Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ik vraag me trouwens af of er na het nieuwjaarsfeest in Den Haag er een golf van ziektegevallen is geweest in die wijk.
Was het niet in de Duindorp waar mensen toen bij elkaar zijn gekomen?
RIVM had deed soort bijeenkomsten mooi kunnen gebruiken om te monitoren hoe het virus zich gedraagt.
Ik krijg de indruk dat de drukte binnenshuis/in de winkels rondom black Friday meer invloed had dan drukte buiten.
Misschien moet de overheid maar weer opleggen dat de uitverkoop twee keer per jaar is en dat winkeliers niet mogen stunten, niet in fysieke winkel en niet online.
Volgens mij geldt die regel van twee keer per jaar uitverkoop België en Duitsland nog steeds.
Ik ben overigens blij dat sommige chauffeurscafés weer onder strikte voorwaarden weer chauffeurs mogen toe laten.
In Duitsland mocht dat overigens gedurende de lockdown wel.
Mijn man is het ook wel zat om door de week 24/7 in de cabine te bivakkeren.
Hij slaapt in de keuken zegt ie sarcastisch.
Weekmenu trekt lekker in het beddengoed.
tienus63 schreef:Als chauffeur wil je ook graag een keer onder de pomp en een fatsoenlijke maaltijd is ook wel lekker bij die lange werkdagen.
Alle dagen opgewarmd prakkie uit de magnetron is ook niet wat.
Chauffeurs, die geen dagritten rijden, leven op dit moment 24/7 in die paar vierkante meter van hun cabine.
Zijn afhankelijk van rij -en rusttijden, en op dit moment vaak van de goodwill van bedrijven of ze daar naar toilet mogen.
Afhalen van eten is wel bij veel chauffeurscafés mogelijk.
Maar dan is het eten vaak al weer koud.
En mogen de chauffeurs soms daar wel naar het toilet, maar niet douchen.
Een uitspraak onder de chauffeurs, je kunt beter hond zijn, bij hitte wordt je dan uit de cabine gehaald en bij koude ook.
Nee, niet iedere vrachtwagen heeft standairco.
Standkachel wel.
SusanH schreef:Sizzle ik begrijp precies wat je bedoelt.
Hier worden schaats gebieden afgesloten voor verkeer. Buiten is de kans op besmetting minimaal. Laat mensen toch lekker schaatsen. Het is maar voor 2 dagen.
Sizzle schreef:Die druk over buiten werd blijkbaar in Duitsland ook te hoog en die hebben nu ineens heel spontaan, precies nu ze beginnen te zweten, research data tevoorschijn getoverd dat de massa protesten in Berlijn in April en zomer achteraf toch heus superspreader events waren en dat mogenlijk (let wel: mogenlijk) 10-duizenden besmettingen plaats gevonden hebben.
Hier ligt de bangmaak strategie er wel heel duimdik bovenop en daar wordt ik eigenlijk echt wel heel boos van. Als er namelijk iets goed zichtbaar is deze winter is dat massaal in de rij staan bij skiliften (niet het sociale deel in hotels uiteraard) niet echt een groot effect hebben.
Ik wil prima regels volgen, maar wel eerlijke regels.
SusanH schreef:Ik hoorde dat de eerste medewerkers in de gehandicaptenzorg geënt zijn met Astra Zeneca. Ik hoop snel meer te horen. Mijn zusje die in een verpleeghuis werkt heeft haar beide prikken gehad, met Pfizer. Ben heel blij voor haar want zij is heel bang om ziek te worden. Hopelijk geeft het haar rust.
SusanH schreef:Ik hoorde dat de eerste medewerkers in de gehandicaptenzorg geënt zijn met Astra Zeneca. Ik hoop snel meer te horen. Mijn zusje die in een verpleeghuis werkt heeft haar beide prikken gehad, met Pfizer. Ben heel blij voor haar want zij is heel bang om ziek te worden. Hopelijk geeft het haar rust.