Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Wordt er bij jullie via Facebook ook zo ontzettend veel oppas aangeboden door thuis zittende jeugd?
Dat is toch helemaal niet de bedoeling?
opisop_shop schreef:Maar dan moet de werkgever je toch in staat stellen om thuis te werken? Of thuis te blijven? De regels zijn toch duidelijk, hoewel soms uiteraard erg lastig?
MightyMike schreef:Willen allemaal een zakcentje bij verdienen denk ik! Lijkt mij ook niet geheel de bedoeling, al begrijp ik dat het best voor veel ouders een probleem is dat de kinderen nu thuis zijn. Maar dan mix je nog allerlei contacten..
LienC schreef:corine1981 schreef:Wat doen de bokkers met kinderen nu?
Mogen ze nog buiten spelen van jullie??
Hier lopen ze wel buiten, maar moeten bij het naar binnen komen gelijk handen wassen...
Met tweejarige en pup lekker in de tuin, meubels schoonmaken, vegen etc. Buiten de deur vind ik niet zo fijn.
Sizzle schreef:Ik wil wel een kanttekening plaatsen dat in Italie de normale Influenza sterfte doorgaans ook 10x hoger ligt dan in de rest van Europa.
Er speelt dus ook nog een andere onbekende factor mee (waarschijnlijk vergrijzing). Neemt niet weg dat we zeker niet dezelfde richting op willen.
Echter zitten wij nu op zo‘n 3500 bevestigde gevallen en er is nog absoluut niet sprake van zorg overbelasting. Het moet echter niet naar 10.000 in 1 klap gaan, dus de remmende maatregelen zijn verstandig.
Cynn schreef:Ik moet zo mijn leidinggevende maar even bellen. Vandaag vrij, maar sinds dit weekend aan het snotteren en keelpijn. Is ook opgezet en veel last van slijm. Voel me verder prima maarja, toch maar bellen met wat ze willen dat ik doe morgen.
Ladybird schreef:opisop_shop schreef:Maar dan moet de werkgever je toch in staat stellen om thuis te werken? Of thuis te blijven? De regels zijn toch duidelijk, hoewel soms uiteraard erg lastig?
Dat is dan weer vrij lastig als je verpleegkundige bent, conducteur, machinist, Supermarktmedewerker of wat voor vitaal beroep je ook hebt.
Pindabear schreef:Hier in de buurt lijkt het wel op een gewone mooie vakantiedag; aardig wat kinderen spelen gewoon met elkaar buiten. Wel wat minder als normaal.
Ladybird schreef:opisop_shop schreef:Maar dan moet de werkgever je toch in staat stellen om thuis te werken? Of thuis te blijven? De regels zijn toch duidelijk, hoewel soms uiteraard erg lastig?
Dat is dan weer vrij lastig als je verpleegkundige bent, conducteur, machinist, Supermarktmedewerker of wat voor vitaal beroep je ook hebt.
Arabesk schreef:Wat doen jullie met familie en vrienden die nog steeds doen alsof er niks aan de hand is? Vanochtend was de buurman stomverbaasd dat ik zei dat ie buiten moest blijven en dat ik best op 2 m afstand een praatje wilde maken, maar niet dichterbij. Hij is zaterdag nog aan het werk geweest in een winkel in Amsterdam. M'n vader vertelt dat ie z'n zus op bezoek heeft en mijn zus wilde hier zaterdag langskomen, terwijl ze vorige week in Madrid was. Bovendien klaagde ze dat haar dansles niet doorging, want ja ze had al een maand geen les gehad.
Ik moet echt op mn vingers gaan zitten om niet uit m'n slof te schieten.
Arabesk schreef:Wat doen jullie met familie en vrienden die nog steeds doen alsof er niks aan de hand is? Vanochtend was de buurman stomverbaasd dat ik zei dat ie buiten moest blijven en dat ik best op 2 m afstand een praatje wilde maken, maar niet dichterbij. Hij is zaterdag nog aan het werk geweest in een winkel in Amsterdam. M'n vader vertelt dat ie z'n zus op bezoek heeft en mijn zus wilde hier zaterdag langskomen, terwijl ze vorige week in Madrid was. Bovendien klaagde ze dat haar dansles niet doorging, want ja ze had al een maand geen les gehad.
Ik moet echt op mn vingers gaan zitten om niet uit m'n slof te schieten.