Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:40

Oef, 12 weken is een flinke tijd @Rose. En dan dus een kleine verbetering.
Je moet naar die 5% verschil toe voordat je door mag naar de volgende fase?
Goed dat je 4x per week blijft trainen, je zult die verbetering ergens vandaan moeten halen.

Hier gisteren weer een goede dag gehad. Waar ik als workout een rondje van 3km hardlopen heb gedaan en waarin ik de rest van de dag alleen maar heb gerend en gevlogen naar mijn idee. 0 rust gehad, dus ik merk dat ik vandaag een beetje gejaagd en leeg ben. Hopelijk vloeit dat gevoel gedurende de dag weer wat af :) kan ik vanavond lekker een uurtje kickboksen :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:29

Ja 12 weken is inderdaad nog een flinke tijd... maar het is ook al weer 12 weken terug dat ik geopereerd ben, en die tijd is ook snel gegaan.
Dus ik hoop dat deze 12 weken ook snel gaan..

10% verschil maximaal, dat is het einde van de revalidatie.
25% maximaal verschil, dan mag ik naar de volgende fase van de revalidatie. Daar zit ik nog flink ver van verwijderd dus...

Iom de fysio ga ik waarschijnlijk wel naar 3x per week fysio en 1x zelf, in plaats van 2x fysio en 2x zelf (wat ik nu doe). Zo kunnen we gerichter trainen. Ik moest er even over nadenken van der, maar ik denk wel dat ik dat ga doen.
Ook mag ik van haar niet te veel focus op de weegschaal leggen. We zijn zo hard bezig spieren op te bouwen, dat dat mogelijk een vertekend beeld geeft. Dus vanaf nu meetlint om het middel en dan 1x per 4 weken meten. Mag het ook niet vaker doen, want dan wordt het een obsessie zei ze, dan komt het ook niet goed. Ben benieuwd of ik daar wat meer motivatie uit kan halen.

Ook moet ik 2 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht eten zei de fysio. Betekent dat ik dus nog veel meer eiwitten moet eten. Ontkom denk ik niet aan de eiwitpoeders :=
Want met vandaag dubbel vlees op brood, mét ei als lunch. 2x kwark en nog een eiwitdrink als tussendoortje, kwam ik nog ruim 50 gram eiwit tekort :+.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:31

En je kan weer trots zijn op je workout streak!
Vandaag wel iets minder gejaagd hoop ik? En heb je een fijne kickbokssessie gehad?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:23

Rose_Sonny schreef:
En je kan weer trots zijn op je workout streak!
Vandaag wel iets minder gejaagd hoop ik? En heb je een fijne kickbokssessie gehad?

Vandaag iets minder gejaagd. Morgen kan ik helemaal wat rustiger aan doen, want dan werk ik vanuit huis. Dat geeft een stuk meer ruimte qua tijd op zo'n dag :)

Kickboksen was weer lekker :j en de streak gaat inderdaad ook heel fijn. Dus ik zit er weer even goed in.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 23:54

Rose_Sonny: skyr bevat veel eiwit (meer nog dan kwark), proteïne pudding, eiwitpoeder door opgeklopte melk in de koffie, zelf tonijnsalade maken voor op brood, verder bevatten beyond meat burgers ook erg veel eiwit. Mijn dochter doet ook vaak een scoop eiwitpoeder door kwark of skyr. Is een flinke uitdaging om 2 gram per kilo eiwit te eten.

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:15

2 gram per kilogram lichaamsgewicht is best veel inderdaad. Ik weet ook niet of ik daaraan zou kunnen komen zonder toevoegingen. Misschien dat het dan wel handig is om eiwitpoeder toe te voegen aan jouw eten @Rose. Het zal even zoeken zijn, maar ook dat komt vast weer goed :j

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:12

wow 2 gram per kg idd pittig. vind soms 1 gram per kg al pittig haha.

Mijn afvallen staat even stil. Nou merk ik ook dat het maandelijkse feestje niet heel erg mee werkt. Hopelijk komende weken weer wat meer, ook hoop ik dat het mooie weer en daardoor meer bewegen ook meee gaat werken. Al heb ik sinds zaterdag een hersenschudding en ben ik daardoor licht schuw, dus buiten is nog niet heel tof.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:13

mariekeoo schreef:
wow 2 gram per kg idd pittig. vind soms 1 gram per kg al pittig haha.

Mijn afvallen staat even stil. Nou merk ik ook dat het maandelijkse feestje niet heel erg mee werkt. Hopelijk komende weken weer wat meer, ook hoop ik dat het mooie weer en daardoor meer bewegen ook meee gaat werken. Al heb ik sinds zaterdag een hersenschudding en ben ik daardoor licht schuw, dus buiten is nog niet heel tof.

Ojee, wat heb je gedaan om een hersenschudding op te lopen? -O-

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:21

ik lag op de grond. een meisje viel achterover met haar billen op mijn hoofd. Waardoor ik frontaal met mijn hoofd op de grond klapte. en de rest van de dag als avatar rond liep.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:22

mariekeoo schreef:
ik lag op de grond. een meisje viel achterover met haar billen op mijn hoofd. Waardoor ik frontaal met mijn hoofd op de grond klapte. en de rest van de dag als avatar rond liep.

Wauw, dat klinkt heel naar. Maar wat was de reden dat je op de grond lag? :') :Y) Haha...

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:43

Ik heb komende zaterdag een afspraak met de vriend van mijn beste vriendin. Hij heeft een breed assortiment aan eiwit toevoegingen en dan kan ik wat dingen proeven en hij kan mij dan een beetje uitleggen hoe en wat. Dus deze week doet mijn lichaam het nog maar even met iets minder eiwit :=
Dan zodra ik wat heb gekozen en hij gaat weer bestellen, dan bestelt hij wat voor mij mee.

Wat vervelend, zo'n hersenschudding.. Kan je heel ziek van zijn ook. Beterschap, hopelijk gauw weer wat aan de beterende hand.

Skyr heb ik inderdaad ook naar gekeken. Bevat inderdaad iets meer eiwit, maar niet zo veel dat ik daarmee wel aan die 2gr/kg kom. En dan vind ik yoghurt/kwark wel lekkerder. Ik kijk even hoe veel van de eiwit toevoeging ik moet eten om aan de eiwitten te komen en wat dat voor de rest van mijn macro's doet. Mocht ik dan alsnog Skyr 'nodig' hebben, dan kan ik dat altijd nog doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:41

Pfoe 2 gram per kg lichaamsgewicht is wel echt heel erg veel. Dat was op advies van een arts toch?

Ik heb er wel eens meer over opgezocht. Maar zolang je niet 100% je voeding en beweging inzet om veel sterker en gespierder te willen worden, is 2 gram per kg lichaamsgewicht echt veel meer dan noodzakelijk. Voor de gemiddelde mens (en dus ook gemiddelde sporter in de sportschool) is 1 of 1,5 gram per kg lichaamsgewicht voldoende.

Maar als het advies van de arts is, zou ik het wel gaan volgen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:29

In een revalidatieproces zal het misschien wel meer toegevoegde waarde hebben dan in het dagelijks (sportieve) leven van de gemiddelde mens.. Ben benieuwd of het je helpt in de revalidatie in combinatie met het afvallen @Rose. Eiwitten hebben natuurlijk wel betere verzadiging dan bijvoorbeeld koolhydraten, dus wie weet zit je wel sneller vol en is dat goed vol te houden ook.

Hier gisteren weer een goede dag gehad. Mijn workout bestond uit hardlopend een pakketje wegbrengen dat ik via Vinted verkocht had. Altijd fijn als je dat soort dingen kunt combineren :) Eten ging ook goed, dus vandaag gaan we het gewoon weer proberen. De workout van vandaag is een uur bokszaktraining.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:56

Ja het is inderdaad op advies van de fysiotherapeut en gericht op spieropbouw, omdat er nog al sprake is van spierafbraak door de compensatie voor de operatie en daarna nog eens door de impact van de operatie. Dus ja, het is veel, maar laat ik het toch maar proberen te halen, aangezien ik heel graag door wil naar de volgende revalidatiefase. En ik heb daar alles voor over... mooi meegenomen als dat me helpt afvallen inderdaad, maar dat is niet het hoofddoel in dit geval.

Lekker bezig @MuSLi! Vooral zo'n combinatie is heel slim. Je moet het toch al doen, kan je het net zo goed samen doen inderdaad

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:40

MuSLi schreef:
mariekeoo schreef:

Wauw, dat klinkt heel naar. Maar wat was de reden dat je op de grond lag? :') :Y) Haha...

Whahahha ik hing aan haar enkels. We doen een sport waar het de bedoeling is dat je kracht uit de armen haalt ipv benen. Dat ging dus niet helemaal goed

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:28

mariekeoo schreef:
Whahahha ik hing aan haar enkels. We doen een sport waar het de bedoeling is dat je kracht uit de armen haalt ipv benen. Dat ging dus niet helemaal goed

Ahhh, zij moest naar voren lopen en jij moest je tussen haar benen door trekken?
Dat doen wij bij kickboksen inderdaad ook af en toe :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 18:49

Ik blijf bij lezen maar red het reageren slecht kwa concentratie.
Rose_Sonny, wat onwijs balen dat je niet verder kan met revalidatie. Hoop dat het meer met de fysio trainen gaat helpen. 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht is wel mega hoor maar weet dat het afvallen een boost kan geven.

Ik ben vandaag naar de pijnpoli geweest en voel mij een beetje met mijn rug tegen de muur. Ik mag de tramadol ophogen naar 4x per dag dus dat is fijn maar mijn prikken zal ik waarschijnlijk moeten stoppen. De prikken kunnen cushing veroorzaken en ik ben daar al 3x opgetest omdat alles daar op lijkt, behalve de dystrofie natuurlijk. Ben vooral boos op de piep arts van afgelopen december, deze twijfelde over cushing en heeft het besproken met een andere arts omdat hij twijfelde. De andere arts heeft dus zonder mij gezien te hebben gezegd dat het wel niks zou zijn. Nu weer in overleg met de pijnarts is cushing dus een bekende bijwerking van de prikken. In de prikken zitten corticosteroïden.. ik heb dit toen al aangegeven in december aan de arts maar die deed er niks mee.. ik krijg die prikken al erg lang en mijn cortisol waarde zijn al jaren +555. Ik ben gewoon ontzettend gefrustreerd en iedere keer krijgt mijn gewicht de schuld van alles. Ik zou zelfs een rood gezicht en koorts krijgen van mijn overgewicht.
Oke sorry mijn gal is er uit :o

Succes iedereen, ik blijf alle successen mee lezen maar heb veel moeite met inhoudelijk reageren op verschillende personen :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:38

Wat verschrikkelijk frustrerend @Thirza 8)7 ik kan helaas verder niks voor je betekenen, maar vind het echt klote voor je, dat je telkens maar heen en weer wordt gestuurd en niet verder lijkt te komen :(

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:23

Aaaah rot thirza! Wat voor klachten heb je? Misschien kan ik je helpen, wat ik zo hoor hebben we gelijke klachten.

Ik ben gisteren naar de wok geweest. Vandaag +0,9 kg :’(

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:31

Wat super vervelend Thirza...
Lijkt me echt extreem frustrerend dat alles aan je gewicht geweten wordt...

Ach die 0.9 kilo zijn geen 'echte' kilo's marieke, die zijn er niet echt aan en er dus ook binnen no time weer af.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:35

mariekeoo schreef:
Aaaah rot thirza! Wat voor klachten heb je? Misschien kan ik je helpen, wat ik zo hoor hebben we gelijke klachten.

Dat zal waarschijnlijk voornamelijk vocht zijn, dat trekt wel weer weg :) nooit op de weegschaal gaan staan na zo'n etentje. Dat stelt altijd teleur... Haha

Ik had gisteren bijna personal training kickboksen. We waren met z'n tweeën. De trainster heeft ons in ieder geval lekker afgemat en we hadden er allebei echt volop van genoten. Zo fijn om 'echt' getraind te worden! :j

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:41

Oe wat lekker MuSLi, dan voel je pas echt wat je uit zo'n training kunt halen :Y)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:00

MuSLi schreef:
mariekeoo schreef:

Dat zal waarschijnlijk voornamelijk vocht zijn, dat trekt wel weer weg :) nooit op de weegschaal gaan staan na zo'n etentje. Dat stelt altijd teleur... Haha

Ik had gisteren bijna personal training kickboksen. We waren met z'n tweeën. De trainster heeft ons in ieder geval lekker afgemat en we hadden er allebei echt volop van genoten. Zo fijn om 'echt' getraind te worden! :j

hahaha ik wilde weten wat de impact was van mijn daden. Ik hoop dat het vocht is :D. was zo lekker op weg haha.

oee heerlijk dat kickboxen! dat lijkt me ook wel echt fijn tot het naadje te gaan

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:58

Bedankt iedereen :) het is idd mega frustrerend en vooral verdrietig. Het aankomen is ook 1 van de klachten. Ik vind veel dingen lekker maar denk altijd overal goed overna en vooral artsen dan net doen of je dagelijks een zak chips soldaat maak. :+

Marieke ik ga je een pb sturen. :)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:58

Tirza, wat frustrerend zeg en zeker als ze het dan op je gewicht gooien. Doen ze sowieso al snel vind ik.

Musli, dat klinkt als een heerlijke training zo. Nu spierpijn haha?

Hier inmiddels de motivatie ook weer gevonden en iig 3x per week krachttraining en elke dag zeker 10.000 stappen. Scheelt ook ook dat ik sinds kort een vriend heb die ook lekker traint en wat af wil vallen. Motiveert ook extra merk ik :).
Weegschaal vind nog van niet, maar komt wel