Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:01

Steenbok12 schreef:
Voorheen in Eindhoven echt meer dan genoeg leuke plekjes. Woon nu in Mierlo en hier weinig leuke plekjes gevonden en de Turkse winkels in Helmond waren niks. Dus als iemand tips heeft hier in de buurt haha.

En respect 4 x sporten met 32 uur werken. Doe je dat in de avond uren? Ik vond de afgelopen jaren ook intensief met een slecht slapend kind. Gaat gelukkig nu wel echt stukken beter. Scheelt ook enorm.
Vandaag was in ieder geval een goede eet dag! En ook veel buiten geweest op mijn werk. De stap is gezet.

In de avonduren en in het weekend inderdaad. Mijn man is ook sportief, dus we geven elkaar daarin wel veel ruimte en snappen dat we soms even tijd voor onszelf nemen om te sporten/ontspannen :)

Elke goede dag is er eentje. Zo probeer ik het ook te doen hoor..

Yenni

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 06:16

Jeeejjj, net mij gewogen.
Vorige week weer actief begonnen met mijn koolhydraatarme eetstijl, na een mindere periode en weer in een negatieve cirkel te zijn beland.
Ben ik nu heel blij met het resultaat.
Net gewogen en er is alweer 1,5 kilo af. Dit is deels ook vocht natuurlijk. Maar ik ben er blij mee!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:30

Ik heb respect voor jou MuSLi! En goed dat je streak weer is begonnen :D. Ik heb geen kinderen, wel 3 paarden, maar ik heb echt moeite om de tijd te maken om 4x pw naar de sportschool te gaan. Maar uiteraard doe ik het wel trouw. Al weet ik ook zeker dat het zonder die knie operatie niet zou zijn gelukt :=

Goed zo Yenni, het getal op de weegschaal die haalt is een lekkere motivatie. Keep it up!

Ja ongezonde voeding is een stuk goedkoper dan gezonde voeding Steenbok12 :=. Dat is mij ook al opgevallen. Maar het is een investering in jezelf en je eigen gezondheid, dat is het geld dus wel waard. Ik weet niet hoe veel ruimte je bij je huis hebt, en hoe groen je vingers zijn. Maar misschien is een moestuintje een goed idee. Ik heb ieder jaar best veel lekker eten uit eigen tuin. Ondanks dat ik geen groene vingers heb en veel te weinig er aan doe.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:25

3 paarden zullen ook wel flink wat tijd opslokken. Dus ik kan me voorstellen dat het soms lastig is om de tijd te vinden om 4x per week naar de sportschool te gaan. Supergoed dat je het dus wel gewoon elke keer weer flikt! _/-\o_

Gisteren een goede dag gehad. Dat is heel prettig en geeft weer een boost om door te gaan. Dus vandaag gaan we er weer voor. Tot nu toe netjes gegeten en zodirect lekker even naar buiten voor een lunchwandeling in de zon {:}

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:59

Steenbok12 schreef:
Voorheen in Eindhoven echt meer dan genoeg leuke plekjes. Woon nu in Mierlo en hier weinig leuke plekjes gevonden en de Turkse winkels in Helmond waren niks. Dus als iemand tips heeft hier in de buurt haha.

En respect 4 x sporten met 32 uur werken. Doe je dat in de avond uren? Ik vond de afgelopen jaren ook intensief met een slecht slapend kind. Gaat gelukkig nu wel echt stukken beter. Scheelt ook enorm.
Vandaag was in ieder geval een goede eet dag! En ook veel buiten geweest op mijn werk. De stap is gezet.

ik woon bij je in de buurt, dus mocht ik iets tegen komen dan laat ik het weten!

Hier vind ik 3x per week sporten met twee paarden al een uitdaging. Maargoed, bij de paarden ben je ook meestal in de weer dus het is niet hetzelfde als een avondje bankhangen :) .

Lunchwandelingen in de zon zijn inderdaad heerlijk!
Ik heb al een fijne lunch voor vandaag en morgen voorbereid, dus zo lekker een half uurtje lopen met de hond.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:00

Ik ga ook voor een lunchwandeling MuSLi, maar dan in de mist/bewolking. Weinig zon nog hier helaas -O-

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:03

Oh leuke plekjes in Eindhoven ben ik wel benieuwd naar. Sinds kort kom ik daar regelmatig namelijk :')

Musli, knap hoor dat je dat 31 dagen gaat doen.

Hier gaat het eten gelukkig weer redelijk goed, maar ben zoooo moe constant dat sporten niet zo lukt. Maar goed blijkbaar komt dat door medische redenen en hoop zo van de arts te horen wat het plan is :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:22

@MoniekJ, een wandeling telt ook als workout in mijn challenge.
En ik wandel bijna elke dag wel tijdens lunchtijd, dus het is niet perse echt een uitdaging ;)
Maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen met echt actieve workouts, tenzij het niet uitkomt.
Vandaag telt mijn lunchwandeling als workout, want lange dag op werk en reistijd naar huis enzo.

Morgen ga ik een uurtje kickboksen thuis, of misschien hardlopen.
Eventjes zien waar ik dan zin in heb...

Balen dat je zo moe bent. Hopelijk kan de arts je meer informatie geven over het behandelen :(:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:56

Rose sonny We hebben pas sinds kort een eigen huis en tuin. De achtertuin is niet groot. Ergens lijkt het mij in de voortuin nog wel leuk wat neer te zetten haha maar er echt geen verstand van. Overigens hebben we het financieel niet mega slecht. Ook beetje principe kwestie dat ik niet zoveel geld uit wil geven aan iets wat echt nog nooit zo duur geweest is :') maargoed gezondheid is ook veel waard.

Thanks Josien! Woon je in Helmond?

Moniekj ik doe je een pb!

Lunch wandelen is slim! Hier werk ik in de gehandicaptenzorg op dagbesteding voornamelijk. Door de onbezetting en vele inval kan ik meestal niet meer van de groepen of laat ik de onbekende zzpers gaan. Wel t voornemen zelf ook gewoon die wandeling te maken en heb gelukkig geen zit werk.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:44

Hallo allemaal mag ik met jullie meepraten? Mijn doel is 30 kilo afvallen komt jaar. inmiddels is er al 10,3 vanaf. *\o/*

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:54

Welkom Marieke, lekker bezig al!

Musli, dan is het idd al wel beter vol te houden als dat meetelt. Toch moet je het wel even doen allemaal. Wandelen doe ik ook wel elke dag met de hond.
Van de arts ben ik niet veel wijzer geworden, want ze weten het zelf ook niet en willen niet alle problemen in 1 keer aanpakken. Snap ik, maar zo vervelend.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:13

Wauw Marieke wat goed! Mooie mijlpalen al

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:12

Hi,

Ik meld mij (weer).
Heel lang niet op bokt geweest. Wel altijd nog de struggle met het gewicht. Ik was bijna 20 kilo kwijt, maar helaas zit er al weer 15 aan.

Hoop hier weer wat inspiratie en motivatie op te doen :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:01

Welkom (terug) @Esther.
Vervelend dat een deel van de kilo's er weer aan zit.
Maar, netto gezien is er toch 5kg af. Dat is toch een mooie start.. :)

Hier afgelopen week gestart met mijn challenge, 31 dagen in maart een workout.
En ik mag niet klagen. Woensdag: rondje hardgelopen (interval), donderdag: lunchwandeling, vrijdag: rondje hardgelopen (tempoloop), zaterdag: XCore workout met app thuis, zondag: bokszaktraining met YT filmpje thuis :D en ook qua eten ging het afgelopen week eigenlijk wel heel goed (op de maandag na dan) :') Dus op naar weer een nieuwe week _/-\o_

Hoe is het bij jullie gegaan?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:10

Bij mij ging het afgelopen week best beroerd. Vorige week zondag werd mijn kat ineens ziek, maandag naar dierenarts en werd alleen maar erger. Dinsdag is ze opgenomen en kregen we einde middag keuze, nu inslapen, of nog nachtje proberen met grote kans dat ze in die nacht komt te overlijden. Ze had acuut nierfalen door een vergiftiging van iets. Zowel wij als dierenarts dachten dat ze er niet meer bovenop zou komen. Ze kon niet eens meer haar koppie optillen toen.
Heel blij dat we gekozen hebben voor nog nachtje wachten, vrijdag is ze weer thuis gekomen en nu loopt ze alweer rond alsof ze niet al praktisch overleden was vorige week <3
Maar ik had geen energie om iets van netjes te eten. Dus het was veel bestellen en veel ongezond.

Deze week weer er tegenaan, zit nu net aan m’n havermout met blauwe bessen en wat speculoospasta. Zo even beetje huishouden doen en dan hopelijk straks nog lekker stuk wandelen.

Müsli, lekker bezig met je challenge! En wel leuk bedacht ook, zonder jezelf teveel druk op te leggen.

Ik heb 2 jaar geleden tijdens een lockdown een keer 3 maand lang elke dag minstens 10.000 stappen gezet. Dat was op werkdagen met slecht weer nog best een uitdaging. Maar wel erg lekker. Misschien maar weer in ere herstellen, maar dan of sporten of 10.000 stappen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:43

Wat fijn dat je kat weer rondloopt alsof er niks gebeurd is *\o/* Maar kan me voorstellen dat je dan even andere dingen aan je hoofd hebt en niet bezig bent met wat er nu precies naar binnen gaat. Die momenten zitten er ook gewoon tussen, dat is het leven.

Wel een mooi doel toch? Of 10.000 stappen, of sporten :j
Al is het alleen maar als stok achter de deur, het helpt vaak wel..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:25

C-ester: gewoon maar weer ertegenaan, je hebt al eens bewezen dat je het kunt.

MuSLi: goed bezig met je challenge. Genoeg beweging is voor mij altijd een uitdaging, al gaat het de laatste weken best prima.

Linoleum: wat heftig van je kat, maar fijn dat ze het gehaald heeft! Dat het eten dan niet zo goed gaat is heel begrijpelijk, belangrijkste is dat je het weer op kunt pakken.

Mariekeoo: welkom en goed bezig!

Hier gaat het wat eten betreft afwisselend, het blijft lastig om een balans te vinden. Het ging hier vooral steeds mis met het avondeten, deze week dat dus beter voorbereiden, zodat er makkelijke gezonde opties in huis zijn. Heb de afgelopen 2 weken niet gewogen, ga dat eind van de week wel weer eens doen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:54

MuSLi schreef:
Welkom (terug) @Esther.
Vervelend dat een deel van de kilo's er weer aan zit.
Maar, netto gezien is er toch 5kg af. Dat is toch een mooie start.. :)

Hier afgelopen week gestart met mijn challenge, 31 dagen in maart een workout.
En ik mag niet klagen. Woensdag: rondje hardgelopen (interval), donderdag: lunchwandeling, vrijdag: rondje hardgelopen (tempoloop), zaterdag: XCore workout met app thuis, zondag: bokszaktraining met YT filmpje thuis :D en ook qua eten ging het afgelopen week eigenlijk wel heel goed (op de maandag na dan) :') Dus op naar weer een nieuwe week _/-\o_

Hoe is het bij jullie gegaan?

Ik doe met je mee! Sinds woensdag heb ik iedere dag bewogen en ik merk dat ik daar mentaal zo van (na)geniet! Maar inderdaad een niet te hoge drempel, stappen zetten, sporten, paardrijden, alles mag!

Tot dusver:
- woensdag: sportschool
- donderdag: tennissen
- vrijdag: skeeleren
- zaterdag: paardrijden
- zondag: >13.000 stappen & sportschool
- vandaag: ga ik voor de stappen! Binnenkort wil ik ook graag een keertje ergens baantjes trekken, lijkt me heerlijk!

*\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:01

Lekker bezig @Aight :j

@Sharani goed om wat meer tijd in de voorbereiding van het avondeten te steken als je merkt dat het daar wat lastig blijft. Je er bewust van zijn en stappen ondernemen is natuurlijk al een heel mooi begin!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:09

Goed bezig allemaal!
Mijn horloge vindt ook dat ik goed bezig ben, hij heeft namelijk mijn stappendoel wederom met 1000 stappen opgehoogd, omdat het hem opviel dat ik mijn doel makkelijk haalde.

Hij staat nu op 10.000 stappen per dag dus! (Nu om 10.00 uur heb ik er al 4000 gezet, moet goedkomen dus).

Mijn weegschaal vindt dat ik niet goed bezig ben, dat is heel vervelend en ik merk dat wel terug in mijn motivatie helaas.

Nog een 'slecht' bericht. Ik heb vorige week een krachtmeting gedaan voor die knie, en mijn quadriceps loopt behoorlijk achter op wat het zou moeten zijn. 45% verschil tussen links en rechts, dat mag 10% zijn. En dat terwijl rechts eigenlijk mijn dominante been is.

Was wel een domper, betekent namelijk dat ik nog niet de volgende revalidatie fase in mag. En ik had me daar best op verheugd, want dan mag ik eindelijk weer echt paardrijden.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:14

Nee @Rose, wat balen zeg dat je nog niet verder kan in jouw revalidatie. Nu is dus de focus op het verkleinen van het verschil tussen links en rechts, zodat je daarna door kunt naar de volgende fase?

Vervelend van de weegschaal en herkenbaar dat dat invloed heeft op de motivatie. Ik probeer me er niet door te laten leiden, maar dat gaat de ene keer toch echt beter dan de andere keer. Uiteraard weet je in je hoofd dondersgoed dat er tal van redenen zijn waarom die weegschaal een bepaald gewicht aangeeft en dat dat helemaal niks zegt over hoe goed je bezig bent en wat er daadwerkelijk allemaal verandert. Maarja, dat gevoel is niet zomaar even weg te stoppen he :(:)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:21

Jeetje wat balen Rose_Sonny, hopelijk lukt het je om het krachtsverschil snel te verkleinen. Heb je ook een idee waarom je weegschaal niet laat zien wat je hoopt? Als zoiets bij mij gebeurt kan ik het eigenlijk vaak wel vaak verklaren door zout/ spierpijn/ veel koolhydraten of andere zaken die vocht vasthouden en dat maakt het makkelijker om toch gemotiveerd te blijven.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:11

Ja in de revalidatie ligt de focus dus nu vooral op het rechterbeen, waarbij links dus niet in kracht mag inleveren. Dat verschil moet er uit gehaald worden door rechts op te trainen, niet door links in kracht te laten afnemen. Heel ingewikkeld, maar daar mag mijn fysio gelukkig over nadenken :=

Ik had een beetje hoop dat ik sneller spieren aankom dan vet afval Sharani, maar de tegenvallende resultaten zijn echt al ruim een maand, dus op een gegeven moment mag het getalletje echt wel even dalen :(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:21

Is er enig idee van hoe lang het duurt voordat de benen weer een beetje in evenwicht zouden kunnen zijn?Dan heb je in ieder geval een beetje een idee van waar je naartoe aan het werken bent...

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:34

Over 12 weken heb ik weer zo'n meting.
Ik zou dan op een verschil tussen de 25-30% moeten kunnen zitten.
Ondertussen 4x per week blijven trainen in de sportschool