Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:56

Fijne link over BMR! Alleen als ik t bereken en er staat je doet er 201 dagen over om 5 kg af te vallen met .. calorieën denk ik: nee dit kan sneller :')

Ik dacht al bah wat een opgeblazen buik, leek alsof de kerst kilo's er nu pas aan komen, maar dat heeft natuurlijk met maandelijkse dingen te maken :( Maar afvallen gaat gewoon door lijkt mij, dat zie je dus daarna alleen maar beter? Op de weegschaal?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:00

MerleSimone schreef:
Fijne link over BMR! Alleen als ik t bereken en er staat je doet er 201 dagen over om 5 kg af te vallen met .. calorieën denk ik: nee dit kan sneller :')

Ik dacht al bah wat een opgeblazen buik, leek alsof de kerst kilo's er nu pas aan komen, maar dat heeft natuurlijk met maandelijkse dingen te maken :( Maar afvallen gaat gewoon door lijkt mij, dat zie je dus daarna alleen maar beter? Op de weegschaal?

Het is een voorbeeld he: als je zoveel eet per dag, doe je er zolang over om je streefgewicht te halen. Wat jij ermee doet, dat moet jezelf weten.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:26

linoleum schreef:
MerleSimone schreef:

Het is een voorbeeld he: als je zoveel eet per dag, doe je er zolang over om je streefgewicht te halen. Wat jij ermee doet, dat moet jezelf weten.

Bedoel er dus alleen maar mee te zeggen dat het me motiveert om het sneller voor elkaar te hebben ;) en het was maar met 150 kcal minder dan
het aantal om op gewicht te blijven dus sneller kan zeker.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:27

Britt_Sisi schreef:
Ik heb weer even 2 foto's naast elkaar gezet! Ik had een tijd geleden al een foto geplaatst van alleen mijn hoofd met 2 jaar ertussen. Deze is van anderhalf jaar terug en afgelopen zomer (zit dus een jaar tussen) wat vinden jullie? Haha
(Ik trek niet de charmantste hoofden en hij is niet helemaal goed vergelijkbaar omdat ik op de tweede wat schever sta. Het gaat om het idee! haha)

[ [url=m/SYUBgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er erg netjes uit!

Linoleum@ duidelijk stukje!

Ik heb zo ongelooflijk veel spierpijn van het sporten van gister in mn benen, billen en mn core! Loop als een pignuin maar heb wel goed mn best gedaan gister :D ga nog eventjes verder huiswerk maken en leren dan lekker eten en daarna even mn armen trainen aangezien die ook iets mooier en strakker mogen worden! Ga zo spaghetti eten ( naja glutenvrije taghiatelle) met heerlijke champignonsaus met daar doorheen groenten. Ga er van genieten en iets minder pakken dan normaal, zo even paar glazen water naar binnen werken zodat ik wat minder eet.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:30

MerleSimone schreef:

Ik schrok ook enorm! Ik zou er 475 dagen over doen om op mijn streefgewicht te komen :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:33

Ik zat toen boven de 1000.. :')

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:34

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:41

Wat een groot verschil tussen die 2 linkjes dan, heb mijn gegevens bij beide ingevuld. Volgens die eerste zou ik er 475 dagen over doen om mijn streefgewicht te behalen, en deze van jou Nibbit in 43 weken, dus minder dan een jaar! Dan denk ik alweer laa tmaar, kun je dus ook niet van op aan :')

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:47

Ziet er super uit Britt! :)

Die link van jou Nibbit, is inderdaad wel handig! :) Alleen even uitzoeken hoeveel calorieën ik minder wil eten. :)

Lijstje van vandaag:

O: Eierkoek
L: 2 gebakken eitjes
A: Komkommer salade, aardappeltjes uit de airfryer en een gehaktschnitzel
B: Stalklusjes en aan de hand gewerkt met paard, stuk gewandeld met de honden en een uur gesport.

Ik merkte vandaag wel dat ik te weinig eet voor de hoeveelheid die ik beweeg. Kon het sporten niet heel goed meer volhouden, dus daar moet ik aan gaan werken.
Ik zit alleen op zo'n punt waar ik bang ben dat ik te veel eet, waardoor ik weer vastloop in het afval proces. In al mijn andere afval pogingen is het namelijk zo geweest, dat ik na 2 kilo stopte met afvallen. Dan raak ik zo ontzettend gedemotiveerd. -O-

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:50

Rose, ik zie in je lijstje dat je geen tussendoortje eet? Misschien is het een idee om tussendoortjes te gaan eten als fruit of kwark oid ... misschien moet je inderdaad meer eten om daarvan juist te kunnen afvallen...

Heb je berekend op hoeveel kcal je zit? Ik vind je lijstje sowieso erg karig... Lunch is ook niet erg uitgebreid terwijl dat toch 1 van je hoofdmaaltijden moet zijn
Laatst bijgewerkt door bono_ op 05-01-16 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:52

Ik val juist heel goed af nu, waarschijnlijk per dag ook te veel. Het is meer dat ik meer moet gaan eten omdat, dat beter is voor mijn lichaam. Maar ik ben dan juist bang dat ik niet meer afval.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:53

bono_ schreef:
Wat een groot verschil tussen die 2 linkjes dan, heb mijn gegevens bij beide ingevuld. Volgens die eerste zou ik er 475 dagen over doen om mijn streefgewicht te behalen, en deze van jou Nibbit in 43 weken, dus minder dan een jaar! Dan denk ik alweer laa tmaar, kun je dus ook niet van op aan :')

Ik heb m gebruikt vanaf maart 2015 ongeveer, en loop nu een halve kilo achter op het schema wat ik toen had gemaakt.
Het klopt wel aardig dus :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:04

Thanx allemaal!
Lijstje van vandaag is niet super groot maar ik heb dan ook niets gedaan haha. Leren en voor de tv hangen.
O:banaan en koffie met ongeveer 50 ml halfvolle melk
L: 2 speltboterhammen met dun boter een gebakken ei met ongeveer 15 gram kaas en een beetje ketjup
T: 2 rijstenwafels
A: maaltijd salade met mozzerella en tomaat
T: nog iets van een cracker ofzo!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:32

Nibbit, jouw link heeft wel mooi overzichtje.

Let er wel op dat het verschil tussen die twee linkjes komt omdat ze van een heel ander afvaldoel uitgaan! De handigste manier is om uit te gaan van het aantal kcal wat je nodig bent om gelijk te blijven, en daar dus een aantal honderd onder te gaan zitten. Dat komt bij beide (voor mij tenminste) wel op hetzelfde uit. Bij beide rond de 2400 kcal per dag om gelijk te blijven.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:40

Lijstje van gisteren:
O: x
L: pompoensoep met venkel en yoghurt met muesli
A: weer soep, nu tomaten soep (met rijst en ballen) en stokbrood
T: sultana knappers

en vandaag:
O: x
L: soep en halfvolle kwark met crunchies
A: nog geen idee
T: Quaker havermoutreep

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:54

Even een aanpassing op mijn lijstje

O:2 bolletjes met komkommer salade
T:/
L: 2 Volkoren boterhammen met spinazi spread & 1 tomaat
T:/
A: Sla, met vega burger, tomaat, hangje noten, komkommer, rode ui, kastanje championnen.

B: paard gereden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 20:00

Ziet er goed uit Britt!

Duidelijk stukje linoleum, heb veel geleerd sinds ik dit topic opende :) en een duidelijke OP had ik toen niet gemaakt haha

Ik zie nette lijstjes, soms wat karig, maar ieder z'n ding :)

Ik zit zelf ook niet zo hoog, maar heb ook niet veel gedaan, omdat we t huis niet goed uit konden vanwege code rood.

Zo nog even Kayla (gisteren geen tijd voor gehad) en dan m'n laatste beetje tonijn!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:16

Mag ik me ook weer melden na een lange tijd afwezigheid?

Ben even afwezig geweest in dit topic, maar vanaf morgen wil ik weer wat gaan afvallen.
Hoeft niet veel, heb ook geen haast maar wil toch graag minimaal 3 kg er af zien.
Woog vanmorgen 67. Vandaag al wat boodschappen gehaald voor gezond eten (wraps, fruit, flesjes water) Avond eten doe ik de komende dagen weer op mijn werk.
Ook wil ik echt oefeningen gaan doen om mijn buik en zij strakker te maken. Iemand goede tips? Door mijn onregematige werktijden is een lang programma bijna niet te doen..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:30

IsaCalixa schreef:
Rare dag vandaag, thuis gebleven dus maar wat uit de kasten gepakt :+ Gelukkig wel calorie-arm!

O: 2 cracottes met filet americain
T: 2 cracottes met plakjes rollade
L: 2 koppen minestronesoep en klein stukje bruine stokbrood

Avondeten weet ik nog niet.

Dit bij elkaar is nog maar +- 400 kcal _O-

Wat een hilarische grap.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:43

Monnie_ schreef:
IsaCalixa schreef:
Rare dag vandaag, thuis gebleven dus maar wat uit de kasten gepakt :+ Gelukkig wel calorie-arm!

Wat een hilarische grap.

Weet je zeker dat die telling klopt? Het zal echt niet heel veel zijn, maar filet americain is niet echt mager en ik eet zelf juist altijd een gebonden soep (zoals minestrone) omdat daar nog wel wat in zit en lekker vult. Daar zitten dus volgens mij ook wel wat calorieën in. Nogmaals: het maakt niet uit omdat alles bij elkaar niet heel veel is.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:06

Mijn lijstje voor vandaag:
O:-
L: 2 volkoren knackebrod met runderrookvlees, 1 met kaas en komkommer
T: 2 rijstwafels met eru balans smeerkaas
A: 52 gr. speltspaghetti, 100 gr rundergehakt, 112 gr worteltjes, 96 gr zoete puntpaprika
T: Stukje chocola om wat dichter bij mijn calorieëndoel te komen
B: Weinig, 2x 15 minuten lopen (van en naar station)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:11

Nibbit schreef:
bono_ schreef:

Ik heb m gebruikt vanaf maart 2015 ongeveer, en loop nu een halve kilo achter op het schema wat ik toen had gemaakt.
Het klopt wel aardig dus :)

Daarachter staan ook calorieën die mag innemen geloof ik? Heb je je daar ook altijd aan gehouden?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:20

O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: smartbar
L: 100 gram fruitsalade, 2 volkoren boterhammen met kipfilet
T: 50 gr 30+ kaas, 2 plakjes kipfilet
A: 50 gram doperwrten, 300 gram krieltjes, 100 gram gehaktschnitzel, 20 ml croma
T: 150 gr magere kwark, 15 gr rozijnen

B: 20 min wandelen, 20 min fietsen, 1 uur krachttraining

1696 cal - 107 gr eiw - 171 gr kh - 64 gr vet

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:22

Monnie_ schreef:
IsaCalixa schreef:

Wat een hilarische grap.

Volgens mij weegt Isa niet af maar gokt ze wat ze heeft, toch? Misschien ligt het daar aan?
Zou idd nog maar eens natellen ^^

Mijn lijstje!

O: / [uitgeslapen]
L: 2 crackers met pesto kaas <3
B: 5+ km gewandeld met de honden
A: Kipfilet ala toscane pasta (zoals dat pakket van Bertolli alleen dan zelf gemaakt zonder poedertjes enzo :D)
T: Skyr met proteinereep

Zit rond de 1500 kcal, al moest ik gokken met de pasta aangezien ik alles al door elkaar gemieterd had. Heb heel ruim geteld qua avondeten dus zit vast wel goed ^^.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 05-01-16 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 22:23

Goed bezig Linsey! Mag ik vragen waarom je weinig groente hebt gehad en veel krieltjes? Ipv andersom :)
Verder net lijstje, al meer variatie, goedzo!