Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:53

Prairy schreef:
Ik denk dat dat inderdaad een olifant in een porselein kast zal zijn :P

Ik zou prima in een mamatopic kunnen posten
Net zoals ik al ik kinderen zou hebben prima hier zou kunnen posten

Ligt niet aan het wel of niet kinderen hebben
Maar gewoon of je je sociaal enigszins kunt beheersen en normale berichten tikt i.p.v. idd als een op hol geslagen olifant door een porselein kast heen dendert

Denk juist dat Soms een bericht van “the other side” wel verhelderend kan zijn voor beide partijen
Zolang de partij die niet tot de doelgroep hoort niet gaat lopen veroordelen oid

(Verhelderend als in :
Stel dat ik in een mamatopic meelees en iets tegenkom dat ik denk :?
Dan kan ik daar idd over vragen , of juist een post ter antwoord in gooien
Beide kan handig zijn
Zolang idd dat bericht gewoon netjes verwoord is zonder oordeel/aanval
En onder voorbehoud dat mensen in dat topic idd ook de lange tenen even oprollen
My stance:lead by example .(en nee, ik ben ook maar menselijk dus dat lukt me ook niet altijd )

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:58

Als jullie mij ook vervelend vinden hoor ik het graag. :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:00

quera schreef:

Nee, maar die kinderen van jou :+ :+ (geen idee hebbende hoeveel je er nou hebt :') )

Bloodymary

Mwah, ik vind dit topic juist steeds zo grappig omdat je hier geen blad voor je mond hoeft te nemen over hoe je over kinderen en ouders denkt. En dat is natuurlijk helemaal uit zijn verband getrokken ver overdreven, dat maakt dit topic juist zo leuk.
Maar als er dan moeders serieus op in gaan, dan is dat ook verder geen discussiemateriaal of informatie of zo. Die begrijpen dit topic niet en begrijpen ook niet dat je niet alles te letterlijk moet nemen.
Dan mogen ze best even op hun nummer gezet worden hoor.

Bloodymary

quera schreef:

Soms wel eerlijk gezegd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:01

Zolang je niet de heilige woorden: 'kinderen zijn fantastisch en iedereen moet ze nemen' komt verkondigen ben je welkom toch? :P Oja, en niet al te lange tenen zijn ook meegenomen, net als enig sarcasme.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 08-10-18 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:02

Hilli schreef:
quera schreef:

Nee, maar die kinderen van jou :+ :+ (geen idee hebbende hoeveel je er nou hebt :') )

2 :+ maar mijn kinderen zijn geweldig toch }>

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:02

Prairy schreef:
Zolang je niet de heilige woorden: kinderen zijn fantastisch en iedereen moet ze nemen' komt verkondigen ben je welkom toch? :P

Mwah ik zit ook niet te wachten of algemene verhalen over iemands kinderen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:03

Bloodymary schreef:
Mwah, ik vind dit topic juist steeds zo grappig omdat je hier geen blad voor je mond hoeft te nemen over hoe je over kinderen en ouders denkt. En dat is natuurlijk helemaal uit zijn verband getrokken ver overdreven, dat maakt dit topic juist zo leuk.
Maar als er dan moeders serieus op in gaan, dan is dat ook verder geen discussiemateriaal of informatie of zo. Die begrijpen dit topic niet en begrijpen ook niet dat je niet alles te letterlijk moet nemen.

Ik geniet er ook van hoor hoe jullie praten. Ondanks dat ik 2 kids heb. Dus ga daar vooral mee door

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:04

quera schreef:
Hilli schreef:

2 :+ maar mijn kinderen zijn geweldig toch }>

Nee.

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:09

Magrathea schreef:
Sonja_vR schreef:
Toch even kwijt hoor
Jammer dat er zoveel lang tenen zijn en berichten van iemand met kinderen die zijn/haar motivatie voor wel (geheel op zichzelf betrokken ). Gelijk weer een drama moet worden
Je kunt het ook ter kennisgeving aannemen en er uit meenemen wat je wil
I.p.v. op de kast te kruipen
Ik kan dergelijke berichten wel waarderen
Gehak en gekat weer een stuk minder

Ik snap wat je zegt, maar opmerkingen als "het is maar goed dat sommigen geen kinderen willen" heb ik dan weer minder mee :+

Nee wij zijn lekker subtiel over moeders? Dan moet je zo'n opmerking ook kunnen slikken vind ik hoor :D
Ik vind de post vab Lau en andere moeders juist wel passend. Dat sommige er aanstoot aan geven denk ik joh betrek t toch niet zo op jezelf. :+

MarlindeRooz

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:36

Wil je wel stoppen met het woord “kids” gebruiken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:37

Nee wij zijn niet subtiel... maar dit is dan ook een kinderloos topic. Dan hoef je juist niet subtiel te zijn. Dat is beetje het hele idee toch van zo'n topic :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:52

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Christiene op 08-10-18 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:56

petraaken schreef:
Ik ben vorige week bij de Geneacoloog geweest voor een uitstrijkje. Alleen doet deze ook meteen een wat uitgebreider onderzoek. Dus borsten onderzocht (prima in orde), mijn baarmoeder zag er ook normaal, zit alleen weer met een cyste op een eierstok nu de rechterkant. De vorige keer jaren geleden was het de linker. Zodra mijn maandstonden beginnen moet ik nu dus de pil nemen voor 3 maanden in de hoop dat die cyste verdwijnt. Alleen de vorige keer was hij met dezelfde behandeling ook niet weg. Toen vroeg ik nog wat ivm anticonceptie en of zij ook akkoord was met het voorstel van de HA. Toen stelde zij een sterilisatie voor als ik eventueel toch aan die cyste moet geopereerd worden. Ze konden dat dan meteen maar alle twee regelen.

Moet zeggen dat ik daar wel voor zou gaan. Als ze dan toch moeten opereren meteen maar het andere ook aanpakken. Mijn vriend vindt dat ik moet kiezen maar ook hij is wel te vinden voor een sterelisatie. Geen hormonen of ander gedoe meer.

Ik heb altijd al gedacht van haal die hele baarmoeder eruit. Ik wil geen kinderen en dat maandelijkse gedoe is irritant en vervelend.overgang mag ook direct komen ondanks dat dat ook klachten geeft ik wil toch geen kinderen.

Met sterilisatie ben je dan nog wel ongesteld zeker,

Als je toch geopereerd word ben je in elk geval van de anticonceptie af.

Baarmoeder weghalen is wel heel drastische ingreep vermoed ik als het medisch niet nodig is.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:01

Er is nu ook iets, dan laten ze je baarmoeder wel zitten maar ze maken dat gedeelte wat het maandelijkse horrorgebeuren creëert wel permanent onklaar.
Ik ben alleen even kwijt hoe het heet, maar ik heb er een tijdje terug over gelezen toen ik googelde op oplossingen voor overmatig ongesteld zijn. "Ze" deden het alleen niet bij vrouwen onder de 40 geloof ik, inderdaad i.v.m. vruchtbaarheid. Ik had er dus lekker niets aan -O-

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:05

watchthesky schreef:
Ik ben alleen even kwijt hoe het heet, maar ik heb er een tijdje terug over gelezen toen ik googelde op oplossingen voor overmatig ongesteld zijn. "Ze" deden het alleen niet bij vrouwen onder de 40 geloof ik, inderdaad i.v.m. vruchtbaarheid. Ik had er dus lekker niets aan -O-

Novasure zo uit het hoofd.
En gebeurt ook bij vrouwen boven de 40. Buurvrouw was zeer heftig ongesteld en sinds de behandeling is het over en zij was rond de 50.

Inmiddels heb ik het ook laten doen en nu al enkele jaren niet ongesteld geweest, wat een genot!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:08

Nadeel van je hele kippenhok eruit, dat je inderdaad in de overgang komt en vooral ook te maken krijgt met de andere klachten die hierbij horen zoals botontkalking. Dus een variant erop waarbij je dat voorkomt lijkt me beter.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:09

Ik ben zo jaloers -O-
Zou echt graag van dat ellendige gebloed en het risico om zwanger te raken af willen, maar ik ben daar sowieso veel te jong voor.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:12

Hilli schreef:
Nadeel van je hele kippenhok eruit, dat je inderdaad in de overgang komt en vooral ook te maken krijgt met de andere klachten die hierbij horen zoals botontkalking. Dus een variant erop waarbij je dat voorkomt lijkt me beter.

_O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:23

Bloodymary schreef:

Ja dit!

Niemand hier die een ketel heeft staan in de schuur waar irritantje kindjes in verdwijnen om soep van te koken. (Denk ik.) Maar ik kan nergens anders in mijn omgeving vrolijk ranten over dingen die ik meemaak en zo irritant vind aan kinderen, behalve bij 1 iemand maar die wordt vast ook wel moe van alle plaatjes die ik haar stuur :')

Wat maakt het uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:24

Marjoow schreef:
love_western schreef:

Ik ga ook geen vragen beantwoorden in de mama topics :+

Misschien is het daarom wel een goed idee om [besloten] in de titel op te nemen? Dit is niet de eerste keer dat het gebeurd en ook niet de eerste discussie erover.

Dat staat toch ook niet bij al die kinder topics :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:27

watchthesky schreef:
Ik ben zo jaloers -O-
Zou echt graag van dat ellendige gebloed en het risico om zwanger te raken af willen, maar ik ben daar sowieso veel te jong voor.

Dit dus. Nu zou ik het aan de andere kant ook niet nog niet durven, want stel dat. Maar het blijft irritant, zwanger worden is 1 van mijn grootste nachtmerries.

Ik krijg overigens de laatste tijd foto's van mijn neefje doorgestuurd zonder verder tekst erbij, dus telkens denk ik echt van 'wat moet ik hiermee'? Hun weten ook dat ik er niks mee heb. Moet ik dan toch lekker fake reageren met 'oh wat leuk/enig/geweldig'? (een deel van de familie is wel zo, echt heel ongemakkelijk als ik dat soms hoor/lees, zo vreselijk overdreven :') )Trouwens ik ga toch ook niet telkens foto's van mijn hond sturen?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:28

Moet je doen! Op iedere babyfoto een hondenfoto terugsturen! :D
Het liefst een beetje in dezelfde houding haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:30

:') gewoon dien