Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:45

Volwassen mensen die zich druk maken over een fictief figuur die gevaccineerd is :+ hillarisch :')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:49

Zebrastreep schreef:
Volwassen mensen die zich druk maken over een fictief figuur die gevaccineerd is :+ hillarisch :')

Inderdaad. Wap the f*ck.
(OK nu hou ik op)

nps

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:02

Hihi oelewappies, die ga ik onthouden :')

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:40

Cer schreef:
Nou ik vind het drama waarmee ze een app verwijderen (niet een nier afstaan ofzo) wel een beetje over de top..

en wie heb je ermee, dat jij een app van je telefoon gooit? Het is niet dat iemand daar verder last van heeft ofzo.
Misschien het restaurant waar je je geld uitgaf en waar je nu niet meer binnen mag, die hebben er last van... maar verder?

Als de grote meerderheid die app weggooit dan heeft het natuurlijk wel effect. Dan valt het hele QR systeem uiteindelijk om. Ik zie steeds meer (gevaccineerde) mensen die hun app verwijderen. Als je de gemiddelde reactie in dit topic ziet dan zou je het niet denken maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die wel inzien waar dit controle- en verdeeldheidsysteem toe zou kunnen leiden.

Mizora

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:43

Als de grote meerderheid dit zal doen, dan wordt er door de meesten sowieso overgestapt naar de volgende stap t.o.v. de qr-code gebruiken, namelijk de (al dan niet gedeeltelijke) lockdown. Want dat is het alternatief voor de qr-code, niet het alles open gooien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:52

Digi schreef:
Cer schreef:
Nou ik vind het drama waarmee ze een app verwijderen (niet een nier afstaan ofzo) wel een beetje over de top..

en wie heb je ermee, dat jij een app van je telefoon gooit? Het is niet dat iemand daar verder last van heeft ofzo.
Misschien het restaurant waar je je geld uitgaf en waar je nu niet meer binnen mag, die hebben er last van... maar verder?

Als de grote meerderheid die app weggooit dan heeft het natuurlijk wel effect. Dan valt het hele QR systeem uiteindelijk om. Ik zie steeds meer (gevaccineerde) mensen die hun app verwijderen. Als je de gemiddelde reactie in dit topic ziet dan zou je het niet denken maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die wel inzien waar dit controle- en verdeeldheidsysteem toe zou kunnen leiden.

Dan valt het systeem niet om dan word het overal heerlijk rustig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:53

Digi schreef:

En alle problemen zijn opgelost als het QR systeem (wat in meer landen gebruikt wordt, maar dit terzijde) 'omvalt'? Ik denk niet dat het zo werkt. Ik denk dat we dan wellicht naar strengere maatregelen gaan..

Maar dan is het wel eerlijker. Namelijk de mensen die nu niks willen en niks kunnen zorgen er dan van dat de mensen die wel wat willen OOK niks meer kunnen .. ja, dat is wel samen ja...

En verdeeldheid wordt alleen verdeeldheid als mensen het toelaten... verdeeldheid zit niet perse in een apje...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:58

Electra63 schreef:
Askja schreef:
Ach ja, je hebt dramawappies, booswappies, 'ik-ben-geen-wappie-maar' wappies, en compleet doorgeslagen oelewappies.

En je hebt mensen die kritisch zijn op bepaalde maatregelen, maar die wel hun gezond verstand blijven gebruiken en daardoor niet van de wap raken.

Je vergeet de ik-doe-zelf-onderzoek-wappies :D

En de gevaccineerde wappies.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:58

Loretta schreef:
Cer schreef:
Ik heb geen flauw idee... gisteren zag ik BN-ers die gevaccineerd waren, maar de tweedeling niet meer konden handelen.. zoiets..

Dat kan ik heel goed begrijpen. Ben zelf ook gevaccineerd maar die tweedeling heb ik echt moeite mee.

Het is geen tweeeling. De Gevaccineerden roepen heel hard ... kom maar bij ons...
We staan met open armen klaar voor iedereen die gevaccineerd wil worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:02

Eleeke schreef:
Het is geen tweeeling. De Gevaccineerden roepen heel hard ... kom maar bij ons...
We staan met open armen klaar voor iedereen die gevaccineerd wil worden.

MaAR daT Is DWanG !!

Plus dat een aantal denken dat je daar uitslag, mensturatieproblemen, vlekken, jeuk, haaruitval en nog meer dingen van krijgt...
Laatst bijgewerkt door Cer op 10-11-21 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:02

bigone schreef:
Dan valt het systeem niet om dan word het overal heerlijk rustig.

Want? Het QR systeem is een denderend succes als het gaat om het tegengaan van besmettingen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:03

Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden:

'Ik zie niet voor mij hoe ik mij met ongevaccineerden kan verbinden. Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt'
https://www.volkskrant.nl/a-b191c001

Hoewel hij hier en daar wel als naamgenoot Max door de bocht gaat, ben het in grote lijnen met hem eens. Niks uitsluiten, ze sluiten zichzelf uit. Dáár komt de verdeeldheid vooral vandaan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:06

Loretta schreef:
En de gevaccineerde wappies.

Je bedoelt de 'ik heb spijt van mijn vaccinatie'-wappies?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:07

Digi schreef:
Cer schreef:

En dat is ...?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:07

Nou ja ik heb voor mezelf nog niet helemaal op een rijtje waarom ik niet tussen ongevaccineerden zou kunnen zijn, voor mij is het risico laag.. maar gezien de virusuitstoot gevaccineerd met covid vs ongevaccineerd met covid is bij een gevaccineerde met covid net wat minder risico.. dat is het dan denk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:09

En dan, alles dicht. Alleen je geprinte vaccinatie of genezen bewijs is nog geldig? De qr code werkt wel mits goed gecontroleerd en veel toegepast.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:12

Askja schreef:
Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden:

'Ik zie niet voor mij hoe ik mij met ongevaccineerden kan verbinden. Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt'

Hoewel hij hier en daar wel als naamgenoot Max door de bocht gaat, ben het in grote lijnen met hem eens. Niks uitsluiten, ze sluiten zichzelf uit. Dáár komt de verdeeldheid vooral vandaan.

Ik kan nou niet echt zeggen dat deze man het begrepen heeft…

“ Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt, uit angst dat zij mij besmetten.” schrijft hij over ongevaccineerden.

Bijna schattig dat hij denkt niet besmet te kunnen worden door gevaccineerden

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:12

Askja schreef:
Digi schreef:

En dat is ...?

Controle en verdeeldheid

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:17

996981 schreef:
Askja schreef:

“ Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt, uit angst dat zij mij besmetten.” schrijft hij over ongevaccineerden.

Waarom zo denigrerend met 'bijna schattig dat'?

Ja, gevaccineerden kunnen ook besmetten. Maar die kans blijft lager dan ongevaccineerden (zeker icm testgedrag van beide groepen). En dan heb je nog de kleine groep wappies in de groep ongevaccineerden die Corona-party's willen houden en schijt hebben aan alle vormen van verantwoordelijkheid nemen. Je zal maar net zo iemand tegen het lijf lopen als individu.

Dus er is daadwerkelijk een verschil welke voor hem het verschil kan maken wbt. angst rondom besmetting.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:22

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Waarom zo denigrerend met 'bijna schattig dat'?

Ja, gevaccineerden kunnen ook besmetten. Maar die kans blijft lager dan ongevaccineerden (zeker icm testgedrag van beide groepen). En dan heb je nog de kleine groep wappies in de groep ongevaccineerden die Corona-party's willen houden en schijt hebben aan alle vormen van verantwoordelijkheid nemen. Je zal maar net zo iemand tegen het lijf lopen als individu.

Dus er is daadwerkelijk een verschil welke voor hem het verschil kan maken wbt. angst rondom besmetting.

Heb je het stuk gelezen? Dat is niet denigrerend? :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:22

Oei, uit die column wel wat rake dingen:

Max Pam, de Volkskrant schreef:
Naar mijn gevoel heeft dat hele verbindingsideaal iets banaals, omdat het in wezen voortkomt uit een onvermogen om met elkaar van mening te verschillen. Het probleem van het debat ligt erin dat de argumenten van de voor- en tegenstanders niet gelijkwaardig zijn. Die van de voorstanders van vaccinatie zijn objectief gewoon veel beter.

...

Punt is ook dat de ongevaccineerden helemaal niet worden uitgesloten. De gevaccineerden roepen juist: ‘Kom bij ons, doe met ons mee!’ De ongevaccineerden sluiten zichzelf uit, meestal met behulp van verkeerd begrepen statistieken en onzinnige redeneringen, met als onbedoelde bijvangst dat de pandemie daardoor juist nog langer gaat duren.

996981 schreef:

Is dit echt het enige wat je is opgevallen uit deze column?

Digi schreef:
Askja schreef:
En dat is ...?

Controle en verdeeldheid

En dan? :o?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:26

nps schreef:
Is dit echt het enige wat je is opgevallen uit deze column?

O sorry, ik wist niet dat je perse een inhoudelijke betoog moet houden over de columns die andere Bokkers posten.

Maar ja; dat is wat me het meest opvalt ja. Daarbij komt bij mij ook de vraag naar boven wat deze man verder doet aan risicomijding in zijn leven.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:38

nps schreef:
Controle en verdeeldheid

Dan niks. Als jij daar geen enkel probleem inziet dan hoef ik het ook niet uit te leggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:44

Askja schreef:

Goede column!!

Al ben ik niet bang voor ongevaccineerden.

Ik vind ze (over het algemeen) een beetje dom, maar vooral zeikerds. :D

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:50

Digi schreef:
nps schreef:
Controle en verdeeldheid

Dan niks. Als jij daar geen enkel probleem inziet dan hoef ik het ook niet uit te leggen.

Ik ben dan juist wel heel erg benieuwd naar de uitleg. Hoe wil je me anders overtuigen?