[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:59

Dat zou ik nou nooit doen..
Ik heb niet eens een brief over de verzorging meegekregen toen ik er was :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:01

Ik laat mijn tattoos altijd nat helen. Zeker mijn sternum heb ik ook afgeplakt gedurende de eerste twee weken want er was echt geen beginnen aan met kleding met al die Bepanthen overal. Je hebt verschillende 'manieren' van de helen, voor mij werkt het 'nat helen' het beste maar daar moet je ook een beetje je weg in vinden denk ik :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:16

Ja precies, ik haalde het folie er al na een paar uur af. En dan douche ik de volgende ochtend lauw en spoel het koud af. Dan smeer ik kokosolie en daarover bepanthen. Mijn tattoos waren allebei met amper een week genezen. Dus ik ga het zo houden. Ik vind dat folie echt vreselijk zitten, je krijgt idd wel vet in je kleding, maar dat gaat er met wassen wel weer uit. Ik heb altijd geleerd dat je wonden het beste aan de lucht kan laten genezen. En tattoos zijn schaafwonden, dus dat leek me dan logisch om hetzelfde te behandelen. Maar ieder moet doen wat het beste werkt voor zijn/haar huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:19

Ik haal het folie er altijd gelijk af als ik thuis kom, heb een hekel aan die plakkerige zooi. Was het dan gelijk even af om de vaseline eraf te krijgen, dan een dun laagje Bepanthen. Verder gewoon elke dag even afspoelen en als het droog voelt een heel dun laagje smeersel. Gaat altijd prima.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:20

Ik vind het tot nu best fijn werken op de handpoked en nu op deze ook

Alleen was ik het van 'vroeger' niet gewend

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:21

Gele vaseline is de gene die wij allemaal kennen. De dikke variant. Verstikkend
De witte vaseline is gewoon een dunnere smeerbare variant die niet verstikt en veel dunner structuur heeft wat prima kan.

goldenarrowJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:35

Ik haal altijd na een paar uur de folie er af (uur of 3/4) en was hem dan even met lauwwarm water en unicura. Daarna een laagje bepanthen erover en daarna blijf ik steeds een paar keer per dag smeren om het soepel te houden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:57

Qua aftercare, een vriendin van me had in Berlijn bij een heel professionele gast een tattoo laten zetten en zij kreeg een speciale folie opgekleefd die ze 3 dagen moest laten zitten. Had ik zelf nog nooit van gehoord, volgens mij is dat iets nieuws?

goldenarrowJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:59

Die heb ik ook gehad op mijn ribben. Maar ik had het er wel wat eerder vanaf gehaald omdat het begon te lekken..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:15

Ik heb bij een tattoo ook een dag of 3 de folie moeten laten zitten...ofja wel verschonen tussendoor.
Moet zeggen dat ik de volgende de eerste dag heb afgeplakt en daarna alleen snachts nog ivm de inkt en dat dat super werkte bij mij.

Hoe lang duurt het meestal voor je reactie krijgt bij blackbear?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:18

Ik heb via Instagram contact gehad met hanne van Blackbear dat ging heel snel toen

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:43

Yasmine schreef:
Qua aftercare, een vriendin van me had in Berlijn bij een heel professionele gast een tattoo laten zetten en zij kreeg een speciale folie opgekleefd die ze 3 dagen moest laten zitten. Had ik zelf nog nooit van gehoord, volgens mij is dat iets nieuws?

Ohja! Daar heb ik van gehoord idd. Zou even niet meer weten wat de naam is..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:40

Ja, het is dus echt een stukje folie dat niet ververst wordt en gewoon dagenlang blijft zitten. Vond het heel apart om te horen maar ik ben er wel benieuwd naar. Lijkt me wel heel stom als je de eerste drie dagen je tattoo niet kan zien :))

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:49

Idd :P
Lekker showen is er dan niet bij nee haha.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:04

Ik heb mijn tekenafspraak gehad voor eerste sleeve en ben in november aan de beurt . Wordt zo gaaf.
Overigens ik heb zelfs nog zo heet mogelijk moeten douchen na iedere sessie zeven jaar geleden. En vond dat hel op dat moment maar voor helingsproces was het top!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:31

lieveli schreef:
Bijwerken heeft alleen niks met verzorging te maken. Hoeveel kost zo'n tube tattoocréme?

Dat weet ik, ik was alleen daar om bij te werken eventueel. Heb het verkeerd geformuleerd.
Maar verzorgen en bijwerken kan toch wel met elkaar te maken hebben hoor. Vorige keer had ik nl korstje eraf gepulkt (I know :( ), hierdoor had ik toch detail meegenomen en moest ie bijgewerkt.
Ze vond dat ik mijn tattoo mooi had verzorgd.
Tube tattoocreme kostte volgens mij 3,99 en je doet er erg lang mee.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:27

Yasmine schreef:
Ja, het is dus echt een stukje folie dat niet ververst wordt en gewoon dagenlang blijft zitten. Vond het heel apart om te horen maar ik ben er wel benieuwd naar. Lijkt me wel heel stom als je de eerste drie dagen je tattoo niet kan zien :))

Ik heb dat folie ook gehad. Na 3 dagen probeerde ik het er netjes af te halen, maar t zat helemaal aan mijn huid vast :( heb er toen echt een dag er over gedaan om het er rustig er af te krijgen.

Van alles geprobeerd om het er voorzichtig af te halen, met lauw water en bepanthen er steeds onder. Maar t liet maar niet los.

Zo zag mijn arm er toen uit, toen het er daarna eindelijk er af was:

Afbeelding

Mijn huid was super geïrriteerd. Doe mij maar normale folie :j

goldenarrowJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:36

Yasmine schreef:

Ik heb er volgens mij een foto van in mijn berichten staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:15

Ik heb op mijn voet niet eens folie gehad haha. Deed braaf sochtends en savonds wassen met neutral en dan bepanthen erop. Door de dag smeerde ik ook af en toe als het droog aanvoelde. Prima genezen!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 06:03

Ik had ook van die langzittende folie. Tweedehuid folie ofZo.... kreeg het er ook lastig af. Onder de douche gedaan maar viel bijna flauw weet ik nog ( niet dat t pijn deed ofZo). Tattoo genas wel mooi trouwens!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:48

Gisteren is mijn nieuwe tattoo gezet, ik heb hem door Giographic laten zetten. Goede keuze geweest!
Het is een stukje uit een nummer van Preal Jam, waar ik heel graag naar luister en het was een van de favorieten van mijn onlangs overleden oom. Verder zit de gedachte erachter dat ik hoop dat dierbaren die overleden zijn, toch nog ergens gelukkig zijn.

Afbeelding
Vers gezet! Zit bij mij ook een "tweede huid" op ;)
Hij staat links op mijn ribben, net onder mijn bh bandje (dat is dat zwarte).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:51

Purple, dat lettertype is mooi!

Mooie betekenis van de tattoo ook :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:51

Mooi strak gezet hoor...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:23

Pearl Jam <3 <3 Fijn liedje ook, Wishlist! Of komt het uit een ander nummer? Mooi lettertype!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:32

Ja Wishlist inderdaad! :j

Thanks! Vind het lettertype ook wel passend ;)