Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Calixae schreef:Hi bokkersHier een vraagje... Ben sinds april gestopt met de pil omdat ik allerlei klachten had waaronder stemmingsklachten en een libido van -10 (zelfs zo erg dat ik niet eens geknuffeld wilde worden door mijn vriend). Nu voel ik me inmiddels 10x beter, libido is weer terug en zit veel lekkerder in mijn vel. Maar ik ben echt panisch om zwanger te raken en ik vind vrijen met alleen een condoom echt een eng idee. Toch bang dat die dan breekt en de morning after pill dan te laat is ofzo.
Nu zit ik dus te kijken naar een spiraaltje. Een koperspiraal lijkt me wel wat maar ben oorspronkelijk aan de pil gegaan wegens hevige menstruatie, dus een koperspiraal vind ik wat spannend. Nu zit ik te kijken maar de kyleena maar twijfel toch omdat het dan toch weer hormonen zijn. Hebben er mensen ervaring met hetzelfde? Die slecht reageerden op de pil maar het wel goed doen op de hormoonspiraal?
nienke555 schreef:Hoi bokkers, even een vraagje.
Ik slik nu sinds 3 maanden de pil en had nu net (3 dagen voor mijn stopweek begint) bloed in mijn afscheiding. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Twee maanden terug heb ik een uitstrijkje gehad en die was gewoon goed (PAP1). Dus dat kan het niet zijn. Ben dan nu direct bang natuurlijk dat de pil niet goed werkt....
Eline91 schreef:nienke555 schreef:Hoi bokkers, even een vraagje.
Ik slik nu sinds 3 maanden de pil en had nu net (3 dagen voor mijn stopweek begint) bloed in mijn afscheiding. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Twee maanden terug heb ik een uitstrijkje gehad en die was gewoon goed (PAP1). Dus dat kan het niet zijn. Ben dan nu direct bang natuurlijk dat de pil niet goed werkt....
Dat kan een soort mini doorbraakbloeding zijn, even in de gaten houden of je dit vaker hebt. Als je dit elke maand hebt kan je beter een iets zwaardere pil nemen.
Normaal heeft dit geen invloed op hoe veilig je pil is, op voorwaarde dat je ze correct inneemt natuurlijk
smurffie schreef:Let op, veel mensen beseffen zich niet dat correct innemen niet is de ene avond om 19.00 en de andere avond om 23.30. Maar met max een uur verschil iedere avond.
smurffie schreef:Ja schijnbaar. Vooral als je een laag gedoseerde pil hebt.
Collega'tje van mij is oprecht nooit een pil vergeten, maar kwa tijd wel eens een paar uur later en heeft nu een prachtige dochter. Was super welkom maar liever pas na haar opleiding. Schijnt ook wel in de bijsluiter te staan
Sourire schreef:smurffie schreef:Ja schijnbaar. Vooral als je een laag gedoseerde pil hebt.
Collega'tje van mij is oprecht nooit een pil vergeten, maar kwa tijd wel eens een paar uur later en heeft nu een prachtige dochter. Was super welkom maar liever pas na haar opleiding. Schijnt ook wel in de bijsluiter te staan
In de bijsluiter staat dat als je een vergeten pil binnen 12 uur slikt je gewoon beschermd bent. Ik weet niet hoe je op dat uur komt maar dat klopt niet. Ik heb het dan over de gewone combinatiepil, minipil schijnt wel wat preciezer te komen. Dat jouw collega zwanger is geraakt hoeft dan ook niet te betekenen dat dat komt door een paar uur verschil vwbt slikken.
Sourire schreef:smurffie schreef:Ja schijnbaar. Vooral als je een laag gedoseerde pil hebt.
In de bijsluiter staat dat als je een vergeten pil binnen 12 uur slikt je gewoon beschermd bent. Ik weet niet hoe je op dat uur komt maar dat klopt niet. Ik heb het dan over de gewone combinatiepil, minipil schijnt wel wat preciezer te komen. Dat jouw collega zwanger is geraakt hoeft dan ook niet te betekenen dat dat komt door een paar uur verschil vwbt slikken.
Tussentijds bloedverlies in de eerste maanden is ook niet ongewoon. Maar als je je ongerust maakt kan jr natuurlijk altijd even bellen.