Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:18

Ow :')

Nou ja moet ik thuis ff kijken welke t ook weer is. Kan je niet gewoon een goedkope kopen en daarmee tot augustus doen? Ik was bijv best tevreden over catrice foundation...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:30

Catrice vind ik echt afschuwelijk!
Ik heb een hele droge huid en met Catrice zag je echt elk velletje 3x zo erg zitten :=

Essence heb ik ook geprobeerd, ook niks...
Heb nog mijn True Match, maar die staat al 2 jaar en ik vraag me af of ik die nog wel kan gebruiken :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:32

Gewoon keer op een zondag proberen :D ik zou iig geen dure kopen als je straks in augustus een nars gaat kopen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:36

DnT, anders van Bourjois? Die hebben wel fijne foundations. Of iets van een bb-cream, gekleurde moisterizer, aangezien de zomer er ook aan komt en echt foundation dan niet echt fijn is (vind ik).

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:03

DnT schreef:
Catrice vind ik echt afschuwelijk!
Ik heb een hele droge huid en met Catrice zag je echt elk velletje 3x zo erg zitten :=

Essence heb ik ook geprobeerd, ook niks...
Heb nog mijn True Match, maar die staat al 2 jaar en ik vraag me af of ik die nog wel kan gebruiken :')

Waarom probeer je deze van L'oreal niet?

http://www.misslipgloss.nl/favoriete-fo ... omer-2015/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:18

Bourjois heeft mijn kleur niet helaas.
Bijna alles is met een gele ondertoon en ik moet een roze hebben.

Daar zat ik ook al aan te denken Niniane, maar ik ben bang dat die voor mijn droge huid weer minder geschikt is.
Heeft iemand de L'Oreal Infallible toevallig?

BB cream is echt mijn ding niet, zit nooit mijn kleur bij en ik vind de dekking ook net niet goed genoeg :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:28

Dan kan je beter geen matte foundation nemen als je zo'n droge huid hebt. In elk geval geen drugstore.
Ik vind true match heeeeel fijn, ik heb een redelijk droge t-zone en daar lijkt 'ie totaal niet droog bij. Vooral na het afpoederen niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:29

Daarom vraag ik ook om een semi matte foundation ;)

True Match heb ik nog, maar die is behoorlijk oud en ik weet niet of dat nog zo handig is om te gebruiken.
Kan hem altijd opnieuw kopen, maar zou ook graag een keer wat anders proberen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:33

Ik heb ook een droge huid. ik smeer eerst mijn huid in met Eucerin droge huid, daarna direct de foundation aanbrengen met een damp (licht vochtig) make up sponsje. Ik had vroeger altijd vellerige foundation, tegenwoordig nooit meer. Veel mensen zien niet eens meer dat ik het op heb, ze denken dat ik van mezelf zo'n egale huid heb. Maar ik ben rood in mijn gezicht, dus totaal niet egaal :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:57

DnT, ik heb een tester gehad van Be Foundation van de ICI, Dew nog iets heet die. Misschien is die iets voor je, ik vind hem erg fijn, niet te dik, wel dekkend maar niet cakey.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:01

Ik gebruik altijd een goede dagcreme en een goede primer onder al mijn foundations, maar met een verkeerde foundation zie je nog steeds velletjes.
Nu trouwens wel minder dan in de koude winter maanden.

Om aan te brengen gebruik ik meestal een damp beauty blender.

Qua dagcreme ben ik zo ondertussen weer aan een andere toe, dus de zoektocht gaat door.
Mijn huid is altijd klaar met een creme na een aantal maanden gebruik -O-

Die klinkt goed BT, ga ik eens naar kijken!
Heb wel 1 product van BE, een lipstick, maar dat is echt een miskoop...
Op aanraden van de MUA gekocht, maar de kleur staat me toch echt niet in het normale licht _O-

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:28

Dat kan wel kloppen, dat je huid er 'klaar mee is'. Na 6 weken is je huid pas gewend, dus je weet dan pas of het echt iets voor je huid gaat zijn. Ik raad Eucerin aan, dat is bij de apotheek te krijgen. Heeft mij echt enorm geholpen.

Ik gebruik Mac Studio Sculpt als foundation trouwens. Die is dekken en creme-ig. Werkt bij mij prima, maar wil ook graag keer een andere proberen van Mac. Voor mijn klanten gebruik ik Kryolan. Die pakt ook mooi en is ook opbouwbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:38

Eucerin heb ik geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes...
Bultjes, uitslag, jeuk... alles wat je niet wilt, kreeg ik :')

Kryolan?
Echt nog nooit van gehoord...
Is dat een merk of een soort foundation?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:12

Dat is een merk :)

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:02

Michelle, Faux zou ik ook adviseren, om de redenen die jij zelf ook al noemt.
Ssmarty, bruine mascara maakt je look inderdaad net iets zachter. Ik vind het zelf erg mooi staan en je kunt het altijd proberen met een goedkopere mascara.
DnT, zelf heb ik goede ervaringen met de Superbalanced foundation van Clinique. Wel een slag duurder als de eerder genoemde merken, maar toch een stuk goedkoper als die van Dior.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:20

@DnT ik heb die van max factor met die swirl erin, daarvoor ook altijd maxfactor gehad. Zon vloeibare in een tube, vond die altijd erg fijn. Die met die swirl vind ik ook fijn, maar zoals altijd niet precies mijn kleur. Sinds ik een betere heb aangeschaft raak ik hem niet meer aan.
http://maxfactor-international.com/make ... foundation
http://maxfactor-international.com/make ... foundation
Alleen die tube zie ik nergens meer in de winkels, jammer want daarin had ik wel een goede kleur.

Ik ga morgen als ik tijd heb misschien even langs de mac counter in Utrecht. Wil al zo lang een lipstick proberen. En nu heb ik eindelijk geld en kom ik een keer in utrecht.

Heb morgen een shoot dus hoop stiekem echt dat het lukt om voor 18 weer in utrecht te zijn haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:40

Die Superbalanced heb ik vaker gehoord, die ga ik even testen.
De Max Factor lijkt mij ook fijn, maar die hebben ze niet in mijn kleur helaas.
Allemaal te donker en te geel -O-

Mies, ik zou ook voor Faux gaan.
Net een tintje vind ik toch mooier bij je ooglook.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:44

Ik heb laatst van Max Factor die Face Finity gehaald. Vind dat ook een hele fijne foundation, goeie dekking en is heel mooi en natuurlijk op de huid :) En voor mij een perfecte kleur nu ik wat bruiner ben.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 12:12

Zo vandaag even voor een chanel, dior of YSL nagellak kijken :D een zomerskleurtje; beetje oranje of peachy!
En anders 1 van OPI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:51

Wil je perse een Chanel, Dior of YSL lakje?
Persoonlijk vind ik ze te duur voor de kwaliteit heel eerlijk gezegd, dan kun je inderdaad beter voor OPI gaan.
(alhoewel ik die ook niet hier in de winkel koop ivm de belachelijk hope prijs)

Als je een oranje, peachy kleur wilt, zou ik kijken voor OPI Live.Love.Carnaval:

Afbeelding

Of Sorry I'm fizzy today:

Afbeelding

Essie heeft ook een paar goede, mijn persoonlijk favoriet in die categorie is Cute as a Button:

Afbeelding

En als je een iets hoger prijskaartje geen probleem vind, zou ik absoluut voor Coral Reef van Picture Polish gaan!
Super kleur en fantastische formule :D

Afbeelding

Als je meer oranje wilt, is OPI Where did Suzi's Man-go? (of Is Mai Tai crooked of Toucan do it if you try, zijn eigenlijk hetzelfde) ook een goede optie:

Afbeelding

En zo kan ik nog wel even door gaan _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:10

Iemand hier ervaring met de YSL Touche Eclat foundation of de Chanel Vitalumiere (dus niet de aqua)?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:28

Van de YSL heb ik een tester gehad, weet niet meer waarom, maar vond die niet zo geweldig. Al kan dat misschien ook door de kleur zijn geweest.

De Chanel Vitalumiere Velvet heb ik, vind die erg mooi op de huid, maar ik met mijn totaal niet gevoelige huid krijg daar overal bultjes van op mijn gezicht, en dat heb ik vaker gelezen. Dus met een wat gevoelige huid zal ik die niet doen.

Anders zou ik bij Clinique of Estee Lauder kijken. Niet de goedkoopste merken, maar niet zo duur als Chanel of Dior.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:30

Oh die van OPI: Fizzy is wel heel tof!

Ik had nog 5 euro kortingsbon en 25% korting dus vandaar dat ik het bij ICI wou halen :)
ging helaas toch niet de stad in ):

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:34

Ben aan het lezen en lees inderdaad meer die bultjes krijgen, zelfs als ze dat nooit hebben.
Die sla ik dus lekker over.

Ik zie bij Estee Lauder alleen hele dekkende foundation zoals double wear en zoveel dekking vind ik gewoon niet mooi.

Denk dat ik maar gewoon de Ici binnen loop en van alles ga testen :')

Ah, op zo'n fiets :D
Sommige Ici hebben ook OPI, dus dan zou ik daar naar kijken.
Of als je wel een high end lakje wilt, Estee Lauder schijnen een super goede formule te hebben, vriendin van mij zweert bij dat merk.

Of wachten tot de holiday collectie van Dior uit komt... dat flesje <3

Afbeelding

Maar dat duurt nog wel even _O-