[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:23

Voor mij werd het makkelijker, ik denk omdat als je eenmaal bent gewend om niet meer zoetigheid binnen te krijgen, dat de drang naar zoetigheid willen ook minder wordt. Bij mij is het nu zelfs helemaal weg :Y)
Ik kan meer genieten van een lekkere bbq met wat sausjes, of een romige risotto, en daardoor hoef ik 's avonds op de bank geen reep chocolade meer weg te werken of een zak chips leeg te kanen :o

Edit: in een maaltijd is het ook makkelijker om wat minder gezonde dingen toe te voegen, die zitten dan toch verpakt in de maaltijd. een reep chocolade of zak chips moeten helemaal alleen verbrand worden...
Ik weet niet of het echt zo werkt hoor, maar gisteren bijvoorbeeld, heb ik een halve pizza gegeten en een witlof met appelsalade erbij :Y)
ook dat is zo'n gewoonte geworden om over rauwkost en/of groente bij te eten...

tientjeh

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:28

Hier nu -5 kilo in 5 weken. Laatste week niet zo aan het boek gehouden, maar gekookt wat er nog over was. Vind het zo zonde om alles maar weg te gooien. Maar daardoor wel wat stil blijven staan.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:35

Glitfaxi, ik weeg mij gewoon smorgens thuis :)
Ik hoef niet zo veel kwijt (5-7 kg) dus doe het op eigen houtje :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:58

Ik vind het veel makkelijker! Sinds ik op mezelf zit en elke dag door de supermarkt loop maak ik er een sport van om allerlei lekkere maar gezonde tussendoortjes te verzinnen. Heb crackers, fruit, worteltjes, paprika enzo die ik allemaal aan het proberen ben. Meestal had ik vroeger echt moeite om langs het snoep/koekschap te lopen zonder in de verleiding te komen... en naderhand weer balen natuurlijk als ik weer wat had meegenomen...
Maar ik loop er nu echt zonder problemen langs. Ik kijk er niet eens meer naar. Heb er echt geen behoefte meer aan.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:54

Ik hou ook vast met de warmte normaal. Maar sinds mijn operatie vorig jaar heb ik zo en zo een dikker been. Dus slik ook als ik ze niet vergeet plaspillen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:16

Cassandra, wat een mooie foto! Jurkje staat je echt leuk! <3

Whis_Serada welkom! Ik vind ook dat je heel netjes al bezig bent met af vallen :D

Lotte_horses, superrr! :D

Wollie, ik kan mij voorstellen dat je vocht vast houd met dit weer, heb er zelf geen last van geloof ik.. Wat een leuke bikini :D

_Tarzan, wat leuk zeg dat je vriendin langskwam! Ach een frietje doet vast geen kwaad lijkt mij :D

Dais_, wat super zeg dat je zo mooi op gewicht blijft, dat is toch ook wel heel belangrijk :).

Welkom Nobel!

Welkom A_man!

Glitfaxi, het wordt makkelijker, vind ik. Máár ik ben nu 49 kg kwijt, heb een eet- en beweeg patroon opgebouwd waarmee ik nu niet meer afval (maar wel eerst veel mee afviel) dus heb dan soms de neiging om toch iets te nemen omdat ik toch niet meer lukt om af te vallen :O

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:03

En toen werd ik vanochtend toch ongi... Daar ging de tijdelijke hoop... _O-

T is dus alleen een week opgeschoven ipv weggebleven _O-

Eline, dat is ook waar ik naar uit kijk. Zelf boodschappen doen en zelf in de hand hebben wat ik in huis haal.. :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:40

Madeira wat knap zeg zoveel kilo toppie hoor

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:45

Rockey, zij is gewoon gezonder gaan eten en meer gaan bewegen. Ipv alles met de auto, alles met de fiets.

Cass, ziet er goed uit hoor! Jammer dat je geen voor foto hebt.

Wollie, me zus is ook erg afgeslankt en heeft ook nog erg last van vet op haar bovenbenen wat er bijna niet af te krijgen is. Die heeft toen 2 cavitatie behandelingen gedaan op haar probleem gebied en het was een stuk strakker geworden en een hoop vet weg!!. Je kan op internet ff kijken wat het precies inhoud. En een tip mocht je het willen proberen kijk dan eens op vakantieveilingen.nl scheelt een hoop geld!

A_man, jij bent toch al eerder in deze topic geweest en toen was je toch al vrij goed afgevallen? hoe komt het dat je dan weer bent aangekomen in zo'n korte tijd? Maar welkom terug!

Ik ben ubergezond bezig met eten en bewegen. En ik heb tegen mezelf gezegd 1x in de maand wegen. Maar dat voelt als afkicken, het liefst wil ik nu al wegen :')

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:40

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:52

Is er hier toevallig iemand die morgen zin heeft om naar De Grote Improvisatieshow te gaan ? Heb 2 kaartjes, kan zelf helaas niet meer gaan.. mogen weg voor 35 (kosten normaal 60 samen)..
( is net zoiets als de lama's toendertijd )

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:01

Kan m'n post niet meer editten, maar ze zijn al verkocht :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:03

Ik vind ook dat het steeds makkelijker is om zoete verleidingen te weerstaan. Ik loop zonder moeite langs alle snoeprekken en heb ook geen moeite om nee te zeggen wanneer mij cake of een koekje aangeboden wordt. Vandaag wat oude broeken gepast, knopen passen dicht alleen zitten ze nog wel te strak. Moet nog wel 6 kg af voordat die weer lekker zitten.
Morgen uit eten voor m'n schoonouders hun trouwdag, gaan naar een Steakhouse. Ik heb besloten om geen calorieën te tellen, maar lekker te genieten. Wel water erbij als drinken en geen alcohol of frisdrank. Overdag maar even goed streng zijn dan :).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:35

@Cass: zo, dat is een heel verschil +:)+

@Uppojono: ik heb ook altijd heel erg veel etentjes en daar geniet ik ook van, ik vraag bv altijd saus apart, dan kan ik een beetje proeven en biefstukken bv geen saus, alleen gekruid. Zo heb ik het zelf wat meer in de hand.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:59

Even snel melden dat er eindelijk iets vanaf is gegaan! (700 gram) ben ik even blij :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:07

goedzo tarzan!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:41

goed zo tarzan

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:08

Hier gelijk gebleven deze week, dacht ik wel omdat ik ongesteld ben geworden. Normaal zit er dan zelfs bij dus ik blijf tevreden hihi

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:19

zo ik ben net weer begonnen met hardlopen, laatst keer was september vorig jaar.
met dat in het achterhoofd ging het best aardig!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:22

super hoor, ik wou dat ik wat meer kon bewegen, maar lopen zelf is al een hele onderneming voor mij en pijnlijk

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:56

En weer 300 gram eraf :j
Ik kan het niet zo goed vergelijken met voordat ik verhuisde omdat m'n nieuwe weegschaal dus ander gewicht aangeeft dan de oude, dus ik ben vorige week maar soort-van opnieuw begonnen :=

Balen is dat zeg, als je weinig kunt bewegen. Lijkt me heel naar en frustrerend...

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:05

Is je nieuwe weegschaal wel positiever? :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:10

Nee :P Zit ergens tussen de 1,5 en 2,5 hoger. Maar geeft niet. Ik ben nu gewoon blij dat deze op een tiende van de kilo telt ipv halve kilo's, is gewoon een stuk nauwkeuriger :) En ik heb toch niet echt een streefgewicht, ik ga door totdat ik er weer beter uitzie :)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:22

Dat klopt dat had ik ook met mijn oude weegschaal met wijzer. Ik ging over naar een digitale en plop gratis er wat bij gekregen whahah.

Misschien vanaf nu bijhouden Aleeneh.
Ik heb ook geen streefgewicht, ik bekijk het per vijf kilo.
Ben eigenlijk heel me leven al zo rond de 105 geweest en sinds de laatste twee jaar er dik boven.
Ben zo'n 14jaar geleden na een andere ziekte ook naar de 120 geschoten en toen in een jaar tijd 30 kilo afgevallen via de weightwatchers.. Maar nu wil ik het gewoon zelf proberen te doen. Het liefs hoop ik einde van het jaar onder de honderd te zijn.
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 08-06-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:26

Aleeneh schreef:
Nee :P Zit ergens tussen de 1,5 en 2,5 hoger. Maar geeft niet. Ik ben nu gewoon blij dat deze op een tiende van de kilo telt ipv halve kilo's, is gewoon een stuk nauwkeuriger :) En ik heb toch niet echt een streefgewicht, ik ga door totdat ik er weer beter uitzie :)

Heel goed, daar gaat 't tenslotte om. +:)+

Het is overigens vooral belangrijk dat je altijd op dezelfde weegschaal weegt, dan kan je je vorderingen het best bijhouden.
Moet ik niet te hard zeggen, ik weeg me nog wekelijks bij m'n ouders, hun weegschaal geeft minder aan. :')

Ik zit nu op -4 kg. In anderhalve maand. Maar doe veel krachttraining, dus hoop dat het ook deels spier is geworden. :7