[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:21

Heel gaaf zeg! Maakt je gezicht een stuk warmer!

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:34

Gaaf je haar zo zeg! Heb inderdaad vorige week ook een olaplex behandeling gehad, zeker een aanrader :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:45

Na heel lang wikken en wegen en heel ontevreden te zijn geweest over mijn haar ga ik over een maandje (voor een veelste groot bedrag maarja t kan niet anders) mijn haar zo laten verven:
Afbeelding

Vind het nu niet lelijk meer, maar zo zwart is toch niks voor een officieel blonde dame.

Zo is het nu:

Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:46

savannah030x schreef:
Na heel lang wikken en wegen en heel ontevreden te zijn geweest over mijn haar ga ik over een maandje (voor een veelste groot bedrag maarja t kan niet anders) mijn haar zo laten verven:
[ [url=m/fN5F7C.png]Afbeelding[/url] ]

Vind het nu niet lelijk meer, maar zo zwart is toch niks voor een officieel blonde dame.

Zo is het nu:

[ [url=m/pLgXtu.png]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand het zoals ik het wil & een foto ervan :D

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:59

Savannah, staat je denk ik wel mooi die kleur. :j Ik zou alleen bang zijn dat als je de onderkant in een keer lichter maakt (met zwart als basis) dat het dan gelig/oranje wordt. Maar een ervaren kapsalon weet daar vast wel raad mee. :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:04

mailow schreef:
Savannah, staat je denk ik wel mooi die kleur. :j Ik zou alleen bang zijn dat als je de onderkant in een keer lichter maakt (met zwart als basis) dat het dan gelig/oranje wordt. Maar een ervaren kapsalon weet daar vast wel raad mee. :)

Ze zeiden indd ook dat er eerst van allerlei kleuren onderuit gaan komen als ze het lichter maken. Namelijk indd geel/oranje. Maar dat zullen ze vast wel oplossen hoop ik :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:59

Hallo allen,

ik hoop echt dat jullie mij tips kunnen geven.
Ik ben aan het proberen om mijn haar te laten herstellen.

Ik kom van een periode van no-poo af, dus mijn haar enkel 2x in de week met shampoo wassen, hoofdhuid goed masseren en naspoelen met koud water. Ik deed toen eens per maand mijn haar wassen met baking soda en appelazijn.
Echt kwam ik niet af van dat laatste stukje vettigheid en ik ben het nu echt zat dat mijn haar niet gewoon mooi verzorgd valt. Dus ben ik nu over gegaan naar de moroccan argan oil shampoo en conditioner van Dr. Organic.
Die vettigheid is nu weg. Echter blijf ik met het probleem zitten dat mijn haar zo pluist. Ik dep mijn haar al droog met een oud t-shirt, ik borstel het niet als het nat is, als het droog is borstel ik het met een borstel met echt varkenshaar (echt wordt het daar wel statisch van), ik slaap op een satijnen kussensloop...

Klitten heb ik nooit echt heel erg, alleen die bovenste laag blijft maar pluizen. Als ik het dus nat op laat drogen dan zie je gewoon hoe droger het wordt dat die bovenste laag gaat pluizen. Ik heb best dik en veel haar met iets slag (geen krul!) maar het frustreert me zo dat het gewoon niet mooi valt. Het voelt niet echt droog aan verder maar mijn haar is gewoon heel erg 'uitstaand' zegmaar.

Is hier iets aan te doen? Ik kom natuurlijk van de no-poo af en wil het dus wel graag zo natuurlijk mogelijk houden.
Op de foto hieronder is het een beetje te zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:02

Misschien een klein beetje kokosolie in je haar? Of andere olie.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:12

Ja? Wordt het daar niet juist vet van? Ik vind kokos echt super goor dus die wordt het sowieso niet haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:48

Kokosvet ruikt niet naar kokos dus dat zou je gewoon kunnen proberen. Anders gewoon een haarolie of serum aanschaffen en dat in de lengte aanbrengen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:02

Nee dat ruikt echt totaal niet? Want van het kleinste hintje kokos ga ik al bijna over mijn nek. ..en is het nu dan kokosolie of kokosvet? Lees twee verschillende dingen, en kan ik dat gewoon in de appie kopen? En moet ik dat door heel mijn haar doen?

Haarolie of serum wil ik eigenlijk niet doen omdat ik dan echt weer van het natuurlijke af ga. ..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:14

Ik ging er even op googlen en kwam ook een blog tegen van iemand die ook low-poo doet en die kreeg met de low-poo shampoo het kokosolie er niet goed uit waardoor het juist vet werd. ..ik wil het echt gaan proberen maar ga ik het er idd wel uit krijgen met de shampoo die ik gebruik (in een eerdere post genoemd)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:48

Kokosolie wordt vloeibaar boven de 23 graden ongeveer. Sommigen hebben wel een geur. Meestal als ze in een glazen pot zitten heeft het een geur. Gewoon een heel klein beetje doen in je punten. Of anders Jojoba olie of argan olie is minder vet.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:17

Baking soda en appelazijn in je haar klinkt voor mij ook niet echt 'voedend'voor je haar. Borstelen wanneer het droog is, zorgt bij droog haar juist voor extra pluis. Je kan het dan beter borstelen voor het wassen. Of toch borstelen als het nat is. En er daarna niet meer met de borstel aan komen. Ik gebruik sinds kort de lijn van kerastase voor droog en pluizig haar. Wel prijzig, maar merk nu na 2 weken al zeker verschil. En gebruik speciale haarolie van schwarzkopf in de punten als het nat is.
Kokosolie is heel vettig en heb nou ook niet echt het idee dat het behalve "vet maken" een verzorgende functie voor je haar heeft.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:26

Ik borstel het inderdaad ook voor het wassen maar ik was het maar eens per week (misschien twee keer per week) en ik kan niet 5 dagen niet mijn haar borstelen, dan komen er geheid klitten in. En die pluis komt er veel ook op de staan wanneer mijn haar aan het drogen is. Als ik het vervolgens borstel wanneer het helemaal droog is en dan naar achter borstel zegmaar dan is de pluis wel even weg, alleen in de loop van de dag komt het gewoon weer terug.

Ik wil eigenlijk geen producten als olies van bijv. dus schwarzkopf gebruiken omdat ik dan niet meer natuurlijk ga...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:46

Ik haal altijd even snel de stijltang door m'n haar. Heb ooit geïnvesteerd in een goede stijltang die minder schadelijk is enzovoorts. Daarna heel glad en glanzend haar.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 24-01-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:52

Sem_ schreef:
Kokosvet ruikt niet naar kokos dus dat zou je gewoon kunnen proberen. Anders gewoon een haarolie of serum aanschaffen en dat in de lengte aanbrengen.

Als je kokosvet niet naa kokos ruikt heb je niet de goede versie. Alleen de vierge versie is goed voor je haar en die ruikt heel sterk naar kokos. Die andere versie is de latere, hete persing, die is enkel geschikt om in te bakken :)

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:58

Heeft iemand tips om de grijze kleur langer te behouden? Ik heb het nu drie weken geleden laten verven en langzaam gaat de kleur er al uit. Ik was twee keer per week m'n haren met zilvershampoo van de kapper.

Ik heb die pluis ook Linn, maar gebruik inderdaad iets van olie in de punten

Edit; Dit is mijn haar nu

Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:02

Maar hoe gaat de pluis die aan de bovenkant van mijn haar heen ligt dan weg als ik alleen olie in de punten (enkel het hangende haar?) doe?
Oké dan valt kokosvet toch af want ik kan die geur echt niet uitstaan, of ik doe een wasknijper op mijn neus voor 2 uur haha, is de geur wel weg als je het uitspoelt?

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:07

Bovenop gebruik ik vaak een beetje haarlak of iets dergelijks om de pluis weg te krijgen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:12

jasz schreef:
Sem_ schreef:

Als je kokosvet niet naa kokos ruikt heb je niet de goede versie. Alleen de vierge versie is goed voor je haar en die ruikt heel sterk naar kokos. Die andere versie is de latere, hete persing, die is enkel geschikt om in te bakken :)
Hmm ik heb altijd begrepen dat het juist andersom is, het was ook een tijdje een hype onder bloggers en die gebruikte volgens mij juist de geurloze.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:42

Nee geloof me, ik werk al 4 jaar in een biologische winkel en ik heb het echt helemaal uitgezocht. Het werkt exact hetzelfde als met olijfolie. Ik kan je het hele verhaal uitleggen, maar dat is misschien een beetje off-topic. Het komt erop neer dat je anders net zo goed zonnebloemolie in je haar kan doen.
En dat het een hype was zegt ook niets, hoe vaak ik al niet rauwe cacao heb gezien in recepten die de oven in moesten.... te vaak. Dat was ook zo'n hype, maar dat in een cake stoppen slaat nergens op (het is alleen rauw omdat het nooit boven de 40 graden is geweest.)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:35

Oké ik moet me maar gewoon over de geur heen zetten en ik heb net extra vierge kokosolie gekocht, koste wel ruim 6 euro, en dat terwijl ik niet weet of het me bevalt maar oke. Ga het vanmiddag meteen ff in mijn haar doen, ik ben benieuwd.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:37

_Linn_ schreef:
Oké ik moet me maar gewoon over de geur heen zetten en ik heb net extra vierge kokosolie gekocht, koste wel ruim 6 euro, en dat terwijl ik niet weet of het me bevalt maar oke. Ga het vanmiddag meteen ff in mijn haar doen, ik ben benieuwd.

Je kan er altijd nog je lichaam mee insmeren, je make-up verwijderen of opeten. :') Gewoon echt een heel klein beetje in je haar doen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:43

Je kan er heel veel mee idd. Ik maak er ook lippenbalsems mee en ik smeerde mn tattoo er mee toen die net gezet was. En anders kan je er altijd nog chocola mee maken :p