[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:19

Marjoow schreef:
Ik vind dit ook wel ver gaan, maar aan de andere kant.. Je kan met een foto van een olifant aankomen en zeggen dat je die voor de helft wilt toch? Zonder de tattoo uberhaupt gezien te hebben

Tuurlijk, zo werken die dingen nou eenmaal. Maar wat hij wilt is gewoon grofweg een exacte kopie maken (wat hij technisch gezien niet eens kan). En dat vind ik niet kunnen.

Het is geen standaard zwaluw/hartje/infinity teken. Hij wilt gewoon makkelijk cashen met iemand anders ontwerp :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:26

Marjoow schreef:
Judass schreef:

In mijn ogen gaat dit te ver. Maar mijn tolerantie bij deze shop is ook gewoon laag aangezien zij regelmatig kopieer 'acties' houden.

Ik vind dit ook wel ver gaan, maar aan de andere kant.. Je kan met een foto van een olifant aankomen en zeggen dat je die voor de helft wilt toch? Zonder de tattoo uberhaupt gezien te hebben

Natuurlijk kan dat. Ik trek de grens wanneer een artist een bestaande tattoo als mal gebruikt om een eigen tekening te maken (en dus 'overtrekt').

Yasmine

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:42

Wel heel laf ook dat ze het alleen in PM doen en niet openbaar op de pagina. Zegt genoeg over hen en dat ze dus wel kopiëren maar niet willen dat het bekend is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:41

Ik heb die gast net even opgezocht, maar als ik zie dat hij vaseline aanraad met after care en de manier waarop 'ie zichzelf profileert met z'n werk weet ik al genoeg :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:22

Ehm bij blackbear staat ook in de brief witte vaseline of bepanthen..

Ik heb vaseline voor mijn eerste tattoos gebruikt en voor de laatste bepanthen. Maakte geen verschil bij mij.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:34

Inderdaad vaseline is ooit heel normaal geweest voor tattoos hoor.

Mooie tattoos zie ik voorbij komen (los van de voorbeelden van nep tatoeerders dan)
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik geen fan van watercolers en droogbloemen ben met hele lange stengels maar dat is meer mijn eigen smaak.

Vandaag tekenafspraak voor twee sleeves .
Linker staat in teken van dochter en rechter van zoon.
Borst zal in teken van mijzelf en mijn man staan alles vertaald vanuit Chinese astrologie . Wat weer te maken heeft met mijn roots( onderandere Indisch/ chinees) spannend weer

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:23

Supervixen schreef:

Ik heb vaseline voor mijn eerste tattoos gebruikt en voor de laatste bepanthen. Maakte geen verschil bij mij.

Dan heb je een andere brief gehad dan mij. Vaseline verstikt namelijk enorm en word merendeel afgeraden ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:51

Courses schreef:
Supervixen schreef:

Dan heb je een andere brief gehad dan mij. Vaseline verstikt namelijk enorm en word merendeel afgeraden ;)

Daarom staat er ook witte vaseline. Dat is anders dan de vaseline waar jij het over hebt.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:39

bij mij heeft vaseline wel echt voor poblemen gezorgt bij mijn 2e tattoo. allemaal bultjes en enorme jeuk door het verstikken. Heb het waarschijnlijk ook te dik gesmeerd, maar voor mij alleen nog maar bepanthen, heelt ook veel sneller en vrijwel zonder korstjes.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:39

Marjoow schreef:
Courses schreef:

Daarom staat er ook witte vaseline. Dat is anders dan de vaseline waar jij het over hebt.

Ik ben erg benieuwd wat er dan anders is aan witte vaseline, aangezien de product website van Vaseline zelf hier niks over zegt? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:56

Nooit problemen gehad met vaseline. Werd +- 10 jaar terug heel vaak gewoon aangeraden/meegegeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:59

Maar meningen en inzichten veranderen over de jaren hé. Ik vind bepanthen een stuk comfortabeler en prettiger voor mijn tattoos dan vaseline, zou ook echt nooit meer iets anders smeren. Vaseline sluit de huid zo erg af, dan kan het nooit lekker genezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:01

Vaseline wordt uit kool gewonnen, ik mag dat van de verloskundige niet eens op mijn schrale nippies smeren, laat staan dat ik het op mijn tattoo wil. Hier ook alleen bepanthen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:03

[***] schreef:
Wat vinden jullie van deze pareltjes dan? :D
[ [url=m/JUUXZ9.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k9V0AL.png]Afbeelding[/url] ]

Zit ook in de buurt bij mij

oh moooi, een klok met 4 wijzers, en hoe heet dat kind? Fianjo?
Die rozen van de bovenste zijn ook heeel mooooi.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:25

Courses schreef:
Marjoow schreef:

Ik ben erg benieuwd wat er dan anders is aan witte vaseline, aangezien de product website van Vaseline zelf hier niks over zegt? ;)

Google eens op witte vaseline anders.

Vaseline is namelijk naast merknaam ook een productnaam.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 12:29

Ik heb gegoogled.
Witte vaseline is de geweone vaseline die we in het dagelijks leven kennen/gebruiken.
De andere is gele vaseline,maar die heb ik nog nooit in mijn leven gezien.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:31

Ik heb op mijn eerste doodleuk gewons random bodylotion gesmeerd en dat deed ook z'n werk. :')

Tweede wel bepanthen gedaan omdat de tattoo artiest het aanraadde. Opzich was dat vettige wel fijner, maar verder geen verschil met de bodylotion

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:59

Afbeelding

Ik heb deze.
En toen ik laatst bij mijn tattoo-artist op 'controle' was, had ik mijn tattoo erg goed verzorgd volgens haar en hoefde niks bijgewerkt te worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:21

Bijwerken heeft alleen niks met verzorging te maken. Hoeveel kost zo'n tube tattoocréme?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:25

Tinkerloos schreef:
Ik heb gegoogled.
Witte vaseline is de geweone vaseline die we in het dagelijks leven kennen/gebruiken.
De andere is gele vaseline,maar die heb ik nog nooit in mijn leven gezien.

Tsja, en daarom is google imo ook niet handig want de witte vaseline die ik ken en die wij op stage gebruiken is veel meer bepanthen/zalf achtig van structuur dan de gele ('witte') die ik zo vies vet en dik vind..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:32

ik heb 100 ml tatoocreme voor 6 euro is goedkoper dan bepanthen en er speciaal voor ontwikkeld.
had ook een tube zalf van een ander merk voor 12 euro en daar verkoos ik dan de bepanthen weer over. het verschilt dus denk ik echt per persoon. daarna de bepanthen creme en nu zalf ( lang verhaal kort: roadtrip van het portugal naar nl en de tattoo is groot dus gaat zo op. steeds in een ander land wat halen en daar hadden ze geen bepanthen. daarna bepanthen 1x kunnen gebruiken uit frankrijk en toen had ik een auto ongeluk en heb mijn auto met al die zalfjes nog niet terug dus in nederland bepanthen zalf gehaald :+ en nog 1 x calendula zalf van mijn ouders erop gesmeerd )
eigenlijk denk ik dat het allemaal net zo goed werkt :+ als je er maar wel iets op smeert... anders wordt het best droog. nu heb ik altijd al droge onderbenen dus tja.

je hebt trouwens ook vaseline rescue bodylotion e.d het gaat hier waarschijnlijk niet om de doorzichtige smurrie

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:40

lieveli schreef:
Bijwerken heeft alleen niks met verzorging te maken. Hoeveel kost zo'n tube tattoocréme?

Niet eens. Bij verkeerde verzorging kan wel degelijk meer bijwerken nodig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:50

Ja, als je hem helemaal niet verzorgt en vervolgens gaat krabben aan de korstjes kan het zijn dat je wat van de inkt meetrekt. Maar hoe hij geneest ligt voor het grootste deel toch echt aan hoe het gezet is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:51

Emmaa_ schreef:
Ja, als je hem helemaal niet verzorgt en vervolgens gaat krabben aan de korstjes kan het zijn dat je wat van de inkt meetrekt. Maar hoe hij geneest ligt voor het grootste deel toch echt aan hoe het gezet is.

Jep.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:58

Hier bepanthen,
Op de brief van Blackbear staat idd ook witte vaseline

Ik verbaasde me vooral over de eerste 2 dagen folie houden ( wel 3x per dag wisselen)

Maandag bij bij Blackbear geweest dus is een recente brief :)