[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cass1991

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:27

oehhh asperges zo lekker! dan hebben jullie heerlijk gegeten paulien! :D

aleeneh: moet een fijn gevoel zijn denk ik! lekker rust, hoop voor je dat het niet al teveel invloed op je eetlust gaat hebben!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:11

Hier een mini dipje. M'n vriend had leuk een BBQ georganiseerd dinsdag en dan is de verleiding natuurlijk moeilijk te weerstaan. 3 stukken vlees, salade en teveel stokbrood resulteerden in +600gram. Vandaag was er alweer 3 ons af gelukkig :). Teller staat nu op -6kg.

Staat vast wel eerder in het topic, maar merken jullie verschil bij je maandelijkse periode? Heb het idee dat het nu wat minder gaat in kg. Maar ik ben nog tevreden hoor met hoe het gaat.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:41

Wat fijn voor je Aleeneh! Lijkt me wel wennen indd, maar als het positief uitpakt is dat super!

Ik heb gisteren ook gebbqed, jamjam!

Uppojono, ik merk wel verschil tijdens mn periode, maar volgens mij ben ik een van de weinige die dan juist harder afvalt :') Dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:52

Kan het kg verliezen je menstruatie enkele dagen uitstellen?
Ik ben zo regelmatig als de pest, maar nu komt hij maar niet. (Zwanger is geen optie, daarvoor ontbreekt een essentieel onderdeel _O-)
Ik was eerder altijd zwaarder tijdens mijn menstruatie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:06

Door zijn 500 calorieën dieet kan je menstruatie helemaal uitblijven. Je lichaam gaat dan een beetje in een overlevingsstand.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:16

Hier gaat het op moment goed! doe gedeeltelijk shakes/repen. soms alleen sochtends en soms sochtends en smiddags.

Ik sta nu op -12.1

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:51

Hoi! Ik meld me ook weer eens. Een vriendin heeft me mee gesleurd naar Weight Watchers. Dit is pas dag drie en het is behoorlijk zoeken met de punten. Wat moet ik veel eten zeg :oo.

Maandag weer op de weegschaal! Voor de mensen die me hier nog niet hebben gezien, hoi!

Wat gaan jullie goed allemaal! Ik zie dat sommige mensen zich meerdere malen per week, sommigen zelfs dagelijks wegen? Is dit niet demotiverend? Ik mag me van mijzelf thuis niet meer wegen en ga maandag bij de WW er weer voor het eerst op! Spannend! :):)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:59

sandra: misschien stress? zijn veel factoren wat het kan beinvloeden!

uppojono: bij mij scheelt het inderdaad vaak een kilo, en dan zwaarder! dus weeg die week vaak niet!

hoi glitfaxi! mijn zus heeft dat ook gedaan inderdaad erg zoeken met die punten, zou er moe van worden :P Ik sta ongeveer 1 keer in de week op de weegschaal!

vandaag dus weer op de weegschaal gestaan: 78,4 kg! *\o/* weer 600 gram eraf! ben benieuwd wat die shakes met me gaan doen! begin daar morgen mee! :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:02

Er is buiten het dieet niks veranderd in mijn leven op dit moment. :)
Ik hoop dan stiekem wel dat het wegblijft tot na volgend weekend, gezien ik dan drie dagen op pinkpop loop.. _O-

Wat goed dat je weer wat kwijt bent! :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:12

@Aleeneh: van de mensen/kinderen die ik ken die Ritalin gebruiken zorgt dit bij allen eetlustremmend, vriendin van mij moet echt wat in haar zoon stoppen bv, want anders eet hij niets. Ik hoop voor jou dat het je helpt en wat fijn dat je nu wat rust kunt ervaren :j <3 .

@Tarzan: idd Dukan, maar was een paar dagen heel erg stout geweest :D , hahaha, maar nu weer lekker 800 gram d'r af *\o/* .

@Madeira: wat leuk van je dokter *\o/* , je ziet er ook echt top uit :j .

Hier elke dag op de weegschaal, wordt ook geadviseerd door het dieet en ik vind het wel fijn, dan hou ik het toch een beetje in de gaten en je leert ook dat het gewoon wat kan schommelen, zonder dat je meteen moet gaan panieken :D .
Hier nog steeds geen sport -O- en daardoor, stilstand gehad vorige week, daarbij het maandelijkse feest en een paar dagen lekker laten gaan :o , maar dat is er gelukkig weer af plus bijna een kilo extra, dus nu weer goed gemotiveerd :j .

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:13

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:14

Lekker zomers jurkje! :D

En wat grappig, zie dat je bij mij in de buurt woont :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:16

oohja inderdaad zeg! was me nog nieteens opgevallen haha! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:23

Alleeneh, ik kan mij daar echt niks bij voorstellen, ik ben namelijk ook ADDer (verklaard meteen mijn geweldige impulsieve pogingen en mislukkingen :')) maar kan mij echt niet voorstellen hoe het is om geen 20 dingen tegelijk aan je hoofd te hebben!
(Ik heb bewust niet gekozen voor medicijnen omdat ik gewoon mezelf wil zijn en er zover ik weet niet al te veel problemen door heb) dat eetlustremmende effect zou wel een goede zijn voor mij, ik heb de hele dag zin om te eten namelijk :')

Esther, cassandra en avaluna, goed bezig weer!!
Ik snap er niks van, ben lekker gezond bezig maar er gaat gewoon helemaal niks vanaf!!! Grrrrrr als er niet snel iets vanaf gaat ga ik weer opgeven :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:45

@Tarzan: hoe lang gaat er nu al niks af? Eet je wel gevarieerd? Ik heb de neiging bv als ik gezond eet, om dan meestal hetzelfde te eten, heel gezond, maar ook niet goed om je lichaam telkens dezelfde dingen te geven als je af wilt vallen, ook al zijn ze gezond. Zelf at ik altijd heel veel fruit en dat mag nu dus niet (ik mag wel groenten, hoor) en ik denk dat dit bij mij al een stuk scheelt. Verder is het bij Dukan zo dat als je een plafond bereikt je je beweging moet opschroeven (dat is voor mij nu lastig, maar ik probeer wel te wandelen bv), heeft bij mij ook even geduurd en is idd frustrerend als je blijft staan qua gewicht :(:) .

@Cass: leuke foto :j , je ziet er goed uit :j !

Eerder zag ik "onvolkomenheden" bij anderen niet zo, maar betrapte me er gisteren op dat ik ineens zag dat bv ook niet alle moeders op het schoolplein zo "perfect" waren, uiteraard wat is perfect en is dat iets om na te streven, ik omschrijf het vast weer krom, maar bedoel eigenlijk heel positief, dat mooie vrouwen ook al zijn ze niet allemaal even mooi in verhouding, toch nog steeds mooi zijn en naar mezelf positief dat ik dit ook bij anderen kan zien en niet alleen maar iets mindere verhoudingen bij mezelf zie.
Oh, dit staat heel fout, maar dat bedoel ik dus niet zo: nog een poging; ik ben veelal strenger voor/mb.t. mezelf dan voor anderen en ben nu toch al best trots en blij met mezelf en mijn lijf en kan nu wat eerlijker naar mezelf, maar ook naar anderen kijken <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:01

Avaluna, ik heb bijvoorbeeld maandag pastasalade met tonijn gegeten, dinsdag gewokte witlof met gekookte aardappels en rundergehaktballetjes en woensdag couscous zonder vlees erbij (overdag afwisselde volkorenbrood en Shakes) daarbij heb ik maandag een heftige les gehad met m'n paard een uur lang (waar ik vandaag nog spierpijn van heb), dinsdag de hele dag gerend in de winkel, paard gereden en een uur met de hond gewandeld en gisteren ook m'n paard gereden en 2 keer een uur met de hond gewandeld.
(Normaal wandel ik dus niet zo aak met de hond)
Dus nee ik snap het niet :')

Cassandra, leuke foto en leuk jurkje! :D

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:10

Ziet er goed uit Cass! Klaar voor de zomer

Is niet alleen je avondeten tarzan, ook de rest (bijv liever niet iedere dag beginnen met of zuivel of brood, maar lekker afwisselen)

Fijn Aleeneh, hopelijk ben je snel gewend aan de medicatie (en een effect op je eetlust is niet verkeerd, mits het natuurlijk niet doorslaat)

Vandaag leuke reacties van collega's die ik al een tijdje niet meer had gezien (zo'n 20 kg geleden :P)
'je straalt' en 'hoe heb je dat gedaan" :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:42

Hahaha, wat leuk, 20 kg geleden :D , oh, vind dat zo knap, lijkt me super die reacties :j *\o/* <3

@Tarzan: avondeten klinkt natuurlijk niet slecht, maar idd de dag door?
En die shakes, ik heb wel eens wat producten in de winkel bekeken en ik schrok wel van het hoge aantal suikers van sommigen.
Zelf als echte lekkere broodeter, eet ik dus geen brood meer (voorlopig) en dat gaat prima, maar goed, ik eet met Dukan heel anders dan de meesten, hier, natuurlijk.

Mijn beste dinnetje heeft mee Dukan gedaan, voor een paar weekjes, ze heeft trouwens een prachtig figuur, maar wilde er wat af hebben, omdat ze nu lekker naar Ibiza gaat en die is ook mooi 7 kg kwijt *\o/* , zo leuk door d'r, is nu een echte Ibiza Beach Babe <3 :D .

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:46

Wauw Cassandra, wat zie je goed uit! en lekker zomers jurkje indd!

Tarzan: toen ik bij de diëtiste begon, was ik zelf al rond de 5 kg afgevallen, door zelf gezonde keuzes te maken. Toen ik bij de diëtiste begon, stond ik een beetje stil, maar door haar eetgewoontes toe te passen begon het weer als een tierelier te gaan. Ik stond er eigenlijk versteld van, want er was dus blijkbaar toch nog veel winst te behalen, ondanks dat ik dacht dat ik gezond at...
Zo was het voor mij het weglaten van boter en olie, al op 2 dagen 2 kg (tenminste dat denk ik... hihi := )
en het minder gaan eten van fruit en het bij elke maaltijd eten van rauwkost en het afstemmen van koolhydraten/eiwitten/groentes echt een eyeopener. (daarnaast liet ik dus al alle frisdrank en zoete snoepdingetjes weg en at ik vetarm + dronk ik ongeveer 2 liter aan water en thee)

+ het eten van 3 maaltijden (ipv tussendoortjes) bevalt ook echt heel erg goed! Ik eet in hoeveelheid wel hetzelfde hoor! :Y)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:20

bedankt meiden! <3

avaluna: ik snap wat je bedoelt! ik ben ook strenger voor mezelf dan voor anderen zegmaar!

ik ga nog even in het zonnetje zitten, straks een vergadering op het werk..en dat op je enigste vrije dag in de week haha! :P

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:11

Wat een goed nieuws hier allemaal!
Super leuk zomerjurkje!
Ik heb me zojuist ingeschreven bij de sportschool *\%/* haha

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:20

cass1991 schreef:
vandaag dus weer op de weegschaal gestaan: 78,4 kg! *\o/* weer 600 gram eraf! ben benieuwd wat die shakes met me gaan doen! begin daar morgen mee! :)

Wat ontzettend goed van je! Ben benieuwd hoe de shakes bevallen :)

avaluna schreef:
@Aleeneh: van de mensen/kinderen die ik ken die Ritalin gebruiken zorgt dit bij allen eetlustremmend, vriendin van mij moet echt wat in haar zoon stoppen bv, want anders eet hij niets. Ik hoop voor jou dat het je helpt en wat fijn dat je nu wat rust kunt ervaren :j <3 .

Tot nu toe werkt het op mij wel lichtelijk eetlustverminderend inderdaad. Ik merk duidelijk in elk geval wanneer de ritalin uitwerkt, want dan gaat het buikje ineens meer rommelen :')
Ik heb gelukkig een redelijk vast eetschema (ontbijten zodra ik opsta, lunchen tussen 1 en 2 en avondeten tussen 6 en 8 afhankelijk van werk en school en sport), met tussendoortjes daar tussenin. Ik hou me dus braaf aan mijn eetschema, ook als ik geen trek heb. Het verschil is alleen dat ik nu hopelijk toekan met minder grote porties. Soms nam ik nog wel wat extra's omdat ik anders zo gammel bleef, maar ik hoop dat dat nu niet meer zo nodig is.

_Tarzan schreef:
Alleeneh, ik kan mij daar echt niks bij voorstellen, ik ben namelijk ook ADDer (verklaard meteen mijn geweldige impulsieve pogingen en mislukkingen :')) maar kan mij echt niet voorstellen hoe het is om geen 20 dingen tegelijk aan je hoofd te hebben!
(Ik heb bewust niet gekozen voor medicijnen omdat ik gewoon mezelf wil zijn en er zover ik weet niet al te veel problemen door heb) dat eetlustremmende effect zou wel een goede zijn voor mij, ik heb de hele dag zin om te eten namelijk :')

Ik wilde eigenlijk echt geen medicijnen... maar ik voel me nu een beetje alsof ik geen optie meer heb. Ik functioneer gewoon niet echt meer zonder, op het moment. ADD in combinatie met stress en veel dingen aan je hoofd (verhuizing, ouders gaan emigreren, hond pas ingeslapen, etc etc), gaat echt NIET samen. Ik kon gewoon niet meer aan de studie werken omdat ik de concentratie niet op kon brengen, en ik moet juist echt 100% thuiswerken en dus mezelf motiveren. Vandaar dus dat ik toch maar wel aan de ritalin ben gegaan. Ik heb vandaag zowaar 3 uur lang non-stop gewerkt, met alleen een pauze om een tussendoortje te maken. Dat is echt maanden geleden dat me dat gelukt is.

Chessie schreef:
Fijn Aleeneh, hopelijk ben je snel gewend aan de medicatie (en een effect op je eetlust is niet verkeerd, mits het natuurlijk niet doorslaat)

Vandaag leuke reacties van collega's die ik al een tijdje niet meer had gezien (zo'n 20 kg geleden :P)
'je straalt' en 'hoe heb je dat gedaan" :D

Wat ontzettend leuk om te horen!! Tof joh!

En gelukkig let ik daar wel goed op :) Als het een effect op m'n eetlust heeft blijf ik wel eten, al moet ik 't door m'n keel heen douwen.

cass1991 schreef:
bedankt sandra! ik had nog een foto gemaakt vanmorgen(had ik ooit nog beloofd :P )
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=UPGGJVTL
niet heel charmant, heb helaas geen goede before de -8kg! dit was dus net :o

Wat een leuke foto! Heerlijk jurkje is dat, staat je goed!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:03

Ik meld me hier ook maar eens aan, misschien dat ik nog wat tips voorbij zie komen van lekker eten met weinig calorieën hihihi

Ik heet Petra en ben sinds dit jaar paarloos (alle twee mijn schatten moeten verkopen door mijn lichamelijke klachten.) Ben 44 jaar en heb twee grote volwassen kids

Hier even een topic daar over [MW] Operatie pandakplastiek heup, wie ook op oudere leeftijd???

Ik ben nu zo'n 10,5 week op dieet en loop ook bij een dietiste.
Ben nu van de 121,5 naar de 112,2 gezakt. Het gaat langzaam maar dat komt omdat ik buiten mijn werk niet veel beweeg omdat mijn heup te pijn doet.
Ik heb altijd al zwaar gewogen , als baby en vanaf mijn puber tijd ook weer tot vorig jaar, toen vlogen de kilo's er aan na mijn operatie.
Ben ook een stress eter, nouja snoeper whahah
Heb nu al , al die weken niks gesnoept als enkel maar drie maaltijden per dag en meer niet.
Het gaat me redelijk af, op me werk vind ik het wel het moelijkst, omdat ik een kantine run, dus vanaf 8uur tot 14:00uur met eten bezig ben.
Vandaag ook staat er veel heel de dag taart voor me neus omdat er iemand 25jaar aan de zaak is.
Maar tot nu toe lukt het me om er vanaf te blijven.
Ik moet wel want, volgens de ziekenhuisdok moet het voor verlopig mijn pijn gaan verminderen (hoopt hij)
Zodat als dat zo is we een nieuwe heup uit kunnen stellen
Nou dit was een beetje mijn verhaal, dus als jullie het goed vinden probeer ik wat mee te kletsen

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:09

Ruim 9 kilo in 10,5 week is netjes hoor! :j Welkom trouwens :)
Ga zo door zou ik zeggen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:42

Welkom!
Knap hoor dat je al zoveel bent afgevallen, ga zo door! :)