Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:06

Rebecca schreef:
Apart nog nooit van gehoord, ben je overdag niet flauw dan?

Het is juist de periode van 20:00 uur tot 12:00 uur waarin je niet eet. Dus tussen 12:00 en 20:00 wel.
Ik volg dit dieet en voor mij werkt het heel goed :).

Welkom Floor!
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 05-01-16 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:08

Welkom (:

xNavatu schreef:
xNavatu schreef:
Maximaal 1x per week, meestal minder. En ik ook smorgens nadat ik naar de wc ben geweest, en ik trek alles uit haha. En ik heb inderdaad ook foto's gemaakt in ondergoed, werkt erg motiverend!

Weer strak vanaf vandaag, ben er echt weer aan toe. Gewoon weer normaal en goed eten. Voel me de afgelopen dagen zo rot, zo'n opgezwollen buik dat ik er echt gewoon last van had (maar ondertussen wel door blijven kanen.. wat een logica weer :') )

Lijstje van vandaag;
L: Mexicaanse soep (Mager gehakt, ui, knoflook, mais, kippen boullion en aardappel)
A: 1 rode paprika, 250gr wortels, 100gr kalkoenborstfilet + 31gr rijst crackers
T: 450gr Skyr + banaan + 25 gr walnoten
T: whey shake

Ook ietsje aangepast.. zit pas op 1176 kcal, beetje weinig maar ik zit prop vol en die whey shake moet er nog bij :'D

Nog wat aangepast, die whey shake is 'm niet meer geworden :+
Dus zat maar op 1066 gisteren.. beetje weinig maar ach na 2 weken vreetfestijn kan het wel :+

Lijstje van vandaag;
L: 1 meergranen tortilla, half blikje tonijn, halve rode ui en 25gr kaas
T: 125gr wortel, een appel en een whey shake
A: 50gr spelt pasta, 100gr gerookte zalm, 1 paprika en 170gr spinazie a la creme
T: 225gr skyr & 250gr bosbessen

Hoop dat ik vandaag wel alles weg krijg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:45

Maanlicht schreef:
[naam] schreef:
Apart nog nooit van gehoord, ben je overdag niet flauw dan?

Het is juist de periode van 20:00 uur tot 12:00 uur waarin je niet eet. Dus tussen 12:00 en 20:00 wel.
Ik volg dit dieet en voor mij werkt het heel goed :).

Welkom Floor!

Oh zo , was niet helemaal helder meer . Was enorm moe

O : 2 boterhammen met appelstroop + bakje thee en glas water
T : Appel
L
T : 2 (BBQ smaak)rijstwafels
A : Broccoli en kipburger

Even kijken of de winkel gewoon open is , is niet extreem glad hier in principe. Kan ik even lunch scoren , nog geen idee wat

MarlindeRooz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:49

Over dat teruglezen, het is gewoon heel vervelend als er steeds mensen iets zeggen wat niet klopt terwijl dat al meerdere keren het discussie onderwerp is geweest. :)

En misschien als lunch een bak kwark met fruit Rebecca? :)

Ik ga mezelf ook maar uit bed schoppen zodat ik mijn ontbijt/lunch kan halen! :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:51

MarlindeRooz schreef:
Over dat teruglezen, het is gewoon heel vervelend als er steeds mensen iets zeggen wat niet klopt terwijl dat al meerdere keren het discussie onderwerp is geweest. :)

Precies dit. Als er in het topic ter sprake komt dat ontbijt overslaan niet slecht is, kun je ook even de zoekfunctie in het topic gebruiken om berichten over 'ontbijt overslaan' terug te lezen. Tuurlijk is het niet te doen om bijna 500 pagina's door te nemen, maar keer op keer komen er mensen de allang besproken fabels verkondigen die hier allang getackeld zijn, terwijl de zoekfunctie het prima doet en niet voor niks bestaat.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 12:16

Eens met kayleigh en MarlindeRooz :j

Ik heb een lekker ontbijt in de oven staan <3
Zoete aardappelpatat, groentemix en tonijn, ben benieuwd!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:38

Toch nog niet zo'n goede dag vandaag, ben voor het eerst na de vakantie weer aan het werk, en kreeg gelijk cava en een appelflap voor mijn neus, was al opgewarmd dus kon echt niet weigeren. Ik moest eigenlijk met eten wachten tot half 12, maar vond het niet netjes om dit te weigeren. Zo met de lunch maar 1 boterham eten om wat te compenseren. Moet nog even kijken wat ik vanavond eet.
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 05-01-16 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:41

Wel lekker een appelflap!

Voor vandaag
L: Maaltijdreep kokos en een appel
T: 500 g magere kwark, 250 g geschrapte worteltjes
A: Pasta met een toetje? Eet op de veriniging maar heb nog 1000 kcal daarvoor over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:52

@marlinde , kwark klinkt goed . Heb ergens in de vriezer nog fruit liggen , de winkels zijn vast gewoon open. Anders neem ik wel een baksteen mee en ga ik gratis winkelen :=

Hmm Appelflap , best lekker :oo

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 12:55

Mijn lijstje:
O: zoete aardappel, Chinese roerbakmix en tonijn
L: crackers met tonijn en komkommer
T: appel en nog iets
A: rijst, Chinese roerbakmix en saté
T: appel kaneel kwark

Calorieën: 1388
Koolhydraten: 155
Vetten: 26
Eiwitten: 72

Ik ga alleen nog voor een extra tussendoortje vanmiddag als ik daar zin in heb :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:56

O: 2 cracottes met kipfilet + 200ml magere yoghurt
T: 2 mandarijntjes + Van Velselaar ontbijtcrackers (zoo lekker <3 )
L: vk boterham filet americain
T: nog geen idee
A: kip madras

B: vanavond 30-40 min crosstrainer

Ik vind het eigenlijk nog best 'veel' wat ik kan eten. Mag volgens mfp 1355 kcal en heb er eigenlijk geen moeite mee :j En spierpijn gisteren joh, heerlijk :')
Ik krijg al wel inspiratie van sommige lijstjes trouwens! :))

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:40

Sharon heeft je ontbijt gesmaakt :)? Klinkt erg lekker!!

Lijstje van vandaag wordt dit denk ik;
O: kom yoghurt met appel en rozijnen + klein scheutje roosvicee
T: / laat ontbijt
L: havermout pannenkoeken; 100 gr. ultra fine oats, 2 eieren, flinke scheut melk, snufje zout + tl kaneel belegd met een laagje bosvruchten jam :o
T: Nog geen idee, denk 2 rijstwafels met kipfilet/rookvlees, hüttenkäse, komkommer en rucola
A: Tagliatelle met spinazie, kip en roomkaas

B: zo even een lekker eind met de hond wandelen, als het lukt met de gladheid.. Kan ik ook mooi even kijken of ik veilig op de fiets naar paardje kan en even lekker kan rijden :) vanmiddag misschien ook nog even de crosstrainer op / workoutje van Jillian Michaels 30 days shred level 1...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:23

Hier is totaal geen gladheid te bekennen! Ik zag wel de beelden op het nieuws. Een heel verschil met hier zeg! Geen vlokje sneeuw of ijzel gezien.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:23

Lastig is dat Maanlicht, bij ons zijn ze gelukkig allemaal weer rustig met eten aansmeren. Kon er voor de vakantie wel kriegelig van worden.

Sharon: was het lekker? Dat krijg ik s ochtends echt niet weg hoor hihi

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:24

Ik heb weer even 2 foto's naast elkaar gezet! Ik had een tijd geleden al een foto geplaatst van alleen mijn hoofd met 2 jaar ertussen. Deze is van anderhalf jaar terug en afgelopen zomer (zit dus een jaar tussen) wat vinden jullie? Haha
(Ik trek niet de charmantste hoofden en hij is niet helemaal goed vergelijkbaar omdat ik op de tweede wat schever sta. Het gaat om het idee! haha)

Afbeelding

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:26

Ik lees al een tijdje mee en zou nu ook graag meepraten.

Met uitrekenen van bmr veel wandelen en het gebruiken van de app eetmeter ben ik al 18 kilo kwijt, nu de laatste loodjes, maar die wegen echt het zwaarst :Y)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:48

Ik zal hier ook mijn lijstje even neerzetten:

O: Meergranen beschuit met pindakaas
T: 5 kleine worteltjes en een meergranen boterham met zelfgemaakte tonijnsalade
L: Meergranen boterham met leverkaas en 2 meergranen beschuiten met jonge kaas
T: Appel of banaan
A: Nog geen idee

Ik zit nu met de lunch op 583 Kcal. Nog 857 te gaan wil ik mijn doel behalen.
Volgens de app moet ik 1440 Kcal eten per dag om af te vallen wat ik wil binnen 8 weken :)

Wauw wat een verschil Britt_Sisi

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:06

Britt_Sisi! wat een een verschil! je ziet het echt goed!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:06

Britt_Sisi je kan echt duidelijk verschil zien!! Echt heel netjes! :D Mag ik vragen hoeveel je bent afgevallen en wat je daar allemaal voor gedaan hebt :)? Kunnen we vast een hoop van leren!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:16

:(:) Haha dankjullie! In het totaal is er 16 kilo af. Op die eerste foto was er al wat af. Ik gok op iets van 10 kilo verschil tussen die foto's.

Ik ben in april afgelopen jaar begonnen met myfitnesspall. Kcal tellen en sinds toen is er echt 8 kilo afgegaan in 4/5 maanden.
Vanaf de zomer ben ik stabiel (ik lette niet goed genoeg meer op en viel dus niets meer af). Ik ben bij het kcal tellen ook gaan sporten, niet fanatiek maar gewoon wat cadio, conditie opbouwen. Ik denk dat als ik fanatieker gesport had ik nog veel meer kwijt had kunnen raken!

Ik ben nu sinds 3 weken weer fanatiek aan het sporten voor zover mijn rug dit toelaat. 2 tot 3 keer in de week en ik let weer goed op mijn eten (of Nou ja dit probeer ik). Met de feestdagen anderhalve kilo aangekomen. Nu weer een halve kilo lichter! Dit ga ik nu weer doorzetten! Op naar de volgende 5 kilo er af haha!

Edit: die lijstjes van sommigen hier kom ik echt bij lange na niet in de buurt hoor! Ik probeer gezonde dingen te pakken maar ik ben een lastige eter. Voor mijn idee eet ik ook een stuk meer als sommigen hier.

In mijn afval periode heb ik steeds rond de 1570 kcal gegeten. Als ik gesport had iets meer. Verder nooit met macro's oid bezig geweest haha.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 05-01-16 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:16

Netjes Britt! , ziet er super uit !

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:24

Britt_Sisi schreef:
:(:) Haha dankjullie! In het totaal is er 16 kilo af. Op die eerste foto was er al wat af. Ik gok op iets van 10 kilo verschil tussen die foto's.

Ik ben in april afgelopen jaar begonnen met myfitnesspall. Kcal tellen en sinds toen is er echt 8 kilo afgegaan in 4/5 maanden.
Vanaf de zomer ben ik stabiel (ik lette niet goed genoeg meer op en viel dus niets meer af). Ik ben bij het kcal tellen ook gaan sporten, niet fanatiek maar gewoon wat cadio, conditie opbouwen. Ik denk dat als ik fanatieker gesport had ik nog veel meer kwijt had kunnen raken!

Ik ben nu sinds 3 weken weer fanatiek aan het sporten voor zover mijn rug dit toelaat. 2 tot 3 keer in de week en ik let weer goed op mijn eten (of Nou ja dit probeer ik). Met de feestdagen anderhalve kilo aangekomen. Nu weer een halve kilo lichter! Dit ga ik nu weer doorzetten! Op naar de volgende 5 kilo er af haha!

Edit: die lijstjes van sommigen hier kom ik echt bij lange na niet in de buurt hoor! Ik probeer gezonde dingen te pakken maar ik ben een lastige eter. Voor mijn idee eet ik ook een stuk meer als sommigen hier.

In mijn afval periode heb ik steeds rond de 1570 kcal gegeten. Als ik gesport had iets meer. Verder nooit met macro's oid bezig geweest haha.

Wauw super!! Kan ik nog wat van leren :D
En wat betreft de lijstjes van anderen, daar kan ik me ook wel in vinden. Maar zie dan ook wel dat die maar rond de 1000 kcal zitten en als ik dat zelf doe dan val ik om van de honger. Daarnaast wil ik mijzelf ook niet uithongeren en het op een normaal tempo doen door gewoon lekker gezond te eten en wat meer te bewegen, dan kom je er naar mijn idee vast ook wel :) Ga ik iig proberen. Geeft me trouwens ook wel een fijn gevoel dat jij ook niet met marco's bezig bent want lees tegenwoordig alleen nog maar dat het gaat om de balans tussen al die dingen. Dat is mij toch echt niet wat te veel gepruts en gedoe, ook omdat ik daar de ballen verstand van heb :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:27

Haha ja dat is ook mijn probleem. Ik snap daar niets van!

Ik weet trouwens niet waarom die smiley aan het begin van die post staat, perongelijk denk ik haha!

Maar omdat ik nu al vanaf de zomer stil sta dacht ik ik pak 2 foto's naast elkaar om weer motivatie uit te halen! Nu weer verder zodat ik er volgende keer nog een foto naast kan zetten met zo veel verschil! Haha

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:39

Ik probeer rond de 1500 kcal per dag te eten, is dat de ene keer meer, dan de andere keer minder.
Gister had ik een erg karig lijstje, omdat ik de hele dag onderweg was. Dan heb ik zelf minder nodig.
Als ik een hele dag verveeld thuis zit eet ik ook veel meer haha.
Dus het wisselt heel erg. Ben er nog steeds niet uit wat ik vanavond ga eten, baal behoorlijk van die appelflap, 360(!) cal. Wilde eigenlijk iets vetter eten vanavond, maar kies toch maar iets magers :).

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:47

Ik probeer gemiddeld over de week verspreid ook 1500 kcal te eten, maar omdat ik mezelf in het weekend meer ruimte wil geven en meer wil eten (2000kcal) eet ik door de weeks iets minder (1300kcal). De tekorten die ik door de weeks oploop eet ik in het weekend extra, werkt top voor mij. :))