[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:28

Haha, klinkt goed. Ik vind knoflook erg lekker, maar mijn maag is elke keer 2 dagen van slag dus ik eet het eigenlijk niet meer := Is het zonder ook lekker denk je?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:34

Kan me er geen voorstelling van maken := gooi je dat gewoon allemaal bij elkaar?
en eet je daar nog wat bij of?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:37

klinkt lekker zeg! kan ik ook weleens proberen, vriendlief houd ook niet zo van witlof misschien zo wel! :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:42

Haha! Ik maak het zo: (2 personen)
400 gram witlof, 2 bosuitjes, 3 teentjes knoflook, potje koriander en 1 limoen.

Snijd de witlof in stukjes en gooi het in de wokpan! Doe de knoflook erbij en de koriander erdoorheen.
Gewoon even op hoog vuur wokken en als het klaar is doe je de bosuitjes erop en de limoen et voilà!

Ik heb er runder gehaktballetjes bij gemaakt en gekookte aardappel, eigenlijk hoort het met pittig gekruide tofu en rijst maar mijn vriend eet liever vlees en aardappel, wat ook een erg lekkere combinatie is!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:49

Klinkt ook erg lekker Tarzan!

Cassandra: klinkt erg interessant, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:33

Ik snap af en toe niets van mijn lijf. Zoals ik al schreef ging het lijnen de afgelopen week weer heel matig en ik kan ook maar weinig sporten.
Ga vandaag wegen is er in 6 dagen 1,2kg af. Ben er super blij mee maar raar is het wel. Betekent dat ik nu op -12 sta :):)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:44

Katja, dat is wel fijn dat er toch nog zoveel vanaf is!
Ik heb het juist andersom, ik ben weer goed nt eten, niet aan het snoepen en heb veel gewandeld en intensief met het paard gereden en ben een kilo bijgekomen :')
Ik snap er niks meer van! En het is zo demotiverend!
Maargoed even doorzetten dan gaat het hopelijk vanzelf ervanaf! Anders dan weet ik het ook niet meer!

Vanavond staat er couscous op het menu :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:45

Dat is vast mijn kilo :D
Hoop dat hij snel verdwijnt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:15

Hahahaha je mag hem weer terug hebben hoor! :P
Ik hoop het ook! Demotiveerd zo erg hè!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:33

Eens gegeven, blijft gegeven ;)
Maar ik hoop dat het er snel af is. Ik heb zelf vaak last van vocht vasthouden als ik meer beweeg misschien is dat de oorzaak?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:57

Haha flauw hoor!
Geen idee of ik daar last van hem maar dat zou wel een logische verklaring zijn ja!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:35

Hier gaat er ook weer wat af _/-\o_ *\o/* .

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:49

Super Avaluna!

Toch lekker dat je bent afgevallen Katja. Bij mij merk ik dat ik afval als ik gezond eet maar ook véél varieer. :)

Tarzan_, zooo herkenbaar wat je nu schrijft!! Echt heel demotiverend.. maar geef niet op hoor!! :D

Ik was net bij de dokter, en hij zei tegen me dat hij mij er goed uit vind zien. Dus ik zei van, dankjewel, ik wil graag nog een paar kg's kwijt maar die gaan wat moeizaam. Nee hoor, hij vond mij er zo perfect uitzien (hij kende mij ook toen ik bijna 50 kg zwaarder was) :D Altijd leuk om te horen!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:14

En als de dokter het zegt Madeira, dan zal het wel goed zijn!!. Altijd leuk om een compliment te ontvangen vooral van je dokter.
En die paar kilo's zijn dan echt voor jou gevoel, want voor je gezondheid ben je al goed bezig.

Sinds ik maca poeder neem en ik optijd naar bed ga voel ik me echt een heeeel stuk energieker!. Ik sport opzich al regelmatig maar misschien dat ik nu de motivatie vind om gewoon echt iedere dag even wat aan sport te doen.

Iemand die ik kan precies hetzelfde figuurtje had ze als mij en we wogen ongeveer even zwaar die is nu in 1,5 maand bijna 2 maanden 15 kg kwijt en nog 5 kg en dan stopt ze. En dan denk ik, het kan zo makkelijk waarom gaat het bij mij dan niet zo makkelijk.

KON IK DIE KILO'S ER MAAR AF SMELTEN!! :(

Maar ik blijf volhouden. Ook al heb ik wel eens een mindere dag ik ga gewoon door! en ik doe de weegschaal weg en over een maand ga ik er weer eens op staan. Want ik wil ook 20kg kwijt voordat ik op vakantie ga (eind september)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:31

Heel herkenbaar helaas de verhalen van aankomen en afvallen.
De ene dag ben je zo een kilo zwaarder dan de andere dag. Ik probeer nu 3x in de week te wegen, ipv elke dag. :+

Begin juli heb ik een bruiloft, daarvoor wil ik toch wel erg graag vijf kilo afvallen. We zullen zien of het lukt.
Maandag naar de sportschool geweest en ik heb nog steeds enorme spierpijn in mijn armen. :=

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:57

Dame23 schreef:
En als de dokter het zegt Madeira, dan zal het wel goed zijn!!. Altijd leuk om een compliment te ontvangen vooral van je dokter.
En die paar kilo's zijn dan echt voor jou gevoel, want voor je gezondheid ben je al goed bezig.

Sinds ik maca poeder neem en ik optijd naar bed ga voel ik me echt een heeeel stuk energieker!. Ik sport opzich al regelmatig maar misschien dat ik nu de motivatie vind om gewoon echt iedere dag even wat aan sport te doen.

Iemand die ik kan precies hetzelfde figuurtje had ze als mij en we wogen ongeveer even zwaar die is nu in 1,5 maand bijna 2 maanden 15 kg kwijt en nog 5 kg en dan stopt ze. En dan denk ik, het kan zo makkelijk waarom gaat het bij mij dan niet zo makkelijk.

KON IK DIE KILO'S ER MAAR AF SMELTEN!! :(

Maar ik blijf volhouden. Ook al heb ik wel eens een mindere dag ik ga gewoon door! en ik doe de weegschaal weg en over een maand ga ik er weer eens op staan. Want ik wil ook 20kg kwijt voordat ik op vakantie ga (eind september)

en hoe is haar dat dan gelukt? :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:24

Aargh, ik wil vanavond iets lekkers voor het avondeten maken maar wát? :(

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:35

Ik eet vanavond pastasalade die ik nog heb staan van gisteren, met een gebakken panga filet. :9

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:55

Super avaluna!! Nog steeds met dukan bezig?

Madeira, dat is leuk om te horen van de dokter! En als hij het zegt zal het ook wel zo zijn!

Dame, ik doe met je mee die kilo's smelten :')

Daphne, nou ik wil ook eind juni eigenlijk 5 kilo eraf dus ik doe met je mee!
En hier ook nog steeds spierpijn van de les van maandag :+

Mandy, de tonijnsalade misschien die ik hier geplaatst had?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:07

Oh jeetje. Eerste ritalinnetje gehad. Ben benieuwd of het effect op de eetlust gaat hebben.

Maar... ik word er een beetje emotioneel van haast. Wat een openbaring - is dit hoe andere mensen de wereld ervaren? Wat een rust. Weet nog niet of het positief of negatief is, maar het is als een soort isolerende muur om me heen. Beetje desoriënterend nog. Omgevingsgeluid lijkt wat gedempt, alsof het minder direct binnenkomt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:19

Wij hadden vanavond een pistoletje (bruin) met zaden + ei en ham en asperges :D

Aleeneh, wat fijn dat je even rust in je hoofd hebt. Ik weet niet hoe de wereld word ervaren door ''gewone'' mensen, ik leef ook in een rare wereld geloof ik :') maar hopelijk werkt dit goed genoeg voor je :)!
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 05-06-13 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:22

Hihi vergeleken met de gemiddelde mens wel denk ik ja :Y)
Ik heb ADD, en bij mij was het gewoon dat m'n hersenen constant op volle toeren draaien en alle geluidjes en beweginkjes constant heel hard bij me binnenkomen, ik registreer alles en merk alles heel bewust, waardoor het dus heel lastig is om op 1 ding te focussen. In plaats van 1 ding zie en hoor en doe ik altijd minstens 3 dingen tegelijk, zegmaar. En nu vallen al die omgevingsdingen ineens naar de achtergrond. Het filter in mijn hoofd is ineens aan gegaan. Heel rare gewaarwording.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:31

Dat kan ik me voorstellen, wat fijn zeg! Inderdaad lijkt mij dat een aparte gewaarwording. Lekker jezelf de tijd geven om eraan te wennen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:34

Klinkt trouwens als een lekker broodje! :Y) Asperges zijn alleen echt een van de enige dingen die ik echt niet lekker vind, hihi. Vind het zo apart dat zoveel mensen er zo gek op zijn!

Ik ga zometeen mijn maaltje van gisteren weer opwarmen :Y) Je bent een student of je bent het niet. Dus ga aan de spaghetti met (zelfgemaakte! ben ik toch niet helemaal prototype student!) tomatensaus.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:43

Aleeneh, lekker spagetti!

Ik wist niet of ik het lekker zou vinden, was voor het eerst dat wij het aten. We hebben namelijk zo'n box van HelloFresh (tijdje terug besteld) maar was best lekker! :D