De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:09

Wordt er bij jullie via Facebook ook zo ontzettend veel oppas aangeboden door thuis zittende jeugd?
Dat is toch helemaal niet de bedoeling?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:10

opisop_shop schreef:
Wordt er bij jullie via Facebook ook zo ontzettend veel oppas aangeboden door thuis zittende jeugd?

Waar moet je dan heen met je kind als je verplicht bent om te werken maar niet beide ouders een vitaal beroep hebben en je dus geen kinderopvang hebt?

Je ontkomt er niet aan..En dat is echt regelrecht oliebol....

Wat een drama overal... -O-

IMANDRA

opisop_shop schreef:

Waarom niet? Als zij geen symptomen hebben en andere mensen hen willen inhuren als oppas vanwege werkzaamheden?

Cynn
Fotograaf

Ik moet zo mijn leidinggevende maar even bellen. Vandaag vrij, maar sinds dit weekend aan het snotteren en keelpijn. Is ook opgezet en veel last van slijm. Voel me verder prima maarja, toch maar bellen met wat ze willen dat ik doe morgen.

MightyMike

Willen allemaal een zakcentje bij verdienen denk ik! Lijkt mij ook niet geheel de bedoeling, al begrijp ik dat het best voor veel ouders een probleem is dat de kinderen nu thuis zijn. Maar dan mix je nog allerlei contacten..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:11

Maar dan moet de werkgever je toch in staat stellen om thuis te werken? Of thuis te blijven? De regels zijn toch duidelijk, hoewel soms uiteraard erg lastig?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:14

opisop_shop schreef:
Maar dan moet de werkgever je toch in staat stellen om thuis te werken? Of thuis te blijven? De regels zijn toch duidelijk, hoewel soms uiteraard erg lastig?

Dat is dan weer vrij lastig als je verpleegkundige bent, conducteur, machinist, Supermarktmedewerker of wat voor vitaal beroep je ook hebt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:15

MightyMike schreef:
Willen allemaal een zakcentje bij verdienen denk ik! Lijkt mij ook niet geheel de bedoeling, al begrijp ik dat het best voor veel ouders een probleem is dat de kinderen nu thuis zijn. Maar dan mix je nog allerlei contacten..

Nog altijd beter dan de grootouders te betrekken, wat spijtig genoeg nog altijd veel mensen doen

Mungbean

De werknemer is (bij ons) verantwoordelijk voor kinderopvang (bij niet vitale beroepen), dus als je geen opvang hebt kan je dat je tijdelijke contract kosten of moet je onbetaald verlof danwel vakantie nemen (of thuis werken indien mogenlijk).
In theorie heeft iedereen genoeg spaargeld on onbetaald thuis te zitten voor minimaal 3 weken, maar in de praktijk.......

Anoniem

Wij verwerken kip, hoe zie je dat voor je, thuiswerken? :')

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:18

LienC schreef:
corine1981 schreef:
Wat doen de bokkers met kinderen nu?
Mogen ze nog buiten spelen van jullie??
Hier lopen ze wel buiten, maar moeten bij het naar binnen komen gelijk handen wassen...

Met tweejarige en pup lekker in de tuin, meubels schoonmaken, vegen etc. Buiten de deur vind ik niet zo fijn.

Wij gaan ook wel lekker wandelen of met de fietsjes op pad. Maar niet naar speeltuinen etc.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:19

Wij werken ook gewoon door, ook nog steeds niets gehoord vanuit de directie (wat ik nog steeds een slechte zaak vind)

Hier verwachten we wel dat het rustiger gaat worden in het magazijn (speelgoed groothandel) en dat de winkels nog wel zullen sluiten.
Gek genoeg verwachten we dan wel weer extra drukte in de webshop hierdoor.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:19

Hier in de buurt lijkt het wel op een gewone mooie vakantiedag; aardig wat kinderen spelen gewoon met elkaar buiten. Wel wat minder als normaal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:23

Sizzle schreef:
Ik wil wel een kanttekening plaatsen dat in Italie de normale Influenza sterfte doorgaans ook 10x hoger ligt dan in de rest van Europa.
Er speelt dus ook nog een andere onbekende factor mee (waarschijnlijk vergrijzing). Neemt niet weg dat we zeker niet dezelfde richting op willen.
Echter zitten wij nu op zo‘n 3500 bevestigde gevallen en er is nog absoluut niet sprake van zorg overbelasting. Het moet echter niet naar 10.000 in 1 klap gaan, dus de remmende maatregelen zijn verstandig.

De Italiaanse bevolking is oud. 23% is ouder dan 65 jaar. Dus dat speelt ook zeker mee.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-03-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:23

Relaxed schreef:

Kippen in de tuin en 1 voor 1 naar binnen? :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:26

Cynn schreef:
Ik moet zo mijn leidinggevende maar even bellen. Vandaag vrij, maar sinds dit weekend aan het snotteren en keelpijn. Is ook opgezet en veel last van slijm. Voel me verder prima maarja, toch maar bellen met wat ze willen dat ik doe morgen.

Niet wat zij willen...

Jij hoort thuis te blijven volgens de wet geloof ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:27

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:28

Wat doen jullie met familie en vrienden die nog steeds doen alsof er niks aan de hand is? Vanochtend was de buurman stomverbaasd dat ik zei dat ie buiten moest blijven en dat ik best op 2 m afstand een praatje wilde maken, maar niet dichterbij. Hij is zaterdag nog aan het werk geweest in een winkel in Amsterdam. M'n vader vertelt dat ie z'n zus op bezoek heeft en mijn zus wilde hier zaterdag langskomen, terwijl ze vorige week in Madrid was. Bovendien klaagde ze dat haar dansles niet doorging, want ja ze had al een maand geen les gehad.

Ik moet echt op mn vingers gaan zitten om niet uit m'n slof te schieten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:28

Ladybird schreef:
opisop_shop schreef:

Dat is dan weer vrij lastig als je verpleegkundige bent, conducteur, machinist, Supermarktmedewerker of wat voor vitaal beroep je ook hebt.

Voor die beroepen is dus wel opvang op (vo/po) school en de kinderopvang

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:29

Pindabear schreef:
Hier in de buurt lijkt het wel op een gewone mooie vakantiedag; aardig wat kinderen spelen gewoon met elkaar buiten. Wel wat minder als normaal.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet overtuigd ben van het helemaal niet buiten spelen met elkaar..
Er zijn geen 100 kinderen buiten en we moeten toch langzaam weerstand opbouwen, wanneer ik me beperk tot contacten en elke ouder dat doet is er al snel 1/4 of zelfs 1/3 minder contact en volgens die schematische weergave drukt dat de verspreiding al.
Ontkomen doen we er uiteindelijk toch ook niet aan denk ik.

Ze mogen van mij alleen nergens anders meer naar binnen, probeer ze op de afstand te laten letten en handen wassen bij de buiten kraan voor ze naar binnen komen.

Wanneer je je kind gedwongen naar de opvang moet sturen lijkt het me schadelijker...

Anoniem

Relaxed schreef:

Ongeveer hetzelfde hier. Maken tienduizenden maaltijden per week. Maar is goed, zal hier thuis even 150 kilo macaroni gaan maken. :+

Jolien87

Ladybird schreef:
opisop_shop schreef:

Kinderen van deze ouders moeten opgevangen worden door de basisschool waar zij op zitten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:31

Ik krijg wel een beetje een 'hypocriet' gevoel bij mensen die vonden dat de scholen moesten sluiten en nu hun kinderen met vriendjes af laten spreken.

En ja, ik weet het, risico is op scholen veel groter.

Nogmaals, is een gevoel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:33

Arabesk schreef:
Wat doen jullie met familie en vrienden die nog steeds doen alsof er niks aan de hand is? Vanochtend was de buurman stomverbaasd dat ik zei dat ie buiten moest blijven en dat ik best op 2 m afstand een praatje wilde maken, maar niet dichterbij. Hij is zaterdag nog aan het werk geweest in een winkel in Amsterdam. M'n vader vertelt dat ie z'n zus op bezoek heeft en mijn zus wilde hier zaterdag langskomen, terwijl ze vorige week in Madrid was. Bovendien klaagde ze dat haar dansles niet doorging, want ja ze had al een maand geen les gehad.

Mijn vriendin werkt bij de AH, dit weekend ging ze gewoon op verjaardag bij een juf (incl handjes geven en kussen) en zou ook nog op een 2e verjaardag (ook een juf) en was ook nog verbaasd dat deze juf het niet door liet gaan. App ik dr gisteravond, ja zegt ze, we zaten in de kroeg, maar die moest ineens dicht :roll:

Dus ik heb wel gezegd dat thuisblijven misschien gewoon een beter idee is buiten je werk om? :?
Bijzonder vooral omdat ze normaal gesproken ieder griepje oppikt en nu niets doet om zichzelf en anderen te beschermen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:33

Arabesk schreef:

De ouderlingen hier in de straat hebben het ook nog steeds niet begrepen :x
Ze gaan met z'n allen lootjes verkopen aan de supermarkten. En daarna gezellig bij elkaar buurten en koffiedrinken als de kleinkinderen naar huis zijn.

Ik word er een beetje moedeloos van :\