Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:57

Toiletten zijn nu gewoon open bij de pompstations.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:22

Brainless schreef:
Toiletten zijn nu gewoon open bij de pompstations.

Dit ook broodjes etc. Kan je gewoon kopen.
Alleen tijdens de avondklok volgens mij niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:38

Als chauffeur wil je ook graag een keer onder de pomp en een fatsoenlijke maaltijd is ook wel lekker bij die lange werkdagen.
Alle dagen opgewarmd prakkie uit de magnetron is ook niet wat.

Chauffeurs, die geen dagritten rijden, leven op dit moment 24/7 in die paar vierkante meter van hun cabine.
Zijn afhankelijk van rij -en rusttijden, en op dit moment vaak van de goodwill van bedrijven of ze daar naar toilet mogen.
Afhalen van eten is wel bij veel chauffeurscafés mogelijk.
Maar dan is het eten vaak al weer koud.
En mogen de chauffeurs soms daar wel naar het toilet, maar niet douchen.

Een uitspraak onder de chauffeurs, je kunt beter hond zijn, bij hitte wordt je dan uit de cabine gehaald en bij koude ook.

Nee, niet iedere vrachtwagen heeft standairco.
Standkachel wel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:44

tienus63 schreef:
Ik vraag me trouwens af of er na het nieuwjaarsfeest in Den Haag er een golf van ziektegevallen is geweest in die wijk.
Was het niet in de Duindorp waar mensen toen bij elkaar zijn gekomen?
RIVM had deed soort bijeenkomsten mooi kunnen gebruiken om te monitoren hoe het virus zich gedraagt.

Ik krijg de indruk dat de drukte binnenshuis/in de winkels rondom black Friday meer invloed had dan drukte buiten.

Misschien moet de overheid maar weer opleggen dat de uitverkoop twee keer per jaar is en dat winkeliers niet mogen stunten, niet in fysieke winkel en niet online.
Volgens mij geldt die regel van twee keer per jaar uitverkoop België en Duitsland nog steeds.

Ik ben overigens blij dat sommige chauffeurscafés weer onder strikte voorwaarden weer chauffeurs mogen toe laten.
In Duitsland mocht dat overigens gedurende de lockdown wel.

Mijn man is het ook wel zat om door de week 24/7 in de cabine te bivakkeren.
Hij slaapt in de keuken zegt ie sarcastisch.
Weekmenu trekt lekker in het beddengoed.

Ik heb in de media niets gehoord over een stijging die mogelijk verband heeft met het samenkomen van die groepen. Destijds met de BLM demonstraties ook niet. Wellicht heb ik de berichtgeving gewoon gemist, of was er wel een stijging zonder dat dit in de media breed uitgemeten werd?

Iemand die beter op de hoogte is? Ik ben wel benieuwd :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:28

tienus63 schreef:
Als chauffeur wil je ook graag een keer onder de pomp en een fatsoenlijke maaltijd is ook wel lekker bij die lange werkdagen.
Alle dagen opgewarmd prakkie uit de magnetron is ook niet wat.

Chauffeurs, die geen dagritten rijden, leven op dit moment 24/7 in die paar vierkante meter van hun cabine.
Zijn afhankelijk van rij -en rusttijden, en op dit moment vaak van de goodwill van bedrijven of ze daar naar toilet mogen.
Afhalen van eten is wel bij veel chauffeurscafés mogelijk.
Maar dan is het eten vaak al weer koud.
En mogen de chauffeurs soms daar wel naar het toilet, maar niet douchen.

Een uitspraak onder de chauffeurs, je kunt beter hond zijn, bij hitte wordt je dan uit de cabine gehaald en bij koude ook.

Nee, niet iedere vrachtwagen heeft standairco.
Standkachel wel.

Inderdaad. Het is echt geen pretje voor die gasten in deze tijd.
Mijn neef heeft een transportbedrijf. Enkel van en naar de UK. Nog minder pret :7

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:40

Pfff, daar ben je in deze tijd mooi klaar mee!
Ritten naar UK, brexit en covid.

@996981, bijzonder eigenlijk dat we er niets overhoren.
Je zult haast denken dat er geen significante stijging en verband is tussen die bijeenkomsten.
Maar als ze dat duidelijk verklaren, valt er een fundament onder de maatregelen vandaan.
De schaatsers worden uit elkaar gedreven, marathonschaatsers mogen geen wedstrijden schaatsen.
Voetballers mogen spelen en elkaar om de nek vliegen.

De willekeur is groot.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:05

Als dat inderdaad geen gevolgen heeft of zo bizar weinig dan zouden inderdaad buiten evenementen los gelaten kunnen worden.
En dat zou voor de psyche van de mens wel heel goed zijn.
Maar men moet dan wel weer opletten dat het niet te erg close word, zoals een festival waar nog minder ruimte van elkaar word genomen dan bij schaatsen demonstreren/rellen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:17

Die druk over buiten werd blijkbaar in Duitsland ook te hoog en die hebben nu ineens heel spontaan, precies nu ze beginnen te zweten, research data tevoorschijn getoverd dat de massa protesten in Berlijn in April en zomer achteraf toch heus superspreader events waren en dat mogenlijk (let wel: mogenlijk) 10-duizenden besmettingen plaats gevonden hebben.

Hier ligt de bangmaak strategie er wel heel duimdik bovenop en daar wordt ik eigenlijk echt wel heel boos van. Als er namelijk iets goed zichtbaar is deze winter is dat massaal in de rij staan bij skiliften (niet het sociale deel in hotels uiteraard) niet echt een groot effect hebben.

Ik wil prima regels volgen, maar wel eerlijke regels.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:31

Maar dat bang maak strategie dat is ook bewezen echt gedaan door de Duitse RIVM
Men spreekt ook van een schandaal en er is ook een rechtzaak gewonnen tegen de staat door een bekende advocaat over de schending van de mensenrechten of grondwet iets in die trant.
Word hier alleen afgedaan als wappie nieuws.

https://www.maurice.nl/2021/02/10/de-an ... d-betrapt/
Laatst bijgewerkt door Popstra op 12-02-21 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:33

Sizzle ik begrijp precies wat je bedoelt.

Hier worden schaats gebieden afgesloten voor verkeer. Buiten is de kans op besmetting minimaal. Laat mensen toch lekker schaatsen. Het is maar voor 2 dagen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:35

Gister was het hier ook heel druk met schaatsers jong en oud. Hele groepen liepen naar de plas. Stond overal dubbel geparkeerd. Mensen waren allemaal vrolijk en gezellig.
Werd er zelf ook vrolijk van om dat te zien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:37

De ski-gebieden zijn allemaal massaal uitgeboekt. Echt volledig bomvol. Er gebeurde echter weinig spannends tot nu toe, er was geen kerstpiek bij ons tegen verwachting in. Niet voor niets gooit Italie ook gewoon weer de skigebieden open, die zien dat ook.
Ondertussen inderdaad dat gebeuzel over wandelen met 2 personen.

Echt, nogmaal, prima dat er regels zijn maar ondertussen zou er toch wel een wat duidelijker beleid mogen ziijn

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:38

En après ski? Gat dat ook weer los? Of dat dan niet?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:39

Dat lijkt mij dan weer niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:41

SusanH schreef:
Sizzle ik begrijp precies wat je bedoelt.

Hier worden schaats gebieden afgesloten voor verkeer. Buiten is de kans op besmetting minimaal. Laat mensen toch lekker schaatsen. Het is maar voor 2 dagen.

:j vind ik ook hoor...

Is er ooit wel eens een buiten-superspreader event geweest eigenijk?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:41

Inderdaad, en dat er niet zomaar allerlei onzinnige regels worden gesteld, maar dat er een logica achter zit. Dat maakt het draagvlak ook groter. Dat is bij mij echt volledig weg. Alleen niet te dicht bij andere mensen komen is waar ik me nog aan houd. Maar in een buitenritje met drie of vier personen (en paarden) zie ik echt geen gevaar.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:42

Needje schreef:
En après ski? Gat dat ook weer los? Of dat dan niet?

Wat denk je zelf?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:42

Nou ik hoop van niet nee. Maar he, je weet maar nooit wat mensen beslissen om toch weer geld te verdienen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:46

Sizzle schreef:
Die druk over buiten werd blijkbaar in Duitsland ook te hoog en die hebben nu ineens heel spontaan, precies nu ze beginnen te zweten, research data tevoorschijn getoverd dat de massa protesten in Berlijn in April en zomer achteraf toch heus superspreader events waren en dat mogenlijk (let wel: mogenlijk) 10-duizenden besmettingen plaats gevonden hebben.

Hier ligt de bangmaak strategie er wel heel duimdik bovenop en daar wordt ik eigenlijk echt wel heel boos van. Als er namelijk iets goed zichtbaar is deze winter is dat massaal in de rij staan bij skiliften (niet het sociale deel in hotels uiteraard) niet echt een groot effect hebben.

Ik wil prima regels volgen, maar wel eerlijke regels.

Later zullen we er wel achter komen waar we bang gemaakt zijn en wat precies klopte. Ik ga me er nu niet druk om maken. NOg paar maanden en dan zijn de meesten gevaccineerd, komt de zomer eraan en gaan we de winter in waar covid waarschijnlijk een mindere rol al gaat spelen. Van dit soort nieuws word je alleen maar boos en dan slurpt energie. Ik laat dat echt helemaal gaan, maar krijg wel meer en meer het idee dat niet alles helemaal eerlijk is gecommuniceerd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:52

De besmettingen in de slachthuizen (Nederland/Duitsland) blijken achteraf toch ook voornamelijk te wijten aan de huisvesting en groepsvervoer en niet zo zeer dat het virus overleeft in koude omgeving en dat mensen samenwerken in bedrijfsruimte?

Ik had gehoopt deze maand oproep te krijgen voor vaccinatie.
Ik zie het nu wel en het aantal mutaties en hoeveel besmettelijker de laatste mutatie wel niet is dan de originele variant.
Het zal allemaal wel, het is niet bij te houden welke variant wanneer waar is.
Welk vaccin werkzaam is tegen welke variant.
Het is bijna net als met pc’s jaren geleden.
Wat je vandaag koopt is morgen alweer ouderwets en langzaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:00

Ik hoorde dat de eerste medewerkers in de gehandicaptenzorg geënt zijn met Astra Zeneca. Ik hoop snel meer te horen. Mijn zusje die in een verpleeghuis werkt heeft haar beide prikken gehad, met Pfizer. Ben heel blij voor haar want zij is heel bang om ziek te worden. Hopelijk geeft het haar rust.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:01

Tja die bangmaak-strategie is niet van vandaag of gisteren natuurlijk... moet je eens zien wat ouders bij sommige CB's te horen krijgen, als ze aangeven dat ze hun 6 weken oude baby op dat moment (nog) niet willen laten prikken.... soms worden ouders dan toegesproken of ze een enkeltje ijzeren long / doodvonnis voor hun kind tekenen -O-

Maar ik kan me wel voorstellen dat 1 en ander (ook nu met Corona) wellicht wat bangmakend wordt gebracht en an sich zal de intentie daarvan ook wel goed zijn geweest gezien mensen toch wat makkelijk denken en de besmettingen dan weer toenemen als ze de maatregelen niet serieus genoeg nemen :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:06

SusanH schreef:
Ik hoorde dat de eerste medewerkers in de gehandicaptenzorg geënt zijn met Astra Zeneca. Ik hoop snel meer te horen. Mijn zusje die in een verpleeghuis werkt heeft haar beide prikken gehad, met Pfizer. Ben heel blij voor haar want zij is heel bang om ziek te worden. Hopelijk geeft het haar rust.

Mijn zus heeft nu ook beide prikken gehad.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:10

SusanH schreef:

Mijn man had ook een mail dat er binnenkort uitnodigingsbrieven uit zouden gaan.
Idd Astra Zeneca, voor iedereen met direkt clientencontact.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:14

Binnenruimte met veel te veel mensen moet je vermijden.
Net als ov, maar waarom wel 100 klanten in een supermarkt, maar niet in de kledingzaak of andere detailhandel ernaast?
(Evenredig naar oppervlakte gerekend).

Blijf vooral hameren op afstand houden, mondkapjesplicht en goede handhygiëne.
Maximaal aantal gasten thuis, prima.

Horeca/cultuur/theater/bios onder voorwaarden open, prima.
Men is zelf baas of je naar de dergelijke gelegenheden gaat.
Persoonlijk zou ik nu niet naar een concert dat binnen wordt gehouden durven.
Zelfde concert buiten misschien wel.