Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:26

Ja klopt, er zijn er inderdaad meer met kaart. Stel mijn instinct gaat ooit kapot of ik heb veel geld over, dan zou ik wel het liefst de fenix willen qua functies. Maar veel horloges met goede gps via ingebouwde kaarten en verbonden satellietsystemen, vallen toch in het hogere segment qua prijs.
Al moet ik daarbij zeggen dat ik echt heel tevreden ben met mijn instinct en nergens tegenaan loop, dus ik voel absoluut geen noodzaak om naar een andere te kijken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:35

Het is een bak geld, maar ik ben zó blij met mijn fenix! Lopen met een kaart in beeld is zoveel fijner.
En verder alle andere functies. Echt een top ding. Tja, ik moest er wel 1000 euro voor neertellen, dat dan weer wel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:46

Wat voorbeelden van voorgaande jaren;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan vind ik m nu maar wat saai ofzo? KaL? Ik weet niet. Het was iig wek even een deceptie/tegenvaller toen ze m onthulden moet ik eerlijk bekennen... Het viel tegen in ieder geval.

Maar geeft niet, zoals gezegd gaat het vooral om de ervaring enz enz.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:48

Suliko schreef:
Ja klopt, er zijn er inderdaad meer met kaart. Stel mijn instinct gaat ooit kapot of ik heb veel geld over, dan zou ik wel het liefst de fenix willen qua functies. Maar veel horloges met goede gps via ingebouwde kaarten en verbonden satellietsystemen, vallen toch in het hogere segment qua prijs.
Al moet ik daarbij zeggen dat ik echt heel tevreden ben met mijn instinct en nergens tegenaan loop, dus ik voel absoluut geen noodzaak om naar een andere te kijken.

Ik heb de Forerunner 955. Via ing kunnen kopen voor 379 euro.
Echt een koopje toen. Nu zijn ze 4 nog wat dus is het verschil niet meer zo groot.

Bij de Fenix heb je meer keuze in uiterlijk. Maar de Forerunner is wel weer lichter. De Forerunner 955 doet kwa functies niet onder precies dezelfde opties ook het navigeren is het zelfde. Voor mij was dat niet ruim 500 euro meer waard voor een ander uiterlijk of een kleiner formaat klok de Fenix 7S bijvoorbeeld. Maar ik had hiervoor ook een Forerunner en hou persoonlijk wel van het sportieve uiterlijk van de forerunners.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:17

Ik snap wel wat je bedoeld Irsje. alsof ze even geen inspiratie meer hadden om de brug erin te verwerken :')

Jij hebt gewoon een halve Gym befunny :D . Als er weer corona komt kunnen we bij jou trainen.

Ja ik moet nog zien of het werkt op min horloge maar ik moet echt heel erg wennen en dat lopen met dat pijltje. Heb het dus 1 x gedaan en hopeloos verdwaald/verkeerd gelopen.
owja een split kunnen ofzo lijkt me ook wel leuk. Ik kan mijn eigen tenen niet eens aanraken :') .
Wat jij zegt, ik ga dan liever trainen ipv op me kop staan of zitten stretchen tot ik mezelf kan dubbelvouwen.
Balen dat je de eigenaar niet meer hebt kunnen achterhalen.

Mijn tomtom had een kaart, zowel van wat je gedaan had als met een route die je kon uploaden. Echt een geweldig ding. Lelijk als de nacht maar zo fijn! Helaas maken ze die niet meer. Was een relatief goedkope optie toendertijd.

Op zich ben ik heel blij met mijn horloge maar ik kom er nu door dit topic dus achter dat ik misschien bepaalde functies graag had gehad. Na mijn oerlelijke tomtom wilde ik een horloge dat ik altijd kon dragen :+
Welke ING actie hebben jullie het over (raboklant)? Mijn horloge in een privat sale gekocht. Weet niet meer voor hoeveel maar het scheelde echt flink veel met de winkelprijs.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:26

Als je ing hebt dan spaar je rente punten. Daarmee kun je in de ing shop producten kopen. Met x aantal punten en dan nog een bedrag. Sommige dingen kun je ook met enkel punten kopen. Ik heb nu nog over de 40000 punten. Omdat ik ze eigenlijk nooit gebruik maar ik vond met dat horloge het wel echt een goede deal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:28

Ik heb ook erg geluk gehad met de aankoop van mijn Fenix 6s pro solar.
De 7 serie lag net in de winkel en dit was het laatste horloge van deze serie bij de Bijenkorf, ik heb er minder dan 300 euro voor betaald daardoor.
En mijn Instinct nog kunnen verlopen voor 100,-, dus toen viel het helemaal mee, wat het horloge me daadwerkelijk gekost heeft.
Ik navigeer ook vrij veel te paard ermee, dus ik vond de kaarten echt wel wat toevoegen, maar ik had er zeker geen 500+ euro voor over gehad.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:43

Ja ik vind die prijzen soms wel echt bizar. Ook voor telefoons |( niet te doen...

Nog steeds erg moe vandaag maar mezelf toch in me hardloopschoenen geschopt. Als ik dan loop, is het weer goed en het feit dat het nog licht was en ik dus richting het bos in kon *\o/* . Dus lekker even rondje gedaan. Had graag verder gelopen maar mijn wederhelft wilde ook graag sporten.
Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 21:34

jullie gaan weer snel allemaal. het ging over medailles en de navigatie functie. niet echt uitgebreid iets op toe te voegen. qua medailles zelfde mening als suliko. op het moment leuk en daarna geen idee wat ik er mee moet. qua navigatie kwam ik er net door ieris achter dat ik op die van mij (forerunner 255) inderdaad ook geen lijntjes zie. had het nog niet uitgetest. dus dat is wel een beetje balen, maar ik kom er vast wel uit. en anders is ameland gelukkig niet zo groot, haha.

daarnaast vanavond even goed afgemat door garmin. 5x3 minuten op een hoge hartslag. die waarschijnlijk niet goed gemeten is helaas. had mijn handen wat en denk icm zweet dat het de meting toch heeft verstoord. ik ging echt helemaal kapot maar zat de hele tijd rond de 170. terwijl ik normaal echt makkelijk rond de 180 of hoger kom. en de laatste interval bleef hij rond de 150, dat klopt sowieso niet. maar dat is altijd het ‘risico’ met een horloge ipv echte hartslag meter.

Afbeelding

geen last van iets schoen gerelateerd vandaag, dus wat mij betreft zijn de schoenen van goof goedgekeurd *\%/* nu even 3 dagen niet lopen, dat is lang geleden dus denk ik ook wel goed om even goed te herstellen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 22:16

Oh, alleen een pijltje, niet eens een lijntje dat je volgt? Dat lijkt me wel erg ingewikkeld, ja! Ik vind dat het volgen van het lijntje prima gaat, als ik toch een keer de verkeerde kant op ga, dan zie ik in een paar passen dat ik van de lijn afwijk. Ik hou mijn horloge bij afslagen gewoon even in de gaten. Ik heb wel eens dat ik naast de lijn loopt, maar dan klopt de getekende route niet met het daadwerkelijke pad, maar dat gaat ook prima.
Balen dat je hartslagmeting niet klopte, ondanks je harde inspanning! Wel fijn dat de schoenen goedgekeurd zijn :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 22:16

Leonie, jij had er flink tempo in!
Die bloesems zijn prachtig!

Sunshine, pfoe, pittige training :wow:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:22

Lisitano, fijn weer tien kilometer kunnen lopen.

Sulliko, vervelend zoveel last vd beet.

Ieris, ik heb de Garmin Fenix 6s pro. Heel fijn.

Befunny, ook nog krachttraining. Druk

Leonie, vlug rondje.

Sunshine, pittige training.

Hier vanmorgen vroeg een rondje. Bedoeling was 5 vlug voordat vriend naar het werk ging ivm kleine meid op bed. Maar werd 4,3. Zat een man vanachter een boom te gluren in het bos dus zus durfde er niet langs, ondanks drie honden.
Wel fijn rondje.
Nieuwe schoenen bevielen goed.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 07:53

He bah, dat is ook wel griezelig hoor!
Hier heb je af en toe ook van die mafklappers. Meestal gewoon dronken, zwalkende mensen. Maar toch loop ik daar niet heel fijn langs.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:47

Hoi, ik lees al mee sinds november maar wil ook graag meeschrijven als het goed is. :D Nooit een hardlopen geweest, nu dus sinds november aan het trainen voor de (mooiste) kwartmarathon. Dat moet wel gaan lukken, de vraag is natuurlijk hoe snel... Vind het wel een heel om te zien hoe ik van niks nu toch een aardig stukje kan lopen.
Vind het heel informatief ook om hier mee te lezen, goede tips over sokken, horloges, kleding, etc... En die trails klinken ook wel heel leuk :D.
En sowieso heel knap hoe ver, snel of vroeg sommige van jullie lopen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 10:00

Myka schreef:
Hoi, ik lees al mee sinds november maar wil ook graag meeschrijven als het goed is. :D Nooit een hardlopen geweest, nu dus sinds november aan het trainen voor de (mooiste) kwartmarathon. Dat moet wel gaan lukken, de vraag is natuurlijk hoe snel... Vind het wel een heel om te zien hoe ik van niks nu toch een aardig stukje kan lopen.
Vind het heel informatief ook om hier mee te lezen, goede tips over sokken, horloges, kleding, etc... En die trails klinken ook wel heel leuk :D.
En sowieso heel knap hoe ver, snel of vroeg sommige van jullie lopen!

Welkom! Leuk dat je zondag ook loopt. Welke startwave heb je?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:25

Hoi Myka! Succes met de kwart marathon! (Ik wist niet eens dat die bestond, wat leuk! Dat biedt mogelijkheden)

Hebben jullie tips hoelang na een intensieve loop jullie weer gaan hardlopen?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 10:35

Verschilt bij mij heel erg. Ik kijk gewoon hoe ik me voel. Als ik erg moe ben en/of veel spierpijn heb, dan loop ik niet hard. Wandelen of fietsen probeer ik dan wel te doen.

Na mn marathons heb ik volgens mij ongeveer een week niet gelopen, omdat ik toen ook snotterig/ grieperig was.

Maar heb ook wel eens gehad dat een training of event heel intensief voelde, maar ik de dag erna wel gewoon 20 minuten rustig kon gaan joggen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:42

Horsii, he bah!

Welkom Myka, gezellig dat je mee komt kletsen

Sall, je kan ook eens bij trail evenementen kijken, daar heb je allerlei afstanden, vaak beginnend bij 7, dan een 10, 15, en zo door en van alles daartussen.
Tot nu toe loop ik altijd de 2e dag erna, maar dat is tot een halve marathonafstand. Dus een rustdag ertussen, waarbij ik wel even ga wandelen of fietsen, en dan de 2e dag geen gekke afstand en op een rustig tempo, eigenlijk een soort herstelloop om de spieren wat los te lopen en erna doe ik graag een uitgebreide stretchsessie!

Update van de hondenbeet voor wie het interessant vindt. Het begint te jeuken, dus dat is een goed teken! Pijn is ook een stuk minder, alleen nog de plek zelf en vooral bovenin voelt nog beurs. En mijn enkel is nog een beetje bol van het vocht. :+ Kan niet klagen, behalve dat ik baal dat ik niet gewoon lekker heb kunnen sporten, juist tijdens allerlei deadlines waarbij ik het echt nodig heb om mijn hoofd leeg te krijgen.

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:30

Welkom Myka, succes met je run zondag.

Suliko, het ziet er iig rustiger uit. Maar wat je zegt jammer dat je daardoor ook niet hebt kunnen sporten. Het is wel een bestelling plek geweest als je in je enkel ook vocht hebt. Ik hoop dat je snel wel weer lekker kunt sporten.

Ik ben gister weer naar de loopclub geweest was toch ook wel weer lekker. Tussendoor wat rek oefeningen en arm oefeningen gedaan.

Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:30

@Sherivey startwave 4 :') >5 jaar geleden deed ik er 1:15uur over dus ik wilde niet te hoog inzetten.. Nu is m'n snelste tijd tot nog toe 1.02uur dus ik denk wel dat sneller dan toen moet lukken :o

@Suliko vind het nog best een flinke beet geworden := Gelukkig dat het wel de goede kant op, enkel lekker hoog leggen helpt misschien wat? :D Zo'n blessure komt nooit echt goed uit he...

@Befunny netjes, ziet er uit alsof je je goed hebt ingespand :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 11:41

Myka, dan start je net iets later dan ik, zit in wave 3.
Heb ook geen idee wat mn tijd gaat zijn. Heb iemand zn startnr over genomen zodat ik weer een doel had om naartoe te werken. :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:45

horsii, bah, iemand achter de boom. brrrrr.

myka welkom en succes met de laatste voorbereidingen

suliko fijn dat je been opknapt. kan me voorstellen dat je baalt met zo’n drukke week. wandelen gaat wel goed? of moet je echt rusten.

befunny, jij gaat ook lekker door de laatste tijd! zo te zien goed getraind bij de loop club. lijkt me erg fijn af en toe in groeps verband.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:21

Als je op kaart loopt, heb je dan niet dat je continue op je horloge aan het kijken bent?
Ik zou uiteindelijk ook wel meer op die manier willen lopen, omdat je dan makkelijker een nieuw gebied of nieuwe omgeving in gaat.

Goede tip van die INGpunten Befunny. Zal er ook eens naar kijken.
En lekker gelopen gisteren. Fijn dat dat weer gaat.

Lekker rondje Leonie, wat een tempo joh.

Sunshine, fijn dat 'mijn' schoenen goedgekeurd zijn! Zou toch jammer zijn als ze jou ook niet zouden bevallen.

Horsii, lekker rondje. Wat vreemd van die man joh. Wat zit die 's ochtends vroeg in een bos te doen??

Myka, welkom. Succes zondag! Ik had een plekje ter overname aangeboden gekregen, maar heb hem afgeslagen. Mensenmassa's enzo. Misschien doe ik zondag wel een 10km in het bos ter vervanging haha.

En Sherivey ook succes!

Suliko, jeetje, ik vind het wel een flinke plek hoor. Echt bizar.

Ik heb vanmiddag een rondje polder van 6,5 gelopen. Ik heb nog steeds weinig energie, maar wil toch wel blijven lopen en merk dat als ik eenmaal loop dat prima gaat. Alhoewel ik wel ietsje rustiger loop dan anders nu. Ik vond het erg warm vanmiddag, de auto gaf 20 graden aan. Lekker haha.

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:58

@Goof: Nee, want Garmin trilt ook nog voor elke afslag, dus ik kijk alleen dan even waar ik heen moet en kan verder gewoon om me heen kijken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:44

Wat Marije zegt zo gaat het bij mij ook :j