Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:12

Mijn zusje en ik hebben vandaag een cross meegelopen van 8.4km. Prachtig gebied, maar erg zwaar door de sneeuw, modder, trappen en hellingen. Ik snap dan nooit dat mensen in een superkort broekje met hemdje lopen :brr: .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:14

Ik heb net de drechtloop gelopen. 10EM met een gemiddelde pace van 5:53 per kilometer. Nooit eerder liep ik zo ver en zó hard

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:04

Knappe prestaties van iedereen. Zelf vandaag 8 km. hardgelopen viel tegen had een beetje last van mijn bovenbenen en billen misschien van de training van gisteren ik weet het niet. Deze week niet hardgelopen wel drie keer krachttraining getraind waarin wel iets hardgelopen wordt. Deze week dinsdag en donderdag hardlooptraining, woensdag 9 km. RRC loopje beetje het omgekeerde van vorige week veel hardlopen dus.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:23

benangelique schreef:
Ik heb net de drechtloop gelopen. 10EM met een gemiddelde pace van 5:53 per kilometer. Nooit eerder liep ik zo ver en zó hard

Knap gedaan!

Ik ga me inschrijven voor mijn eerste halve marathon in maart.. spannend!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:36

Supervixen schreef:
benangelique schreef:

Knap gedaan!

Ik ga me inschrijven voor mijn eerste halve marathon in maart.. spannend!!

Welke ga je doen? :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:42

Heb me net ingeschreven voor de halve marathon van de Stevensloop in Nijmegen op 19 maart. Pff dat vind ik wel echt spannend. Ik weet dat ik het kan, het zit meer tussen de oren. Hopen dat ik de komende tijd nog goed kan trainen. Doel is binnen 2 uur en 10 min.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:18

Ik loop 5 maart de 20k tijdens de 20 van alphen. Ik hoop in 2 uur

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:03

We lopen een beetje gelijk qua opbouw en training. Leuk!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:37

Heb een startbewijs voor de tien kilometer van Groet uit Schoorl run ontvangen op 12 februari van iemand die niet mee kan lopen. Heeft iemand deze wedstrijd wel eens gelopen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:56

Ik heb hem vorig jaar gelopen...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:55

mirriezz schreef:
Nou, ik, laatste off topic reactie en dan ga ik het in dit topic iig laten zitten.

Mijn vader is hartpatiënt (heeft ook een pacemaker, maar daarnaast ook nog een sterk verzwakt hart) de eerste keer dat hij knock-out ging was tijdens traplopen en de momenten dat zijn hartslag eng daalde (als teken van uitputting) was tijdens het toiletbezoek. Een traplift en een pacemaker hebben de grootste gevaren voor hem kunnen aanpakken, maar toiletbezoek blijft in zekere zin risicovol. De cardioloog gaf aan dat algemeen geld dat traplopen en toiletbezoek heel zwaar zijn. Ik vond het ook idioot, maar ben ontzettend blij tegenwoordig dat mijn hart het zo goed doet dat ik er nooit bij stil hoef te staan dat dat zware activiteiten zijn.

Normaal gesproken loopt bij fietsen en zeker hardlopen de hartslag natuurlijk veel verder op (tenzij je de trap op rent). Voor iemand die bijna niets meer kan zal het zeker intensief zijn maar voor iemand die iemand die iedere dag lichamelijk redelijk zwaar werk doet, iedere dag naar het werk op en neer fietst en een 80km -100km per week hardloopt inclusief een aantal intensieve trainingen behoort de trap op af lopen en naar de wc gaan natuurlijk niet een reden te zijn om de hartslag richitng maximaal op te jagen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:55

benangelique schreef:

He wat goed!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:53

Supervixen knap hoor met deze weersomstandigheden crossen! Leuk dat je een halve gaat doen in maart.
Mijn zus loopt haar wedstrijden in de winter ook in short/hemdje, zij heeft het gewoon echt niet koud. Ik vind dat nu wel te weinig, zou voor een wedstrijd nu ¾ tight doen en een shirt. Gisteren liep ik met 4 graden in een dunne lange tight, shirt en armsleeves.

Benangelique wat goed!! Gefeliciteerd :D

Ik heb gisteren ook echt lekker gelopen, voor het eerst 12km. Het ging gewoon echt lekker en ik had nog wel verder kunnen lopen ook. Heel tevreden met een gemiddelde km tijd van 5.30 :D Ik was helemaal blij toen ik klaar was haha. Geeft vertrouwen voor de halve die ik in april wil lopen (binnen 2 uur).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:13

haha heb echt spierpijn in mijn kont! heb er gewoon slecht van geslapen :+

groeten uit schoorl ga ik ook starten. ook de eerste keer.

daan, dat gaat je gemakkelijk lukken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:08

Daan die halve gaat zeker lukken met zulke mooie tijden!

Ik heb het altijd liever iets te warm dan te koud, dus heb relatief veel kleren aan met dit weer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:19

ik had het in egmond bloedheet met mijn lange dunne tight en dito shirt. het was dan slechts 3 graden maar er stond geen zuchtje wind.

gisteren liep ik met een lange dunne tight en een lange mouw (heel dun shirt) en dat ging prima, maar het had ook in een t-shirt gekund.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:37

Hahaha zere kont! Je bilspieren zijn in ieder geval lekker getraind ;)

Ik hoop dat het gaat lukken om de halve te lopen, vind het wel erg ver hoor. Maar de loop van gisteren geeft wel vertrouwen :)

Ik kleed me snel te warm en dat vind ik niet prettig lopen. Eigenlijk heb ik het nooit koud tijdens het lopen, hooguit in het begin koude handen/polsen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:06

koude handen zijn met dit weer al snel warm gelukkig. maar de eerste 2k legt vooral mijn duim het af. Zolang mijn handen niet nat worden draag ik geen handschoenen ook.

rustig opbouwen naar die halve, iedere 2 weken 10% zeggen ze volgens mij? al hou ik me daar ook niet aan en bouw ik sneller op.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:14

Ik dacht iedere week max 10% toevoegen. Nu ben ik van 10 naar 12 gegaan maar die 10km heb ik al vaker gelopen dus dit lijkt me prima. A.s. zondag nog een keer 12km lopen. Ik heb een schema gemaakt waarbij ik als leidraad heb genomen om iedere week wat afstand toe te voegen en dan steeds na 3 weken van opbouw een week met een stapje terug. Het komt alleen niet helemaal zo uit vanwege wat wedstrijden die ik tussendoor wil lopen maar globaal gezien is dat de planning.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:12

Wel zo heerlijk nu de zon door heen komt.

Ik zit nu op 2,83km. Opbouwen naar de 3km.

Volgens mijn workout tracker zijn mijn passen ook sneller geworden daar moet ik nog wel dus rekening mee houden.

Vergeleken met de laatste run deed ik er 20:19 minuten over de afstand van 2,34km.
Vandaag was dat 21:05 minuten over de afstand van 2,83km.

De opkomende zon van net speelde ook wel een mooi rol mee.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:04

Supervixen schreef:
Mijn zusje en ik hebben vandaag een cross meegelopen van 8.4km. Prachtig gebied, maar erg zwaar door de sneeuw, modder, trappen en hellingen. Ik snap dan nooit dat mensen in een superkort broekje met hemdje lopen :brr: .

Was het niet glad? Wel stoer hoor!

Goed hoor Daan. Die 2 uur moet je makkelijk halen. Bij een wedstrijd loop je zo 1 km/h gemiddeld sneller dan bij een training. Volgens mij kan van 10 naar 12 km niet zoveel kwaad hoor Daan. Vaak train je ook je wedstrijdafstand niet als deze wat langer is. Als je maar niet continue heel snel opbouwt.

BA, gefeliciteerd met je mooie tijd!

Stevensloop komt voor mij denk ik net te vroeg. Heb vrijdag 5 x 5 minuten gelopen zonder klachten (ongeveer 4,5 km). Hoop over 3 weken weer mijn 8 km-rondje te kunnen lopen. Mijn vader en broer zijn sinds ik geblesseerd ben gelijk van ons vaste rondje (12km) overgestapt op het 8 km-rondje. Dus hoog tijd om de heren weer wat te activeren ~~}>

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:08

Was wel glad ja, er was ook iemand gevallen. Was blij dat ik mijn trailschoenen aan had.

Je zou bij de Stevensloop de 5km kunnen doen?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:17

Dat is wel ideaal dat je trailschoenen hebt!

Stevensloop wil ik alleen meedoen als ik de halve marathon kan lopen. Kan hier in de buurt (binnen 5 km) de 2 weekenden erna ook wel kortere loopjes lopen. Maar vind eigenlijk alles korter dan 15 km niet leuk, dat is veel te veel afzien :+ 15km + moet je je energie toch meer doseren, dan ga ik minder kapot.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:31

Daan_O, volgens mij gaat de HM onder de 2 je makkelijk lukken! Volgens mij loop jij van nature aardig vlot en soepel, of heb ik dat mis?

Angelique en Supervixen, dat zijn ook mooie doelen om naar toe te trainen. 10 EM op 5:53 is echt heel netjes!

Ik merk dat mijn plezier in het lopen veel groter is nu ik geen 'slaaf van m'n schema' meer hoef te zijn. Vorig jaar in aanloop naar de HM was het natuurlijk zo dat ik iedere week een stuk verder móest lopen dan de vorige week. Dus verzaken was er ook niet bij want dan kwam ik in tijdsnood. Nu heb ik wel wat loopjes op de planning, maar niet met zón strakke tijdsplanning. Loopt een stuk leuker! Terwijl mijn tempo aanzienlijk hoger is geworden de afgelopen tijd. Fijn hoor.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:46

Haha Tayga je familie heeft dus een duwtje in de goede richting nodig ;)

Bij mijn familie is dat niet het geval. Ik heb heel wat (fanatieke) lopers in de familie. Mijn vader en zijn vrouw hebben nu bedacht dat ze met de familie een marathon willen lopen in dit najaar (wel ieder op eigen tempo). Met stieffamilie en aanhang van beide kanten komt dat op 10-13 lopers. Zou wel heel leuk zijn :D

Plien leuk dat je plezier zo veel groter is nu. Herkenbaar met dat schema om de km's uit te bouwen ;) Het lopen zit mij inderdaad wel in de genen denk.

Ik vraag me trouwens wel af, loop je op zo'n afstand als de halve ook nog wel (aanzienlijk) sneller dan je in de training doet dan? Wat Tayga hierboven al aangeeft, op kortere afstanden is het knallen maar dat doe je natuurlijk niet als je bijvoorbeeld een halve marathon gaat lopen.