Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:10

Het beste wat wappies ons gebracht hebben is het idee voor een CO2 maximum.
Als je dat wil koppelen aan je CTB dan heb je ergens een IT afslagje gemist.
Maar het idee op zich vind ik geweldig.

Een soort self-fulfilling prophecy.

En het mijn immuunsysteem kan dit aan wat ik ben gezond argument ... is natuurlijk ik ben alleen op de wereld en de rest kan stikken argument.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:10

Askja schreef:
Misschien tijd dat jij gaat solliciteren bij de Volkskrant, ik denk dat ze absoluut behoefte hebben aan een columnist die het wél allemaal begrijpt.

Lijkt me best leuk werk :D

Maar ik maak hier dus uit op dat jij vindt dat enkel je mening mag geven als je hetzelfde beroep uitoefent? Of wat wil je precies zeggen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:20

996981, je haalt er maar uit wat je er uit wilt halen ;)

Een column is een opiniërend stuk op persoonlijke titel, niet meer en niet minder. En ik ben wat dat betreft niet per se altijd kapot van de columns van Max Pam, maar deze vond ik wel raak. Het houdt een keer op met het begrip tonen en verbinding zoeken als er een groep is die dat zelf pertinent weigert.

Ik vond 'het klepperende putdeksel van de Telegraaf' trouwens ook wel een giller _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:24

Askja schreef:

Een column is een opiniërend stuk op persoonlijke titel, niet meer en niet minder. En ik ben wat dat betreft niet per se altijd kapot van de columns van Max Pam, maar deze vond ik wel raak. Het houdt een keer op met het begrip tonen en verbinding zoeken als er een groep is die dat zelf pertinent weigert.

Ik vond 'het klepperende putdeksel van de Telegraaf' trouwens ook wel een giller _O-

Ik weet wat een column is ;)

Jij vindt deze column raak. Dat kan en mag. ik vind hem vrij zwak. Ook dat mag toch?

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:28

Eleeke schreef:
En het mijn immuunsysteem kan dit aan wat ik ben gezond argument ... is natuurlijk ik ben alleen op de wereld en de rest kan stikken argument.

Eh wat doe jij zoal voor de wereld en je medemens behalve vaccineren?
Je hebt geen idee wie ik ben en wat ik doe dus misschien ook even wat minder hard oordelen?

Ik heb overigens geen idee of mijn immuunsysteem dat virus aankan. Dat zien we dan wel weer, ik heb ook al geen angst om dood te gaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:30

In Urk zijn ondertussen 135 mensen vanwege corona in het ziekenhuis opgenomen, waarvan 21 in de laatste 4 weken, dat is 1 op de 1000 inwoners die in het ziekenhuis is beland in de afgelopen 4 weken.

135 opnames op 21.000 mensen, waarvan 11.900 mensen 25+ is. De groep onder de 25 heeft weinig kans om in het ziekenhuis te komen, zelfs zonder vaccinatie. Long covid is een ander verhaal, maar ziekenhuisopnames zijn in deze leeftijdsgroep beperkt. Grofweg 1% van de IC-opnames en krap 2% van de verpleegopnames. Dat komt neer op 2, maximaal 3 van de opnames op Urk logischerwijs in die leeftijdscategorie zullen vallen. Wat dat ook betekent is dat 1 op de 90 mensen boven die leeftijdscategorie ondertussen in het ziekenhuis hebben gelegen vanwege corona op Urk.

Heel Nederland heeft 12.6 miljoen inwoners boven de 25, ruim 1000x zoveel. Zelfs als we niet corrigeren voor de leeftijd (de rest van Nederland heeft namelijk 2x zoveel 65+'ers per capita), zouden we het dan alsnog over 142.000 opnames gehad hebben. We zitten op 79.000 opnames door covid19 sinds de start van de epidemie (waarvan de laatste krap 3800 in de afgelopen 4 weken, dat wijkt nogal af van de 17.500 die je zou verwachten met Urk in gedachten wanneer je naar de volledige populatie kijkt).

En heus, ik vind het sneu voor de mensen van Urk die dachten beschermd te zijn door groepsimmuniteit te hebben bereikt in combinatie bidden aan god. Maar het laat wel heel duidelijk zien dat vaccineren een positief effect heeft gecombineerd met het CTB.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 10-11-21 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:34

996981 schreef:
Askja schreef:

Ik weet wat een column is ;)

Jij vindt deze column raak. Dat kan en mag. ik vind hem vrij zwak. Ook dat mag toch?

Een wijdopen deur, maar: ja, uiteraard.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:35

Digi, je zult dus ook nooit gebruik maken van zorg? huisarts/ziekenhuis/tandarts etc? dat is dan toch ook een 'medische interventie' zoals jij het omschrijft? En sta je ingeschreven in een gemeente? Heb je een bankrekening? Een arbeidsovereenkomst? Waarom is het een probleem bij het scannen van een QR code dat degene die scant jouw voorletters of letter van je achternaam ziet?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:37

Digi schreef:
Het punt is dat veel mensen het grotere plaatje niet kunnen zien. Nu zijn het 2 prikjes voor een groen vinkje. Straks zijn het er 3 of 4 etc. En wat wordt er later aan gekoppeld? Het systeem staat nu en als iedereen dat klakkeloos accepteert of met open armen ontvangt dan kan het zich steeds verder uitbreiden.

En ja er is een groot aantal mensen dat zich hier prima bij voelt. Regels, controle, maatregelen enz allemaal dingen waar je je aan vast kan houden.
En sommige mensen (gelukkig een steeds grotere groep) willen juist geen controle en bemoeienis van de overheid en die zien ook dat dit QR systeem niks doet als het gaat om besmetting maar dat het alleen maar leidt tot meer controle.

Nogmaals ik wil niemand overtuigen. Je houdt van controle en regels of niet. Alleen die verdeeldheid vind bijna niemand leuk maar er wordt gezegd dat dat de schuld is van de ongeprikten "want die doen niet mee met de rest". Ik denk dat die verdeeldheid juist veroorzaakt wordt door de QR, overheid en media.

Voor iemand die tegen Eleeke zegt dat ze minder hard over je moet oordelen....lees je bovenstaande post eens en kijk dan eens even in de spiegel

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:50

Kinke schreef:
Digi, je zult dus ook nooit gebruik maken van zorg? huisarts/ziekenhuis/tandarts etc? dat is dan toch ook een 'medische interventie' zoals jij het omschrijft? En sta je ingeschreven in een gemeente? Heb je een bankrekening? Een arbeidsovereenkomst? Waarom is het een probleem bij het scannen van een QR code dat degene die scant jouw voorletters of letter van je achternaam ziet?

Dat is toch wat anders? Je kan het pas vergelijken als ik een behandeling moet ondergaan bij HA/ziekenhuis/TA om een groen vinkje te krijgen om vervolgens bepaalde vrijheiden terug te krijgen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:55

Dat vindt ik dan altijd weer heel bijzonder , geen QR-code willen laten zien met als redenatie privacy.

Maar wel elke maand zorgtoeslag willen ontvangen en of gebruik maken van andere voorzieningen waar je geld krijgt van de overheid / instantie.

En daar weten ze vast niet al je gegevens :+

Vindt dat heel krom wie A zegt moet ook B zeggen , als je echt privacy wilt moet je alles stopzetten zoals inderdaad je bankrekening , DIGID , Id kaart , rijbewijs , geen belasting aangifte meer doen , telefoon weg , sociale media weg , geen boodschappen meer doen , geen auto meer rijden , geen aankopen meer doen , geen medische hulp vragen bij wat voor instantie dan ook , geen technische spullen aanschaffen , je niet inschrijven bij een gemeente en weet ik het allemaal.

Dan heb je pas privacy , zo'n QR - code maakt voor de privacy dus geen zak uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:58

Denk je nu echt dat dat groene vinkje in je QR laat zien of je getest genezen of geprikt bent? Alle drie mogen alles met QR . Behalve wanneer je naar het buitenland gaat, dan moet duidelijk vermeld zijn wie van de drie je bent.
Maar qua medisch staat er op de Nederlandse alleen je initialen en geboortedatum.
En je vrijheden? Welke vrijheden? Je mag alles maar wanneer je niet wil is dat jouw probleem toch?

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:00

Zebrastreep schreef:
Dat vindt ik dan altijd weer heel bijzonder , geen QR-code willen laten zien met als redenatie privacy.

Maar wel elke maand zorgtoeslag willen ontvangen en of gebruik maken van andere voorzieningen waar je geld krijgt van de overheid / instantie.

En daar weten ze vast niet al je gegevens :+

Vindt dat heel krom wie A zegt moet ook B zeggen , als je echt privacy wilt moet je alles stopzetten zoals inderdaad je bankrekening , DIGID , Id kaart , rijbewijs , geen belasting aangifte meer doen , telefoon weg , sociale media weg , geen boodschappen meer doen , geen auto meer rijden , geen aankopen meer doen , geen medische hulp vragen bij wat voor instantie dan ook , geen technische spullen aanschaffen , je niet inschrijven bij een gemeente en weet ik het allemaal.

Dan heb je pas privacy , zo'n QR - code maakt voor de privacy dus geen zak uit.

Als het kon zou ik het doen :') Maar helaas het is al zo goed als niet meer mogelijk om uit het systeem te stappen en met de QR code is dat nog een beetje lastiger geworden.
Ik maak geen gebruik van overheidsgeld, nooit gedaan ook dus dat is een beginnetje.
Maar daar heb je gelijk in. Privacy is zo goed als weg.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:03

welcome to the future...

de tijd dat we met rooksignalen communiceerden ligt ver achter ons. Niet dat we nu alles maar goed moeten vinden, maar sommige dingen gaan zoals ze gaan.
Onze QR code werkt voor de helft niet JUIST vanwege privacy....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:03

Digi schreef:
Eleeke schreef:

Je hebt geen idee wie ik ben en wat ik doe dus misschien ook even wat minder hard oordelen?

Ik heb overigens geen idee of mijn immuunsysteem dat virus aankan. Dat zien we dan wel weer, ik heb ook al geen angst om dood te gaan.

het heeft niet te maken met angst om dood te gaan en het wel of niet krijgen van Corona. Voor jezelf kun je daar prima een mening over hebben, maar we hebben een land deels plat liggen , en daar komen we alleen maar uit door samen verantwoordelijkheid te nemen. ( vaccineren is daar een onderdeel van , maar niet de heilige graal )

Ik hoef me naturlijk niet te verantwoorden wat ik voor mijn medemens doe maar daar komt ie:

- Ik houd mensen aan het werk ( hoewel met het tekort aan mensen op it moment , zit ik meer om hun te springen dan andersom )
- ik ben van het gas af , rijd 100% elektrisch, en heb al mijn energieverbuik uit zonnepanelen gehaald afgelopen jaar
- eco tuin wordt volgende maand aangelegd, nul tegels, volledig duurzaam
- Eet biologisch, al mijn hele leven vegetarisch en doe m'n best lokaal te eten
- heb een pleegkind opgevoed naast eigen kinderen ( inmiddels uit huis want studeren )
- Coach als vrijwilliger mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt
- verbruik geen papier, volledig digitaal.
- Koop steeds meer duurzame kleding ( en sowieso nooit kleding die maar 1 of 2 seizoenen mee gaan )
- Hele gezin is gevaccineerd :D ( en onze 5G is geweldig behalve als dochter met Moderna thuis komt dan raakt de wifi in de war :D )
- ik heb een dochter opgevoed die net klaar is met haar studie en nu lesgeeft in een van de armste wijken van Amsterdam met bijbehorende problematiek.
- een puber zoon die gay is en waar we samen knokken voor meer acceptatie
- en een man die helpt de stad bewoonbaar te houden, zodat er ook nog huizen zijn ipv hotels en darkstores ( je weet wel die 10 minuten supermakrt bezorgdiensten )

Dank voor je vraag. Voel me opeens best goed over mezelf, dat is wel eens anders. You made my day.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:05

Ik vind dat heel interessant om te lezen Eleeke.. :j
You just made me feel bad about myself :') <- nee hoor... :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:07

Hmm dus je betaald voor je zorgkosten de volle mep?

Nou ja je kan natuurlijk kiezen voor het hoogste eigen risico , maar dan alsnog het is een hoop geld ik ben blij dat heel veel voorzieningen er zijn wat dat betreft. Anders had ik nu ook onder een brug gelegen in een kartonnen doos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:49

Eleeke _/-\o_

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:54

Eleeke schreef:
Digi schreef:

het heeft niet te maken met angst om dood te gaan en het wel of niet krijgen van Corona. Voor jezelf kun je daar prima een mening over hebben, maar we hebben een land deels plat liggen , en daar komen we alleen maar uit door samen verantwoordelijkheid te nemen. ( vaccineren is daar een onderdeel van , maar niet de heilige graal )

Ik hoef me naturlijk niet te verantwoorden wat ik voor mijn medemens doe maar daar komt ie:

- Ik houd mensen aan het werk ( hoewel met het tekort aan mensen op it moment , zit ik meer om hun te springen dan andersom )
- ik ben van het gas af , rijd 100% elektrisch, en heb al mijn energieverbuik uit zonnepanelen gehaald afgelopen jaar
- eco tuin wordt volgende maand aangelegd, nul tegels, volledig duurzaam
- Eet biologisch, al mijn hele leven vegetarisch en doe m'n best lokaal te eten
- heb een pleegkind opgevoed naast eigen kinderen ( inmiddels uit huis want studeren )
- Coach als vrijwilliger mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt
- verbruik geen papier, volledig digitaal.
- Koop steeds meer duurzame kleding ( en sowieso nooit kleding die maar 1 of 2 seizoenen mee gaan )
- Hele gezin is gevaccineerd :D ( en onze 5G is geweldig behalve als dochter met Moderna thuis komt dan raakt de wifi in de war :D )
- ik heb een dochter opgevoed die net klaar is met haar studie en nu lesgeeft in een van de armste wijken van Amsterdam met bijbehorende problematiek.
- een puber zoon die gay is en waar we samen knokken voor meer acceptatie
- en een man die helpt de stad bewoonbaar te houden, zodat er ook nog huizen zijn ipv hotels en darkstores ( je weet wel die 10 minuten supermakrt bezorgdiensten )

Dank voor je vraag. Voel me opeens best goed over mezelf, dat is wel eens anders. You made my day.

Even een vraag tussendoor; die eco tuin trekt mij wel, en wij hebben ook bewust weinig tegels. Een pad naar de voordeur, naar het terras en het terras.
Maar als je 0 tegels hebt, wat gebruik je dan als looppad of terras?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:28

Boomschors bijvoorbeeld op goed worteldoek. Of stukken boomplak als staptegel. Of begroeiplaten/grastegels. Die kun je belasten maar het gras komt er ook gewoon doorgeen groeien, kun je ook maaien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:38

Ik ben dan nog niet gevaccineerd, maar ik heb geen kinderen op de wereld gezet.
Telt dat ook als goedmakertje ? :P

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 18:51

Inderdaad, boomschors staptegels met mos ertussen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:03

Pandora2 schreef:
En, nee }> (ik heb overigens ook geen kinderen)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:09

Askja schreef:
Pandora2 schreef:
En, nee }> (ik heb overigens ook geen kinderen)

Ahhh jammer voor mij :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:20

Eleeke schreef:
Het beste wat wappies ons gebracht hebben is het idee voor een CO2 maximum.
Als je dat wil koppelen aan je CTB dan heb je ergens een IT afslagje gemist.
Maar het idee op zich vind ik geweldig.

Een soort self-fulfilling prophecy.

TNO heeft daar gewoon onderzoek naar gedaan hoor, is geen ' wappie idee'

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ysteem-tno