Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:27

Ik had vandaag een ENORME craving naar stokbrood met kruidenboter, super dom want dat heb ik ook gehaald. :') Met het avond eten was ik te lui om te koken dus toen heb ik de andere helft maar opgegeten. _O-

O/L: Half bruin stokbrood met kruiden roomkaas
A: Half bruin stokbrood met kruiden roomkaas

Verder helemaal niks. := Ik denk dat ik zo een zoete paprika nog ga eten, maar ik heb serieus geen honger? :?

Kcal:
Roomkaas: 267
Stokbrood: 218
Totaal: 485 :oo

Zijn de kcal die de AH site zelf aan geeft. Misschien toch nog maar een broodje kaas eten straks naast een zoete paprika? :=

Ik snap niet hoe ik soms wel 2000 kcal kan eten en nog honger kan hebben, en nu gewoon bijna geen honger heb gehad vandaag. {:)-:(

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 22:36

Maar als je wilt afvallen kan je inderdaad beter wel anders gaan eten, want te vaak zo weinig is echt niet gezond natuurlijk. Ik zou, als je geen honger hebt natuurlijk, het gewoon zo later en morgen weer een nieuwe kans :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:41

Ik eet normaal gewoon gezond en genoeg, daarom snap ik dus ook niet hoe ik geen honger kan hebben. Ik kan normaal echt vreten als een bodemloze put. :=

Maar soms heb ik zo'n dag dat ik vergeet te eten had vanavond eigenlijk mihoen met roerbakgroente en saus gepland maar ik had les tot 5 uur dus ik was echt moe toen ik thuis kwam.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:42

[/quote]

Ik heb m gebruikt vanaf maart 2015 ongeveer, en loop nu een halve kilo achter op het schema wat ik toen had gemaakt.
Het klopt wel aardig dus :)[/quote]

Daarachter staan ook calorieën die mag innemen geloof ik? Heb je je daar ook altijd aan gehouden?[/quote]

Ja klopt, wel als gemiddelde per week/maand want precies is toch moeilijk, bijv. de ene dag wat meer en de andere dag wat minder

(Quote ging niet goed }> )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:47

MarlindeRooz schreef:
Ik had vandaag een ENORME craving naar stokbrood met kruidenboter, super dom want dat heb ik ook gehaald. :') Met het avond eten was ik te lui om te koken dus toen heb ik de andere helft maar opgegeten. _O-

O/L: Half bruin stokbrood met kruiden roomkaas
A: Half bruin stokbrood met kruiden roomkaas

Verder helemaal niks. := Ik denk dat ik zo een zoete paprika nog ga eten, maar ik heb serieus geen honger? :?

Kcal:
Stokbrood: 218
Totaal: 485 :oo

Zijn de kcal die de AH site zelf aan geeft. Misschien toch nog maar een broodje kaas eten straks naast een zoete paprika? :=

Ik snap niet hoe ik soms wel 2000 kcal kan eten en nog honger kan hebben, en nu gewoon bijna geen honger heb gehad vandaag. {:)-:(

Dat stokbrood heb je dat wel van 100 gram naar een heel stokbrood omgezet? Want 218kcal voor een heel stokbrood lijkt me absoluut te weinig :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:50

Dat zal het wel zijn! :oo Gelukkig. _O_

Op de AH site staat trouwens per stuk, maar dat geloof ik dus niet haha.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:52

Welke is het dan? Heb je linkje? :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:53

Ik heb het al gevonden:

Dan word het dus:
Kcal:
Stokbrood: 654
Totaal: 921

Veel beter. :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:54

Linsey1998 schreef:
O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: smartbar
L: 100 gram fruitsalade, 2 volkoren boterhammen met kipfilet
T: 50 gr 30+ kaas, 2 plakjes kipfilet
A: 50 gram doperwrten, 300 gram krieltjes, 100 gram gehaktschnitzel, 20 ml croma
T: 150 gr magere kwark, 15 gr rozijnen

B: 20 min wandelen, 20 min fietsen, 1 uur krachttraining

1696 cal - 107 gr eiw - 171 gr kh - 64 gr vet

Wat een mooi lijstje! Ik wil graag 40% koolhydraten 40% eiwitten en 20% vetten eten. Het ligt nu alleen 60/18/22 op zich dus wel genoeg vetten maar ik vind het te weinig eiwit. Vandaag 1907 kcal gegeten.

Mijn lijstje:
O: havermout met paar cranberry's kokos en rozijnen
T: 1 appel 1 stroopwafel
L: 2 bruine boterhammen 1 met gekookt eitje en 1 met margarine en gebraden kipfilet en een beker optimel
T: plakje ontbijtkoek
D: 175 gram broccoli en een naturel varkens schnitzel 200 gram magere vruchtenyoghurt
T: een paar suikervrije dropjes een kopje koffie en een plakje ontbijtkoek

Tips?
Laatst bijgewerkt door vibabu op 05-01-16 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:54

:oo eye opener direct :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:56

MarlindeRooz schreef:
Ik heb het al gevonden:

Dan word het dus:
Kcal:
Stokbrood: 654
Totaal: 921

Veel beter. :=

Roomkaas is ook per 100 gram, hele kuipje is 150 gram (die goedkope toch?) dus dan zou je 2/3e kuipje op moeten hebben? :)

Dit klinkt wel een stuk waarschijnlijker voor het stokbrood ja, afhankelijk van hoe groot het was enzo :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:57

Natuurlijk die goedkope, ik ben wel een student! :D Dat klopt wel ongeveer ja haha, die had ik al wel door. :=

Ja ik meet stokbroden nooit op voor ik ze koop, zou je toch eens moeten doen dan krijgen die mensen in de AH toch wel rare gedachtes ben ik bang. _O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:01

Whahahah ja nee maar je hebt bijvoorbeeld zo'n vers stokbrood dat is wel een heel stuk groter dan dat je zo'n afbakstokbroodje hebt die met 2 in een pak zitten, terwijl je het allebei een heel stokbrood zou kunnen noemen :))

Ik schrok er met WW in het begin ook zo van hoe hard pistoletjes enzo aantellen in punten := Vroeger dacht ik dat 2 pistoletjes met kaas best een verantwoorde keuze was, inmiddels wil ik dat wel laten. Of ik moet het heel bewust doen, en dan af en toe gewoon eentje. Maar goed WW is toch een vak apart, want ik zie veel mensen hier eitjes eten maar een ei kost mij gewoon 2 punten, maar alleen het eiwit gaat me pas bij 10 stuks punten kosten. Dus als ik een eitje wil neem ik het nu zonder het eigeel. :+

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:01

Heey linsey; goed bezig!!

Vandaag bij mij;
O: krentenbol, boterham tonijnsalade
T: halve banaan
L: 2 ei, scheutje melk, 100 gr soepgroenten, 100 gram champignon, 20 gr geraspte kaas. Omelet!
T: twee kaasblokjes, 2 wasa thin crisp, sinaasappel, 4 plakjes kipfilet
A: punt quiche (300 kcal ca)
T: 200 gr skyr

B: 80 min gefietst, kwartier wandelen met paard, drie stallen mesten, voeren en vegen.

Iets hoger dan gisteren, wel beter. Ga proberen hogere en lagere dagen om en om te doen :D

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:07

Is dat eigeel zo slecht dan?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:14

Gewoon uit interesse,
Zijn hier ook mensen die ervaringen hebben met het gebruik van shakes?

Heb uit het topic wel 1 postieve ervaring, maar ben wel benieuwd naar meer..

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:22

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mag ik vragen waarom je shakes zou willen gebruiken en wat je zou willen vervangen?
Geloof wel dat het in eerste instantie helpt als je wilt afvallen maar als je uiteindelijk weer normaal gaat eten dan zit het er net zo snel weer aan lijkt mij.. Tenminste dat zijn ook meestal de verhalen die je hoort..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:23

bono_ schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mag ik vragen waarom je shakes zou willen gebruiken en wat je zou willen vervangen?
Geloof wel dat het in eerste instantie helpt als je wilt afvallen maar als je uiteindelijk weer normaal gaat eten dan zit het er net zo snel weer aan lijkt mij.. Tenminste dat zijn ook meestal de verhalen die je hoort..

Ik wil er niet perce iets mee. Zoals ik al zei, pure interesse..

Als ik wel iets zou willen vervangen, dan mijn lunch.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:25

Nee dat begreep ik ook, maar lijkt me wel dat je al hebt bedacht wat je dan eventueel zou willen doen/veranderen etc. vandaar mijn vraag :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:27

Nee niet perse..
Ik moet wel bekennen dat ik een lastige eter ben(lastig als in, niet de tijd voor gunnen).. Een shake lijkt me dan wel praktisch.. Mik je even naar binnen en dan verder je ding doen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:31

Gezellig zoveel nieuwe dames!!

Lijstje van vandaag
O twee geroosterde bruine bammen kipfilet
L havermout met een banaan, kaneel en walnoot
T kerstkransje, droog stukje bruinbrood ( had echt ontzettende honger)
A gebakken krieltjes, haricot verts, de zalm was mislukt helaas, dus daar niks van gehad
T kwart rauwe paprika, 1 beschuitje extra pure hagelslag

B 45 min fietsen, lopen/ staan op t werk, 50 min. Paardgereden...

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:35

Ik ben ook benieuwd naar die shakes maar dan echt de proteine shakes van whey perfection. Heb snel last van spierpijn en het hersteld ook niet snel genoeg omdat ik eigenlijk te weinig eiwit binnen krijg. Ik eet veel fruit en groente, ook wel kwark/yoghurt en gevogelte maar niet genoeg eiteit voor de hoeveelheid die ik sport..

Vandaag keurig aan mn lijstje gehouden alleen de spaghetti niet gewogen hoeveel kcal alles was. Mn moeder maakt alles al van te voren dus ik weet niet hoeveel er van wat in zit enz.. Was wel heel erg lekker, heb er niet teveel van gegeten gewoon een normaal portie.

Na het eten dag 5 van de blogilates kalender gedaan en man wat ik haat ik het om mijn bovenlichaam (rug, armen, schouders) te trainen. Ik ben echt z'n slappeling zonder arm spiertjes dus daar moet ik wat meer aan gaan werken. Morgen is het total body day zag ik al! Ga denk in de middag even naar de sportschool m'n benen trainen + wat cardio en dan in de avond de video's van de kalender doen. Donderdag is het weer ab's en cardio dag en dna vrijdag rustdag en dan lekker half uurtje stretchen. Wil over een maand de split kunnen dus hoop dat het lukt lijkt me gaaf!!

Had me vannochtend gewogen was precies 60 kg, de vorige keer rond de 61 dus opzich al iets minder ook al let ik bijna niet op gewicht. Wil me over 2 weken weer gaan wegen + een foto maken!

Wat voor lekkers en gezonds zal ik morgen avond gaan eten? Mn moeder had nog geen idee wat ze ging maken dus kan ik nu met iets anders komen dan normaal.. Maar wat :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:57

ijssnuiver schreef:
Nee niet perse..
Ik moet wel bekennen dat ik een lastige eter ben(lastig als in, niet de tijd voor gunnen).. Een shake lijkt me dan wel praktisch.. Mik je even naar binnen en dan verder je ding doen.

Ik neem ze 's ochtends, maar moet er niet aan denken om altijd maar shakes te nemen. Dan geniet je niet meer van het eten.
Ik gebruik ze omdat ze toen in de aanbieding waren en ik toen makkelijk een 'goed' ontbijt kon nemen (brood etc krijg ik heel moeilijk weg 's ochtends). Ik heb Formafast shakes ^^. De zus van mn vriend heeft ze wel helemaal gebruikt (Dus 's ochtends middags s avonds, dan mag je er onbeperkt groenten bij eten ofzo?) maar dan krijg je maar 800kcal binnen dus dat is niet zo gezond imo.
Per shake was het zo'n 180kcal.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 00:34

Goh wat gaan jullie hard ineens zeg :o ik kan het amper bijlezen!

Even inhaken op de shakes: je moet ze echt alleen gebruiken als aanvulling op de eetpatroon en niet als vervanging. Wanneer je meerder malen per week aan krachtsport doet of andere intensieve workouts en je komt via je voeding niet aan genoeg eiwitten (en enkel wanneer je voeding helemaal op orde is) dan kan een shake een uitkomst zijn. In alle andere gevallen: zwaar overbodig :)

Mijn lijstje vandaag ook erg karig:
O brinta met whey en pindakaas
T /
L twee sneden Allison met pindakaas
A maaltijdsalade kip ketjap
T heel bakje kwark met een appel en rozijnen.
B half uur body power en half uur step. Mijn spinning heb ik niet meegedaan omdat ik mijn fiets moest afgeven aan klanten :+ zo vol zat de zaal vandaag.

Verder niet zelf getraind vandaag ivm mijn sportmassage eerder op de dag.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:35

Wat een mooie/lekker lijstjes zie ik voorbij komen.

Mijn planning voor vandaag;

O: 250 gram Alpro Soya Vanile Yogurt met een handje blauwe blauwe bessen en een handje Frambozen en een banana
T: een Kiwi
L: 2 Spelt boterhammen met een halve avocado & 6 Cherry Tomaatjes
T:/
A: Sla met tomaatjes komkommer, handje noten & een vega burger

B: 30 minute Yoga