Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:08

@sakura, toch wel maar mooi gedaan.

@t2t, super om te lezen dat het zo gaat nu. 170km is best wel veel zo snel vind ik.

Vandaag heb ik ongetraind bijna 140km gefietst. Met een vol geladen velomobiel. Aka 50 kilo fiets inclusief de lading. (ik weeg 60 kilo.)
Eerlijk is eerlijk. Het begin ging heel lekker, maar na die ene bui had ik toch wel moeite. Het was best wel zwaar om door te gaan. Maar het laatste stuk is voor mijn gevoel een soort van "ik ben er bijna" gevoel. Dus ga ik toch weer sneller rijden.

Al met al wel fijn om weer eens een lange afstand te fietsen. Beter dan alleen woon/werk en naar de paarden.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:10

Gothico ik moest serieus google gebruiken om te kijken waarmee he hebt gefietst, haha. Goed hoor 140km ineens. Hoe voel je je nu je over bent?

T2t jeetje beste afstand. Gaat dat qua schouder en herstel en er van niet wat te gek? Wel heel fijn dat het je de goede kant op gaat.

Die banden is idd een gekke maat. 25 zou mijn voorkeur hebben over 23 als je moet kiezen. Net wat meer comfort.
Meestal staat er wel op je velg wat er op past.

Maaike hoe is het met jou?

Hier gisteren 23km met 600 hm gefietst in Heiligenblut. Had het heel zwaar de eerste 200hm, bijna tot kotsen aan toe. Maar na ff rist momentje toch door kunnen fietsen.
Zitten inmiddels in Teisendorf in Bayern. Mits het weer mee werkt pakken we morgen de fiets en anders maandag.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:18

MarliesV schreef:
T2t jeetje beste afstand. Gaat dat qua schouder en herstel en er van niet wat te gek? Wel heel fijn dat het je de goede kant op gaat.


Zo heb ik tijdens het fietsen geen last van de schouder , wel tape ik hem
nog wel in .( stabiliteit ) Maar ik moet wel doortrainen.
Vandaag in drie weken staat een hele triatlon doen gepland in Kopenhagen.
Dan moet ik 3,8 km zwemmen , 180 km fietsen en 42,2 km hardlopen .
Het zwemmen zal ik zonder echt specifieke training moeten doen .
Ben nu nog aan het opbouwen , en dat gaat iedere keer beter .Heb tot
nu toe uitgebouwd tot 1700 meter .

Er staan nog 2 echt lange fietsritten op de planning van 6,5 uur .

Well done @Gothico , op het eind kan zo,n lange rit een mentaal dingetje
worden .

Veel plezier in Duitsland nog Marlies

horsii

Berichten: 7814
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:05

Wat een lange ritten, erg knap.

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:51

Gossie, ik lees allemaal lange ritten, bergritten, wedstrijddoelen. En ik ben heel blij dat ik vanmorgen een wafel heb weten te snijden met mijn rechterhand en dat ik de was heb weten op te vouwen :') .

De pijn is nog erg wisselend. Ik ben dan ook heel blij met mijn huisarts die mij nu voor 2 weken aan oxycodon lang werkend heeft voorgeschreven met de mededeling 'je meldt je maar wanneer het beter gaat of wanneer ze op zijn'. Ik ga ontzettend slecht op opiaten en deze oxycodon lang werkend is het enige waar ik niet heel erg van ga overgeven en waar ik niet van out ga. En gelukkig is nu de pijn onder controle. Ik ben heel braaf bezig met de fysio (die mij apart vindt aangezien ik een van de weinig patiënten ben die een maximum heeft meegekregen aan wat ik mag doen. Meestal moet hij mensen aanzwengelen).

Inmiddels is er ook gestart met de revalidatie van mijn hoofd. De ergotherapie heeft een inventarisatie gemaakt van wat er op dit moment anders is dan hiervoor en er komt een plan om te kijken hoe dit verbeterd kan worden. En ook heel fijn, ik krijg ook psychologische begeleiding. Dat laatste vind ik fijn omdat ik af en toe niet weet wat ik met mijzelf aan moet. Er zitten best wel wat momenten tussen dat ik diep ga. Gelukkig kan ik ook heel gelukkig worden van hele kleine overwinningen en ben ik over het algemeen een positief geval. Misschien dat ik er zelfs wel een leuker mens van ga worden.

Maar, ik leer ook een heleboel en ik ga alles op alles zetten om het zo goed mogelijk te laten komen. Duurt even, maar ik ga proberen mijn 4 doelen te halen.

1. weer volledig mijn werk uit kunnen voeren.
2. weer op een fiets zitten
3. weer kunnen graveren
4. weer kunnen klimmen

Die laatste is het ultieme doel. Als dat lukt dan ben ik ultiem gelukkig. Ik ga ervoor!

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:26

@Marlies, Een paar pagina terug staan foto's van mijn fiets(en). Maar naast dat ik heel moe ben gaat het eigenlijk wel redelijk. Ik had meer spierpijn verwacht.

@T2T, op driekwart was het zeker een mentaal dingetje. Aangezien de regen het zwaarder maakt. En was toen al wel voorbij het vervelendste punt. Maar door de regen wat er aan kwam had ik even geen zin meer. En ik had echt wel een soort pauze nodig.

@Maaikemuis, Ik ben blij te lezen dat ook jij rustig aan vooruit gaat. Misschien niet zo snel als dat je zou willen, maar het is vooruitgang.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:52

Gothico ff terug gekeken inderdaad, gaaf hoor en las dat je droog zit dus dat is wel erg fijn. Is hij erg wind gevoelig?

Maaike fijn dat we verbeterkng in zit en goed om te lezen dat je zo eager bent dat je afgeremd moet worden bij de fysio.
Mentale begeleiding is belangrijk! Lichamelijk herstel is vaak ook van je geestelijke herstel afhankelijk. Hopelijk gaat het gestaagd de goede kant op.

T2T mooi doel! Hopelijk houdt je schouder het!

Hier vandaag 45km/ 500hm op de mtb in Zuid Duitsland. Doel was meer maar 2 enorme buien met onweer gehad en dus geschuild. Regen prima maar onweer blijf ik niet op de fiets.
En gezien we F1 wouden kijken hebb we de route ingekort.

Morgen nog zo'n rondje in de planning alleen iets meer hoogte meters en ook wat technischer volgens de routekaart. We zullen zien haha.

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:41

Yummy, heb je een foto van je huidige wielen op je fiets? En dan met name van de voorkant en achterkant? Denk dat het wel om je velg kan maar de vraag is of je nog voldoende ruimte tussen je frame hebt, maar ik denk het haast wel die ene millimeter.

T2t je bent weer goed aan het fietsen vind ik hoor. fijn en knap!

Maaike fijn dat het met jou al wat beter gaat. Blijf indd rustig aan doen!

Leeslampje, gaaf avontuur. Veel plezier alvast!

Ik heb vandaag weer een ‘normale’ afstand gefietst. Aangezien ik zo weinig op de fiets zit vaak maar korte rondjes van 40km. Vandaag weer bijna 75 gefietst en het ging best redelijk.

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:36

@Marlies, Windgevoelig is hij alleen met zijwinden. Vooral de windstoten wil ik wel eens wat gaan slingeren. Maar het valt mee. Het is meer dat ik in de velomobiel geen wind kan voelen aankomen waardoor je een soort van verrast wordt. Tegenwind kan ik gewoon 30km/u blijven rijden, maar heb ook bijna niks aan de wind in de rug. (het meest vervelend vind ik wind van schuin voor omdat hij de neiging heeft te gaan zeilen in de wind, net als een zeil van een zeilboot.)

Gisteren lekker helemaal niets gedaan. En vandaag doe ik het ook nog rustig aan. Ik heb nog twee langere tochten in mijn hoofd om te gaan rijden mits het een beetje weer is.
Ik zit inderdaad zo goed als droog, maar in de regen rijden is wel vermoeiender.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:38

maaikemuis schreef:
momenten tussen dat ik diep ga. Gelukkig kan ik ook heel gelukkig worden van hele kleine overwinningen en ben ik over het algemeen een positief geval. Misschien dat ik er zelfs wel een leuker mens van ga worden.


En zo moet je er ook in staan , niet zien wat niet gaat , maar zien wat wel gaat !
Het is nu een maal gebeurd , dat kun je niet meer terug draaien .
En vat het als een compliment op dat je geremd moet worden door de fysio .
Dat betekend dat je sterk bent , en er voor wilt gaan . :(:)

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:40

Gisteren weer een rit van 170 km in de pocket :D , met nog 20 minuten hardlopen erna .
Geeft een trainingsweek van bijna 19 uur .
Qua weer had ik gisteren weer van alles , veel wind , regen , dan weer zon .
En op het eind weer regen .
Als ik nu ook naar buiten kijk , denk ik dat het herfst is -O-

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:57

Het weer is wel zwaar demotiverend.

Al lijkt het hier nu droog en zou het de gehele dag gaan regenen , maar als ik buienradar zie weet ik niet zo goed of ik vandaag de fiets kan pakken of niet.

Ik fiets nu ook wel over de weg omdat het bos echtte nat is. Dat vindt ik echt iets meer voor de herfst maar we doen we niks aan helaas.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:09

Och maaike, heel veel sterkte. Af en toe mag je het ook wel echt even kloten vinden en dat uitspreken. Het is niet niks wat je overkomen is.

Dit weekend de fietsen weer helemaal schoon gemaakt, wat een verschil is dat toch. Alleen vrees ik dat ik na het ritje vanmiddag wel weer aan de slag kan. Toch wil ik even doorfietsen nog, ik heb nog 26km nodig voor de 600 kilometer fietsen van juli in Strava.

Lekker T2T dat je weer zo aan de slag kunt!

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:06

Sakura je ritje nog gelukt vandaag?

Klinkt goed Gothico. Logisch dat het wel vermoeiend is met regen. Dat kost toch meer concentratie en energie.

Lekker T2T hoor. Goede kilometers. Kom ik echt nooit aan. Dikke tijdsinvestering en ik heb zoveel dingen die ik leuk vind haha.

Vandaag 50km /700hm gefietst. Het was schitterend weer hier. Ik was nog nooit hier met vakantie geweest maar dikke aanrader voor de buitensporters onder ons. Wandelen, mountainbiken, race, gravel. Voor iedereen is hier wat te doen.
Vanmiddag nog even genoten van de zon en in een meertje in de buurt wezen zwemmen.
Vakantie zit er nu op, home sweet home morgen maar als ik jullie berichten zie over het weer heb ik daar niet echt zin aan.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:48

Ja :):)

Tjonge wat een slecht weer zeg… Fiets kan wéér door de wasstraat.

Klinkt als een fijne vakantie Marlies! Meer geluk dan de vakantie vierders in Nederland :=

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:57

@marlies ; ik investeer idd op het moment veel tijd in het trainen .
Maar moet ook wel , gezien mijn hele triatlon.
Want je bent zo maar 13 uur onderweg.
In de maand juli 1100 km gefietst *\o/*
Zo ook vandaag , met weer eens wind en regen .

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:59

@T2T, Ik blijf echt diep respect hebben voor wat jij neerzet. En vooral na jouw val. En stiekem vind ik het grappig als ik weer eens zie dat je langs huis gefietst bent. Ik ga dat een keertje omdraaien en fiets ik daar langs.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:46

Gothico schreef:
@T2T, Ik blijf echt diep respect hebben voor wat jij neerzet. En vooral na jouw val. En stiekem vind ik het grappig als ik weer eens zie dat je langs huis gefietst bent. Ik ga dat een keertje omdraaien en fiets ik daar langs.


Ik ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En ik maar blij zijn met het halen van de 600km in de maand… _O-

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:55

Ik ben blij met het feit dat ik de was heb opgevouwen _/-\o_ . Maar heel eerlijk, met dit weer begint je winterdepressie toch al in juli? Vriendin zit inmiddels al een week op de Tacx.

SimonDesteny

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:50

Respect hoor, die lange afstanden allemaal!

Jeetje Maaike, heel veel sterkte. Fijn om te lezen dat je rustig aan vooruit gaat, hopelijk blijft die stijgende lijn er in.

Vorige week al met al 165km gefietst, voor mij toch al weer een hele stap!
En heel fijn, nog steeds zonder pijn! *\o/*
Vandaag ben ik maar op de indoor trainer gaan zitten, je winterdepressie zou inderdaad nu al starten.
Dacht even dat ik al in de herfst zat, maar mijn zomervakantie moet nog komen.. :')

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:23

Dit weer is echt prut. Ik stap nu weinig op de fiets, er is niets aan met harde wind en regen...

@Maaike: ook dat is vooruitgang *\o/* Misschien niet zo veel als je hoopt, maar het is er wel.

@T2T: je bent alweer lekker bezig met de lange afstanden zeg. Blij dat jouw herstel voorspoedig gaat en dat je door kan trainen voor de triatlon.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:50

De trainingsuren en afstanden die ik nu maak zijn puur natuurlijk voor Copenhagen .
De rest van het jaar is het bij mij natuurlijk ook minder .
Beter gezegd , ik zou dit ook niet altijd willen .
En ben dan ook blij als deze week om is , en trainingen afgebouwd gaan
worden .
En nu ben ik maar alleen , stel je hebt nog een partner en kinderen .
Hoe dan ? En werken doe ik ook nog 36 uur per week.
Gisteren een viervoudige koppeltraining gedaan .
Eerst 75 min fietsen , uurtje lopen , 1 1/2 uur fietsen 70 mijn lopen .
Voor vandaag staat nog 2 uur fietsen op de planning , maar dat moet maar wachten want het regent -O-
Morgen heb ik een sportmassage en rustdag .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 02-08-23 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:16

Ik vindt het plannen ook enorm lastig :+

Ik heb dan geen kinderen en of een partner maar wel een fulltime baan en nog 2 paarden waarvan 1 ook echt wel regelmatig gereden moet worden.

Gelukkig kan ik vaak in de avond nog wel of de middag of als ik een late dienst heb , heb ik de hele ochtend nog de tijd.

Maar nu het weer zo enorm slecht is , is het plannen nog lastiger. En dan willen mensen ook nog afspreken en daar moet ook ruimte voor zijn maar goed ik zit wel de hele tijd van ik moet gaan fietsen anders red ik het niet.


Vanavond maar eens een poging doen denk ik

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:49

Heftige weken hoor, maar goed als je zoiets hebt volbracht dan lijkt de voldoening ook wel heel groot.

Hier ook geen kinderen en momenteel een partner die weg is, alleen een ziek paard, dus daar gaat ook veel tijd in zitten. Ik ben een vroege vogel, dus start altijd vroeg met werken, waardoor ik einde van de middag vaak nog wel even op pad kan.

Meestal fiets ik gewoon door de regen heen, maar ik pas mijn rondes er wel op aan. Dus meer asfalt en minder echte bospaadjes. En ik gun mezelf dan ook wel dat ik een beetje rekening hou met de wind. Van twee dagen terug heb ik mijn fiets ook nog niet schoon gemaakt en ik bedenk net dat ik wel even de remmen moet gaan checken, die begon al aan te lopen. De toertocht aanstaande zaterdag zet ik ook even in de koelkast denk ik. Het weer lijkt wel OK, maar met een ziek paard is het wel een heel geregel om naar het noorden af te reizen.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:56

Ziek paard vreet tijd helaas. Hier wel een partner en een paard, maar geen kinderen. Vind het met een fulltime baan wel puzzelen soms maar goed.

Morgen waarschijnlijk Haaksbergen mtb route fietsen met een fiets maatje. Die stelde voor om te gaan ondanks de regen. Moet eigenlijk mijn fiets nog schoon maken zo na de vakantie maar dat laat ik wel, even de remmen en aandrijflijn bekijken en verder doen we na morgen wel.