Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:14

Wowww wat een leuke foto's!! gaaf hoor SV

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:23

Mooie plaatjes weer @SV.

Ik heb momenteel eigenlijk even helemaal niks staan qua training, schema, wedstrijden. Behalve ergens in september. Oja en eentje in juni bedenk ik me nu. Maar dat is 7km in de buurt (samen met mijn man), dus ik ga lekker tot die tijd een beetje trainen op korte afstanden :)

Maar eerst binnekort even voor nieuwe schoenen. Echt noodzakelijk. Ik heb her en der wat pijntjes, die mogelijk gelinkt zijn aan verminderde demping...

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:32

Ola! Ik lees wel mee, maar houd het niet echt bij momenteel :D

Bedoel je Hart van Drenthe Germie? Daar is een marktplaats, komen altijd kaarten beschikbaar.

Stoer wijf ben je Sall, goed gedaan! En wat een leuke foto 8-)

Prachtige foto's SV, je staat er altijd leuk op, doe je goed :))

Wow BF, dat ziet er pijnlijk uit! Ik prijs me gelukkig dat ik echt nooit schuurplekken heb, ik smeer ook nooit wat. Bij de langere afstanden heb ik vaak wel zo'n stick mee voor het geval het niet lekker voelt, maar nog nooit nodig gehad.

Ziet er ook heftig uit Leonie. Ik zit ook onder de schrammen, maar even kijken hoe dat deze zomer gaat, ik draag altijd jurkjes naar kantoor en hoop toch echt dat het pantyseizoen binnenkort over is, dus dat gaat opvallen :D

Ik moet ook nieuwe schoenen voor op de weg, heb 2 paar voor op de weg en bij beide is de demping slecht aan het worden.

Ik ga mijn rustweek in, vind ik altijd wel ingewikkeld, maar wel even nodig. Heb veel getraind en ook hard gewerkt, dat eist wel wat zijn tol, merk ik. Gisteren heerlijk gelopen, maar wat was het warm! Ik zag het gelijk aan mijn hartslag. Goed om weer te oefenen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:59

MuSLi schreef:
Leuke foto inderdaad :j

Bij mij zijn hardloopfoto's vaak echt niet om aan te zien :')

Heel herkenbaar :')
En lach je zelf een keertje wel zit je haar heel raar of je kleding dat het heel gek is.
Succes met je zoektocht naar nieuwe stappers :j

Ik smeer ook nooit wat, dit was voor het eerst. Ook op de trails nooit gehad. Maar ik zal nu wel gaan smeren. Gelukkig valt het wel mee verder hoor :j

Sall goed gelopen, mooie foto en die knie is herkenbaar de laatste tijd voor mij, ik had me wel verstapt een maand geleden tijdens het wandelen, sindsdien heb ik het helaas regelmatig. Hopelijk snel helemaal over en bij jou ook.

Sv wat een geweldige fotos <3

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:21

Wat fijn dat het zo goed is bevallen Sall! En toffe foto!
Ja ik had ook nog nooit getijgerd maar die man heeft 10 jaar in het leger gezeten. Nou moet ik zeggen dat de lage plank en dan voor aan tikken ook al zeer deed hoor :')

Wat een hoop toffe foto's SV!

Ik baal daar wel beetje van, bij de Stevensloop echt veel veel fotograven gezien. Maar eigenlijk geen foto's kunnen terugvinden. Alleen die automatische van de finish en deze nog:
Afbeelding
Maar ik weet dus zeker dat ik op de brug door meerdere op de foto ben gezet. Zo jammer dan.

Schoenen zijn wel belangrijk Musli! En niks gepland is ook wel af en toe :o

Spannend Ninus! Laatste week!

Vraagje aan de kenners, ik heb een route in komoot gemaakt maar als ik die naar GPX wil zetten zegt ie dat ik moet betalen... Kan ik dat ergens mee omzeilen of doen? Wil er gewoon eens wat mee experimenteren voor ik direct ga betalen... :(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:52

Ik heb de betaalde genomen en alltrails afgezet.

Als je een route van komoot zelf wil dan wil ik hem ook wel downloaden en naar jou sturen, als het een zelfgemaakte route is word dat lastig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:38

Mooie foto's allemaal. Dan loop ik altijd maar saai, haha.

Ninus schreef:
Bedoel je Hart van Drenthe Germie? Daar is een marktplaats, komen altijd kaarten beschikbaar.

Ja, die bedoel ik. Geen idee waar zo'n marktplaats dan is?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:46

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 17:18

Wat goed Sall!
Strava spoort soms niet qua afstand hoor :))
Bij mij geeft ie vrijwel altijd 4,99 km aan als mn horloge piept dat ik de 5 km heb gehaald. :+

SV, gave foto's!

Ninus, hoe ziet een rustweek er bij jou uit? Helemaal niet lopen, of minder lopen?

Hardloopfoto's zijn bij mij nooit geweldig. Maargoed, ik loop daar ook niet voor de camera's :))

Hier staan wel wat loopjes op de planning.
Zondag 10 km in Rotterdam. De medaille valt echt tegen dit jaar, maar voor 10 km kan ie er wel mee door :))
Heb nog twee 'gewone' trailruns op de planning staan en in september de 70 km estafettetrail.
En dan in oktober de kustmarathon, als ik tegen die tijd nog heel ben. :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:52

Ik loop minder, misschien zelfs alleen maar woensdag en dan 10km op rustig tempo. En aangepaste krachttraining.
Ik spring morgenavond op de crosstrainer, dat is niet mijn favoriet, maar wel een fijne afwisseling.

Kustmarathon klinkt wel heftig :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:30

Mijn vriend maakt altijd zelf routes op afstandmeten.nl, op de tablet.

Sherivey, ik heb wel meerdere leuke wedstrijdfoto's van jou gezien hoor!

Van mij zaten er ook wel een paar bij die ik vreselijk vond, die negeer ik maar :+

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:42

LV, inderdaad bijzonder hoe je lichaam ergens op reageert. bij mij is er ook geen peil op te trekken! wel/geen alcohol, stress, druk of juist niet druk op het werk, cyclus, te warm, gemoedstoestand, noem het maar op. en dat afronden naar een heel getal heb ik ook altijd, haha. maar goed gedaan, mooi tempo ook :j

leonie, jeutje, klinkt heftig van je armen. wel een echte wet trail run gedaan zo te lezen, haha :D wat balen dat je nog steeds niet echt een goede bootcamp kunt vinden. wellicht een oproepje op social media doen ofzo? wellicht wordt er ergens iets georganiseerd wat niet zo openbaar staat.

ziet er goed uit felien. 2 om 2 minuten lijkt me prima. af en toe een langer rondje moet ook best kunnen denk ik hoor. gewoon niet te snel opbouwen. maar volgens mij zit dat bij jou wel goed!

befunny, pfoe, garmin had weer een pittige training voor jou in petto zo te zien. was het een vo2max training of wat gaf hij aan? oei oei au au je benen. inderdaad maar gauw voor een langere korte broek.

horsii, lekker kleurtje je schoenen!

sall, wat een leuke foto, je ziet er blij, voldaan en vrolijk uit. wat fijn dat je de smaak te pakken hebt, dat moet vast lekker voelen!

wauw, prachtige foto’s SV. echt tof, vooral die eerste in zwart wit van jou! ziet er gezellig uit en allemaal in vrolijke kleurtjes.

ninus, succes met je rust week :D het is voor een goed doel!

als eerste graag even een eervolle vermelding voor goof, de schoenen zijn binnen en mijn kat is helemaal hotel-de-botel van de doos waar ze in zaten. waar de doos is, is pippi. ze heeft er vannacht zelfs in geslapen :+

Afbeelding

goed, de schoenen dus. zonet even uitgetest. garmin had een halfuurtje in zone 3 voor mij bedacht, dat leek me een prima test loopje. maar het wou niet echt helaas. ik had het idee dat ik naar binnen zakte en kreeg ook wat last van de binnenkant van mijn enkels en schenen. ondanks dat op internet staat dat het goede pronatie schoenen zijn. daarnaast had ik het over-all gewoon erg zwaar, het was warm, piekeren/stress over werk (en dus over de schoenen, omdat ik zo graag wou dat ze goed en lekker liepen) en kon het tempo niet vinden. daarnaast liep ik ook zonder stox sokken (dat ging zaterdag prima) maar die trek ik voorlopig maar weer even keurig aan, dan weet ik dat het daar niet aan ligt! maar goed, als iemand dus ervaring heeft met op nieuwe schoenen lopen en dat het allemaal wat wennen is of dat dit soort dingen nog bijtrekken, dan hoor ik het graag.

anyway, goof, bedankt voor de schoenen, ik vind ze in ieder geval super tof en hopelijk worden ik en de schoenen en ik nog vriendjes binnenkort. en names pippi hartelijk dank voor de doos :D

Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:28

Hahahahaah, ik denk dat mijn kat er ook in gelegen heeft, wellicht ruikt jouw kat dat nog _O-
Hoop dat de schoenen je toch gaan bevallen. Ik loop ook iets naar binnen, dus zoek mijn schoenen ook altijd uit op anti-pronatie, ik heb er op deze geen last van gehad.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:36

hahaha o dat zou best kunnen dan! ze vindt hem echt fantastisch :))
ah oké, dat is goed om te horen. ik ga mezelf gewoon rustig de tijd geven om te wennen en dan moet het vast goedkomen :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:39

IiSunshine ik had deze keer zelf een workout gemaakt. Ik merk dat Garmin of een basis loopje wil in èèn vast tempo/hartslag of een tempo loop met 3 blokken. Wat prima is. Maar ik vind het dan wel leuk om ook een keer wat anders te doen. Volgende keer ook weer eens een piramide.

Wat fijn dat de schoenen je bevallen. Of iig dat je dat hoopt haha.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:46

Isunshine, wow wat een toffe kleur schoenen, fijn dat je ze binnen hebt, ze vallen lekker op, die raak je vast niet kwijt! Wat lief van Goof om ze naar jou te sturen, ik hoop dat het alleen even wennen is, en dat ze met de tijd heerlijk gaan lopen!
Kan best een paar keer overheen gaan voor je ze goed ingelopen hebt.
Wat leuk die kat!

Sherivey, o jee krijg jij bij de 10km een mooiere medaille, misschien moet ik dan maar 4 rondjes van 10 gaan doen ;)

Ninus, goed idee de crosstrainer, die heb ik hier ook staan!

Leonie, zo wel baalen van je armen, je hebt in ieder geval wel fanatiek meegedaan zo te zien!
Die foto van de Stevensloop is leuk!

SV, wow echt hele mooie foto's!
Daar mag je wel mee spammen hoor, leuk!
Waren jullie met allemaal vrouwen, ziet er gezellig uit!

Be funny, baalen van die schuurplek, en die 10kg erbij, hopelijk gaat het nu weer de goede kant op, nu je weer lekker aan het opbouwen bent, of komt het door je medicijnen? Wel vervelend in ieder geval.
Wel gaaf dat je zelf zo goed routes kan maken!
Ik heb zelf topo gps eenmalig betaald, maar ik snap er echt helemaal niets van.
Heb er nog nooit een route mee gemaakt.

Hier ook een rustig weekje voor de boeg!
Morgen en donderdag een klein rondje, en dan is het al bijna zo ver!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:56

Ja het was een ladies only trail.

Jij bent er echt klaar voor ieris! Zo benieuwd wat je qua tijd gaat neerzetten.

Wat geweldig die kattenfoto's, wat een heerlijke dieren zijn het toch <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:11

Als ik zelf routes maak doe ik dat met Garmin (maar het is dan lastig om te zien welke paden je precies hebt) daar hoop ik Komoot nu bij te gebruiken ik heb ook wel wandelzapp gebruikt.

Ik ben idd aangekomen door de medicijnen maaaar ik gebruik ze niet meer. Ik moest ze eigenlijk nog ruim 9 jaar slikken maar ik kreeg daar teveel klachten van en ze deden niet voldoende. En ik ben nu volledig gestopt met antihormoon omdat wat het aan meerwaarde oplevert als het volledig werkt is helaas te weinig voor mij om die klachten te hebben. Helaas is er wel een plek op mijn borstbeen gezien wat na alle onderzoeken niet duidelijk is wat het is dus krijg ik weer onderzoeken te beginnen bij een mri in Juni/juli om te zien of het groeid of veranderd.

Echt diëten is nu niet slim omdat voor evt operatie het juist gunstig is wat extra spek zeg maar dus wat ik kwijt raak door lopen is mooi mee genomen naar ga verder even niks veranderen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:38

Ik ben gelukkig volledig opgeknapt! Ik zie het weer helemaal zitten voor a.s. zondag!

Maar wat een lelijke medaille zeg dit jaar :( . Gelukkig doe je het vooral voor de ervaring, maar had wel iets mooiers gehoopt/verwacht als ik zie wat ze de afgelopen jaren hadden als medaille

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:42

befunny, piramide trainingen zijn ook lekker uitdagend ja. mooi dat je zo voor jezelf wat afwisseling kan bedenken.

ieris, ja ik ben zelf ook echt verliefd op de kleur. ik ga ze zeker nog even de tijd gunnen om te wennen. ik moet vooral even tussen mijn oren kijken en gewoon lekker er op gaan lopen. in plaats van extreem op elke stap letten.

SV, katten zijn zeker fantastisch <3 altijd katten gehad thuis, het eerste jaar van samen wonen nog even mee gewacht maar nu 2 in huis. en ben nog elke dag zo blij met ze. ondanks ik ze af en toe achter het behang kan plakken :')

iirrssjjee, wat fijn dat je bent opgeknapt. snap wel dat je baalt van zo’n medaille. je betaalt er toch ook voor en het is fijn om een leuke tastbare herinnering te hebben. en anders krijg je vast wel goede/leuke foto’s, dan heb je ook een mooie herinnering.

ik heb voor op ameland dit weekend ook zelf een route gemaakt in garmin, ook door het bos enzo. ben erg benieuwd. die paarse lijnen op de kaart van garmin geven daar wel enigzins een pad aan, maar hoe het echt gaat zijn, daar ga ik dus van het weekend achter komen. zin in!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:00

Ik heb trouwens gisteren deze site ontdekt, hier kun je ook heel makkelijk routes mee maken en de gpx downloaden.
Kent dan wel lang niet alle paadjes, maar misschien toch interessant. Hij geeft ook aan hoeveel procent van je route verhard/onverhard is.

https://wandelnet.planner.routemaker.nl ... r/wandelen

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:06

oh, dat is een fijne site SV! ik vind zelf een route maken altijd wel leuk. en deze werkt veel beter dan met garmin zelf.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:28

Toch spannend lijkt me BeFunny, of niet?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 22:34

Ieris, ik krijg denk ik dezelfde medaille in een andere kleur.
Maar ik hoef er ook maar 10 km voor te lopen :))

Iiirisjee, snap dat je baalt hoor.
Voor zo'n prestatie wil je gewoon een mooie medaille. Voorgaande jaren waren idd beter.

Sunshine, ahhh die kattenfoto's <3

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 07:37

Sherivey, hoe en waar zie je de medailles dan?
Ik heb nog niks gezien.