Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Nou ik vind het drama waarmee ze een app verwijderen (niet een nier afstaan ofzo) wel een beetje over de top..
en wie heb je ermee, dat jij een app van je telefoon gooit? Het is niet dat iemand daar verder last van heeft ofzo.
Misschien het restaurant waar je je geld uitgaf en waar je nu niet meer binnen mag, die hebben er last van... maar verder?
Digi schreef:Cer schreef:Nou ik vind het drama waarmee ze een app verwijderen (niet een nier afstaan ofzo) wel een beetje over de top..
en wie heb je ermee, dat jij een app van je telefoon gooit? Het is niet dat iemand daar verder last van heeft ofzo.
Misschien het restaurant waar je je geld uitgaf en waar je nu niet meer binnen mag, die hebben er last van... maar verder?
Als de grote meerderheid die app weggooit dan heeft het natuurlijk wel effect. Dan valt het hele QR systeem uiteindelijk om. Ik zie steeds meer (gevaccineerde) mensen die hun app verwijderen. Als je de gemiddelde reactie in dit topic ziet dan zou je het niet denken maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die wel inzien waar dit controle- en verdeeldheidsysteem toe zou kunnen leiden.
Digi schreef:Als de grote meerderheid die app weggooit dan heeft het natuurlijk wel effect. Dan valt het hele QR systeem uiteindelijk om. Ik zie steeds meer (gevaccineerde) mensen die hun app verwijderen. Als je de gemiddelde reactie in dit topic ziet dan zou je het niet denken maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die wel inzien waar dit controle- en verdeeldheidsysteem toe zou kunnen leiden.
Electra63 schreef:Askja schreef:Ach ja, je hebt dramawappies, booswappies, 'ik-ben-geen-wappie-maar' wappies, en compleet doorgeslagen oelewappies.
En je hebt mensen die kritisch zijn op bepaalde maatregelen, maar die wel hun gezond verstand blijven gebruiken en daardoor niet van de wap raken.
Je vergeet de ik-doe-zelf-onderzoek-wappies
Loretta schreef:Cer schreef:Ik heb geen flauw idee... gisteren zag ik BN-ers die gevaccineerd waren, maar de tweedeling niet meer konden handelen.. zoiets..
Dat kan ik heel goed begrijpen. Ben zelf ook gevaccineerd maar die tweedeling heb ik echt moeite mee.
Eleeke schreef:Het is geen tweeeling. De Gevaccineerden roepen heel hard ... kom maar bij ons...
We staan met open armen klaar voor iedereen die gevaccineerd wil worden.
Digi schreef:Cer schreef:Nou ik vind het drama waarmee ze een app verwijderen (niet een nier afstaan ofzo) wel een beetje over de top..
Als de grote meerderheid die app weggooit dan heeft het natuurlijk wel effect. Dan valt het hele QR systeem uiteindelijk om. Ik zie steeds meer (gevaccineerde) mensen die hun app verwijderen. Als je de gemiddelde reactie in dit topic ziet dan zou je het niet denken maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die wel inzien waar dit controle- en verdeeldheidsysteem toe zou kunnen leiden.
Askja schreef:Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden:
'Ik zie niet voor mij hoe ik mij met ongevaccineerden kan verbinden. Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt'
https://www.volkskrant.nl/a-b191c001
Hoewel hij hier en daar wel als naamgenoot Max door de bocht gaat, ben het in grote lijnen met hem eens. Niks uitsluiten, ze sluiten zichzelf uit. Dáár komt de verdeeldheid vooral vandaan.
Askja schreef:Digi schreef:
En dat is ...?
996981 schreef:Askja schreef:Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden:
'Ik zie niet voor mij hoe ik mij met ongevaccineerden kan verbinden. Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt'
Hoewel hij hier en daar wel als naamgenoot Max door de bocht gaat, ben het in grote lijnen met hem eens. Niks uitsluiten, ze sluiten zichzelf uit. Dáár komt de verdeeldheid vooral vandaan.
Ik kan nou niet echt zeggen dat deze man het begrepen heeft…
“ Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt, uit angst dat zij mij besmetten.” schrijft hij over ongevaccineerden.
Bijna schattig dat hij denkt niet besmet te kunnen worden door gevaccineerden
IMANDRA schreef:996981 schreef:
Ik kan nou niet echt zeggen dat deze man het begrepen heeft…
“ Het liefst kom ik helemaal niet bij ze in de buurt, uit angst dat zij mij besmetten.” schrijft hij over ongevaccineerden.
Waarom zo denigrerend met 'bijna schattig dat'?
Ja, gevaccineerden kunnen ook besmetten. Maar die kans blijft lager dan ongevaccineerden (zeker icm testgedrag van beide groepen). En dan heb je nog de kleine groep wappies in de groep ongevaccineerden die Corona-party's willen houden en schijt hebben aan alle vormen van verantwoordelijkheid nemen. Je zal maar net zo iemand tegen het lijf lopen als individu.
Dus er is daadwerkelijk een verschil welke voor hem het verschil kan maken wbt. angst rondom besmetting.
Max Pam, de Volkskrant schreef:Naar mijn gevoel heeft dat hele verbindingsideaal iets banaals, omdat het in wezen voortkomt uit een onvermogen om met elkaar van mening te verschillen. Het probleem van het debat ligt erin dat de argumenten van de voor- en tegenstanders niet gelijkwaardig zijn. Die van de voorstanders van vaccinatie zijn objectief gewoon veel beter.
...
Punt is ook dat de ongevaccineerden helemaal niet worden uitgesloten. De gevaccineerden roepen juist: ‘Kom bij ons, doe met ons mee!’ De ongevaccineerden sluiten zichzelf uit, meestal met behulp van verkeerd begrepen statistieken en onzinnige redeneringen, met als onbedoelde bijvangst dat de pandemie daardoor juist nog langer gaat duren.
996981 schreef:Ik kan nou niet echt zeggen dat deze man het begrepen heeft…
Digi schreef:Askja schreef:En dat is ...?
Controle en verdeeldheid
nps schreef:Is dit echt het enige wat je is opgevallen uit deze column?
Askja schreef:Column van Max Pam over de verdeeldheid en het 'uitsluiten' van niet-gevaccineerden: