[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlonFloris

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:46

Mondy ik heb ook een setje nepwimpers a 3.99 gekocht bij de bigbazar maar durf me en nog niet aan te wagen. Vgm zit er ook geen lijm bij dus die moet ik eerst nog ergens kopen.

Marlinderooz leuke meid ben je, en wat heb je een gaaf shirt aan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:31

Mwah met Fuchsia haar moet je wel een beetje opletten, maar ik draag eigenlijk alles gewoon hoor :)) Zowel wat kleding betreft als makeup. Vooral omdat het langzaamaan toch gaat vervagen.
Enige is dat ik bijvoorbeeld met rode lipstick nu zorg dat ik mijn haren naar achteren heb, dan steekt het niet zo af.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:31

Vind het wel leuk hoe we hier door elkaar geïnspireerd raken, en koopverslaafd :+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:50

Djilna schreef:
Vind het wel leuk hoe we hier door elkaar geïnspireerd raken, en koopverslaafd :+

Behoorlijk...
Ik heb eigenlijk nooit makeup gebruikt.. en als ik dat deed was het de welbekende 1 kleur en klaar :D
Door tips hier en veel kijken en proberen en vooral jullie lieve reacties ..... verslaafd :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:59

Ik weet niet of ik dat koopverslaafd wel zo leuk vind... _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:00

Fenrir schreef:

Ik heb gelukkig voorlopig genoeg, wil alleeeen nog nieuwe kwasten. _O-

En wat lippenstiften maar daarvoor heb ik te droge lippen eigenlijk. Dus het moet wat meer richting de lipgloss gaan omdat te verhullen.

Iemand tips? En vaseline etc smeren werkt niet... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:01

MarlindeRooz schreef:
Fenrir schreef:

Ik heb gelukkig voorlopig genoeg, wil alleeeen nog nieuwe kwasten. _O-

En wat lippenstiften maar daarvoor heb ik te droge lippen eigenlijk. Dus het moet wat meer richting de lipgloss gaan omdat te verhullen.

Iemand tips? En vaseline etc smeren werkt niet... :+

Bepanthen smeren ipv vaseline. Vaseline blijft in een laagje op je lippen liggen waardoor ze er uiteindelijk helemaal niet gladder van worden, Bepanthen trekt echt in.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:02

Fenrir schreef:

Dat heb ik apart toegevoegd na een komma. Vind ik ook niet per definitie leuk nl :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:03

Bepanthen doet het ook niet echt helaas, ben gezegend met hele droge lippen, handen en voeten! :) Na een dagje lipstick is het weer droog...

Bedoel meer de vraag welke lippensticks fijn zijn daarvoor! :D

En ik zag net dat mijn kwasten van de Flormar zijn. Ze zijn wel heel fancy verpakt, wanneer je ze opent is het een soort van waaier. :') <3

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:26

@MarlindeRooz: Regelmatig scrubben en dan een laag bepathen of lipspul wat wel voor je lippen werkt. Daarnaast zou ik voor een satin finish gaan dan, zijn minder uitdrogend. Maar volgens mij kampt iedereen met droge lippen na intensief dragen van lipstick.
Wat bij mij heel goed help is: S'ochtends wakker worden en bephanten smeren, douchen aankleden en weer bephanten opsmeren daarna make-up op doen en als laatste lipstick op doen, dan heb ik nog een klein laagje bephaten maar daardoor drogen mijn lippen minder uit. OF een lipprimer gebruiken werkt voor mij ook. Ik heb lipprimers van KIKO en NYC geprobeerd maar die waren niks. Vind de primer van Mac tot nu toe het beste werken.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:12

Mooie look Djilna! Dat paars/roze staat je goed!
Blubblabhoi, mooi dat rood, staat je goed in combi met je donkere haar
Lekker heftig Mondy.
Gedurfde look Dirndl
Marlinde, mooie look, past goed bij je, en zal je niet schattig noemen ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:25

Oké, look van vandaag. Weer Colourpop en MAC. CP Weenie oogschaduw en MAC Amorous lipstick :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:31

Tip voor droge lippen, voordat je gaat slapen vaseline intensive care op smeren. Volgende dag zijn ze mooi zacht :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:01

Pakketje is binnen.
En viel niet tegen.
Sommige kleuren zoals verwacht niet zo heel denderend maar de meeste toch wel goed denk ik :j

Afbeelding
Swatches van li naar re boven naar beneden

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het zilver

Afbeelding

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:02

Ik scrub mijn lippen heel zacht met tandenbortel, daarna doe ik lip conditioner van mac erop. Werkt fijn voor me, want dan nemen mijn lippen de conditioner beter op.

Welke lipstick dan aan te raden is? Vermijd matte lipstick of doe er een primer onder. Anders drogen je lippen enorm uit.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:14

Marlinde. leuke look!
Djilna, Ik vind je haarkleur echt heel gaaf!! <3
Mondy, leuke bestelling, pakketjes zijn sowieso altijd leuk om te krijgen :)

Ik gebruik een primer onder mijn lipstick en het werkt goed moet ik zeggen :) gewoon een simpele van de kruidvat, van NYC. S'nacht voor het slapen doe ik altijd een lipbalsem op en s'ochtends als ik wakker wordt ook, werkt prima voor mij.

Ik zag vanmiddag bij de Kruidvat een chocolade pallete liggen (een roze) meende dat ik in dit topic dat merk wel eens voorbij zag komen. Kost een tientje, maar heb het toch maar laten liggen...is het een goed pallete?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

Mondy het pigment van the Balm lijkt wat tegen te vallen? Al is dat op de ogen straks misschien wel heel anders.

Haha ja ben zelf ook blij met de kleur. Heb er even tegenaan gehikt om het erin te doen. Ik verf mijn haren vaak, maar dit soort kleuren zijn voor mij ook nieuw. Dus op mijn 37e verjaardag eindelijk maar dan :')
En ik zie nu dat mijn ogen groener lijken dan anders. Toch de oogschaduw of ook mijn haren die dat veroorzaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:53

Bedankt voor de swatches Mondy, vind die van de Balm toch wel een beetje tegenvallen. Ben benieuwd hoe ze zijn als je ermee aan t werk gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:19

Ik doe de Meet Matt(e) Nude en de The Balm Voyage weg, andere dan die je besteld hebt dus! :)) Nude Dude is wel een van m'n favorieten, kan je alle kanten mee op met dat palette! En over de wimper: voorzichtig aan de wimper 'trekken' op de wimper zelf in de verpakking ipv hem proberen los te pulken. Zo laat langzaamaan de wimper los van de verpakking en blijft het lijmlaagje achter. Vind trouwens je swatches van de Nude Dude enorm verschillen van mijne, mijne lijkt meer pigment te hebben. :oo

donnar schreef:
@Shizzel, oogschaduw vooral hoewel ik ook wel benieuwd ben naar je ervaringen met de foundations

Van de losse oogschaduws heb ik eigenlijk alleen de duochromes maar daar ben ik super blij mee. Ze hebben heel goed pigment, blenden fijn en zijn net wat anders omdat ze dus duochrome zijn. Je kan ze ook in zo'n custom palette doen die je bij hun kan kopen, ideaal want dan heb je 4 pans in 1 palette bij elkaar. *\o/* Foundation... dit is het eerste merk waarbij ik 100% tevreden ben. Aangezien ik een hele droge huid heb op bepaalde plekken was het altijd moeilijk eentje te vinden die dit niet benadrukte. Heb een tijd van MAC gehad maar daar kreeg ik vaak seperatie op de droge plekken. Sinds ik die van UD gebruik nergens last van. :) Ik heb de Naked Skin foundation en daar meng ik 2 kleurtjes bij omdat ik er tussenin zit maar die vind ik ideaal voor de winter. Hij heeft wat meer dekking. De All Nighter heb ik niet maar wel getest maar die wordt een tint of 2 donkerder en matcht dus totaal niet, die heeft wel echt zware dekking. Daarnaast de One and Done, mijn ultieme liefde. Het zit tussen een BB cream en foundation in, het heeft de dekking van een foundation maar het voelt als een BB op je gezicht en dit is voor mij in de zomer (en nu ook in de winter trouwens) ideaal. Op het stukje na waar de All Nighter bij mij qua kleur niet helemaal matcht, heb ik dus ook totaal geen negatieve ervaringen met hun foundations! Ligt dus net aan welke finish je wil en welk effect in hoeverre het voor jou handig is!

MarlindeRooz, falen in opmaken? Nee hoor. Ik zie een mooie look op een mooi koppie. :j En voor droge lippen: ik scrub altijd met natte tandenborstel heel zachtjes, en dan een dikke laag bepanthen erop. En in het begin vaak de lipprimer van MAC gebruikt, die gebruik ik nu eigenlijk nooit meer omdat het scrubben/bepanthen prima werkt.

Voor degene die het vroeg: ik zweer bij de Eyelure lash glue.

Djilna schreef:

Dat koopverslaafde is toch wel wat minder. :') In plaats van Anonieme Alcoholisten hebben wij straks ook wel wat.. De Kneitergekke Koopverslaafden of zo. _O- En wat een prachtige look heb je vandaag weer, ben ook werkelijk verliefd op je haar. Zucht. <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:22

Mijn Nude Dude is ook veel meer gepigmenteerd! Zelfs mijn dupe palette van The Balm (heb er 1, rest is origineel) heeft meer pigment :oo

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:16

Ik moet nog even wennen aan het feit dat ik uit de meeleeshoek ben en dus ook gewoon kan reageren in het topic :j Ik ga m'n best doen mee te kletsen!

Door al dat meelezen kreeg ik ook ontzettende zin in shoppen, maar ik ben aan de andere kant in huis flink aan het opruimen. Ik 'mag' van mezelf alleen iets kopen als het op is, het echt iets toevoegt aan wat ik al heb of waar ik mega blij van wordt (al is dit natuurlijk een heel ruim begrip ... :P )
Ik kan online wel heel goed window shoppen! Ik heb niet echt dure dingen, vooral drogist en wat dingen via boozyshop.

Joolien, grappig dat je uit Heemskerk komt! Mijn merrie staat bij mensen aan huis, 5-10 minuten stappen van de bos/duin ingang bij de Oudendijk.

Shizzle hoe vind je de Meet Matt(e) Nude? Daar kijk ik al een tijdje naar, ik heb niet zoveel matte kleuren.
Een look met paars lijkt me trouwens leuk om te zien, maar ik ben eigenlijk altijd onder de indruk van jouw skills.

Djilan alsnog gefeliciteerd! En supergaaf je haar! Ik merk wel als ik m'n haar verf dat m'n groene ogen soms meer opvallen, maar ook dat ik wat donkerdere kleuren lipstick ging dragen toen ik vanaf blond naar donker ging. Had het eerst bruin met paarse gloed erin, nu is het meer richting koper. Wie weet straks ook wel roze :D
Ik 'ken' je trouwens nog via AVS, vooral van het oude forum

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:26

Marlinde; ik heb ook droge lippen. Ik scrub om de morgen met libscrub van lush (ik zweer bij dat spul) en met hele droge lipsticls een klein laagje vaseline. Waarschijnlijk niet de luiste manier, maar het werkt. En oh ja bij hele droge lippen gebruik ik ook een satin finsh of iets. Voelt zachter aan. :))

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:32

Ik heb nu door medicatie hele droge lippen en kan echt niet meer zonder mn lippen vet te maken, lippenstift hoef ik atm echt niet te proberen. :=

Carmex lippenbalsem is wel n dikke aanrader!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:33

Dan ga ik eens kijken!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:53

Was even bang een totale miskoop te hebben gedaan met the balm maar het valt mee.
Had hem gehaald voor de gewone alledaagse look zodat ik mijn FIF er niet te snel doorheen zou hebben.
Hoewel de kleuren niet helemaal zijn zoals ik had gehoopt is het pigment wel beter als met mn swatches.

Foto is helaas niet heel duidelijk maar het gaat om het idee. (Na zo'n 40 pogingen was dit nog t beste..)

Afbeelding
Afbeelding

Lippen de Mac pink en dr Mac frosting.