Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:33

Thirzasarah: heb echt met je te doen, super frustrerend!

Vandaag voor het eerst wezen Boulderen, dat was erg leuk, maar zal morgen wel spierpijn hebben := .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:24

Eventjes een shoutout naar mezelf: ik was vanochtend weer in mijn comfortabele range *\o/* Nog wel bovenin, maar we zijn er weer. Erg blij mee :) met hernieuwde kracht weer door! Weer even een reminder dat ik het niet voor niks doe.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:06

Gefeliciteerd MuSLi! Kan je trots op zijn! Hard work pays off!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:20

Wat goed MuSli!! :D Zo een fijn gevoel lijkt me dat.

Sharani, hoe is het met de spierpijn?

Ik ga het vanaf vandaag weer oppakken, al weer veel te lang uitgesteld. Weet alleen nog niet helemaal hoe.
Al weer 1,5 jaar rond dit gewicht en dat terwijl ik het er al zo lang af wil hebben. 1,5 jaar stabiel blijven is opzich ook al een prestatie, alleen liever doe ik het op een lager gewicht (15 tot 20kg minder).
Vind het wel echt onwijs lastig. Rond de 1800kcal blijf ik gelijk in gewicht of ik moet heel veel sporten. Wil ik met weinig sporten toch afvallen moet ik een stuk lager zitten, wat niet ideaal is.
Zeker nu. Ik kan nog steeds niet veel sporten door blessures, waardoor ik minder verbrand. En dus nog minder kan eten, zo rond de 1300kcal per dag.
Blessure zou makkelijker overgaan als ik minder weeg, dus zou je zeggen vol op afvallen storten. Alleen kracht terug opbouwen is ook belangrijk om ooit van de blessures af te komen, wat weer minder gaat als ik weinig eet.
Dus zit een beetje te dubben wat het beste is. Gezond eten en stabiel blijven in gewicht en zo herstellen. Of toch proberen af te vallen, maar langzaam aan. Dan wel de kans dat ik snel de motivatie verlies.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:24

Klinkt inderdaad heel dubbel @Kosseh. Maar je hoeft natuurlijk niet perse naar 1.300kcal. Je kunt ook naar 1.700kcal en dan kijken wat er gebeurt. Dan gaat het misschien iets minder snel, maar naar beneden is naar beneden. 1.300kcal is natuurlijk niet vol te houden op lange termijn. En volgens mij wil je daar wel naartoe toch? Een lange termijn oplossing... :j

Kun je wel wandelen? Wandelen is ook bewegen en helpt je ook in het afvallen op termijn, of anders zwemmen. Beweging met lage belasting.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:06

Goed bezig MuSLi!

Kosseh: eens met MuSLi, het verschil tussen 1800 en 1300 kcal is ook best groot. Ik heb vorig jaar langere tijd 1500 / 1600 kcal gegeten en daar viel ik toch consequent mee af en het gaf de ruimte genoeg eiwitten te eten.

De spierpijn was best te doen, is vandaag al weer flink minder.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:57

Passen jullie het aantal kcal ook aan naarmate je meer beweging hebt op een dag of houden jullie het gelijk?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 17:10

_Anne_V schreef:
Passen jullie het aantal kcal ook aan naarmate je meer beweging hebt op een dag of houden jullie het gelijk?

Ik hou het gelijk, in mijn dagelijkse kcal doel is de beweging al meegenomen. Veel minder kans op overschatten van verbrande kcal door beweging en daardoor alsnog teveel eten.

Kosseh, lastig als het niet echt wil lukken, ondanks inzet. Kan je misschien lichte beweging toevoegen? Wandelen of zwemmen? Dat werkt denk ik fijner dan steeds je kcal verder omlaag, dat is zo lastig vol te houden.

Musli, lekker bezig!

Marieke, gelukkig kan je niet zoveel aankomen van enkel keer uit eten gaan. Dat zal vooral vocht zijn geweest!

Tirza, wat een gedoe dat het zo beroerd loopt bij de artsen. Overgewicht heeft helaas wel invloed op je gezondheid, maar het is natuurlijk echt tekortdoen om daar alles aan te wijten en dat enkel als probleem en oplossing te zien.

Rose, ja snap dat je dan wel je best doet om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Het is ook niet niks wat je doel is.

-----------------------------------------------------

Afgelopen week ging even beroerd. Ik had (alweer) een borstontsteking en daarnaast ook nog gigantisch rugpijn. Gelukkig gaat het weer goed, dus deze week weer lekker alles oppakken! Vanaf deze week begint de opvang van mijn dochter, volgende week weer aan het werk. Dus ook weer wat ritme. Dus heb mezelf wat haalbare doelen opgesteld:
- dagelijks rond 2000/2200 kcal eten
- dagelijks minstens 30 minuten wandelen
- 2/3 keer per week naar de sportschool
Het sporten is al wekelijks ingepland, vaste avonden in overleg met mijn man. Het wandelen ga ik in pauzes doen op werkdagen en op vrije dagen lekker samen met mijn dochter of juist echt op pak naar het bos. Ook even kijken of ik sommige dagen voor het werk kan wandelen, dat deed ik eerder altijd en vond ik echt heerlijk. En het eten werkt voor mij beste om begin van de week te plannen voor rest van de week en wil veel in de avond vast klaarmaken voor de volgende dag. Dan moet ik het wel opeten, weggooien doe ik niet aan.

Vandaag al goede dag. Heb al 40 minuten gewandeld, best een workout met de harde wind en een kinderwagen :+ , mijn eten komt op 2175 kcal en vanavond voor eerst sinds juni weer naar de sportschool!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:00

Goed bezig @Linoleum, hopelijk gaat/ging het goed in de sportschool vanavond :) wat heb je gedaan? Zelf getraind, of een lesje gevolgd?

Hier net een klein rondje hardgelopen. Dag 13 van mijn challenge daarmee ook weer voltooid. Ik ga nog steeds erg lekker :D

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:43

_Anne_V schreef:

Nee ik vond het al een grote puzzel zonder dat ik het per dag ga aanpassen :=. Ik heb mijn BMR en dan met lichte arbeid berekend, daar ga ik iets onder zitten. Op de dagen dat ik dan extra actief ben geweest, is het calorie tekort iets groter. Maar je overschat nogal snel wat je verbrand met een workout is mijn ervaring :=

---
Kosseh ik vind 1300 kcal ook echt wel weinig.. dan gaat je lichaam straks ook nog in de spaarstand en vertraag je je verbranding alleen maar. Ik zou ook meer maar de 1600-1700 gaan denk ik. Dan duurt het langer, maar heb je uiteindelijk een gezonder en makkelijker vol te houden resultaat

---
Goed bezig Linoleum! Goed te halen doelen motiveren meer dan als je steeds moeite hebt om ze te halen. Dan denk ik, ik heb toch al gefaald, dus wat maakt het allemaal nog uit :=. Heb je lekker kunnen trainen in de sportschool?

---
Ik had vandaag weer fysio, en vorige week sprak de theetante club van oude, lieve vrouwtjes mij al aan dat ze vonden dat ik super lenig was. En deze week waren ze aan het roddelen toen ik in de kleedkamer kwam. En ze zien mij en zeggen, kiek doar is ze! We haddn t net over joe! Schijnbaar vonden ze het vandaag ook weer indrukwekkend hoe ik door die loopladder ging (al voelde ik mezelf een walvis op het droge, met een klaplong :') ). Zo indrukwekkend, dat ze gingen nakletsen/theekransen in de kleedkamer over mijn prestaties :+. Ik zie het maar als compliment haha

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:06

Hahah Rose_Sonny, mooi dat ze onder de indruk waren.

Ik voel mij gelukkig iets beter na de prikken en heb een mega bestelling op pitpit gedaan. Mijn nieuwe pony sjors heeft een beetje een gekke buik dus die wilde ik graag een zandkuur geven. De rest doet dan ook mee maar die vinden het niet te beuken. Maaaaarrr, toen kwam ik weer achter een heerlijke tip. Aantal jaar terug heb ik smorgens een flinke schep kaneel door de yoghurt shake heen mij enorm geholpen. Hele tijd meegestopt omdat ik het heel erg prijzig vond en het niets meer deed voor mij. Nu omdat ik toch bezig was een 1.5kg zak kaneel meebesteld en sinds een dag of 3/4 door de shake smorgens. Buiten dat ik gek ben op kaneel merk ik nu toch wel positief effect. Ik ben minder snel slap en daardoor kan ik wat makkelijker wat doen. :) voor weegschaal effect is het nog te vroeg en verwacht ik gezien de 3jaar durende strijd ook biet veel van. Ik doe wel erg veel, zo een blauw paarden supplement schepje waar 20ml op staat gebruik ik. :o
Och wat is het lekker smikkelen smorgens, kijk gewoon helemaal er naar uit om te ontbijten. <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:19

Haha, Thirzasarah dus ook een kaneel grootverbruiker. Ik koop het ook altijd per kilo. Maar ik ben niet de enige hier thuis die het eet. Maar een flinke lepel kaneel door je ontbijt is zo lekker. Geen idee eigenlijk of het gezond of ongezond is.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:17

Als je het lekker vindt, waarom niet? Zelf ben ik geen kaneel fan, alles waar je kaneel in proeft, is niet mijn favoriet haha

Ik heb een nieuw squat PR in de sportschool :Y)
8× 47,5kilo. Ik ga volgende week meer kilo proberen, ik denk dat ik dat wel kan als ik kijk hoe deze voelde.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 07:41

Kaneel is dat een aanzet tot verbranding? Nooit geweten.
Tip daarvoor: de toko! Sowieso met alle kruiden. Onze chinese toko is nog goedkoper dan de Turkse.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:35

Musli *\o/* zo goed al twee weken elke dag bezig!
Ik volg momenteel nog een postpartum programma, straks als dat klaar is ga ik weer mijn powerlifting programma oppakken.

Rose, leuk he, ouderen die onder de indruk zijn van je kunsten terwijl je jezelf heel anders voelt _O-
En super net om zo'n gewicht 8x te squatten! Dan kan je een echte PR (dus 1 herhaling) echt nog wel flink stuk hoger waarschijnlijk!

Tirza, fijn dat je je wat beter voelt! En is dat niet heel heftig qua smaak? Ik hou best van een beetje kaneel, maar zoveel kan ik me niet voorstellen dat lekker is :') Misschien moet ik het eens proberen.

-----------------

Ik ben lekker bezig de afgelopen twee dagen :D Beide dagen mijn doel gehaald om minstens 30 minuten te wandelen. Ben ook beide dagen naar de sportschool geweest. Maandag gelijk na het avondeten, toen was het zooooo druk, dus beetje mijn programma aangepast naar wat beschikbaar was. Gisteren ging mijn dochter voor eerst naar de opvang geweest en was ik aan het begin van de middag, heerlijk rustig. Helaas gaat dat straks niet lukken. Dus even kijken of ik vanaf volgende week misschien juist wat later op de avond ga.
Ik ging eerder altijd direct na het werk, dan was ik er om 17.15 en daarna thuis avondeten, was ik net voor de drukte aan. Maar dat ga ik nu meestal niet meer redden. Misschien af en toe keer uurtje eerder stoppen met werk en dan sporten voor ik dochter ophaal van opvang. Maar even overleggen met mijn man of we wat kunnen regelen.

Vandaag ga ik even rustig halfuurtje wandelen, ze voorspellen lekker zonnig weer.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:41

jullie zijn zo goed bezig met het sporten!

wow dat van kaneel wist ik niet, misschien moet ik dat ook wat meer gaan eten....

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:54

Bij kaneel is er wel een verschil tussen Ceylon kaneel en Cassia kaneel. Ik dacht alleen van smaak, Ceylon kaneel is zoeter en zachter van smaak, Cassia kaneel is bitterder en scherper. Maar het blijkt dat Ceylon kaneel ook minder coumarine bevat, en dat stofje is niet zo goed voor je. Als je regelmatig kaneel eet dus altijd voor Ceylon kaneel kiezen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:07

Sharani schreef:
Bij kaneel is er wel een verschil tussen Ceylon kaneel en Cassia kaneel. Ik dacht alleen van smaak, Ceylon kaneel is zoeter en zachter van smaak, Cassia kaneel is bitterder en scherper. Maar het blijkt dat Ceylon kaneel ook minder coumarine bevat, en dat stofje is niet zo goed voor je. Als je regelmatig kaneel eet dus altijd voor Ceylon kaneel kiezen.

Dit klopt en het fijne is dat ceylon kaneel de goedkoopste is. :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:18

Oke het ging niet goed... ik had een heel verhaal getypt en dat was weg. :+

Ik ging even terug zoeken waarom ik het deed maar het is dus zo kaneel helpt de bloedsuikerspiegel stabiel te houden als je dat door je eten heen doet. Mocht je het erg vies vinden zijn er ook pilletjes te verkrijgen haha.

Linoleum ja wat is sterk? Ik eet nooit kruiden of zout zegmaar en vind het niet sterk. Ben wel erg gek van kaneel <3
Ik eet in gram veel maar eet smorgen ook vrij groot. Ik eet 3x perdag en geen tussendoortjes, ook koolhydraat beperkt als het lukt. Mijn ontbijt bestaat uit een handje aarbeien+blauwebes uit de vriezer, 1 banaan, 250ml water en een paar scheppen kwark. Ik maak dit in een maatbeker van 1 liter en mix het dus tot een slurp shake. Ik zit smorgens altijd aan een rietje te lurken :+
Was even wennen maar zit altijd goed vol. Heb vandaag bijv met pony op de kliniek gestaan en was pas 14.30 thuis maar dat redde ik dus prima op enkel het ontbijt. In mijn mega fanatiek periode deed ik dus een schep kaneel en eiwit poeder er nog door. Eiwit poeder moet ik van spugen nu die smaak bah bah, roosch rade volgens mij een smaakloos aan en die moet ik nog eens proberen. De kaneel ben ik dus wel weer mee begonnen en vanmorgen was mijn gewicht laag, ik hang altijd rond hetzelfde getal +/- 3kg. Ben nieuwsgierig na een langere tijd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:56

tirzasarah10 schreef:
Sharani schreef:

Dit klopt en het fijne is dat ceylon kaneel de goedkoopste is. :)

Het is juist andersom, Ceylon kaneel is duurder dan Cassia kaneel.

Fijn dat kaneel je zo goed helpt, ik ben het laatste jaar ook veel meer kaneel gaan eten. Eigenlijk alleen omdat ik het lekker vind, wist niet dat het je bloedsuiker spiegel stabiliseert. Misschien heeft het me wel geholpen met mijn afvallen, geen idee.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:32

Sorry sharani je heb gelijk! Ik hen kaneel ingetypt op de site en de prijs van laag naar hoog gezet. De ceylon was 60gr 3.19 en de cassia 3.99 voor 90gr. Ik heb verder niet naar de grammen gekeken en gewoon de 'goedkoopste' gepakt. Zit nu te twijfelen :+ of het klopt wat ik zeg... iets met een hoofd als een spons. Was in iedergeval fout wat ik zei eerder.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:13

Ik eet juist helemaal geen kaneel, nauwja heel af en toe maak ik een uitzondering.
Reageer niet goed er op. Lippen/mond gaan branden. Lippen worden ook rood en dikker en krijg last van m'n buik. De wc is een goede vriend als ik kaneel heb gegeten.
Vind het wel lekker, dus heel soms mag ik vanmezelf.

Rose_sonny, mooi record :)

Lekker bezig Linoleum!

Bedankt voor de tips na m'n vorige post. Ik ben nu voor de tussen weg gegaan, iets minder kcal en dan hopen dat het langzaam gaat maar spieropbouw ook nog lukt.
Extra bewegen is nog lastig. Ik kan sinds 2 weekjes naar de supermakrt en weer terug (2km) lopen zonder de rest van de dag pijn te hebben.
Wandelen als beweging gaat dus helaas nog niet.
Spinnen in de sportschool wel ben ik achter. Wel nog met minder weerstand en sla soms een stukje les over.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:58

Wat fijn dat je in ieder geval wel kunt spinnen @kosseh. Alle beetjes helpen :)
Zwemmen zou eventueel wel nog uitkomst kunnen bieden. Weinig belasting en goede beweging.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:51

Tirza, ik deed eerder ook altijd IF en vaak 2 grote maaltijden en 2 tussendoortjes. Maar nu met borstvoeding red ik dat echt niet :') Komt wel weer in de toekomst.

Kosseh, als lopen zo slecht gaat is lichte beweging inderdaad wel erg lastig. Dan inderdaad toch zwemmen?

Ik ga nog steeds lekker deze week. Gisteren even op stal geweest en aardig gelopen om alle paarden even te kroelen. Daarnaast voor de derde keer gesport. Even kijken of ik misschien zondagmorgen nog een vierde keer red, morgen gaat niet lukken omdat mijn man dan aan het klussen is.

Mijn man eet momenteel weer KHA, dus even kijken of ik wat lekkere recepten voor komende week kan vinden. Ik hoef zelf niet zonodig KHA te eten en vaak zijn de recepten met best veel vlees en ook best veel kcal. Dus lastig om nu avondeten te maken wat voor ons beide goed past. De rest van de dag doen we gewoon voor onszelf en hoeven we geen rekening met elkaar te houden.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:21

Als jullie de komende dagen niets van mij horen, dan ben ik overleden

Het was vandaag cardio day bij de fysio. Ik denk dat ik nog nooit zo veel gezweet heb en zo lang buiten adem ben geweest :')