Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:21

Respect hoor voor de bikers die doorgaan met de regen! Beetje regen vind ik geen punt en ook wel motiverend, maar het is hier zo wisselvallig..

Dit soort weken vervang ik dus al mijn rides door een training in de sportschool. Vooral kracht en een beetje cardio. Probeer ook lesjes spinning mee te pakken want daar heb je bij het wielrennen ook wel profijt van, maar ik vind dat mentaal zoooo saai. Wel lekker als je eenmaal bent geweest

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:49

Ach ik douche toch altijd na het fietsen, dus dan maakt het niet zoveel uit dat ik natregen. Het enige nadeel is dat het een berg aan wasgoed geeft.

Binnen fietsen lukt mij echt niet. De Tacx hebben we ook al de deur uit gedaan. Alleen bij extreme wind of onweer ga ik niet op pad, maar dan wind dat er veel takken mee naar beneden komen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:04

Goed hoor +:)+

Ik ben een mooi weer fietser. Maar ach, anders heb ik voor niks een abo bij de sportschool

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:39

Wanneer is Copenhagen T2T?
En die lange ritten die jij maakt (170km!) kosten veel tijd inderdaad. Lijkt me ook pittig plannen.

Hier ook de struggle van 36u werken. 2 paarden waarvan er een een peesblessure heeft en 90km van huis staat (maar wel in een fanatiek revalidatieplan zit) en een paard wat gereden wordt. En als het qua tijd lukt (nu ff niet) ik daar ook wedstrijden mee rijd.

Heb een partner maar wel het geluk dat hij ook vaak meefietst. Zo kunnen we us-time en fietsen combineren en hij is heel begripvol met de paarden. Scheelt dat hij zelf ook een sportman is dus hij snapt dat.

Sakura, wel fijn dat je zon vroege vogel bent. Dat werkt denk ik wel een beetje mee. Ik ben niet zon ochtend mens dus ik begin altijd zo laat als mogelijk aan mijn dag. Zou willen dat ik die discipline had maar ik kan het echt niet haha!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:50

Hier ook geen partner, maar wel een paard. Ik werk maar drie ochtenden omdat ik een aantal jaar terug op het werk een behoorlijk ongeluk gehad heb en het niet meer kan om lange dagen te werken.

Het plannen van lange ritten is hier ook vooruit plannen. Tourtochten houd ik rekening mee. Training houd ik gedeeltelijk rekening mee. Maar ook ik fiets liever met mooi weer. Al kan ik wel bijna altijd fietsen met de velomobiel. Ik heb ook nog twee andere fietsen die toch alleen gebruikt worden met mooi weer. Of de trike als er echt sneeuw ligt of dat het gladder is.

Ik ga bijvoorbeeld de 16de naar een vriendin in Almere. Heel misschien dat ik daar ook een rondje maak.
Ook wil ik graag een grotere ronde maken door Kinderdijk langs de molens. Maar 100km met slecht weer vindt ik ook niet leuk.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:56

Wij fietsen ook samen als us-time. Graag zou ik nog wel echt een racefiets willen, maar dan wordt dat denk ik alleen voor mij en dat is wat moeilijk combineren met alles.

Nou gisteren was het weer raak, de eerste helft van de rit zonnig weer en de tweede helft enorme buien. Gelukkig lijkt het volgende week een stuk beter te gaan worden.

Ik kan het alleen niet opbrengen om elke keer de fiets weer te poetsen, wetende dat het morgen waarschijnlijk weer raak is.

Kinderdijk is wel leuk! Wij zijn daar langs gefietst in corona tijd, toen was er helemaal niemand. Dat was best wel uniek volgens mij :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:13

Normaliter kon ik het best goed regelen. Ik werk(te) wel fulltime, maar regelmatig onregelmatig waardoor ik vaak voor een dienst uit of op een vrije dag lekker kon fietsen. Ik heb geen kinderen en dat maakt het wel makkelijk. Mijn partner haakte vaak aan, maar door zijn regelmatige werk lukte het hem vaak niet om tussendoor nog even te gaan.

Ik ben gisteren naar de sportschool geweest. Retesaai….. maar wel lekker. Ik mocht het van de fysio proberen als ik maar niets doe met die arm. Tot mijn grote ‘vreugde’ hadden ze er een zit/ligfiets en ik heb heerlijk een half uur kunnen fietsen. Het zijn de kleine dingen die het doen :j

En ik heb deze beauty opgehaald van de week. Mijn fietsbril was de week na het ongeval klaar. Op sterkte, met meekleurende glazen, en helemaal hip. Gaat nog even duren voordat ik kan testen. Maar ik ben er wel heel blij mee!

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:25

maaikemuis schreef:
Normaliter kon ik het best goed regelen. Ik werk(te) wel fulltime, maar regelmatig onregelmatig waardoor ik vaak voor een dienst uit of op een vrije dag lekker kon fietsen. Ik heb geen kinderen en dat maakt het wel makkelijk. Mijn partner haakte vaak aan, maar door zijn regelmatige werk lukte het hem vaak niet om tussendoor nog even te gaan.

Ik ben gisteren naar de sportschool geweest. Retesaai….. maar wel lekker. Ik mocht het van de fysio proberen als ik maar niets doe met die arm. Tot mijn grote ‘vreugde’ hadden ze er een zit/ligfiets en ik heb heerlijk een half uur kunnen fietsen. Het zijn de kleine dingen die het doen :j

En ik heb deze beauty opgehaald van de week. Mijn fietsbril was de week na het ongeval klaar. Op sterkte, met meekleurende glazen, en helemaal hip. Gaat nog even duren voordat ik kan testen. Maar ik ben er wel heel blij mee!

[ [url=m/wnA5iB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat ze een zitfiets hadden waar je wat op kon doen. En die mooie bril kan je ook best op een wandeling uitproberen...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:33

Wat een coole bril zeg! Ik heb zelf een Oakly aangeschaft, maar geen meekleurende glazen en daar heb ik wel een beetje spijt van eigenlijk. Met de regen heb ik hem toch gewoon op, alleen in het bos wordt het wel heel erg donker. In de zomer ben ik er wel heel blij mee, vooral dat ik niet zo vaak meer een vlieg of rommel in mijn ogen krijg.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:35

Ik fietste of met mijn gewone bril (zonder is niet aan te raden, dan zie ik de wereld wat wazig) of met mijn bril voor in de bergen. Die laatste is een categorie 4 zonnebril, dus met bewolking al niet echt geschikt meer. Deze is voor alle dagen geschikt!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:49

Nette bril Maaike! Ik zou hem ook lekker al met wandelen uittesten. Is ook legaal :P

Sakura, je hebt een gravel toch? Als je het wat vindt kan je er ook een wegsetje onder doen. Heb ik ook bij de mijne. Kost een stuk minder geld en ruimte en als je de wielsetjes compleet maakt heb je echt <1 minuut je wielen gewisseld.

Afgelopen weekend met wegsetje (door de natte drek :+ ) heb er wel 28mm onder.

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:48

Queelens schreef:
Wanneer is Copenhagen T2T?
En die lange ritten die jij maakt (170km!) kosten veel tijd inderdaad.
Lijkt me ook pittig plannen.

20 augustus , dus zondag nog 2 weken .

@Maaike ; gave bril *\o/* , ik heb er zelf ook een met mee kleurende
glazen , van Tifosi .

Zo zeg , gisteren mijn rustdag genoten .
Na de massage even bij de bouwmarkt geweest voor een nieuwe
douchekop .Toen nog even de stad in voor een crossbody phonebag .
Ik ben geen handtas mens , maar het is wel fijn een klein tasje te hebben voor je sleutels , telefoon . Na een bakje koffie en een broodje lekker naar huis gegaan en geen reet meer gedaan .Heerlijk een keer zo,n dagje :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:58

Queelens schreef:
Sakura, je hebt een gravel toch? Als je het wat vindt kan je er ook een wegsetje onder doen. Heb ik ook bij de mijne. Kost een stuk minder geld en ruimte en als je de wielsetjes compleet maakt heb je echt <1 minuut je wielen gewisseld.

Afgelopen weekend met wegsetje (door de natte drek :+ ) heb er wel 28mm onder

Daar zitten we inderdaad over na te denken! We hebben er nu 40mm onder liggen en in de winter doen we de standaard geleverde banden van, geloof ik, 45mm. Alhoewel ik thuis nu iemand heb zitten die mij vrolijk allemaal racefietsen onder de neus drukt. Ik heb een hele gave van Focus gezien, een limited edition, maar 'gelukkig' momenteel niet leverbaar. https://www.focus-bikes.com/nl_nl/10685 ... ation=null

Daarnaast kwam ik erachter dat ik als ZZP'er ook een racefiets op de 'zaak' kan kopen, dus ik ga even onderzoeken of dat een optie is. Momenteel heb ik een klus die redelijk in de buurt is, dus dan zou dat wel een optie kunnen zijn. Daarnaast zet ik meer opzij voor de belasting dan eigenlijk nodig is, dus wellicht dat ik dat potje kan gebruiken hiervoor. Maar goed, eigenlijk heb ik ook een nieuw zadel nodig. Ze zeiden al dat het bijgeleverde zadel niet heel super was. En na de elfstedentocht en de laatste tourtocht heb ik er best wel last van gehad. Eerst al een nieuw duur broekje van Assos aangeschaft, maar het blijft allemaal wat moeilijk.

Gisteren stapte ik met goede moed naar buiten in de hoop dat we de regendagen nou echt hadden gehad en ja hoor.... grote regendruppels. Gelukkig viel het uiteindelijk een beetje mee, maar ik dacht echt dat we het inmiddels wel hadden gehad.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:11

Ik zou ook eerst een weg setje aanschaffen bij je gravel. Als je het dan echt leuk vind kan je dat setje altijd nog weer gebruiken in je race fiets. Want 2 setjes (1 met bergverzet voor vakanties ed en 1 voor NL) qua wielen is wel erg fijn als je veel op de race rijdt vind ik.

@Maaike, waar is je bril van?
Ik rijdt met een Siroko bril met zo'n inzet stukje met glazen op sterkte. Maar die van jou (al wil ik blanke glazen) lijkt me echt ideaal als verjaardagscadeau! Super mooi en praktisch zo te zien.
Sterkte met revalideren, fijn dat je ff kon fietsen in de sportschool. Retesaai maar wel beweging.

T2T lekker een rustdag. Helemaal bij zo'n druk schema is dat wel heel belangrijk.

Hier staat vanavond weer een techniek training in het bikepark op het programma.
En zaterdag gaan we met een groepje Rheden fietsen op de MTB!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:02

@Marlies, de bril is van Evil Eye. Hij komt in vele kleuren en je kan uit veel glazen kiezen. Ik heb hem gekocht bij een goede opticien, deze had een grote keuze aan sportbrillen.

De revalidatie gaat hier niet goed. Het begint er op te lijken dat ik een frozen shoulder begin te ontwikkelen. Ik heb nog altijd veel pijn en ik kan niet mobiliseren. Sterker nog, het gaat achteruit. En ik heb verdorie zo mijn best gedaan. Ik zit er fysiek en mentaal momenteel echt doorheen. Maandag weer naar de poli om te kijken wat de medische wetenschap ervan maakt.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:06

Knuffel Maaike. Wat een ruk update :n

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:10

Ok, ik ga ff zoeken naar dat merk en of we hier in de buurt ook een opticien hebben die dat aanmeet, thanks.

Frozen shoulder, nee he, dan ben je nog veel verder van huis idd. Wat oliebol Maaike, hele dikke knuff vanaf hier!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:35

Och Maaike wat een ellende. Heel veel sterkte ermee, hopelijk kunnen ze je op de poli verder helpen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:05

@Maaike, Heel veel sterkte. Hopen dat je er als nog goed aan geholpen kunt worden.

Ik ga misschien morgen mijn rondje kinderdijk rijden. 120km Maar in een voor mij relaxed tempo.
De hele dag heb ik de tijd en het zal daar vast druk zijn op de smalle paden met toeristen.
Maar deze tocht heb ik al drie jaar geleden uitgezet. Door de hitte van afgelopen twee jaar niet echt gefietst, zeker geen lange afstanden. Jaren daarvoor ben ik door de duinen wezen fietsen wat ook mooi is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:05

maaikemuis schreef:
De revalidatie gaat hier niet goed. Het begint er op te lijken dat ik een frozen shoulder begin te ontwikkelen. Ik heb nog altijd veel pijn en ik kan niet mobiliseren. Sterker nog, het gaat achteruit. En ik heb verdorie zo mijn best gedaan. Ik zit er fysiek en mentaal momenteel echt doorheen. Maandag weer naar de poli om te kijken wat de medische wetenschap ervan maakt.

Een hele dikke vette knuffel vanuit hier :(:)
Ik hoop zo voor je dat het toch nog goed komt .

@Gothico ; Rondje kinderdijk was gelukt zag ik op Strava !

Zo , na een weekje werken , nu twee weken vakantie .
Volgende week zondag is het zover .
De komende dagen nog zo veel te doen , spullen in de auto pakken .
Moet ook nog het e.e.a bezorgen .
Dinsdag ochtend eerst met mijn coach het raceplan bespreken .Daarna op pad richting Putgarden voor de Ferry .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:32

Maandag heb ik een afspraak gekregen bij de orthopeed. Best erg eigenlijk hoe erg je moet strijden om gehoord en gezien te worden in de zorg. Ik ben zelf ok-assistent, maar wanneer mijn ziekenhuis zo om zou gaan met zijn patiënten dan zou ik me schamen. Ik hoop dat deze man er wat meer licht op kan laten schijnen. Is het wel een frozen shoulder? Mijn manueel therapeut vraagt het zich af omdat geïsoleerd mijn schouder wel te bewegen is. Of is er iets anders aan de hand? Ik zou zo graag willen dat de pijn stopt.

Gisteren de tandarts gezien voor second opinion. Ook dit is er weer eentje in het geval van ‘het kan ook nooit eens normaal’. Er zit een breuk in de wortel. En ook dit gaat een langdurig verhaal worden. Eerst wortelkanaalbehandeling met het verwijderen van het breukdeel. In tweede instantie tand 180 graden draaien. In derde instantie daar een nieuwe tand op maken.

Joy!

Ik ben zo blij voor je dat je kunt meedoen. Ik ga heel hard voor je duimen dat je de uitkomst krijgt die je wilt!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:42

Ben een mooi weer fietser geloof ik dus weinig te delen. Nog steeds mijn relatie met duursporten aan het verbeteren.
Vooral veel sterkte maaikemuis. Wat naar dat je eindelijk dacht vooruit te kunnen gaan en nu dit… hopelijk zal je doorzettingsvermogen snel lonen :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:46

Misschien heb je er niks aan maar ik ben een aantal jaar geleden hard van mijn paard gevallen waaronder op mijn linkerarm. Hoe en wat weet ik niet want ik was bewusteloos maar na een paar dagen kon ik mijn linkerarm helemaal niet meer bewegen en het deed ontzettend veel pijn bij de elleboog. Werd ook helemaal stijf. Ik dacht dat ik alsnog een breuk had maar door de adrenaline het pas later naar voren kwam.

De huisarts had er nogmaals naar gekeken en ging het bewegen en op drukken ik viel haast flauw van de pijn en moest bijna overgeven.

Ik kreeg het advies om voltaren gel te gaan smeren. Ik was er heel sceptisch over want in mijn hoofd zou zoiets niet simpel op te lossen zijn met gel. Maar gek genoeg gaf dat zoveel verlichting en na een aantal dagen kon ik mijn arm veel beter en met minder pijn gebruiken. Het is uiteindelijk goed hersteld.

Wat het is geweest weet ik eigenlijk niet zo goed. Een kneuzing kan maar het ging daarvoor best snel over. Heb er nu nooit meer last van gehad.

Balen dat het allemaal niet zo gaat als dat je wilt. Maar ik snap dat je er behoorlijk klaar mee bent en graag weer je ding pijnvrij wil doen. Hoe moeilijk ook maar heb geduld! Na mijn val heb ik ook echt wel 6 maanden nodig gehad om goed te herstellen en nog steeds heb ik sneller hoofdpijn als voor mijn val maar ik kan alles wel weer doen. Ik ben ook te snel gegaan en achteraf heb ik daar spijt van gehad. Dus beter even rustig aan hoe moeilijk het ook is. Probeer anders een hobby erbij te zoeken wat lichter is ter tijdelijke compensatie maar wat toch prikkelt en motiveert.

--

Ik heb weer motivatie gevonden om stukken te fietsen. Vaak worden het wel grote rondjes maar ik geniet enorm. Ik fiets nu vooral veel over de weg maar ik kan al veel langer en harder doortrappen dan vorig jaar.

Helaas door stress heb ik wel een beetje een terugval in mijn chronische hyperventilatie. Op de fiets en op het paard kan ik wel ontspannen waardoor het een beetje naar de achtergrond valt. Helaas komen er ook nek en schouder klachten bij kijken.

Ik probeer mijn slaapschema te verbeteren en magnesium te slikken wat de vorige keer geholpen heeft.

In ieder geval kijk ik erg uit naar mijn vakantie op de veluwe!

Morgenochtend stap ik weer op de fiets en dan maar echt weer even de route opzoeken. Ook al bestaat de veldslag veel uit brede zandpaden.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:56

@T2T, Jazeker. Ik ben erg blij dat ik mijn rondje heb kunnen fietsen met mooi weer.
Uiteindelijk ook heel erg genoten van de omgeving en de smallere fietspaden waren niet altijd een probleem. Wel heb ik tot twee keer toe op van die verharde trekker sporen moeten rijden. Dat je dus twee verharde sporen hebt en in het midden gras. Dat was wel lastig fietsen.

Volgende week zal ik wat foto's hier delen. Onder andere dus met molens op de achtergrond.

@Maaikemuis, Ik wens je heel veel sterkte met alles. Het zit je niet echt mee de laatste tijd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 13:59

Eindelijk mooi weer en gelijk weer veel motivatie om te gaan fietsen.

Ik ben gisteren na weken eindelijk weer het bos in geweest. Was wel weer even een stuk zwaarder dan alleen op de weg , maar ik merk dat ook het op de weg fietsen geholpen heeft. De vaste thuis route koste al minder moeite en daardoor ook een nieuw record gefietst over de route. Er zitten wat kleine steile klimmetjes in maar ik merk al dat die een stuk makkelijker gaan en ik sneller weer herstel.

En voor het eerst in mijn leven een mannelijke fietser ingehaald op de route _O- Hij stopte later nog even en moest wel lachen. Maar ik maakte nog wel allemaal stuurfouten eenmaal ervoor omdat ik dan ook een beetje uit begin te sloven :') Kan het soms niet laten.

Daarna nog door naar een andere route en dat ging ook wel lekker.

Vanmorgen was mijn paard aan de beurt , maar ook daar merk ik ook dat een betere conditie ook wel meehelpt aan het paardrijden.