[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:17

nienke555 schreef:
Ik heb voor de zekerheid ook even een zwangerschapstest gedaan gister maar gelukkig niets aan de hand haha.

Net weer bloed helaas, nu echt druppels. Bah, maak me er echt zorgen over. Heb op 2 augustus een belafspraak staan met mijn huisarts dus dan geef ik het sowieso aan, of zou ik eerder moeten bellen?

Ik zou me er geen zorgen over maken, volgens mij stond er bij mij dat ik de eerste 3 maanden zeker tussentijds bloedverlies kon krijgen en dat als het na 6 maanden nog niet weg was ik weer contact op moest nemen met de huisarts.

Bij mij staat ook in de bijsluiter binnen zoveel tijd alsnog nemen = niks aan de hand. Je bouwt er wel een spiegel van op, daarom is de eerste keer de eerste week dat je slikt nog niet betrouwbaar als dat niet vanaf dag 1 is.

Eline91

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:33

Ik heb dat ook weleens gehoord, maar dan vooral bij een minipil of heel laag gedoseerde pil. Met een gewone pil heb je normaal gezien wel een paar uurtjes speling, al is het in de eerste pilweek wel beter om hem zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip te nemen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:18

Ik heb een Gynefix koperspiraal, vorig jaar de 1e laten vervangen na 5 jaar. Ik ben in totaal 3 à 4 dagen ongesteld, waarvan 1 dag hevig. Heb ook nagenoeg geen menstruatiepijn.

1x om de paar maanden heb ik wel eens een dag PMS, maar voor de rest is dit voor mij echt ideaal.
Dit maar om even te illustreren dat koper niet altijd wil zeggen dat je leegbloedt :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:00

Gelukkig maar, ik was ook meer een uitzondering volgens de Vk, dus het moet gewoon vaker goed gaan dan niet. (Ik bloedde dus constant) Balen, maar proberen dus zeker waard geweest!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:07

Ik kom even binnenvallen met een vraag waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
Ik gebruik al meer dan 6 jaar de prikpil. Helaas ben ik de gelukkige en heb ik de jackpot. Een doorbraakbloeding.
Het is dus best veel al sinds maandag. Vandaag ben ik bij de dokter geweest en die heeft een uitstrijkje gemaakt.

Weet iemand een indicatie hoelang dit kan duren? Ik word letterlijk geïrriteerd en ben totaal niet blij met mijzelf

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:11

Ik zou binnen een week de uitslag hebben toen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:25

Marocje schreef:

Oh dat is snel, ik moest 3 weken wachten haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:33

purny schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
Ik gebruik al meer dan 6 jaar de prikpil. Helaas ben ik de gelukkige en heb ik de jackpot. Een doorbraakbloeding.
Het is dus best veel al sinds maandag. Vandaag ben ik bij de dokter geweest en die heeft een uitstrijkje gemaakt.

Weet iemand een indicatie hoelang dit kan duren? Ik word letterlijk geïrriteerd en ben totaal niet blij met mijzelf

Hier in de regio zitten veel ziekenhuizen met labs, over het algemeen heb je het wel binnen een week.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:45

nienke555 schreef:
Marocje schreef:

Oh dat is snel, ik moest 3 weken wachten haha

Uitstrijkje voor bevolkingsonderzoek (?) duurt wel een maand idd. Maar als je klachten heb, binnen een week zei de huisarts.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:56

Als het om een soa test gaat, dan binnen een week.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 00:16

Marocje schreef:
Uitstrijkje voor bevolkingsonderzoek (?) duurt wel een maand idd. Maar als je klachten heb, binnen een week zei de huisarts.

Oh echt, ik had er ook 1 omdat ik klachten had... zal misschien verschillen per laboratorium wat het bekijkt dan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:35

Ik bedoelde het bloeden. Uitstrijkje zou 2 weken duren zei ze.
Ik vind het apart en zwaar irritant dat dit nu al 6 dagen duurt. En dat het nog niet minder is. En ook wel een beetje verontrustend

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:23

Bedoel je van het uitstrijkje nabloeden? Dan zou ik even mijn huisarts bellen... hoort niet na te bloeden. Iig niet zo lang...
Hooguit een paar uur.

Maar bij hormonale doorbraak bloedingen kan het ook weer langer duren.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:41

Ik denk dat ze bedoelt dat ze na 6 dagen nog steeds last heeft van een doorbraakbloeding... (maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk haha)

Vervelend in ieder geval. Ik heb gelukkig nog geen echt doorbraakbloedingen gehad Purny, maar wel 5/6 dagen achter elkaar heel licht bloedverlies (spotting/bloed in afscheiding). Bij mij was het uitstrijkje gewoon goed (PAP1). Is het bloeden ondertussen al gestopt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:18

Idd van de doorbraakbloeding.
We zijn op weg naar dat het minder wordt. Ik ben nu dus zeg maar een week onderweg dat het echt bloed.
Mocht het aankomende vrijdag nog bloeden dan moet ik terug naar het spreekuur.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:32

Ik ga over op de koper spiraal ipv de kyleena.

Ik krijg steeds meer haartjes op mijn kin.. voel me depressief zonder dat er rede is want heb een goed leven. Hou vocht vast.

Alleen zit ik erg tegenop het ongesteld worden.. door de kyleena en ervoor de mirena ben ik al jaren niet meer ongesteld geweest

Ook last van pms al hoop ik dat dit nu minder is nu ik ouder ben.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:50

Bij mij is de PMS aanzienlijk minder geworden nu ik ouder ben. Ik had de zelfde gevoelens over weer door die hormonale molen heen te gaan iedere maand. Maar ik moet zeggen dat het bijzonder goed gaat en ik misschien nog maar 2 of 3x per jaar echt last heb van de pms.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:56

Ik ben begonnen met de Zoely pil omdat de maandelijkse buikpijn ondraaglijk werd (flauwvallen van de pijn en ziek ervan). Nu wordt mijn migraine echter weer erger, ik voel me constant depri en kom weer aan terwijl ik net weer wat kwijt was. Ik heb erg last van pms en slik dagelijks medicatie tegen migraine, voel ik me ook niet fitter door.
Ik heb een MRI gehad van mijn baarmoeder en krijg daar morgen de uitslag van. Hoop dat ze iets vinden waar ze wat aan kunnen doen en dat ik weer met de pil kan stoppen..
Ben overigens bijna 40 en twee kinderen, geen kinderwens meer. Ik hoop ergens dat mijn baarmoeder verwijderd wordt..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:53

Majabeestje, Novasure methode geen optie? Weet natuurlijk niet wat er aan de hand is verder, gezien je al verder in de molen zit.
Baarmoeder verwijderen is best een heftige ingreep.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:15

MarliesV schreef:
Majabeestje, Novasure methode geen optie? Weet natuurlijk niet wat er aan de hand is verder, gezien je al verder in de molen zit.

Wie weet is dit ook een optie idd. Ben benieuwd wat de gynaecoloog morgen adviseert. Ik begreep dat novasure niet kan als je een myoom hebt, deze heb ik wel. Een kleintje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:06

Majabeestje schreef:
MarliesV schreef:

Wie weet is dit ook een optie idd. Ben benieuwd wat de gynaecoloog morgen adviseert. Ik begreep dat novasure niet kan als je een myoom hebt, deze heb ik wel. Een kleintje.

Vriendin heeft dit jaar om een myoom die groeide haar baarmoeder laten verwijderen. Kon niet anders en had ontzettend veel klachten. Maar dat was echt heftig, hoop dat je dat bespaard blijft.
Zij kreeg complicaties (bloedverlies en een verkleefde blaas) en is maanden uit de running.
Met twee kids zoals jij lijkt me dan geen fijne optie.

Mocht je wel geopereerd moeten worden, dan hopelijk het gunstigste scenario ;)

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:27

Hoi dames :wave:

Afgelopen woensdag heb ik de mirena spiraal laten zetten. Ben 6 jaar aan de pil geweest maar daar kreeg ik echt last van en dus nu gekozen voor de spiraal.

Het zetten was echt gruwelijk, bijna flauwgevallen, nog ruim een halfuur moeten liggen. Maar goed hij zit. Nu heb ik wel telkens het gevoel dat ik hem voel zitten. Ik voel een soort druk in mijn buik, vooral als ik op een bepaalde manier zit.
Het voelt een beetje hetzelfde alsof ik mijn menstruatiecup in heb maar deze niet helemaal goed heb geplaatst :') vage omschrijving maar misschien herkenbaar voor de dames die een cup gebruiken.
Ook voel ik een zeurend gevoel in mijn onderrug.

Anyways: is dit normaal en gaat dit na een tijdje nog weg? Ik kan er weinig over vinden op internet. Het voelt iig niet heel prettig en ik twijfel hierdoor nog steeds of het de juiste beslissing is.
Ik ga het wel een kans geven maar het zou lekker zijn om te weten dat dit gevoel over gaat O:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:23

Met mijn mirena toen der tijd heb ik die 3 maanden lang af en aan gehad :') het gaat vanzelf weg. En als je je er zorgen om maakt, dan gewoon overleggen met de ha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:35

Ik ga naar de gynaecoloog. Uitslag was niet goed te beoordelen.
Moet ook stoppen met de prikpil even tot ik bij de gynaecoloog geweest ben

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:54

Peelie schreef:
Met mijn mirena toen der tijd heb ik die 3 maanden lang af en aan gehad :') het gaat vanzelf weg. En als je je er zorgen om maakt, dan gewoon overleggen met de ha

Oké thanks! Nog even doorbijten dus :=