Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:49

Ik heb idd het meest last van m'n schouders (daar heb ik ook artrose), maar die zijn nu ook zachtjes aan aan het verbeteren.

Het voordeel van zonder steun sporten is, als je voorzichtig begint, dat alles langzaam sterker kan worden. Mijn knie gaat bijvoorbeeld bijna niet meer uit de kom omdat m'n spier en peesspanning bijna alles op kunnen vangen.
Ik ga nooit meer door m'n enkels sinds ik op blote voeten sport en ik kan wel een hele waslijst opnoemen van dingen die zijn verbeterd :D

Je moet natuurlijk niet meteen als een gek gaan beginnen zonder steun!

Mijn fysio zei dat dit allemaal zeker kon, maar dat je alles langzaam aan moet opbouwen. Dat heb ik gedaan en het was het 100% waard :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:53

Armario schreef:
Ik heb vandaag dag 2 van week 2 van Body Revolution gedaan. Meteen daarna nog 5 km gaan lopen (was wel zwaar pfoe!).

Fantabulouss, je 'moet' die cardio daar niet achteraan doen als je dat niet ziet zitten, dat is enkel als je de kickstart week wil doen (om extra gemotiveerd van start te gaan, de kickstart mealplan is ook superzwaar en veel zwaarder in vergelijking met de rest van het mealplan).

Jij bent ook lekker bezig met hardlopen erachteraan :)

En ik weet dat het niet 'moet' hoor ;) ik vind het juist heerlijk! daarom doe ik het! zag het juist wel zitten! :) en wil inderdaad de kickstartweek doen :) Ik volg dat mealplan niet, eet gewoon gezond en gevarieerd daar heb ik Jillian niet voor nodig :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:03

Ik ben even aan het zoeken geweest naar die Body Revolution, maar ik kan nog niet zoveel vinden op internet, alleen een cardio filmpje.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:05

phormicola schreef:
Ik heb idd het meest last van m'n schouders (daar heb ik ook artrose), maar die zijn nu ook zachtjes aan aan het verbeteren.

Het voordeel van zonder steun sporten is, als je voorzichtig begint, dat alles langzaam sterker kan worden. Mijn knie gaat bijvoorbeeld bijna niet meer uit de kom omdat m'n spier en peesspanning bijna alles op kunnen vangen.
Ik ga nooit meer door m'n enkels sinds ik op blote voeten sport en ik kan wel een hele waslijst opnoemen van dingen die zijn verbeterd :D

Je moet natuurlijk niet meteen als een gek gaan beginnen zonder steun!

Mijn fysio zei dat dit allemaal zeker kon, maar dat je alles langzaam aan moet opbouwen. Dat heb ik gedaan en het was het 100% waard :)

ohja, klinkt logisch!
Maar dan is de shred toch niet ideaal om mee te beginnen :P Ik hou m'n schoenen wel aan :Y)
Ik wil ook wel pilates gaan volgen, ben ik van plan om op blote voeten te doen...met de bedoeling dat mijn spieren het daar gaan leren opvangen :j
Dus ik zat wel in de goede richting te denken, haha :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:26

ik ga vanavond ook weer mee doen, afgelopen dagen niks gedaan aan shred, althans wel buikspieroefeningen en vol op touwtje springen :D

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:28

KarinvdM schreef:
Ik ben even aan het zoeken geweest naar die Body Revolution, maar ik kan nog niet zoveel vinden op internet, alleen een cardio filmpje.

Is ook alleen te koop en te downloaden :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:36

Ah, dan hoef ik op deze manier niet vereder te zoeken. :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:40

Ik ga proberen 2x per week te gaan hardlopen naast de shred, samen met de hond, want daar mag ook wel een kilo af :+

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:52

Pff vandaag dag 3 van week 1 gedaan. Ik kan serieus bijna geen trappen lopen of normaal gaan zitten. Mijn kuiten en buikspieren staan constant strak. Zou dat wel goed zijn en geen kwaad kunnen?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:59

Oh ja hoor :') Ik kon vorige week bijna niet eens gewoon lopen.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:09

Oh fijn om te horen haha, gaat dit nog beter worden of is het echt 30 dagen lijden? Ik hoef dus, wat eigenlijk niet mag, geen herstel/rustdag te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:09

Heb wel iets last van spierpijn, maar kan nog wel gewoon normaal lopen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:11

Flowerbomb, klinkt bekend! na dag 4 is dat minder!
Heb nu alleen last van verzuring in armen, dus extra zwaar met die gewichten :P

Verder merk ik echt al verschil, buik en benen worden al strakker...en dat na 6 dagen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:16

Flowerbomb, het is vooral erg in het begin. Daarna wordt het wel iets minder. En als je spierpijn hebt is het juist goed om weer te gaan bewegen, dan merk je dat de spierpijn minder wordt! Ik neem geen rust- of hersteldagen vanwege de spierpijn, want dat is gewoon een kwestie van doorbijten. En juist door die spierpijn weet ik dat er dus iets aan het veranderen is! Maar als ik me niet goed voel, neem ik wel een rustdag. Want tja, het is toch iets intensiefs, ik heb een lage weerstand en moet ook nog eens opletten dat ik niet teveel activiteiten/druk op me neem, en als ik dan voel dat ik of mentaal er even doorheen zit of lichamelijk loop te kwakkelen dan vind ik een rustdag wel belangrijk. Maar niet als ik me mentaal gewoon even iets minder voel, want dan voel ik me achteraf juist beter.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:19

Goed dames dan zet ik braafjes door en zal dus dit 'lijden' wel doorstaan om een goddelijk lichaam te ontwikkelen haha!

Gaaf zeg Mizsz_Kitty, we houden vol!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:21

Ukkiee schreef:
Flowerbomb, het is vooral erg in het begin. Daarna wordt het wel iets minder. En als je spierpijn hebt is het juist goed om weer te gaan bewegen, dan merk je dat de spierpijn minder wordt! Ik neem geen rust- of hersteldagen vanwege de spierpijn, want dat is gewoon een kwestie van doorbijten. En juist door die spierpijn weet ik dat er dus iets aan het veranderen is! Maar als ik me niet goed voel, neem ik wel een rustdag. Want tja, het is toch iets intensiefs, ik heb een lage weerstand en moet ook nog eens opletten dat ik niet teveel activiteiten/druk op me neem, en als ik dan voel dat ik of mentaal er even doorheen zit of lichamelijk loop te kwakkelen dan vind ik een rustdag wel belangrijk. Maar niet als ik me mentaal gewoon even iets minder voel, want dan voel ik me achteraf juist beter.

Ja dat begrijp ik, ben ook gewoon druk in de weer geweest met stallen uitmesten e.d. zodat mijn lichaam niet stil staat. Maar trappen lopen doet zo'n verrekte pijn, ik loop als een omatje de trap op. Maar zoals ik het nu hier lees is dat normaal en zet ik gewoon door. Dank voor je reactie!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:13

zo, ben even tijdje gestopt met de 6w6p, maar wil morgen toch weer gaan beginnen. ben nog wel stug aan het doortrainen voor 10km hardlopen (3xpw), dus is niet dat ik niks doe :D ook wil ik weer de shred opnieuw gaan doen, heb eindelijk gewichtjes gekocht afgelopen zaterdag :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:15

Karin, body revolution staat wel op internet, ik heb vanochtend daarvan cardio 1 en 3 gedaan
zodat mijn spieren even rust hebben.
Wel echt een aanrader, cardio 3 was echt een killer :P

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:27

Ik vandaag dag 2 van level 2 gedaan. Kon het al ietsje beter volhouden, maar 2x 5sec hoeven pauzeren. Maar die oefeningen vanuit de push up houding zeg maar vind ik zo zwaar! Mijn handen gaan daar ook mega pijn van doen, ppfff. Maar ik voelde wel weer goed dat ik bezig geweest ben, voldaan gevoel :D

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:37

Zucht, kwilde vandaag dag 14 doen. Werd k vanacht wakker van de rugpijn en heb t nu nog:-( leuk hoor ongesteld zijn. Heb dit nooit eerder gehad, maa hoop dat t wel wegtrekt vandaag.
Hoop vanmiddag nog wel de shred te kunnen doen.

Ariebombarie: fanatiek hoor hahhaa

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:46

Fantabulouss schreef:
Armario schreef:
Ik heb vandaag dag 2 van week 2 van Body Revolution gedaan. Meteen daarna nog 5 km gaan lopen (was wel zwaar pfoe!).

Fantabulouss, je 'moet' die cardio daar niet achteraan doen als je dat niet ziet zitten, dat is enkel als je de kickstart week wil doen (om extra gemotiveerd van start te gaan, de kickstart mealplan is ook superzwaar en veel zwaarder in vergelijking met de rest van het mealplan).

Jij bent ook lekker bezig met hardlopen erachteraan :)

En ik weet dat het niet 'moet' hoor ;) ik vind het juist heerlijk! daarom doe ik het! zag het juist wel zitten! :) en wil inderdaad de kickstartweek doen :) Ik volg dat mealplan niet, eet gewoon gezond en gevarieerd daar heb ik Jillian niet voor nodig :)

Haaa ok :) ik wou het maar even melden. Ik doe dat 'mealplan' ook niet, veel te strak en te weinig naar mijn mening (en aan de hand van de reviews die ik op het internet heb gelezen). Zelf vind ik dat ik ook goed kan bepalen wat ik eet :) . Toen ik een stukje kickstart week deed, deed ik ook de work-out en de cardio achter elkaar ipv één in de voormiddag en één in de namiddag.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:04

Ik wil ook gaan beginnen, niet om af te vallen, maar om strakker te worden.

Mijn vraag is, gebruiken jullie ook matjes? Of hebben jullie daar een vervanger voor? Is het echt nodig?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:05

matje is wel handig ja :j bij de action zijn ze 4 euro, dus dat is zo duur niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:06

Ik doe het gewoon op een deken. Geen werk is geen geld uitgeven bij mij :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:07

Ariebombarie schreef:
matje is wel handig ja :j bij de action zijn ze 4 euro, dus dat is zo duur niet :)

Zijn ze daar nog steeds te koop? Een mat lijkt mij zelf ook fijner.

Gaat een deken niet ontzettend schuiven?