Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:34

Meelezer hier. Vaak te lui om te reageren.

Mijn broertje doet dat ook, steeds foto's sturen. Ik weet ook niet zo goed wat ik erop moet zeggen haha. Soms reageer ik maar, maar heel vaak stuur ik ook niets terug. Het maakt blijkbaar ook niet uit want hij blijft spammen met zn kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:43

Ik denk niet dat ie het kan waarderen maar aan de andere kant, mijn hond is wel de liefste, leukste en mooiste natuurlijk, dus wie wil daar nou geen foto's van zien? :j Maar hun hebben geen hond, dus ze weten niet wat ze missen!

lastig schreef:

Mijn broertje doet dat ook, steeds foto's sturen. Ik weet ook niet zo goed wat ik erop moet zeggen haha. Soms reageer ik maar, maar heel vaak stuur ik ook niets terug. Het maakt blijkbaar ook niet uit want hij blijft spammen met zn kind.

Ik reageer ook vaak niet.. Maar te vaak niet reageren is ook weer zowat, dus gister kreeg ik een stuk 5 foto's dat ie op de stoep aan het spelen was. dus heb ik maar gereageerd 'pas op dat ie niet valt anders zijn z'n tanden eruit' , ik kon niet echt iets beters bedenken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:44

Inderdaad gewoon elke keer weer een foto van je hond terugsturen als antwoord zonder verder wat te zeggen :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:44

Het is wel zo :')

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:53

Goeie Linda _O_

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:05

[***] schreef:
Ik denk niet dat ie het kan waarderen maar aan de andere kant, mijn hond is wel de liefste, leukste en mooiste natuurlijk, dus wie wil daar nou geen foto's van zien? :j Maar hun hebben geen hond, dus ze weten niet wat ze missen!

lastig schreef:

Ik reageer ook vaak niet.. Maar te vaak niet reageren is ook weer zowat, dus gister kreeg ik een stuk 5 foto's dat ie op de stoep aan het spelen was. dus heb ik maar gereageerd 'pas op dat ie niet valt anders zijn z'n tanden eruit' , ik kon niet echt iets beters bedenken :')

Haha wel origineelste reactie denk ik

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:09

“Slim dat je hem buiten laat spelen, dan kan ‘ie je meubilair tenminste niet slopen!”
:+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:49

quera schreef:
Als jullie mij ook vervelend vinden hoor ik het graag. :j

Meerendeel van jullie, en wat jullie inbrengen vind ik juist een aanwinst voor het topic. Maakt het topic ook leuk om beide kanten te zien en werd er ook weer een hele lange periode leuk en met respect met elkaar om gegaan.

Maar een paar pagina's terug in het topic ging het een hele andere kant op en werden de kansloze zinnen het topic in geslingerd waar ik in het echte leven al te veel mee te maken heb.

"Het is een verrijking van je leven je mist iets zonder"
"Wat als jouw moeder hetzelfde had gedacht als jou?" "Jullie veranderen nog wel een keer van mening".

Zulke zinnen passen gewoon niet in een BEWUST kinderloos topic... daar is namelijk allemaal al heel lang, hard en goed over nagedacht :D

En dat het een reactie was op wat er gezegd was over zwangere buiken...
Imo onzin. Ik vind zwangere buiken er ook vies uit zien. Bij mij komt het vooral door de uitpuilende navel en het gewrijf over de buik waar ik de kriebels van krijg. Kan ik niks aan doen... zegt voor mij ook niks over de persoon die aan die buik vast zit :') Die kan ik gewoon aardig vinden.
Maar ik vind vind bijvoorbeeld ook voeten van mensen er meestal heel vies uit zien... en dan krijg ik ook geen horde boze pedicures over me heen :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:25

Ik krijg steeds fotos van een collega van zn pasgeboren dochter te zien in de pauze. Ik reageer er amper nog op :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:28

Novasure is dat inderdaad.
Ik wilde het ook graag maar had blijkbaar een cyste zitten dus dan kon het niet gedaan worden.
Als het aan mij had gelegen was alles er al op mijn 20ste uit gegaan.

Zat van de week een stuk te lezen in de flair volgens mij over een bevalling en ingescheurd van voor naar achter.
Dan denk ik wat een lol.
Staat je vent naar zo'n bloedend gat te staren... waar dan wel iets uit geperst wordt maar waar hij ook weer iets in moet stoppen. Dan denk ik dat hij spontaan gaat hangen als je als vent daar over nadenk.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:31

[***] schreef:

Ik heb hier heel hard om moeten lachen :') :')

c_alsemgeest schreef:
Meerendeel van jullie, en wat jullie inbrengen vind ik juist een aanwinst voor het topic. Maakt het topic ook leuk om beide kanten te zien en werd er ook weer een hele lange periode leuk en met respect met elkaar om gegaan.

Maar een paar pagina's terug in het topic ging het een hele andere kant op en werden de kansloze zinnen het topic in geslingerd waar ik in het echte leven al te veel mee te maken heb.

"Het is een verrijking van je leven je mist iets zonder"
"Wat als jouw moeder hetzelfde had gedacht als jou?" "Jullie veranderen nog wel een keer van mening".

Zulke zinnen passen gewoon niet in een BEWUST kinderloos topic... daar is namelijk allemaal al heel lang, hard en goed over nagedacht :D

En dat het een reactie was op wat er gezegd was over zwangere buiken...
Imo onzin. Ik vind zwangere buiken er ook vies uit zien. Bij mij komt het vooral door de uitpuilende navel en het gewrijf over de buik waar ik de kriebels van krijg. Kan ik niks aan doen... zegt voor mij ook niks over de persoon die aan die buik vast zit :') Die kan ik gewoon aardig vinden.
Maar ik vind vind bijvoorbeeld ook voeten van mensen er meestal heel vies uit zien... en dan krijg ik ook geen horde boze pedicures over me heen :+

Het grappige is ook dat deze zinnen hier altijd worden gebruikt op een sarcastische manier, om alle vooroordelen mee te bevestigen. En dan wordt het serieus genoemd :') Vond dat wel geestig

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:45

Ja dat wel :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:53

Mando schreef:
waar dan wel iets uit geperst wordt maar waar hij ook weer iets in moet stoppen. Dan denk ik dat hij spontaan gaat hangen als je als vent daar over nadenk.

:') :') _O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:58

Hilli schreef:
Nadeel van je hele kippenhok eruit, dat je inderdaad in de overgang komt en vooral ook te maken krijgt met de andere klachten die hierbij horen zoals botontkalking. Dus een variant erop waarbij je dat voorkomt lijkt me beter.

Gewoon kippenhok eruit, eierstokken laten zitten. Zo doen ze dat tegenwoordig standaard als ze de baarmoeder verwijderen, met als voordeel dat je dus niet in de overgang komt.
Die onzin over dat je dan in de overgang komt is gelukkig allang achterhaald :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:17

Ik vind de postst (wat een woord) van Quera niet vervelend. Het is wat je zegt; zin doordrammen houd ik niet zo van. Nee voor mij is het geen verrijking, en ja ik heb goed over alles nagedacht en nee dat veranderd mijn mening niet.
Voor de rest dikke prima allemaal, af en toe wel leuk om de andere kant te zien maar dan op luchtige niet bemoeierige manier.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:24

sanso schreef:
Ik vind de postst (wat een woord) van Quera niet vervelend. Het is wat je zegt; zin doordrammen houd ik niet zo van. Nee voor mij is het geen verrijking, en ja ik heb goed over alles nagedacht en nee dat veranderd mijn mening niet.
Voor de rest dikke prima allemaal, af en toe wel leuk om de andere kant te zien maar dan op luchtige niet bemoeierige manier.

Nee je moet kinderen krijgen. Dat verrijkt je leven. Gets laat mensen lekker zelf beslissen. Ik heb liever 10 mensen die er goed overna hebben gedacht en dan nee zeggen dan 10 mensen die denken: dat doen we wel even. En dan beseffen dat het soms heel zwaar kan zijn.

Ieder moet vind ik zelf die keus maken. En geen enkele keus is slecht zolang je er maar goed overna denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:35

Ah het gespuis onder in mn lichaam mag er idd wel uit, ik wordt altijd ziek als ik ongesteld ben, zoveel bloed als ik verlies. Maar ik vind het toch iets te vroeg, want ik kan niet zeggen dat ik in de toekomst geen kinderen wil. Ik denk het niet, maar ik vind het nog te vroeg om dat nu definitief te doen.

Dat gezegd hebbende, vind ik het superstoer dat een goede vriend van mn broer met een maand oude baby gwoon naar Hong kong zijn :') Ik dacht eert 'die zijn gek', maar ik vind t ook stoer dat ze het doen.
Maar goed, die gozer is sowieso baas, want hij kondigde op FB zn kind aan met een filmpje waarin ze The Lion king naspelen met de baby :') En ze hadden een kaartje met termen van hun favoriete kermisspel 'De kamelenrace'. Voorop stond ' We hebben een winnaar' (wat de man van de kamelenrace dus altijd zegt), en in de kaart stond iets van 'Ben je een liefhebber?'( wat de man van de kr dus ook vaak zegt _O- ) ipv 'wil je teentjes komen tellen, dan graag eerst even bellen'. :') Dus hij is echt een eindbaas die vader :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:37

Ik heb ook al zo veel relaties achteruit zien gaan door kinderen. Ken zelfs een koppel die toegeven niet meer van elkaar te houden maar toch een tweede kind hebben genomen, want dat is zo leuk voor het eerste kind. Dus nu blijven ze nog 18 jaar samen en kiezen er voor om te doen alsof ze elkaar nog leuk vinden, voor de kinderen.

Zij hebben bij de eerste totaal niet nagedacht over hun keuze, zo zonde van hun levens vind ik dat.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:40

RoosG schreef:
Ik heb ook al zo veel relaties achteruit zien gaan door kinderen. Ken zelfs een koppel die toegeven niet meer van elkaar te houden maar toch een tweede kind hebben genomen, want dat is zo leuk voor het eerste kind. Dus nu blijven ze nog 18 jaar samen en kiezen er voor om te doen alsof ze elkaar nog leuk vinden, voor de kinderen.

Zij hebben bij de eerste totaal niet nagedacht over hun keuze, zo zonde van hun levens vind ik dat.

Neeeee :oo
Kinderen lijmen geen relaties ze breken ze eerder..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:41

Ik word boos van mensen die geen geld hebben om kindjes te onderhouden en toch besluiten om er een aantal te nemen..
Gister nog zag ik een heel oud, klein mini autootje rijden volgepropt met 3 kids op de achterbank, pa en ma voor. Was ook nog een jong stel van wat ik kon zien, maar vraag me dan echt af waarom je 3 kinderen neemt? Die auto heeft niet eens airbags. Als je daarmee een ongeluk(je) krijgt ben je echt de sjaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:43

Shaggy09 schreef:
Ik word boos van mensen die geen geld hebben om kindjes te onderhouden en toch besluiten om er een aantal te nemen..
Gister nog zag ik een heel oud, klein mini autootje rijden volgepropt met 3 kids op de achterbank, pa en ma voor. Was ook nog een jong stel van wat ik kon zien, maar vraag me dan echt af waarom je 3 kinderen neemt? Die auto heeft niet eens airbags. Als je daarmee een ongeluk(je) krijgt ben je echt de sjaak...

Wie zegt dat het hun kinderen waren? Misschien hebben ze er 1 en zijn de ander vriendjes? Of zijn het de kinderen van hun broers of zussen?
Ik snap overigens je strekking wel hoor :j Ik begrijp het ook niet.

Ceffyl

Stybba

Magrathea schreef:
Bloodymary schreef:
Mwah, ik vind dit topic juist steeds zo grappig omdat je hier geen blad voor je mond hoeft te nemen over hoe je over kinderen en ouders denkt. En dat is natuurlijk helemaal uit zijn verband getrokken ver overdreven, dat maakt dit topic juist zo leuk.
Maar als er dan moeders serieus op in gaan, dan is dat ook verder geen discussiemateriaal of informatie of zo. Die begrijpen dit topic niet en begrijpen ook niet dat je niet alles te letterlijk moet nemen.
Dan mogen ze best even op hun nummer gezet worden hoor.

Ja dit!

Niemand hier die een ketel heeft staan in de schuur waar irritantje kindjes in verdwijnen om soep van te koken. (Denk ik.) Maar ik kan nergens anders in mijn omgeving vrolijk ranten over dingen die ik meemaak en zo irritant vind aan kinderen, behalve bij 1 iemand maar die wordt vast ook wel moe van alle plaatjes die ik haar stuur :')

Wat maakt het uit?

Bij dat stuk over die ketel moest ik gelijk hieraan denken:
Afbeelding

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:44

Ja had ik ook al over nagedacht Jolien.. Maar zelfs als het de oppas of moeder van vriendjes is vind ik het onverantwoord.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:46