Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Wordt er bij jullie via Facebook ook zo ontzettend veel oppas aangeboden door thuis zittende jeugd?
Dat is toch helemaal niet de bedoeling?
_Penotti schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/o ... a334844b0/
Ik begrijp het niet.
Als de kinderen massaal naar de opvang gebracht worden dan had de school beter niet kunnen sluiten. Dat maakt dan ook niets meer uit. Dan zitten ze nog allemaal bij elkaar.
Als 1 ouder een niet vitaal beroep heeft is het toch gewoon de bedoeling dat deze niet op het werk zit.
Emmaa_ schreef:Ik ben gewend om thuis te werken en heb misschien nog wel wat bruikbare tips voor mensen die het heel erg wennen vinden;
- Sta elke ochtend op een vast tijdstip op, douche en trek comfortabele maar wel enigszins presentabele kleding aan. Als je in je joggingbroek en slobbertrui gaat werken heb je grote kans dat je je niet kan concentreren omdat je dat automatisch met chillen associeert.
- Probeer waar mogelijk voorzieningen van je werkgever te krijgen of te bestellen (evt op hun kosten). Denk aan een extra scherm, een los toetsenbord.
- Zet je laptop op een standaard of op een stapel boeken, anders krijg je echt een nekhernia. Niet op de bank werken ook, hoe verleidelijk dat ook is.
- Ga er elke dag eventjes uit voor een kleine wandeling. Ik ga elke dag rond 10/11 even naar buiten. Tijdens de lunch ga ik even op de bank zitten en kijk ik bv een aflevering van een serie.
- Eet gezonde dingen en sta regelmatig even op om een klein rondje te lopen door je huis zodat je niet al te stijf wordt.
_Penotti schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/o ... a334844b0/
Ik begrijp het niet.
Als de kinderen massaal naar de opvang gebracht worden dan had de school beter niet kunnen sluiten. Dat maakt dan ook niets meer uit. Dan zitten ze nog allemaal bij elkaar.
Als 1 ouder een niet vitaal beroep heeft is het toch gewoon de bedoeling dat deze niet op het werk zit.
8nnemiek schreef:Ik verbaas me ook enorm over de onverschillige facebook berichten.. nog steeds zó veel mensen die het allemaal onzin vinden. Kijken die geen nieuws?
Dat je geen paniek wil zaaien, prima, maar je kwaad maken over de maatregelen is een ander uiterste..
bigone schreef:8nnemiek schreef:Ik verbaas me ook enorm over de onverschillige facebook berichten.. nog steeds zó veel mensen die het allemaal onzin vinden. Kijken die geen nieuws?
Dat je geen paniek wil zaaien, prima, maar je kwaad maken over de maatregelen is een ander uiterste..
Aan dat soort mensen hebben we de lock down te danken.
zonnebloem18 schreef:_Penotti schreef:https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/o ... a334844b0/
Ik begrijp het niet.
Op zich snap ik het wel. Als de moeder in het ziekenhuis werkt en vader heeft een eigen bedrijf in de bouw, die kan het zich eigenlijk niet permitteren om niet te werken.
Op het nieuws was een school in Friesland daar waren nu maar 3 van de 150 kinderen gebracht de rest van de ouders had zelf iets kunnen regelen. Het is dan alleen de vraag of dat ook voor die 3 weken gaat lukken of alleen vandaag.
Bij ons kan je van 12.00 tot 18.00 bij school aanmelden als je de komende weken denkt opvang nodig te hebben en welke dagen zodat ze kunnen inventariseren hoeveel opvang er nodig is.
_Penotti schreef:Ik snap het op zich ook wel, maar ben bang dat het dan gewoon zijn doel voorbij gaat.
En natuurlijk is dat niet in elk beroep makkelijk, maar zo heeft ieder voor zich weer een reden om nog steeds onder elkaar te komen.
8nnemiek schreef:Ik verbaas me ook enorm over de onverschillige facebook berichten.. nog steeds zó veel mensen die het allemaal onzin vinden. Kijken die geen nieuws?
Arabesk schreef:Wat doen jullie met familie en vrienden die nog steeds doen alsof er niks aan de hand is? Vanochtend was de buurman stomverbaasd dat ik zei dat ie buiten moest blijven en dat ik best op 2 m afstand een praatje wilde maken, maar niet dichterbij. Hij is zaterdag nog aan het werk geweest in een winkel in Amsterdam. M'n vader vertelt dat ie z'n zus op bezoek heeft en mijn zus wilde hier zaterdag langskomen, terwijl ze vorige week in Madrid was. Bovendien klaagde ze dat haar dansles niet doorging, want ja ze had al een maand geen les gehad.
Ik moet echt op mn vingers gaan zitten om niet uit m'n slof te schieten.