Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:56

Mijn lijstje vandaag:

O: pompoenpitbroodje
L: aardappelgratin (left-overs van 2 dagen geleden)
A: pasta met pastasaus, mager gehakt, paprika en courgette en pijnboompitten

Ik heb moeite met ontbijt en middageten meestal ;( Ik ben geen ochtendmens, en als ik dan om 8.00 in de bus moet zitten, neem ik vaak niet de tijd om te ontbijten. Wat resulteert dat ik ter plekke onwijze honger krijg en snel een broodje haal. Met middageten vind ik het lastig om te variëren, en helaas is het met een klein budget ook niet haalbaar om elke dag een variatie te maken.
Een bak kwark of yoghurt krijg ik vaak niet op voordat het bederft. Evenals met veel ingrediënten voor een salade oid. Ik probeer de laatste tijd vaker een couscous/rijst salade te maken met gegrilde groenten, maar daar zit dan zoveel voorbereidingstijd in. Een halfje brood krijg ik ook niet op in een week...

Wat eten jullie vaak tussen de middag?

edit. Een week telt voor mij 5 dagen, in het weekend ben ik bij mijn ouders :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:02

Britt_Sisi: mooi verschil!

Ik probeer elke dag 1600 kcal te eten, ook in het weekend. Doordeweeks heb ik drie maaltijden die samen uit moeten komen op 1000 en dan heb ik 600 over voor avondeten (dit weeg ik dan af). Zo kun je toch gewoon normale dingen blijven eten s avonds, dat vind ik (en vooral vriendlief belangrijk) Doordeweeks eet ik dan gezond, tel geen macros maar een beetje common sense, niet teveel koolhydraten (2 broodjes per dag, havermout), yoghurt, eitje, vis, sla, fruit. En in het weekend tel en weeg ik mijn ongezonde dingen (afbakbroodjes, koekjes en chocola).

Eet ook gewoon wekelijks patat (zaterdag), maar waar ik eerder een snack erbij nam zit ik nu wel vol na een gewoon een patatje mayo (blijf ik ook rond de 630 kcal, meer ruimte voor chocola :+ )

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:16

Aight: salade kan toch prima voor bv 2dagen? Zakje 200 gram verdelen (2 porties) blikje tonijn halveren, halve avocado, ei koken (bijvoorbeeld) Of appel, met cashewnoten en rozijnen? Kaas als witte kaas, feta of huttenkase?

250ml yoghurt met fruit en evt muesli?

2 vk broodjes? Als je geen vriezer hebt rijstwafels of vk crackers of beschuit alleen dan wat meer nemen

Ik haal alles bij de lidl, echt niet duur.. je kunt gezond eten zo ingewikkeld en duur maken als je zelf wilt :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:28

urosa schreef:
Eet ook gewoon wekelijks patat (zaterdag), maar waar ik eerder een snack erbij nam zit ik nu wel vol na een gewoon een patatje mayo (blijf ik ook rond de 630 kcal, meer ruimte voor chocola :+ )

Ik had niet gelezen dat je in het weekend 1600 kcal bleef aanhouden haha, dacht al huh, wat voor dieet is dit, friet-chocoladefeest in 't weekend en dan braaf zijn in de week jajaaaa :o Hahaha :')

Ik ben ook weer vol goede voornemens gestart! Negeer al mijn vorige posts dus, deze keer for real :P

lijstje gisteren:
O: yakult light + griekse yoghurt bosbes
M: eiwitshake van herbalife (om te proeven, niet mijn ding)
T: appel en paar snoeptomaatjes
A: zalmhaasje met aubergine-courgette-tomaat en kruiden in de oven
T: tomaat en radijs

lijstje vandaag:
O-T: cracottes
M: omelet met peterselie
T: snoeptomaatjes
A: mager vlees met groente (weet nog niet wat)

Ik tel kcal, en probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten (ik haal het echt nooit, de ideale-verhoudingen), verder probeer ik 's avonds zoveel mogelijk volgens het idee en de recepten van Pascale Naessens te eten, vind ik echt lekker en is ook gezond. (haar idee is: geen koolhydraten met eiwitten combineren, ik merk dat dat voor mij persoonlijk qua spijsvertering echt positieve effecten heeft).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:35

Stral schreef:
urosa schreef:

Ik had niet gelezen dat je in het weekend 1600 kcal bleef aanhouden haha, dacht al huh, wat voor dieet is dit, friet-chocoladefeest in 't weekend en dan braaf zijn in de week jajaaaa :o Hahaha :')

_O- :') helaas pindakaas, was het maar zo'n feest

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:35

Britt_Sisi schreef:
Ik heb weer even 2 foto's naast elkaar gezet! Ik had een tijd geleden al een foto geplaatst van alleen mijn hoofd met 2 jaar ertussen. Deze is van anderhalf jaar terug en afgelopen zomer (zit dus een jaar tussen) wat vinden jullie? Haha
(Ik trek niet de charmantste hoofden en hij is niet helemaal goed vergelijkbaar omdat ik op de tweede wat schever sta. Het gaat om het idee! haha)

[ [url=m/SYUBgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit! Je ziet duidelijk verschil. Hartstikke knap *D!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:38

urosa schreef:
Stral schreef:

_O- :') helaas pindakaas, was het maar zo'n feest

Ik was al aan het googlen op friet-chocolade-dieet :P

Hier feestje van de maand, dus ik heb het echt lastig, iets in mij wil constant dingen eten. Heb het tot nu toe op cracottes en snoeptomaatjes kunnen houden maar wat is dat toch, dat je als vrouw denkt dat die buikpijn overgaat als je chocolade eet -O-

Ik zag nette lijstjes passeren! Veel goede-voornemens-mensen hier he :)

Britt: inderdaad, je ziet er goed uit! Je mag trots zijn op wat je al bereikt hebt hoor!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:40

Goed bezig Britt! *\o/*

Ik hou in het weekend wel een chocolade dieet _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:43

Weer bijgewerkt , stappenteller doet het niet op telefoon beetje jammer

O : 2 boterhammen met appelstroop + bakje thee en glas water
T : Appel
L : 500 gram magere kwark met peer
T : 2 (BBQ smaak)rijstwafels
A : Broccoli en kipburger
T : Thee met ?

Kom nog wat tekort , zit nu op en rond 950 kcal

Fearn

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:48

Rare dag vandaag, thuis gebleven dus maar wat uit de kasten gepakt :+ Gelukkig wel calorie-arm!

O: 2 cracottes met filet americain
T: 2 cracottes met plakjes rollade
L: 2 koppen minestronesoep en klein stukje bruine stokbrood

Avondeten weet ik nog niet.

Dit bij elkaar is nog maar +- 400 kcal _O-

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:50

Mijn lijstje, 1400 kcal:

O: cava en appelflap
L: donkervolkoren boterham met hüttenkäse en kipfilet
T: cup-a-soup, 2 appels
A: 200 gram broccoli uit de oven, krieltjes en kip cordonbleu, glas wijn

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:51

Maanlicht schreef:
Mijn lijstje, 1400 kcal:

Ik las 'Cavia en appelflap' :') :x

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:53

Jennifuur schreef:
Maanlicht schreef:
Mijn lijstje, 1400 kcal:

Ik las 'Cavia en appelflap' :') :x

dan had ze vast minder kcal dan met dat glas cava :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:57

Ik nodig de rest uit om vooral aan te vullen. Ik heb even snel wat algemene informatie over MFP en BMR uitgetypt. Als je meer informatie wilt weten of algemene vragen hebt, kijk even het topic door. Met name Kayleigh heeft veel nuttige informatie gegeven in de eerdere 473 pagina's van dit topic. Maak daar gebruik van! Voor het nieuwe topic wil ik nog een aantal veelbesproken onderwerpen toevoegen, maar er gaat wat tijd in zitten om het kort, duidelijk en correct uit te werken.

Afvallen
Er zijn ontzettend veel diëten en manieren om af te vallen. Geen suiker meer, koolhydraatarm, Sonja Bakker, shakes. Ze lijken allemaal veel van elkaar te verschillen, maar in de basis komt het allemaal op hetzelfde neer: minder kilocalorieën (kcal) binnen krijgen dan je verbruikt.

In dit topic heeft iedereen zijn eigen manier om af te vallen. Deze vrijheid geven we elkaar graag. Daarnaast zijn we er natuurlijk ook om elkaar te helpen en steunen. Dit kan ook betekenen dat je soms op een duidelijke manier wordt verteld dat je sommige dingen beter anders aan kunt pakken. De oudere deelnemers/meeschrijvers in dit topic houden wel van de feiten en willen graag afval en dieetfabels de wereld uit helpen.

My Fitness Pal
My Fitness Pal (ook vaak MFP genoemd hier) is een app (iPhone en Android) en website waarin gemakkelijk bij te houden is hoeveel je eet, wat je eet en wat er in dit eten zit. Deze app wordt regelmatig door ons aangeraden om bewust te worden van wat je eet, hoeveel je eet (afwegen, zodat je bewuster wordt van portiegroottes) en wat je macro’s zijn. MFP beschikt over een zeer uitgebreide en meestal kloppende database, in tegenstelling tot sommige andere apps. Ook kan in MFP het gewicht en maten bijgehouden worden, zo is goed te zien wat de progressie is. Belangrijke noot hierbij is wel dat NIET het kcal doel van MFP aangehouden moet worden, aangezien deze te laag is. Zie het volgende stuk voor meer informatie.

Afwegen kan erg handig zijn om bewust te worden van portiegroottes, daarnaast is doormiddel van afwegen exact bij te houden hoeveel kcal je binnenkrijgt. Mensen zijn geneigd om genuttigde kcal (eten en drinken) te onderschatten en verbrande kcal (beweging) te overschatten.

BMR
BMR (basaal metabolisme) is de hoeveelheid kcal die je lichaam nodig is om je organen te laten werken. Hierbij wordt verder geen enkele beweging meegerekend. Langdurig minder kcal eten dan je BMR kan schadelijk zijn voor je lichaam.

Om te weten hoeveel kcal je lichaam nodig is om op hetzelfde gewicht te blijven, bereken je je BMR en vermenigvuldigt deze met het bewegingsniveau (Physical Activity Level). Om af te vallen zul je gemiddeld minder kcal moeten eten/drinken dan dit aantal . Maar wel gemiddeld meer dan je BMR. Na elke paar kilo afvallen moet dit opnieuw berekend worden, aangezien je verbruik lager wordt naarmate je minder gaat wegen.

Een site met duidelijke uitleg over BMR+PAL is http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/. Na het uitrekenen van dit aantal, kan in MFP het dagelijks kcal doel aangepast worden om zo alles goed bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:05

Duidelijk stukje! misschien ook erbij schrijven dat ontbijt overslaan niet slecht of goed is, maar dat het gaat om het totaal aantal kcal dat je uiteindelijk op een dag binnen krijgt?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:06

Goed geschreven!!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:08

Mijn lijstje voor vandaag:

O:/
L: tosti ham/kaas/pesto, met een klein beetje olie in de pand gebakken en een glas koude chocomelk.
D: quiche met ham/prei en een frisse salade en waarschijnlijl een glaasje wijn.
T: 2/3 biertjes

B: bijzonder weinig, het is hier spekglad door de ijzel.
Even heen en weer lopen naar de supermarkt en heb even geschaatst op dr straat :) .
Verder maar even geen risico... Meer bewegen komt later wel weer.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:08

_lauraaa_ schreef:
Duidelijk stukje! misschien ook erbij schrijven dat ontbijt overslaan niet slecht of goed is, maar dat het gaat om het totaal aantal kcal dat je uiteindelijk op een dag binnen krijgt?

Staat nog op lijstje van dingen die erbij komen (samen met spaarstand, cardio vs. kracht, 30 day challenges en macro's), maar nog geen tijd voor gehad! Denk heb ik vast een begin voor alle nieuwe mensen in dit topic.

Andere suggesties voor onderwerpen zijn ook welkom :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:12

linoleum schreef:
_lauraaa_ schreef:

Staat nog op lijstje van dingen die erbij komen (samen met spaarstand, cardio vs. kracht, 30 day challenges en macro's), maar nog geen tijd voor gehad! Denk heb ik vast een begin voor alle nieuwe mensen in dit topic.

Dankje, toevallig op jullie topic gestuit en al een beetje aan het meelezen.
Heb zojuist de app van voedingswijzer op mijn mobiel gezet. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:32

Revanches schreef:
linoleum schreef:

Dankje, toevallig op jullie topic gestuit en al een beetje aan het meelezen.
Heb zojuist de app van voedingswijzer op mijn mobiel gezet. :)

Voedingswijzer is niet aan te raden, MFP werkt beter en is uitgebreider ^^

Lieneke mooi stukje! Wel een foutje bij de laatste paragraaf (lichaam is ipv heeft). Weet btw niet of het interessant is er bronnen bij te zetten (bijv bij het niet ontbijt stukje refereren naar wetenschappelijk onderzoeks artikel?)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:34

IMANDRA schreef:
Voedingswijzer is niet aan te raden, MFP werkt beter en is uitgebreider ^^

Lieneke mooi stukje! Wel een foutje bij de laatste paragraaf (lichaam is ipv heeft). Weet btw niet of het interessant is er bronnen bij te zetten (bijv bij het niet ontbijt stukje refereren naar wetenschappelijk onderzoeks artikel?)

Wil eigenlijk wel met bronnen werken, maar dan moet ik er echt even tijd voor nemen en uit gaan zoeken. Heb dit nu even snel uitgetypt. Zeker met IF en macro's ga ik nog op zoek naar wat bronnen, zijn genoeg sites en mensen die dat toch veel beter kunnen uitleggen dan ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:36

Haha klopt! En komt wel goed, kan toch allemaal nog aangepast worden ^^

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:41

Precies, als ik tijd en zin heb ga ik er mee bezig. En dan hopelijk klaar voor we bij de 500 pagina's zijn :')

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:43

Is MPF een gratis app?
Want dan ga ik nog even wat switchen, dank voor de tip iig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:43

Oef, 27 pagina's, dat wordt opschieten :)) 8)7

MFP is gratis ja!