[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:34

Hebben jullie voorbeelden van de verschillende kleuren van La Riche Directions in je haar? Ik heb nu de violet erin zitten, dat bevalt super, maar vind het leuk om te varieren. Twijfel alleen welke kleuren te bestellen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:38

Op hun site hebben ze echt héél veel voorbeelden!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:51

lieveli schreef:
Op hun site hebben ze echt héél veel voorbeelden!

Nu voel ik me echt heel blond... stom dat ik daar niet ben gaan kijken :o . Had de kleuren kaart bekeken in de winkel met alle kleuren, maar die pakken toch echt anders op mijn haar als op de kaart. Geen moment aan gedacht dat ze dat wellicht op de site wel zouden hebben. Thanks.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:32

Dank jullie voor de mooie complimenten! :D

Donderdag staat de afspraak met de kapper, hoop dat het lang genoeg is om na het doneren nog genoeg lengte over te houden, anders nog even doorsparen. Ik hoorde namelijk dat je een staart en dan een vlecht moet maken en dat het tussen de elastiekjes 30cm moet zijn.. Dat scheelt nog een beetje!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:12

Corelli schreef:
Dank jullie voor de mooie complimenten! :D

Donderdag staat de afspraak met de kapper, hoop dat het lang genoeg is om na het doneren nog genoeg lengte over te houden, anders nog even doorsparen. Ik hoorde namelijk dat je een staart en dan een vlecht moet maken en dat het tussen de elastiekjes 30cm moet zijn.. Dat scheelt nog een beetje!

Ligt eraan waar je het wilt doneren :P
Bij de kapper waar ik geweest ben - BrainWash - waren twee verschillende opties.
Inderdaad wat jij zegt waar het haar 30cm moet zijn en ongeverfd etc.
Maar ook een waarbij het 15cm moet zijn en geverfd etc maakt niet uit.
Dus het ligt er allemaal maar net aan waar je het wilt doneren! :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:48

Ik heb op internet alleen nog maar 30 cm gevonden.. waar kun je korter haar doneren? :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:46

Done! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet helemaal gefohns zoals ik het zelf altijd doe, dus morgen zit het denk ik nog meer naar mn zin. Maar ben er blij mee!!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:17

Super leuk!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:40

Staat je super leuk, lekker vlot ook.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:35

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het product "Blond me" van Schwartzkopf? De Blond me Ice toner, developer 6% en blond me blond 12% poeder?

Het zijn de producten uit dit filmpje. Ik wil hetzelfde met mijn haar doen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:42

Tessa_93 schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het product "Blond me" van Schwartzkopf? De Blond me Ice toner, developer 6% en blond me blond 12% poeder?

[ Video ]

Ik zie een reclame van optimel hahaha

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:06

hey... maar dat hoort niet.. :')

Het is deze, sorry :+ :

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:16

Tessa_93 schreef:

[ Video ]

Dit zijn wel professionele kappersproducten dus alleen in speciale winkels of misschien online te koop.
Mijn kapster gebruikt deze producten altijd en heeft het ook voor mijn haar gebruikt.

Ik zou er persoonlijk niet zelf aan beginnen, dit is toch wel even een flinke aanslag op je haar met veel risico's als je er geen ervaring mee hebt.
Ik zou het gewoon over laten aan de kapper.
Maar dat ben ik misschien. :o

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:47

Ik zou dat idd alleen doen als je echt goed weet wat je doet, hoe sterk je haar is en als je weet wat je moet doen als je haar oranje uitslaat. Je moet ook weten welke sterkte peroxide je moet gebruiken, dat hangt af van je basiskleur en de sterkte van je haar.

Ik deed het ook altijd zelf en dat gaat nu altijd goed, maar dat is in het begin ook vaak fout gegaan, met oranje of groenig haar als gevolg. Of je hebt helemaal pech en het breekt af of valt uit.

Voor dat wit krijgen kan je eigenlijk elke blauwe poeder ontkleuring gebruiken, dat blauw vermindert het geel in je haar. Maar het zal evengoed nog wat geel uitslaan, dus moet je heg waarschijnlijk 2 keer doen en daarna nog een blauwe toner of zilvershampoo om het zo wit te krijgen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:16

Ik zou er heel erg mee oppassen. Ik heb mijn haar ook in die kleur gebleekt, maar je kan er heel gemakkelijk chemische brandwonden van krijgen als je het op de foute manier doet. Zelfs wanneer ik het door een professionele kapper laat doen, prikt zo'n bleek nog steeds heel erg aan mijn hoofdhuid omdat het gewoon erg agressieve producten zijn.

Daarnaast kan je haar inderdaad gemakkelijk geel of oranje uitslaan, en een kapper kan dat tegengaan.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:45

Mijn haar word al jaren geblondeerd bij de kapper en er zit Idd een gele toon overheen. Ik ben al een paar keer heen geweest om het zo wit te maken maar de kleur komt steeds hetzelfde uit dus ben nog geen stap verder gekomen, en leg toch steeds 180 euro neer. Ik gebruik nu Fudge zilvershampoo tegen die gele toon eroverheen. Dat verdwijnt wel steeds meer maar wil het in zn geheel lichter hebben.
Ben er nu wel een beetje klaar mee en zou het nu zelf wel willen proberen. Ik ben alleen erg gehecht aan mn lange lokken. Ben van nature donker blond
De producten van bovenstaand filmpje heb ik wel al in huis..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:40

Diegene die nu rood geverfd haar hebben, Hoe onderhouden jullie het?
Ik heb vrijdag een shampoo gekocht met rood pigmenten ( relaxx methamorphose red ) en het masker ervan. Ook heb ik een potje van La riche meegenomen om als de kleur vervaagd er weer ff door te gooien.

Ik verf het al enige tijd rood en steeds was het er na een paar was beurten weer uit ( ik laat het overigens altijd bij een kapper doen )

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:06

Tessa_93 schreef:
Mijn haar word al jaren geblondeerd bij de kapper en er zit Idd een gele toon overheen. Ik ben al een paar keer heen geweest om het zo wit te maken maar de kleur komt steeds hetzelfde uit dus ben nog geen stap verder gekomen, en leg toch steeds 180 euro neer. Ik gebruik nu Fudge zilvershampoo tegen die gele toon eroverheen. Dat verdwijnt wel steeds meer maar wil het in zn geheel lichter hebben.
Ben er nu wel een beetje klaar mee en zou het nu zelf wel willen proberen. Ik ben alleen erg gehecht aan mn lange lokken. Ben van nature donker blond

Ben je al bij een andere kapper geweest? Want eerlijk gezegd, als een deskundige kapper het niet kan, ligt het misschien eerder aan je haar dan aan de kapper en zou ik er niet noodzakelijk op rekenen dat jij er als leek meer van kan.

Hoe wit je je haar ook verft, ze hebben mij altijd verteld dat het warme/gelige pigment na een tijd steeds weer bovenkomt. Dus dat moet je sowieso blijven onderhouden. Ik heb spierwit haar gehad dat nadat ik van de kapper kwam helemaal wit was, maar na een paar weken weer gelig. Daarom moet je zilvershampoo sowieso regelmatig blijven gebruiken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:40

Tessa_93 schreef:

Ik heb dat ook, vooral bij mijn aanzet, komt bij mij omdat ik gewoon een warme aanzet heb en daardoor word het daar gelig en ik heb ook donkerblond haar van natura.

Ik gebruik zilvershampoo en laat dat 1x per week echt heel lang (hele dag of nacht) intrekken, dat helpt bij mij. Ik heb asblond haar trouwens haha

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:09

Hallo allemaal!
Leuk dat ik dit topic heb gevonden. Ben benieuwd of jullie wat tips hebben voor mij en mijn haar :P

Ik heb vrij lang blond haar, wat erg dik is maar vooral: veel. Een messy-coupe gaat m niet worden, het haar is te zwaar ofzo waardoor het er altijd netjes uit ziet, dus dit heb ik maar opgegeven.

Maar, afgezien van een zijwaartse vlecht, kom ik niet echt verder om mijn haar "leuk" te doen. Is er iemand die misschien wat tips heeft?
Ik heb net geprobeerd een zijwaartse vissengraat te maken, maar ook dit word te "netjes" om er mooi uit te zien :')

Ik draag mijn haar meestal in een lage paardenstaart, maar ik merk dat hierdoor de haartjes onderin afbreken, waardoor ik een soort matje krijg als ik een hoge paardenstaart in doe :Y)

Deze foto geeft denk ik het meeste weer hoe mijn haar valt:
Afbeelding
Deze foto is wel lang geleden geschoten, in de tussentijd is het een keer helemaal kort geknipt omdat ik mijn haar gedoneerd heb, nu is het inmiddels bijna weer op deze lengte :)

Iemand ideetjes? Ik heb het dus ook al eens kort gehad, maar dat vond ik eigenlijk niks. Wellicht vanwege het model hoor..
Ik zit er over te denken om mijn haar nogmaals te doneren, maar dan moet ik wel een leuk kapsel zien te vinden.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:19

Is je haar uitdunnen geen optie?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:22

deksel schreef:

Géén idee. Kan dat ja? Wordt het dan niet ontzettend pluizig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:25

Oef, uitdunnen zou ik echt mega zonde vinden. Heb zelf ook enorm dik en zwaar haar maar de plukjes die bij mij uitgedund zijn (aan de zijkanten vooral) zijn er echt niet mooier op geworden.

Wat voor shampoo etc gebruik je Marjoow? Bij mij helpt het heel veel om volumeshampoo te gebruiken ipv iets dat super voedend is, daar wordt het wat lichter van. Ik draag het verder veel in een hoge knot, twee franse vlechten of in een half knotje (helft van m'n haar in een knotje bovenop m'n hoofd). Ik heb het meestal eigenlijk gewoon los hangen, voordat ik de deur uit ga hang ik even op m'n kop en ga ik met wat volumepoeder door de aanzet, dan plakt het niet zo vast aan m'n hoofd. Als ik het wel vast heb is het vaak uit gemakszucht.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:26

Marjoow schreef:
deksel schreef:

Géén idee. Kan dat ja? Wordt het dan niet ontzettend pluizig?

Een vriendin van me had echt superdik en lang haar. Ze wilde toen een kort kapsel + pony, kapster heeft het toen uitgedund. Zelf had ik ook een aardige bos haar en toen is het ook een beetje uitgedund (wat overigens naar mijn mening niet had gehoeven, het is er niet mooier opgeworden of zo...,), na het douchen is het inderdaad wel wat pluiziger dan voorheen maar ik weet niet of dat aan het uitdunnen zelf ligt...

Ik zou het gewoon aan je kapper vragen of het bij jouw haar ook kan :).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:28

Emmaa_ schreef:
Oef, uitdunnen zou ik echt mega zonde vinden. Heb zelf ook enorm dik en zwaar haar maar de plukjes die bij mij uitgedund zijn (aan de zijkanten vooral) zijn er echt niet mooier op geworden.

Wat voor shampoo etc gebruik je Marjoow? Bij mij helpt het heel veel om volumeshampoo te gebruiken ipv iets dat super voedend is, daar wordt het wat lichter van. Ik draag het verder veel in een hoge knot, twee franse vlechten of in een half knotje (helft van m'n haar in een knotje bovenop m'n hoofd). Ik heb het meestal eigenlijk gewoon los hangen, voordat ik de deur uit ga hang ik even op m'n kop en ga ik met wat volumepoeder door de aanzet, dan plakt het niet zo vast aan m'n hoofd. Als ik het wel vast heb is het vaak uit gemakszucht.

Ik gebruik momenteel Syoss cair & repair en heb zo'n 2x per week een masker van Andrélon Repair :)
Daar wordt het heel mooi van, gaat glanzen en word lekker zacht <3

Ik had ook wel eens een knot, maar dat vind ik niet echt wat. Of het lukt me niet goed. Had wel eens een knot aan de achterkant, zo'n halve staart zeg maar maar dat valt heel snel uit. Een knot opdraaien lukt me ook niet goed, zitten altijd plukjes uit... Hoe zet je een knot echt goed vast?