Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:22

Dat hun ervoor geleerd hebben etc en dat het beter is voor je lichaam om je eiwitten wat op te krikken! Het is beter, ik zeg niet dat het moet. Maar dit topic is om elkaar wat tips te geven, dus dat doe ik. En verder moet je daarmee doen wat jezelf wilt :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:22

finnens schreef:
Tuurlijk werkt het, je komt niet eens boven de 1300 kcal als ik zo even snel (en ruim) reken. Dan val je af. Hou je dit echt lange tijd vol?

Whaaaa het wordt een one-manshow *D :+

Ja, dat hou ik vol, want als je even verder leest, zie je ook dat ik
gewoon heel goed in het vet zit qua eten. Van het weekend maak ik
gewoon weer lekker shoarma met veel knoflooksaus of een frikadel speciaal :D 8-)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:23

jaimy10 schreef:
Dat hun ervoor geleerd hebben etc en dat het beter is voor je lichaam om je eiwitten wat op te krikken! Het is beter, ik zeg niet dat het moet. Maar dit topic is om elkaar wat tips te geven, dus dat doe ik. En verder moet je daarmee doen wat jezelf wilt :)

Zo is het! En daarom zeg ik dat die 68 gram voor mij meer dan
genoeg zijn " ;) "
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 20-04-17 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:24

BloemBloem schreef:
jaimy10 schreef:

Zo is het! En daarom zeg ik dat die 68 gram voor mij meer dan
genoeg zijn ";) "

Prima :Y)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:25

*\o/* *\o/* *\o/*

Fijn :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:33

Haha het is wat iedereen uiteindelijk zelf fijn vind! Sommige mensen hier zijn op zoek naar een leefstijlverandering die langer vol te houden is, jij doet het alleen perioden. Als het voor jou werkt. ;)
Of het gezond is of niet heeft ieder een andere mening over. :)
Als iedereen elkaar maar in zijn waarde laat. :P Lekker veel bitchfight hierzo deze middag. :)) Misschien moeten we ook mannen zoeken voor het evenwicht. :Y)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:36

Cheetah, ik ben niet uit op bitchfight, absoluut niet zelfs :)
Hou alleen niet van belerende vingertjes tussen de regels door, laat lekker
iedereen in zijn of haar waarde.

Er zijn meerdere wegen naar Rome....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:37

Nou, gezellig hier :+

Leven en laten leven :D t is niet mijn manier, maar als t voor jou werkt, prima toch :)
Heb magerdere lijstjes voorbij zien komen...

Waar ik benieuwd naar ben (en dan niet om de discussie weer op te starten, maar gewoon echt nieuwsgierigheid :+ ), volg je een bepaalde manier of onder begeleiding oid? Ondat je zo stellig bent dat die hoeveelheid eiwitten genoeg is voor jou?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:40

Het is niet bedoeld als ''belerend vingertje'' maar om te helpen, tips te geven zoals waar t topic voor bedoeld is :) Ik laat iedereen in zijn waarde, was gewoon helpend bedoeld

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:41

Wat mijn opmerking betreft, tja, ik vind persoonlijk dat er wel wat gezegd mag worden wanneer iemand zo weinig kcal eet, misschien heeft diegene het niet door. En al helemaal als je geen kcal telt was het je zelf wellicht niet opgevallen dat het zo weinig is. Daarnaast vind ik het niet zo een goed voorbeeld voor pubers die denken oooh dat werkt goed. daarom mijn wat botte reactie.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:43

Ik volg een bepaalde manier, niet onder begeleiding, maar wel volgens
de macro's die door een geleerde :P voor mij zijn berekend.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:45

finnens schreef:
Wat mijn opmerking betreft, tja, ik vind persoonlijk dat er wel wat gezegd mag worden wanneer iemand zo weinig kcal eet, misschien heeft diegene het niet door. En al helemaal als je geen kcal telt was het je zelf wellicht niet opgevallen dat het zo weinig is. Daarnaast vind ik het niet zo een goed voorbeeld voor pubers die denken oooh dat werkt goed. daarom mijn wat botte reactie.

Hier ben ik het mee eens, helemaal na al die discussies over ondereten die hier al meerdere keren langs zijn gekomen. Maar het is inderdaad iemands eigen keuzen of diegene er iets mee doet of niet.

BloemBloem

Weet je .... ik ga dit topic lekker verlaten :) Ik vraag niet om hulp en ook niet om
tips :) En dat ik ineens geen rolmodel meer ben voor pubers ... :roll: Kom op zeg!

BloemBloem

Wat is hier überhaupt de gemiddelde leeftijd ga ik me nu
afvragen :oo O:) :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:50

Nu gedraag je je zelf iig niet zo volwassen :) er zijn hier genoeg meelezers die niet meeschrijven, het is immers een forum.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:52

Laura82 schreef:
Nu gedraag je je zelf iig niet zo volwassen :) er zijn hier genoeg meelezers die niet meeschrijven, het is immers een forum.

Met een meelezer ga je de discussie natuurlijk ook niet aan :)

Waarom moet ik, of iemand anders in dit topic in hemelsnaam een rolmodel zijn ?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:53

Dit topic is in eerste instantie geopend om elkaar te helpen om op een gezonde manier af te vallen. Hierin kan iedereen een verschillende methode hebben, dat begrijpen we allemaal. Maar dat betekent wel dat we ook reageren als we denken dat iemand afvalt op een niet gezonde manier. Dat is niet als aanval bedoelt, maar ter bescherming van diegene zelf en omdat we (zoals Emma al eens mooi verwoord heeft) willen voorkomen dat beïnvloedbare pubers denken dat dit normaal en gezond is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:01

Hoeveel calorieën denken jullie dan dat ik gemiddeld eet per dag ?
Er wordt namelijk maar wat gesuggereerd, en dat heeft niets met helpen
te maken.
Heel nobel hoor voor de beïnvloedbare pubers, maar als ze willen lezen
ze het wel ergens anders.

Het is normaal om 500kcal minder binnen te krijgen dan normaal als je ongeveer 1 kg per week wilt afvallen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:06

In de openingspost van dit topic is meer te lezen over hoeveel kcal we aanraden en hoe je dit kan berekenen.

En dat pubers ergens anders ook wel slechte adviezen en voorbeelden kunnen vinden klopt. Maar daarom kunnen we wel zorgen dat we hier een goed voorbeeld geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:12

BloemBloem schreef:
Hoeveel calorieën denken jullie dan dat ik gemiddeld eet per dag ?
Er wordt namelijk maar wat gesuggereerd, en dat heeft niets met helpen
te maken.
Heel nobel hoor voor de beïnvloedbare pubers, maar als ze willen lezen
ze het wel ergens anders.

Het is normaal om 500kcal minder binnen te krijgen dan normaal als je ongeveer 1 kg per week wilt afvallen :)

Het was toch 1 kilo is 7000 kcal? (bij benadering)
Dan moet je per dag 1000 kcal minder binnen krijgen dan je verbrand om in een week 1 kilo af te vallen.

Met 500 kcal minder kom je dan aan een halve kilo per week eraf.

Ik begrijp overigens de reacties wel. Volgens mij past het ook helemaal in het beleid van Bokt om dit soort dingen aan te moedigen, gezien de doelgroep. Meen me ook te herinneren dat er iets over te lezen was op Bokt, maar weet niet meer waar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:17

Er is ook weleens een mod opmerking over geweest, al weet ik niet of dat in dit topic was.

Een snelle berekening adv je macro's kom ik rond 1400 kcal uit, dat vind ik idd wel wat mager. Maar hangt ook van je bmr af, geen idee wat die is.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:18

BloemBloem schreef:
Weet je .... ik ga dit topic lekker verlaten :) Ik vraag niet om hulp en ook niet om
tips :)
En dat ik ineens geen rolmodel meer ben voor pubers ... :roll: Kom op zeg!

Waarom zit je hier dan? :P We zitten hier allemaal om elkaar te helpen.

Maar ik denk dat het punt nu wel duidelijk is zo. We willen je helemaal niet wegjagen hoor! Ik vind het altijd leuk om iedereen z'n lijstjes te bekijken, maar reageer niet aangebrand als we tips geven, want daar is dit topic immers voor.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:04

Oh god, dit topic lijkt nu echt een stel pubers zeg :') (ook al heb ik niks te zeggen, want ik ben een puber _O- _O- ). Het lijkt me het beste het onderwerp gewoon lekker te laten en iedereen in zijn waarde te laten. Bedenk ook dat sommige dingen op internet anders over kunnen komen dat in rl. En tips is ook een beetje de bedoeling van dit topic, wil je dat niet, geef dat dan even aan. Maar liever niet op een kattige manier! Ik zelf vind het bijvoorbeeld wel fijn om tips te krijgen, maar dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.
Oke, dat was dat :')

Mijn lijstje van vandaag. Best netjes, behalve de lunch dan. Dat komt gewoon echt doordat ik dan thuis kan eten. En dan haalt mijn moeder vaak allemaal lekkere dingen en vers brood.:
O: Brinta.
T: een banaan.
L: twee boterhammen met smeerkaas en zalm, een mini korstje met pure chocoladepasta, een kaiserbolletje met gezouten roomboter met vruchtenhagel, en andere helft met hagelslag, wit tijgerbolletje met nutella en viervruchtenjam en een beker melk.
T: stukjes ananas.
A: wat de pot schaft, ik gok noedels.
T: denk kop thee, ik weet nog niet of ik er wat bij doe. Ligt eraan hoe laat we eten.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en loswerken (waarbij ik bijna meer ren dan paard :') )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:19

Kimmie, ik geloof dat jij de meest verstandige puber van dit topic bent :+ :D

Jouw moeder zorgt goed voor je :D vind het altijd wel leuk om te lezen wat voor heerlijke dingen jullie allemaal eten op brood etc :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:24

_O- _O- Ja, ik ben wel echt superblij met mijn moeder! Onze tafel staat ook altijd helemaal vol met beleg, als ik dan bij iemand anders ben moet ik altijd even wennen :')