Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:23

Wat super fijn maaike dat alles goed is verlopen! *\o/*

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 08:26

Time2Tri schreef:
Gothico schreef:
Maar wat jij doet vind ik onwijs knap. Iets met regels betreft de fiets. En je hebt een enorme uithoudingsvermogen die ik niet heb.
Wat dat betreft heb ik echt wel respect voor wat mensen kunnen bereiken.

Thanks _/-\o_

@Maaike *\o/* Yes ...alles is dus goed verlopen !
Nu heb je een mooi vooruitzicht om weer aan de mobiliteit te werken .
Succes met het herstel , en die drugs gaan wel weer uit je lijf .

En goed nieuws vanuit de gemeente *\o/*
Die hebben in ieder geval al telefonisch toegezegd 75% van de kosten te overnemen .Daar ben ik zo blij mee :D

Dat is in ieder geval een bedrag waar je echt iets mee kunt.
Fijn dat ze je tegemoet komen hierin :j

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 09:09

Wat een ontzettend fijn nieuws Time. Daar ben je, in ieder geval financieel, een stuk mee geholpen. Ik ben echt enorm blij voor je.

En dank allemaal voor de lieve woorden. Ik vind het echt lief.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:53

Ik ben vandaag eens naar de route van Zuidlaren gegaan. Was ik nog nooit geweest. Ben vanaf huis er heen gefietst en dat ging best lekker op tempo voelde ook goed.

Wel moeite om de route te vinden , was er blijkbaar al vaker voorbij gefietst maar goed dat is weer extra beweging.

Erg leuke route , je kon het rijden met behoorlijk wat snelheid. Waren ook goede kombochten wat heel fijn in elkaar over liep. Ook wat Northshore onderdelen en jumps maar aantal overgeslagen.

Daarna via waar mijn paarden staat terug naar huis. De teller is gekomen op 51 km! Weer wat erbij op en ook fijn dat het nu echt wel normaal begint te voelen.

Nog 49 te gaan , maar ik merk dat ik het al in een hoger tempo opzoek dan vorig jaar en nu minder lang wacht.

Volgende week maar met de fiets naar de route van Gieten en daar een ronde maken.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:34

Goed bezig! Gieten is een lekke route. Hebben wij met de dames ook al eens gefietst.

Ik heb nog een week vakantie bij huis dus als er iemand hier in de buurt of bv Hardenberg wil fietsen samen op de mtb of een rondje gravel dan hoor ik het graag!

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:07

*\o/* Yes Ben er heel erg blij mee :j
Vandaag new helmet day , en mijn Langma opgehaald . Top service @ Giant store .
Alleen het Carbon wiel laat nog even op zich wachten.

Afbeelding


Afbeelding

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:59

@T2T, Wat een goed nieuws betreft de gemeente en een mooie fiets. Bijzondere mooie kleur heeft ie.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:45

Gothico schreef:
@T2T, Wat een goed nieuws betreft de gemeente en een mooie fiets. Bijzondere mooie kleur heeft ie.


Jaa , blij dat ik hem weer terug heb .
Ziet er misschien een beetje gek uit met twee verschillende wielen .
Maar het voorwiel is even te leen , tot mijn carbon wiel er is .

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:04

Oh fijn dat je fiets terug is. Je kan iig weer op pad als je er aan toe bent.

Ik ga zo voor een eindje gravelen. Kilometer of 60 uitgestippeld. Met een vriendin afgesproken halverwege. Ff uit huis en bijkletsen. Vent slaapt nog en na een week bijna alleen thuis zonder andere mensen is het wel fijn om even er uit te gaan.

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:53

Lekker! Hopelijk niet al te veel wind, die viel erg tegen hier vanmorgen

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 16:53

Walkure schreef:
Lekker! Hopelijk niet al te veel wind, die viel erg tegen hier vanmorgen


Nou dat viel vies tegen haha. Benen goed vol maar wel lekker gefietst.

Pannenkoek met fruit als lunch, ik klaag niet :+

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 17:45

Haha zo'n lunch heb je dan wel verdiend!

SimonDesteny

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 22:02

Ik kom me hier ook graag weer melden als dat mag :+

Het afgelopen jaar echt heel rustig aan moeten doen door een oude blessure die weer terug kwam.
Een aardig tijdje verplicht echt rust moeten nemen, daarna weer begonnen onder begeleiding met opbouwen op de spinfiets, en later ook weer wat over de weg. Toch af en toe wel weer die twijfel.. wat als de pijn toch terug komt, wat als.. wat als.. Gelukkig kwam het nu niet weer terug en ging het opbouwen eigenlijk heel goed.

Ik durf nu dan na een jaar wel te zeggen dat ik eindelijk weer geheel pijnvrij kan fietsen. *\o/* _/-\o_
Gisteren dan ook de MTB maar is uit zijn slaapstand gehaald, nu de geleende (opbouw) fiets terug is naar zijn eigenaar.
Lekker rondje kunnen fietsen, niet heel gek gedaan en ook maar voor de korte route gekozen.
Had het rondje op mijn Garmin willen opnemen, maar die was ik natuurlijk vergeten op te laden.
Dus de telefoon maar aangezet, neemt alles niet helemaal goed op, maar goed. :o

Begin er nu toch ook wel aan te denken om zelf een racefiets aan te schaffen.
De leenfiets beviel goed bij het opbouwen en nu ik echt weer geheel pijnvrij ben begint dat wel weer te kriebelen.
Destijds wel een aantal bekeken en geprobeerd, maar door de terugkeer van de pijn/blessure is het uiteindelijk op de lange baan gekomen. Inmiddels zijn er natuurlijk weer heel andere modellen beschikbaar. Binnenkort wil ik dan ook graag even wat fietsenzaken langs gaan, wat modellen/merken bekijken en wat informatie opdoen. :j

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:02

Ik moest ff diep graven welk patroon ik herkende in jouw route. Maar ik ben er achter haha.

Lekker weer opbouwen. Prima toch om een racefiets er bij te nemen als je dat goed bevalt. Afwisselen is alleen maar leuk

Maaike hoe is het met de naweeën van je operatie?

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:02

Fijn je fiets weer terug T2T.

En welkom SimonDesteny!

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 06:44

Welkom back SimonDesteny :j
Fijn dat fietsen weer gaat , en succes met de zoektocht naar een
eventuele racefiets .

Nou nou zeg , wat stond er gisteren een wind .Niet normaal zeg -O-
Ik werd bijna van de dijk geblazen .
En ik had ook nog eens 6 uur en drie kwartier in mijn schema staan .
De laatste +/- 25 minuten op de indoortrainer gedaan .

Vandaag gelukkig rustdag na een trainingsweek van 15 en een half uur .
De drie grootste weken komen er nog aan .

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:53

Ik ben de laatste tijd heel erg aan het zoeken geweest naar training plan opties en wat de beste structuur voor mij daarin zou zijn. Nu had ik een halve marathon plan gevonden waar ik wel blij mee was maar dat waren 4 trainingen in de week en was, zoals met alle standaard online plannen het geval wel is, niet of nauwelijks flexibel en neemt alle andere trainingen die je doet niet mee. Nu ben ik sinds 2 weken de Garmin daily suggestions aan het volgen, afwisselend voor hardlopen en fietsen en dat bevalt me eigenlijk wel. De suggestie van gister was een long ride, 3 uur op 115W ± 15W, en ik dacht dat dat ondanks de wind goed te doen zou zijn, omdat het op effort ging en niet op snelheid, maar tegen de wind in stond ik bijna stil. Uiteindelijk zeker op open stukken toch al snel 135-150W als niet meer getrapt en nog steeds maar 16km/h gereden tot het keerpunt, om op de weg terug net aan 95W te trappen en met bijna 35km/h richting hus te vliegen. Al met al gemiddeld toch wat harder gewerkt dan ik van plan was maar wel voor het eerst in tijden langer dan 45km op de fiets gezeten...


Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5310
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:20

Welkom SimoneDestiny! Hopelijk heb je nu de sleutel gevonden voor pijnvrij fietsen en kun je veel blije kilometers maken.

En Time, wat fijn dat je weer op de fiets zit. En dan gelijk zo lang met die wind. Respect hoor! Maar ik kan me ook voorstellen dat het fijn is om weer bezig te zijn.

Fijn dat iedereen weer op de fiets is gekropen. Maar wat een wind gisteren (en vandaag nog steeds).

Ik begin een heel klein beetje op te krabbelen. Ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Op zaterdag heeft uiteindelijk de thuiszorg geholpen om sterkere pijnmedicatie te krijgen. Dus nu zit ik als een stoned konijn op de bank. Het afbouwen van de morfine zal straks ook wel een dingetje worden… en ik probeer mijn schouder af en toe door te bewegen. Straks heb ik mijn eerste revalidatie voor het hoofd. En fijn, vrijdag ook via de revalidatie psychologische hulp. Ik merk dat ik het moeilijk heb.

Maar, er is maar een weg vooruit en dat is door! Sterk blijven!

leeslampje

Berichten: 1136
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:23

Petje af in die wind hoor Imay. Heb je een powermeter op je fiets?

Maaike: :(:) Gelukkig heb je hulp om je heen. En ja de weg vooruit wordt alleen maar beter, maar je mag ook flink balen van je situatie hoor. Tis niet niks!!

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:26

@Maaike Wat ontzettend vervelend dat je zo veel pijn hebt nu, hopelijk knapt het snel weer een beetje op. Zoals je zelf ook zegt is de enige weg nu vooruit. Goed ook dat er ook psychische hulp komt.

@leeslampje Ja, dat was een verjaardagscadeau van mijn moeder. Die heeft nooit geweten wat ze me voor mijn verjaardag (of andere gelegenheden) moest geven omdat ik het zelf ook nooit wist, tot ik met eerst fietsen en later triathlon begon, ideaal voor haar _O- Gecombineerd met dat ik ontzettend van cijfertjes en data hou denk ik dat ze me de komende 30 jaar nog gelukkig kan maken...

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 18:20

Wellom SimoneDestiny! Wat lekker zeg dat je aan het opbouwen bent

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 06:55

IMAY1990 schreef:
De suggestie van gister was een long ride, 3 uur op 115W ± 15W, en ik dacht dat dat ondanks de wind goed te doen zou zijn, omdat het op effort ging en niet op snelheid, maar tegen de wind in stond ik bijna stil. Uiteindelijk zeker op open stukken toch al snel 135-150W als niet meer getrapt en nog steeds maar 16km/h gereden tot het keerpunt, om op de weg terug net aan 95W te trappen en met bijna 35km/h richting hus te vliegen.


Fijn hoor zo,n powermeter .
Heb je wel een FTP gedaan ?
Zou je op hartslag trainen zou eigenlijk hetzelfde gebeuren .
Bij wind tegen is de hartslag dan hoger , en met wind in de rug lager .

@Maaike ; vervelend dat je zoveel pijn hebt :(:)
Probeer positief te blijven en werk jezelf hier weer uit .
Dat kan je !!

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 09:59

Time2Tri schreef:
IMAY1990 schreef:
De suggestie van gister was een long ride, 3 uur op 115W ± 15W, en ik dacht dat dat ondanks de wind goed te doen zou zijn, omdat het op effort ging en niet op snelheid, maar tegen de wind in stond ik bijna stil. Uiteindelijk zeker op open stukken toch al snel 135-150W als niet meer getrapt en nog steeds maar 16km/h gereden tot het keerpunt, om op de weg terug net aan 95W te trappen en met bijna 35km/h richting hus te vliegen.


Fijn hoor zo,n powermeter .
Heb je wel een FTP gedaan ?
Zou je op hartslag trainen zou eigenlijk hetzelfde gebeuren .
Bij wind tegen is de hartslag dan hoger , en met wind in de rug lager .

@Maaike ; vervelend dat je zoveel pijn hebt :(:)
Probeer positief te blijven en werk jezelf hier weer uit .
Dat kan je !!


Nog niet gedaan, Wil ik na mijn vakantie wel gaan doen. Garmin heeft een schatting gedaan aan de hand van gereden activiteiten geloof ik. En kijkend naar een ritje eerder in de week komt 115W wel redelijk overeen met bovenin Z1/ onderin Z2 dus goed voor base training...

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 10:04

IMAY1990 schreef:
Nog niet gedaan, Wil ik na mijn vakantie wel gaan doen. Garmin heeft een schatting gedaan aan de hand van gereden activiteiten geloof ik. En kijkend naar een ritje eerder in de week komt 115W wel redelijk overeen met bovenin Z1/ onderin Z2 dus goed voor base training...


Beter een FTP doen , en deze dan ook vastzetten in Garmin.

Walkure

Berichten: 1400
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:45

Interessant zo'n power meter!