Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:56

PoelieWoelie schreef:
nps schreef:
Controle en verdeeldheid

En dan? :o?

Dan niks. Als jij daar geen enkel probleem inziet dan hoef ik het ook niet uit te leggen.

Ik ben dan juist wel heel erg benieuwd naar de uitleg. Hoe wil je me anders overtuigen?

Ik ben helemaal niet van plan om wie dan ook te overtuigen hoor. Zonde van de tijd.
Maar ik kaats hem even terug: wat vind jij leuk/goed/positief/motiverend/inspirend/mooi aan controle en verdeeldheid?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:57

Digi schreef:
PoelieWoelie schreef:

Ik ben dan juist wel heel erg benieuwd naar de uitleg. Hoe wil je me anders overtuigen?

Ik ben helemaal niet van plan om wie dan ook te overtuigen hoor. Zonde van de tijd.
Maar ik kaats hem even terug: wat vind jij leuk/goed/positief/motiverend/inspirend/mooi aan controle en verdeeldheid?

Ik vind niet dat er controle en verdeeldheid heerst. Maar ik ben juist wel benieuwd waarom anderen dat wel vinden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:04

Askja schreef:
Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden:

'Ik zie niet voor mij hoe ik mij met ongevaccineerden kan verbinden. Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt'
https://www.volkskrant.nl/a-b191c001

Hoewel hij hier en daar wel als naamgenoot Max door de bocht gaat, ben het in grote lijnen met hem eens. Niks uitsluiten, ze sluiten zichzelf uit. Dáár komt de verdeeldheid vooral vandaan.

Zelf kan ik mij meer vinden in de collumn van epidemioloog Femke Atsma waar hij naar verwijst vinden. Er zullen altijd mensen blijven die anders denken. En dat moet kunnen.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b5a8b0b1/

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:05

996981 schreef:
nps schreef:
Is dit echt het enige wat je is opgevallen uit deze column?

O sorry, ik wist niet dat je perse een inhoudelijke betoog moet houden over de columns die andere Bokkers posten.

Maar ja; dat is wat me het meest opvalt ja. Daarbij komt bij mij ook de vraag naar boven wat deze man verder doet aan risicomijding in zijn leven.

Het is een column he, dat is om een beetje te provoceren , niet perse een dagboek van deze man.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:05

PoelieWoelie schreef:
Digi schreef:
Dan niks. Als jij daar geen enkel probleem inziet dan hoef ik het ook niet uit te leggen.

Ik dus ook. Nu voelt het heel erg als bangmakerij. "Er gaan verschrikkelijke dingen gebeuren! Controle, Verdeeldheid! Ik weet niet wat, hoe, of waarom, maar het is echt super erg!"

Ik ervaar zelf overigens ook helemaal niks van controle. Wel een beetje van verdeeldheid, maar dat is logisch wanneer er iets is wat maatschappelijk zoveel invloed heeft op iedereen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:09

Eleeke schreef:
996981 schreef:

O sorry, ik wist niet dat je perse een inhoudelijke betoog moet houden over de columns die andere Bokkers posten.

Maar ja; dat is wat me het meest opvalt ja. Daarbij komt bij mij ook de vraag naar boven wat deze man verder doet aan risicomijding in zijn leven.

Het is een column he, dat is om een beetje te provoceren , niet perse een dagboek van deze man.

Wat wil je daarmee zeggen? Hij doet een uitspraak, waarop ik reageer en waardoor ik vragen krijg. Dan heeft de beste man zijn werk toch goed gedaan? Dan heeft de column geprikkeld

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:15

nps schreef:
Ik dus ook. Nu voelt het heel erg als bangmakerij. "Er gaan verschrikkelijke dingen gebeuren! Controle, Verdeeldheid! Ik weet niet wat, hoe, of waarom, maar het is echt super erg!"

dit vind ik ook wel hoor..
Het lijkt me heel naar om almaar in een soort van angst te leven omdat er misschien wel heel erge dingen gaan gebeuren, maar wat en wanneer weet niemand... maar maak daar nu maar alvast paniek over want je weet maar nooit..
Heel constructief ook :j

die datum van dat tribunaal, is die al bekend eigenlijk?

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:23

PoelieWoelie schreef:

Ik vind niet dat er controle en verdeeldheid heerst. Maar ik ben juist wel benieuwd waarom anderen dat wel vinden.

Ok dat is heel fijn voor jou.
Als je nu naar een cafe/restaurant/bioscoop/sportschool wil dan moet je kunnen laten zien dat je je hebt in laten spuiten met een goedje gemaakt door big farma of je moet laten zien dat je gezond bent dmv een test. Kortom je moet een medische interventie uit laten voeren om te bewijzen dat je niet het verkoudheidsvirus Corona hebt of dat je er tegen gevaccineerd ben. Dat is een vorm van controle. De barman of serveerster krijgt inzage in jouw medische status. Nu gaat het nog om vaccinaties maar stel dat ze daar andere dingen koppelen aan die QR status. Bijvoorbeeld je CO2 verbruik Ik zeg maar wat. Alles kan aan dat systeem gekoppeld worden en er kunnen consequenties aan gekoppeld worden.

Er zijn mensen die graag zelf willen bepalen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Bijvoorbeeld omdat het ze bloed zweet en tranen gekost heeft om op eigen houtje (dus zonder hulp van medische instanties of big farma) gezond te worden. Door gezond eten, oefeningen, spirituele studie, supplementen etc is het hen bijvoorbeeld gelukt om helemaal van de medicatie af te komen. Zij zouden graag andere mensen hierbij willen helpen maar zij worden nu als een gevaar voor de volksgezondheid gezien. En ze worden indirect gedwongen een vaccin te nemen. Doen ze dat niet dan worden ze door de overheid en door een groot deel van de bevolking uitgekotst omdat ze niet meedoen aan de prikcampagne (=verdeeldheid)

Het punt is dat veel mensen het grotere plaatje niet kunnen zien. Nu zijn het 2 prikjes voor een groen vinkje. Straks zijn het er 3 of 4 etc. En wat wordt er later aan gekoppeld? Het systeem staat nu en als iedereen dat klakkeloos accepteert of met open armen ontvangt dan kan het zich steeds verder uitbreiden.

En ja er is een groot aantal mensen dat zich hier prima bij voelt. Regels, controle, maatregelen enz allemaal dingen waar je je aan vast kan houden.
En sommige mensen (gelukkig een steeds grotere groep) willen juist geen controle en bemoeienis van de overheid en die zien ook dat dit QR systeem niks doet als het gaat om besmetting maar dat het alleen maar leidt tot meer controle.

Nogmaals ik wil niemand overtuigen. Je houdt van controle en regels of niet. Alleen die verdeeldheid vind bijna niemand leuk maar er wordt gezegd dat dat de schuld is van de ongeprikten "want die doen niet mee met de rest". Ik denk dat die verdeeldheid juist veroorzaakt wordt door de QR, overheid en media.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:27

Cer schreef:
dit vind ik ook wel hoor..
Het lijkt me heel naar om almaar in een soort van angst te leven omdat er misschien wel heel erge dingen gaan gebeuren, maar wat en wanneer weet niemand... maar maak daar nu maar alvast paniek over want je weet maar nooit..
Heel constructief ook :j

Dat lijkt me ook heel naar.
Zo leven er al een vrij lange tijd mensen in angst voor een virus.

Je project je eigen angst en paniek op mensen die wellicht een beter overzicht hebben op wat er nu gebeurt met die QR code. Wie zegt dat die mensen bang zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:29

Digi schreef:
PoelieWoelie schreef:

Als je nu naar een cafe/restaurant/bioscoop/sportschool wil dan moet je kunnen laten zien dat je je hebt in laten spuiten met een goedje gemaakt door big farma of je moet laten zien dat je gezond bent dmv een test. Kortom je moet een medische interventie uit laten voeren om te bewijzen dat je niet het verkoudheidsvirus Corona hebt of dat je er tegen gevaccineerd ben. Dat is een vorm van controle. De barman of serveerster krijgt inzage in jouw medische status. Nu gaat het nog om vaccinaties maar stel dat ze daar andere dingen koppelen aan die QR status. Bijvoorbeeld je CO2 verbruik Ik zeg maar wat. Alles kan aan dat systeem gekoppeld worden en er kunnen consequenties aan gekoppeld worden.

Er zijn mensen die graag zelf willen bepalen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Bijvoorbeeld omdat het ze bloed zweet en tranen gekost heeft om op eigen houtje (dus zonder hulp van medische instanties of big farma) gezond te worden. Door gezond eten, oefeningen, spirituele studie, supplementen etc is het hen bijvoorbeeld gelukt om helemaal van de medicatie af te komen. Zij zouden graag andere mensen hierbij willen helpen maar zij worden nu als een gevaar voor de volksgezondheid gezien. En ze worden indirect gedwongen een vaccin te nemen. Doen ze dat niet dan worden ze door de overheid en door een groot deel van de bevolking uitgekotst omdat ze niet meedoen aan de prikcampagne (=verdeeldheid)

Het punt is dat veel mensen het grotere plaatje niet kunnen zien. Nu zijn het 2 prikjes voor een groen vinkje. Straks zijn het er 3 of 4 etc. En wat wordt er later aan gekoppeld? Het systeem staat nu en als iedereen dat klakkeloos accepteert of met open armen ontvangt dan kan het zich steeds verder uitbreiden.

En ja er is een groot aantal mensen dat zich hier prima bij voelt. Regels, controle, maatregelen enz allemaal dingen waar je je aan vast kan houden.
En sommige mensen (gelukkig een steeds grotere groep) willen juist geen controle en bemoeienis van de overheid en die zien ook dat dit QR systeem niks doet als het gaat om besmetting maar dat het alleen maar leidt tot meer controle.

Nogmaals ik wil niemand overtuigen. Je houdt van controle en regels of niet. Alleen die verdeeldheid vind bijna niemand leuk maar er wordt gezegd dat dat de schuld is van de ongeprikten "want die doen niet mee met de rest". Ik denk dat die verdeeldheid juist veroorzaakt wordt door de QR, overheid en media.

Je omschrijft het leuk maar echt ?? Dit valt voor mij onder de term wappie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:30

Wat een doem verhaal weer hierboven... Je noemt allemaal dingen op wat zou KUNNEN gebeuren. Dan maak je vooral jezelf heel bang.

En ik kan daarover mee praten heb zelf angst voor ziektes en als ik ergens pijn heb denk ik direct het ergste en wordt ik nog banger en verlies ik vooral de realiteit. Dat zie ik nu toch wel vaak terug bij mensen die denken dat deze pandemie een andere onderliggende gedacht heeft.

Ik zie puur angst bij dat soort mensen om eerlijk te zijn ik herken mijn angstgevoelens er namelijk in en het is behoorlijk gevaarlijk als je jezelf daarin verliest moet ik zeggen.

Als het zo was, was dat nu al in werking gezet hoor! Ik heb al 4 x dit jaar dood neer moeten vallen voor verspellingen van de extreme wappies. Nou tada zit er nog steeds

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:33

Zebrastreep schreef:
Wat een doem verhaal weer hierboven... Je noemt allemaal dingen op wat zou KUNNEN gebeuren. Dan maak je vooral jezelf heel bang.

En ik kan daarover mee praten heb zelf angst voor ziektes en als ik ergens pijn heb denk ik direct het ergste en wordt ik nog banger en verlies ik vooral de realiteit. Dat zie ik nu toch wel vaak terug bij mensen die denken dat deze pandemie een andere onderliggende gedacht heeft.

Ik zie puur angst bij dat soort mensen om eerlijk te zijn ik herken mijn angstgevoelens er namelijk in en het is behoorlijk gevaarlijk als je jezelf daarin verliest moet ik zeggen.

Als het zo was, was dat nu al in werking gezet hoor! Ik heb al 4 x dit jaar dood neer moeten vallen voor verspellingen van de extreme wappies. Nou tada zit er nog steeds

Sterkte zebrastreep. Ik heb geen angst

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:33

Zijn alle coronawappies ook klimaatontkenners?

Ik zou het een tof idee vinden als je CO2 uitstoot ook aan die app gekoppeld wordt :)

Ik geloof trouwens dat niemand van regels en controle houdt. Maar het is nodig.
We moeten dit als maatschappij doen. En je kan wel vinden dat je niet van regels houdt, maar je bent nu eenmaal onderdeel van de maatschappij en daar horen regels bij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:34

Digi schreef:
Als je nu naar een cafe/restaurant/bioscoop/sportschool wil dan moet je kunnen laten zien dat je je hebt in laten spuiten met een goedje gemaakt door big farma
dit stukje maakt eigenlijk dat ik de rest al niet wil lezen... maar oke...

Citaat:
of je moet laten zien dat je gezond bent dmv een test. Kortom je moet een medische interventie uit laten voeren om te bewijzen dat je niet het verkoudheidsvirus Corona hebt of dat je er tegen gevaccineerd ben. Dat is een vorm van controle. De barman of serveerster krijgt inzage in jouw medische status.

...ik kan hier echt niet meer normaal op reageren...

Citaat:
Nu gaat het nog om vaccinaties maar stel dat ze daar andere dingen koppelen aan die QR status. Bijvoorbeeld je CO2 verbruik Ik zeg maar wat. Alles kan aan dat systeem gekoppeld worden en er kunnen consequenties aan gekoppeld worden.

Nou, dan kan er een CO2 tax aan gekoppeld worden en kunnen de grootgebruikers daarop aangesproken worden en tips krijgen hoe dat te reduceren. En als ze dat hardop uitspreken weet google het ook meteen én krijg je de juiste advertenties op facebook en insta

Citaat:
Er zijn mensen die graag zelf willen bepalen wat er in hun lichaam gespoten wordt. Bijvoorbeeld omdat het ze bloed zweet en tranen gekost heeft om op eigen houtje (dus zonder hulp van medische instanties of big farma) gezond te worden. Door gezond eten, oefeningen, spirituele studie, supplementen etc is het hen bijvoorbeeld gelukt om helemaal van de medicatie af te komen
.
Wait..whut?

Citaat:
Zij zouden graag andere mensen hierbij willen helpen maar zij worden nu als een gevaar voor de
volksgezondheid gezien.

door spirituele studie van medicatie af komen. Als het een fysiek probleem is, zie ik niet helemaal hoe spirituele studie daar wat mee gaat doen?
Er zijn wel mensen geweest die met hun spirituele hulp een daadwerkelijk gevaar waren voor anderen.. dacht ik...?

Citaat:
En ze worden indirect gedwongen een vaccin te nemen. Doen ze dat niet dan worden ze door de overheid en door een groot deel van de bevolking uitgekotst omdat ze niet meedoen aan de prikcampagne (=verdeeldheid)

zozo

Citaat:

Dat weet niemand... maar het werkt nu al niet, dus straks ook niet denk hoor ....

Citaat:
oef dat klinkt ook weer denigrerend zeg. maar zal vast niet zo bedoeld zijn.
Regels en maatregelen zijn over het algemeen OOK bedoeld om een maatschappij in goede banen te leiden.. lawlessness is echt niet altijd een supergoed idee...

Citaat:
En sommige mensen (gelukkig een steeds grotere groep) willen juist geen controle en bemoeienis van de overheid en

Dan moeten ze in een staatsloos land gaan wonen ofzo... ?

Citaat:
die zien ook dat dit QR systeem niks doet als het gaat om besmetting maar dat het alleen maar leidt tot meer controle.

De verlichte mens....

Citaat:
Nogmaals ik wil niemand overtuigen.

..hmm...

Citaat:
Je houdt van controle en regels of niet.
er zijn nog best wel veel smaken ertussenin hoor... de arrogantie.. sjeemig...

Citaat:
Alleen die verdeeldheid vind bijna niemand leuk maar er wordt gezegd dat dat de schuld is van de ongeprikten "want die doen niet mee met de rest". Ik denk dat die verdeeldheid juist veroorzaakt wordt door de QR, overheid en media.

zou zomaar kunnen... het lijkt alleen anders...

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:38

verootjoo schreef:
Zijn alle coronawappies ook klimaatontkenners?

Ik zou het een tof idee vinden als je CO2 uitstoot ook aan die app gekoppeld wordt :)

Ik geloof trouwens dat niemand van regels en controle houdt. Maar het is nodig.
We moeten dit als maatschappij doen. En je kan wel vinden dat je niet van regels houdt, maar je bent nu eenmaal onderdeel van de maatschappij en daar horen regels bij.

Nee hoor zeker niet ik geloof echt, nee ik weet wel zeker dat het klimaat bestaat!
Ik ga nu weer even aan het werk op de biologisch dynamische boerderij waar ik woon dus geen tijd meer om te reageren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:42

Digi schreef:
Zebrastreep schreef:

Jij ook veel sterkte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:43

Digi schreef:
Zebrastreep schreef:

Behalve dan die angst voor controle en tweedeling, vaccinatie, big pharma, regels etc.
Want als je daar geen angst voor heb, waarom dan niet gewoon een vaccinatie? Maakt het leven momenteel een stuk makkelijker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:47

Ik kan gezond leven en eten wat ik wil, spirituele studies doen. Vleesloos eten, onderste boven aan mijn voeten gaan hangen. Maar zonder de "big farma" was ik of dood geweest of een kasplantje. En zonder medicatie kunnen, ik wilde dat ik het kon de bijwerkingen zijn soms geen pretje. Maar het is of de bijwerkingen of niet meer functioneren. En zonder vaccins stapel ik ziekte op ziekte. Dan kan iedere vaccinloze me adviezen geven tot ze een ons wegen.alleen daar word ik geen cm gezonder van.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:50

verootjoo schreef:
Behalve dan die angst voor controle en tweedeling, vaccinatie, big pharma, regels etc.
Want als je daar geen angst voor heb, waarom dan niet gewoon een vaccinatie? Maakt het leven momenteel een stuk makkelijker.

Ik benoem dingen en ik zie ze, ik koppel er geen angst aan.
Ook zonder prik heb een vrij makkelijk leven hoor maar bedankt voor het invullen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:52

Ik twijfel nog altijd wat hoor of het ulta gezond leven nu wel zo gezond is. Mijn moeder en zusje leven zo en ik hoor hun vaker over vage klachten dan mijn vader en ik.

Mijn zusje had zwaar ijzer te kort door haar levens en etensstijl die was bang dat ze verlamd raakte had geen gevoel meer in haar benen was echt heel sneu om te zien. Gelukkig met zware ijzer pillen er weer goed mee weggekomen maar ze moet wel regelmatig gecontroleerd worden.

Het zal vast wel gezond zijn biologisch eten en een ultra gezonde levensstijl maar ik heb er wel eens mijn twijfels bij.

Dat zweverige geloof ik helemaal niet in dat is net zoiets als dat je denk ik in God gelooft dan helpt het en kan het verlichting geven. Maar daar ben ik dan weer net wat te nuchter voor. Je hoeft mij ook niet naar iemand te brengen die mijn lichaam gaat lezen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:53

karuna schreef:
Ik kan gezond leven en eten wat ik wil, spirituele studies doen. Vleesloos eten, onderste boven aan mijn voeten gaan hangen. Maar zonder de "big farma" was ik of dood geweest of een kasplantje. En zonder medicatie kunnen, ik wilde dat ik het kon de bijwerkingen zijn soms geen pretje. Maar het is of de bijwerkingen of niet meer functioneren. En zonder vaccins stapel ik ziekte op ziekte. Dan kan iedere vaccinloze me adviezen geven tot ze een ons wegen.alleen daar word ik geen cm gezonder van.

Ach ja gezond, wat is gezond he :7

Gezondheid is natuurlijk meer dan de afwezigheid van ziekte. Je kan je ook heel gezond voelen en toch ziek zijn. Je kan ziek zijn, en heeeeeel spiritueel bezig zijn en dan voel je je misschien best lekker in je vel. :+

En zonder gekheid; er is niet zoiets als een tweedeling in het lichaam, lichaam en geest zijn een en hebben een wisselwerking op elkaar. Het kan dus. Prima dat je minder medicatie nodig hebt als je beter in je vel zit. Ik werk in de longrevalidatie en zie het ook regelmatig gebeuren dat mensen minder medicatie gebruiken als het hoofd meewerkt met het lichaam. In de chronische pijnrevalidatie zie je dat ook gebeuren.
Maar in het geval van longklachten (en natuurlijk heel veel dingen) zijn die niet ineens foetsie, hoeveel je ook spiritueel hebt gestudeerd.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:58

Digi schreef:
Als je nu naar een cafe/restaurant/bioscoop/sportschool wil dan moet je kunnen laten zien dat je je hebt in laten spuiten met een goedje gemaakt door big farma of je moet laten zien dat je gezond bent dmv een test.

Of je laat zien dat je het virus het afgelopen half jaar-jaar (zijn ze mee bezig) hebt gehad, maar dat dit langer dan 2? weken terug is geweest en dus ook minder kans hebt om besmettelijk te zijn.

Digi schreef:
Kortom je moet een medische interventie uit laten voeren om te bewijzen dat je niet het verkoudheidsvirus Corona hebt of dat je er tegen gevaccineerd ben. Dat is een vorm van controle. De barman of serveerster krijgt inzage in jouw medische status. Nu gaat het nog om vaccinaties maar stel dat ze daar andere dingen koppelen aan die QR status. Bijvoorbeeld je CO2 verbruik Ik zeg maar wat. Alles kan aan dat systeem gekoppeld worden en er kunnen consequenties aan gekoppeld worden.

De QR-code is ingevoerd om dit soort zaken zo lang mogelijk open te houden zonder daar enorm veel risico voor de zorg en de langetermijn economie (effecten arbeidsongeschiktheid door long covid zijn niet kinderachtig) aan te koppelen. Het alternatief is sluiten.

CO2 is zo'n typische "well, that escalated quickly" wappie-uitspraak. Maar als het CO2-verbruik zo gemakkelijk gemeten kon worden, zou dat best wel eens nuttig kunnen zijn, in ieder geval om inzicht te geven. Dat gaat echter de komende tien(tallen?) jaren sowieso nog niet gebeuren door waar we zijn met de huidige technologie, en dan hebben we het nog niet eens over alle ethische dilemma's. Maar goed, hoe ver de overheid daar in wil gaan verschillen jij en ik duidelijk van mening. Opvallend is dat de overheid het kilometerkastje nog altijd niet ingevoerd heeft, terwijl dit al meer dan tien jaar technologisch kan. Wel installeren steeds meer mensen een commercieel kilometerkastje in hun auto vanwege het gemak van de kilometerregistratie voor lease en bedrijfswagens.

Digi schreef:

Je komt niet op medicatie zonder medische instanties, dus nee, niet zonder hulp van diezelfde medische instanties. Met spirituele studie gezond worden gaat over depressie, lijkt me? Je schildklierproblemen los je er in ieder geval niet mee op.
En of ze het nu willen of niet, zolang ze geen corona-besmetting achter de rug hebben, raken ze veel gemakkelijker besmet en besmetten ze gemakkelijker anderen, daarmee zijn ze een verhoogd risico voor de volksgezondheid, zeker tijdens een piek van de epidemie. Ten tijde van weinig besmettingen waren de regels ook voor mensen zonder QR-code veel minder. Dat kwam omdat het risico dat zij corona pikten en doorgaven toen ook veel kleiner was. Nog steeds groter dan voor gevaccineerde mensen met dezelfde activiteiten, maar wel veel minder dan nu.

Digi schreef:

Ik zie dit gedeelte van het plaatje heus ook, alleen voor mij is dit maar een klein gedeelte van het volledige plaatje. Het grotere plaatje is voor mij veel breder dan dat vinkje en het bijbehorende systeem.

Digi schreef:

De verdeeldheid wordt niet veroorzaakt door de ongeprikten omdat ze niet meedoen met de rest, maar omdat ze zich zo ontzettend zielig vinden dat ze, omdat ze geen van de opties willen, zichzelf buitensluiten van de rest. Wel of niet mogen autorijden zou je ook verdeeldheid kunnen noemen, maar wordt toch echt anders gezien in de praktijk. Je kiest er zelf voor om geen rijbewijs te halen of geen auto te hebben, op een klein gedeelte na dat om wat voor reden geen rijbewijs kan halen, toch mogen deze mensen niet zo maar rijden omdat er anders verdeeldheid optreedt. Wel of niet een restaurant in kunnen omdat het restaurant, zelfs al is het in de afgelopen jaren geopend (en dus geen lange historie gekoppeld aan dat pand als bedrijf), niet rolstoelvriendelijk is zou je ook als verdeeldheid kunnen zien. Echter gebeurt dat niet.

WakuWaku, schreeuwend dat ze niet willen meedoen aan verdeeldheid, is niet rolstoeltoegankelijk en heeft bewust voor het pand gekozen waar ze nu in zitten, terwijl toen voor rolstoeltoegankelijkheid al een maatschappelijk bewustwording gaande was. Waarom is iets waar mensen meerdere keuzes in hebben, zowel voor de korte als de lange termijn, opeens dan wel voor verdeeldheid zorgen voor de maatschappij, anders dan omdat dit nu heel hard geschreeuwd wordt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 15:59

Het is maar net wat mensen beschouwen als gezond natuurlijk :D
Enkele eetstijlen zijn helemaal niet zo gezond, maar worden door handige marketingstrategieën als hét voedsel gepresenteerd.

Nu is suikergoed, gevulde koeken, afhaaleten e.d. natuurlijk het andere uiterste en als dit zou vermeden worden, zouden veel mensen die nu beweren allerhande aandoeningen te hebben, er een stuk beter voor staan en veel '' medicatie '' achterwege kunnen laten.

Anyway, ik bedacht mij zonet dat het eigenlijk nog een geluk is dat niet iedereen zich laten vaccineren heeft. Wie moeten ze anders nog gebruiken om de trials op te doen van alle nieuwe vaccins die nu in ontwikkeling zijn ?

Grapje hé mensen :')
Maar er zit toch een kleine kern van waarheid in vind ik zelf :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:07

verootjoo schreef:
karuna schreef:

Ach ja gezond, wat is gezond he :7

Gezondheid is natuurlijk meer dan de afwezigheid van ziekte. Je kan je ook heel gezond voelen en toch ziek zijn. Je kan ziek zijn, en heeeeeel spiritueel bezig zijn en dan voel je je misschien best lekker in je vel. :+

En zonder gekheid; er is niet zoiets als een tweedeling in het lichaam, lichaam en geest zijn een en hebben een wisselwerking op elkaar. Het kan dus. Prima dat je minder medicatie nodig hebt als je beter in je vel zit. Ik werk in de longrevalidatie en zie het ook regelmatig gebeuren dat mensen minder medicatie gebruiken als het hoofd meewerkt met het lichaam. In de chronische pijnrevalidatie zie je dat ook gebeuren.
Maar in het geval van longklachten (en natuurlijk heel veel dingen) zijn die niet ineens foetsie, hoeveel je ook spiritueel hebt gestudeerd.

Ik weet dat maar al te goed. Mijn lijf is aardig stuk en van het padje af. Maar toch zijn er dingen die ik kan die eigenlijk niet kunnen met dat kapotte lijf. Of herstellen spontaan deels of geheel terwijl dat onmogelijk zou zijn. En de dagen dat ik minder moe ben ervaar ik minder hinder van datzelfde kapotte lijf. En ook stukke longen werken somsbeter mee dan andere momenten. Laat mij met mist geen inspanningen doen :n ik red de 50 m en stik dan bijna. Maar in schone lucht op grotere hoogte kunnen diezelfde dwarse longen veel meer hebben. Ben ik dan genezen op wonderlijke wijze? :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-11-21 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 16:07

996981 schreef:
Askja schreef:
Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden:

'Ik zie niet voor mij hoe ik mij met ongevaccineerden kan verbinden. Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt'
https://www.volkskrant.nl/a-b191c001

Hoewel hij hier en daar wel als naamgenoot Max door de bocht gaat, ben het in grote lijnen met hem eens. Niks uitsluiten, ze sluiten zichzelf uit. Dáár komt de verdeeldheid vooral vandaan.

Ik kan nou niet echt zeggen dat deze man het begrepen heeft…

“ Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt, uit angst dat zij mij besmetten.” schrijft hij over ongevaccineerden.

Bijna schattig dat hij denkt niet besmet te kunnen worden door gevaccineerden

Misschien tijd dat jij gaat solliciteren bij de Volkskrant, ik denk dat ze absoluut behoefte hebben aan een columnist die het wél allemaal begrijpt.