tussen de 20 en 30 gram KHA, neem 116 gram vet en 68 gram eiwit.

Tuurlijk werkt het als je veel te weinig eet. Je lichaam krijgt niet genoeg energie. Of het gezond is is een tweede... (je raakt kilo's kwijt ja, maar ook aan spier en uiteindelijk orgaan etc. Vet is een van de laatste dingen die verbrand wordt en als je te weinig eiwit eet zoals jaimy zegt, zijn je spieren zo weg. Eiwit is een van de meest belangrijke bouwstoffen bij het afvallen.)

En als je consistent te weinig blijft eten, wil je dan je lijstjes niet meer posten? We willen niet dat jonge meiden meelezen en denken dat ze ook zo weinig moeten gaan eten. Zijn al meerdere mod'jes hier geweest wat dat betreft. Verder volledig eens met de rest.

Je mag hier best blijven posten maar laat je lijstjes dan achterwege want dit is niet gezond.

Ik ben 24 overigens, niet dat ene indicatie is van het wel of niet slim omgaan met voeding. Ken jongeren (oa hier in t topic) die er ontzettend veel van weten en 'ouderen' (m'n moeder bijv.) die alles gelooft wat ze maar hoort qua diëten.

Overigens zit je met die macros max op 1430 kcal. Als je 30gr koolhydraten eet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:01

jaimy10 schreef:
Kimmie25501 schreef:
_O- _O- Ja, ik ben wel echt superblij met mijn moeder! Onze tafel staat ook altijd helemaal vol met beleg, als ik dan bij iemand anders ben moet ik altijd even wennen :')

Hier ook idd! :j
Nu ik op mezelf woon samen met me vriend kijkt ie me nog aan van jeetje jaim wat veel .. als ik daar voorheen kwam lag er misschien 2 verschillende soorten beleg terwijl wij altijd 8 verschillende soorten vlees verschillende stukken/smaken kaas en verschillende soorten zoet idd..

Echt lekker haha _/-\o_

Ja precies! Je weet toch nooit waar je de andere dag zin in hebt? :')

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:05

Haha ja dat valt mij ook altijd op Kimmie, heerlijk. :)) Ik ben arme student dus heb altijd 1 pakje beleg in de koelkast want anders moet ik het weggooien aan het eind van de week. :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:23

Wij hebben op zich altijd wel redelijk wat soorten beleg in huis, maar weinig "luxe". Pindakaas, hagelslag, appelstroop en chocopasta zijn er wel standaard, en kaas en kipfilet zijn er ook altijd wel. Mn man eet vaak johma salades op brood, en voor mezelf haal ik wel eens wat meer luxe beleg (bijv zalm), maar dan echt gericht op de planning van een bepaalde dag.
Moet toegeven dat ik de tafel meestal niet dek, al zou ik dat eigenlijk wel willen. Maar mn jongste is een bodemloze put, en als die aan een gedekte tafel zit gaat ie maar door :o
Moet zeggen dat ik zelf ook meer eet aan een gedekte tafel dus eigenlijk is het nu wel handig :+

Blegh ben duidelijk niet meer aan de snackbar gewend, viel helemaal niet lekker. Weet ik weer waarom ik dat niet moet eten :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:24

Ah arme jij! Ik kijk ook nog niet zo uit naar mijn studententijd hoor! :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:11

Wat veranderingen
Farjen schreef:
Vandaag beter:
O: 200 gr skyr met 15gr schuddebuikjes, 1 weetabix en een glas light FruitOntbijt met roosvicee ferro
T: vitalinea yoghurt + zebra koek en paar paaseitjes
L: veggie kip tandoori met rijst op het werk een belegd broodje met kaas gekregen
A: boterham of wortelwraps de veggie kip tandoori en rijst en half stokbrood :o
B: met fiets naar het werk en 10km hardgelopen

Als ik mijn MFP mag geloven, mag ik ook maar een 1400 kcal eten per dag.. als ik effectief er 2000 elke dag zou eten, kan je me volgende maand rollen denk ik :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:14

Zou MFP niet te serieus nemen. Volgend die app mag ik 1500 kcal, ben 180 lang en woog toen ik dat invoer 73. Gelukkig hebben mensen hier mij er op gewezen dat dat een beetje te weinig zou zijn :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:04

Cheetahfan schreef:
Haha ja dat valt mij ook altijd op Kimmie, heerlijk. :)) Ik ben arme student dus heb altijd 1 pakje beleg in de koelkast want anders moet ik het weggooien aan het eind van de week. :P

Dit _/-\o_
Nuja, geen arme student maar ik probeer de charcuterie ook tot een minimum te beperken en er mag bvb geen tweede pakje kaas in huis/ open als 't eerste niet op is.
Ik eet 's middags meestal groentjes, vriendlief boterhammen met kaas/ vlees mee naar 't werk.

Ik gebruik(te) mfp trouwens enkel voor het tellen van kcal en het in de gaten houden van de macro's.

Ga trouwens terug wat meer actief proberen zijn.
Ik merk dat ik -als jullie me niet "op de vingers kijken"- dat ik van mezelf al gauw dat extra snoepje, of die muffin, of die frisdrank, of ... mag waaaaaant -hier ongelooflijk slechte reden zoals "ik ben gisteren gaan joggen"-

Bon, lijstje vandaag:
O: quick oats
L: was met 't werk op resto :') Kip, pasta, currysaus met veel groentjes en als desser chocolademoeulleux en vannilleijs :9
A: minute soup.

Geen beweging, geen tussendoortjes -O-

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:31

Optiwolk schreef:
Cheetahfan schreef:

Dit _/-\o_
Nuja, geen arme student maar ik probeer de charcuterie ook tot een minimum te beperken en er mag bvb geen tweede pakje kaas in huis/ open als 't eerste niet op is.
Ik eet 's middags meestal groentjes, vriendlief boterhammen met kaas/ vlees mee naar 't werk.

Ik gebruik(te) mfp trouwens enkel voor het tellen van kcal en het in de gaten houden van de macro's.

Haha ik ben ook zo'n studentensloeber. Heb op zn hoogste 2 soorten beleg, maar eet eigenlijk toch altijd hetzelfde. :')

Ikzelf gebruik al jaren Fatsecret. Daarop heb ik lengte, gewicht, doelgewicht en activiteit ingevoerd, waardoor ik uitkwam op 1700 kcal per dag. Vond dat wel een goede schatting. :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:06

Wij hebben ook altijd heel veel beleg in de koelkast liggen (thanks to mammiee) maar meestal kan ik mij wel inhouden! & dames laten we het hier wel gezellig houden :D

Ik wil jullie even spammen met wat foto's hoor, van de week een shoot gedaan met een vriendin op het strand, zij is fotografe en wilde dit graag in haar portfolio en wilde het de eerste keer graag doen met een braaf paard. Nou zo braaf was ze niet maar het is allemaal goed gegaan en ze is niet weggerend :D Aan het einde wilde ik er ook nog even op voor een echte sprookjesfoto!
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:38

Waauw wat zie jij er goed uit Veraa!

Ik ben ook bang dat ik nu te weinig eet. Want op mijn nieuwe werk heb ik maar 1x pauze, tussen de middag een halfuur lunchpauze. Dus ik heb dan eigenlijk alleen maar ontbijt, lunch en avondeten. En aangezien ik vaak te weinig tijd heb om uitgebreid te ontbijten (geen ochtendmens, mijn bed ligt altijd veel te lekker :') ), ben ik dus bang dat mijn calorieën te laag uitkomen. Al ben ik nu even gestopt met tellen, dus ik weet het niet zeker.

Gisteren bijvoorbeeld:

O: 2 crackers met hütenkase en kipfilet
L: khd arme wrap met kruidenkaas, zalm, komkommer en een gekookt ei
A: Kip Siam met extra groente
T: (laatste) stuk kwarktaart

Vandaag:
O: 2 evergreen koekjes (ik was dus te laat maar ik wilde niet op een lege maag werken tot 12:30 :+ )
L: khd arme wrap met kruidenkaas, zalm en een gekookt ei
A: Een loempia van de chinees met een klein beetje nasi.

Avondeten was niet mijn keus, maar ik kwam kwart over 6 thuis, mijn vader had nog geen boodschappen gedaan en dus ook nog niet gekookt. Dus hij ging dan maar chinees halen.. Maar dus met een 'normaal' avondgerecht zou ik dus wel te weinig uitkomen. Aangezien ik ook sneller vol zit 'savonds als ik 5 uur lang niks gegeten heb. Iemand misschien tips? Om mezelf rond mijn middagpauze helemaal vol te proppen is ook weer zoiets.. :Y)

Wel een trots momentje gisteren. Ik kreeg van mijn werk een grote chocolade paashaas mee naar huis van ongeveer 30 cm hoog. Deze heb ik mooi aan mijn vader gedoneerd zonder en zelfs iets van de eten *\o/*

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:19

Misschien 's avonds fruit met yoghurt eten? Dat is totaal niet zwaar op de maag en je zit toch snel aan 200 kcal extra, zonder dat je koekjes, snoep etc eet.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:08

Optiwolk: Je lunch klinkt :9
En Vera wat een leuke foto's! En je ziet er idd goed uit! :) Wil je echt nog terug naar de 63 kilo? Ik vind je nu eigenlijk ook al heel slank!

Annikoe: Mm, lastig! Ook al ben je geen ochtendmens. Een flinke bak havermout klaarzetten 's avonds is ook geen werk (als je dat lekker vindt tenminste). Een handje nootjes en avocado toevoegen bij de lunch zorgt ook al dat je langer vol zit. :j
En idd zoals Sannens zegt, nog een lekker avondtd! :)

Gister tijdens het bowlen nog een wijntje gedronken, en het lijstje voor vandaag is ook een beetje raar, ik deel mijn lunch in 2en op:
O: 200 gram skyr, 3 el eat natural muesli, chia zaad en wat mango
T: khd arme boterham met kalkoenfilet
L: 150 gram kwark met 1 weetabix en kaneel,
L2 (15:30): 1 banaan, 1 ei, 3 el havermout, 100 ml amandelmelk, half zakje whey -> pannenkoekjes :9
A: 200g slamelange, 1 kipfilet, halve avocado, wat feta, komkommer, tomaat
T: als ik nog trek heb een smart bar

B: anderhalf uur fitnes (half uur cardio, overige kracht buik, billen, benen)
D: thee, water

1670kcal, 129g khd, 51g vet en 132g eiwit
Even kijken of ik nog wat kan vinden met weinig khd om erbij te pakken. :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:16

Damn die Lunch van je optiwolk ;D Die klinkt geweldig

Vandaag wordt het avondeten een verassing, bent net uitgenodigd om mee helpen een hello fresh pakket op te eten :') god mag weten wat dat wordt :')

O: Overnight oats met banaan en pindakaas
T: Appelsien
L: Salade
T: Yoghurt
A: ? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:18

Verrassende keuze The Cat, banaan en pindakaas erbij, smaakt het wat? :D

Ik heb vandaag maar geen lunch meegenomen. Dus ik denk dat het hier een bolletje en wat sla wordt. Weer een spannende dag, dus weinig trek/behoefte :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:20

Banaan en pindakaas is super lekker joh <3
Lekkere lijstjes allemaal!
Mijne is t zelfde als gisteren :Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:21

Janine1990 schreef:
Verrassende keuze The Cat, banaan en pindakaas erbij, smaakt het wat? :D

Ik heb vandaag maar geen lunch meegenomen. Dus ik denk dat het hier een bolletje en wat sla wordt. Weer een spannende dag, dus weinig trek/behoefte :')

Het valt best te eten :p het was een receptje dat ik eens gezien had op pinterest, dus ik dacht waarom niet :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:27

Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen :o

Ik vind brood met pindakaas en hagelslag al niet eens lekker :o

Maar de combinatie pindakaas en chocola door B&J juist weer wel :~

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:31

pindakaas en hagelslag weet ik ook niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen, of met chocolade :')
Het is wel de pindakaas van B&F, omdat het de enige is die ik kon vinden hier in de buurt die bestond uit 100% pinda's. Ik kan het best wel smaken, maar niet echt dat ik het overal ga bij eten. Maar vond het receptje op pinterest, en dat was beter dan die diepgevroren 'vruchten' die ik nu heb

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:35

The_Cat schreef:
pindakaas en hagelslag weet ik ook niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen, of met chocolade :')
Het is wel de pindakaas van B&F, omdat het de enige is die ik kon vinden hier in de buurt die bestond uit 100% pinda's. Ik kan het best wel smaken, maar niet echt dat ik het overal ga bij eten. Maar vond het receptje op pinterest, en dat was beter dan die diepgevroren 'vruchten' die ik nu heb

Dat hebben wij bij de AH ook, vind het eigenlijk lekkerder dan de gewone pindakaas.

Zelf gooi ik er een schepje (pure! niet van dat spul waar je chocolademelk van maakt zonder dat je nog iets hoeft toe te voegen) cacao doorheen, moet je wel nog zoeten na die tijd dan hoor.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:45

Oh.. pindakaas met hagelslag is nog lekkerder.. Maar k vind pindakaas met alles lekker echt kan niet gek genoeg <<)
Vroeeegah, haha nee maar een tijd terug at ik stengels bleekselderie met pindakaas erin... Lekker hoor :=

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:49

Ja in de AH in België wordt die niet meer verkocht, maar we zijn nog niet achter waarom dat is :/ ik had vrienden die daarvoor van AH voor me een pot meebrachten, maar die zeiden dus dat die uit de rekken gehaald is, dus ik ben blij dat ik op B&F nog een pot kon vinden

Ah die pura cacao die heb ik ook besteld een tijdje terug op B&F, en je doet dan dus enkel cacao en geen fruit?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:51

Bleekselderij met pindakaas? :oo Lol :P
Kan het eens proberen :D

Geen andere wikkel The Cat??? Er zit nu een transparant label op. Of nu? Wij hebben 'm pas voor het eerst.