Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:58

bigone schreef:
Van Haga’s oplossing voor Corona, alle regels onzinnig, gewoon weg maar zijn maatregel die alles oplost: Iedereen die corona krijgt gewoon thuisblijven.
Hoe kun je jezelf zo snel mogelijk voor l*l zetten award gaat vandaag naar van Haga.

Ja, dit was geen reclame voor hem, hij kwam er helemaal niet uit.
En dan wijzen naar de bezuinigingen op de zorg; hij vergat even dat hij jaren deel uitmaakte van de grootste regeringspartij. Als hij niet uit de VVD was gezet, zat hij er gewoon nog, denk ik zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 00:52

ruitje schreef:
Ik zie heel vaak terug komen dat Hep B verplicht is in 'de zorg' , maar dat is helemaal niet overal zo. Gehandicaptenzorg in ieder geval niet :) .

Dat klopt is op mijn werk ook niet zo , maar heb hem toch genomen. Tegenwoordig kunnen ze wel testen of iemand een drager is van hepatitis B. Maar omdat ik niet verwacht dat ik altijd op deze plek ga blijven , is het verstandig om het wel te doen. Ook hoef ik liever geen hepatitis B te krijgen dus vond dat ook weer mooi meegenomen. Plus het was een gratis vaccinatie op school , normaal moet je er voor betalen als je het bij een huisarts laat prikken. Maar er zijn wel plekken waar het vereist is. Cliënten waar ik mee werk dragen het niet.

Electra63

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 01:01

In de ggz ben je een uitzondering als je niet je Hepatitis-vaccin hebt.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:09

Ik zie hier een boel onwaarheden staan. Je bent niet beschermd als je COVID-19 hebt gehad. Je kan het nog steeds oplopen net als dat je gevaccineerd bent. Wel weet je lichaam het eerder te herkennen net als bij vaccinatie. Bij vaccinatie is de kans op ernstig beloop minder groot. Het verschil hoor ik dagelijks aan de telefoon. Overigens de beste bescherming is dat je een Covid-19 oploopt en daarna vaccinatie. Nog steeds een kans dat je het oploopt dat komt ook door de verschillende varianten (mutatie van het virus). Ik heb nu in privé kring verschillende mensen gesproken die COVID-19 virus hebben opgelopen die er echt flink lang ziek van zijn. Isolatie duur voor iemand met klachten 7 dagen na eerste ziekte dag en je moet minimaal 24 uur klachten vrij zijn. Dat halen de gevaccineerde meestal wel, maar bij niet gevaccineerde echt heel vaak niet. Die zitten toch vaak langer in isolatie omdat ze niet klachten vrij zijn. Dus als jij of je werkgever kan permitteren om langer ziek te zijn en de kans op langdurig ziek te zijn. Prima
Overigens is het ook nog zo dat ook bij milde klachten volledig herstel erg lang kan duren. Hoe dat is ten opzichten van wel of niet gevaccineerden heb ik niet naar gekeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:15

Nou ja toen ik berichten las over langzaam rond laten gaan en groepsimmuniteit enzo, zou je kunnen denken dat een besmetting je ergens tegen beschermt uiteindelijk.

Dat dat niet zo is, ben ik ondertussen ook wel achter...
Ik ben gevaccineerd en ik heb nu Covid (amper klachten dus dat is fijn). Maar of ik bij een volgende besmetting weer zo makkelijk wegkom, dát weet niemand.. dat ik het nog een keer ga krijgen, dat staat bijna vast, en dat maakt dus dat het leven uiteindelijk dus toch nooit meer hetzelfde wordt.. Want het gevaar van Corona blijft..

of zie ik dat verkeerd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:36

Horseloverl schreef:
Wat ik mij afvraag: waarom voel je je onveilig bij een ongevaccineerde? Jij word er wss minder ziek van, of niet ziek. Ziek zijn vind ik iets heel normaals, dat hoort bij het leven. Misschien niet zo prettig maar het is wel zo. Ik kan niet over COVID oordelen, heb het niet gehad zover ik weet. Maar de vaccinatie moet je beschermen dus dan zou ik mij niet perse onveilig voelen. Of heb ik nou een hele rare manier van denken :')

"Waarom wil je niet van je paard vallen, je hebt toch een cap op?"

Ik wil geen ingrijpend virus in mijn lijf. OOK niet na vaccinatie. Ik vind het fijn dat als het zo is, mijn lichaam in kan grijpen, maar wat ik een nog veel beter idee vindt is gewoon niet met het virus in aanraking komen. Dan kan ik niet tot de uitzonderingen behoren waar mensen wel ziek worden, en kan ik anderen niet aansteken. Win-win.

En leuk dat jij 'ziek zijn' bij het leven vindt horen, maar bij mij is het over het algemeen nogal ontwrichtend, wegens allerlei redenen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:40

vienna1987 schreef:
Overigens de beste bescherming is dat je een Covid-19 oploopt en daarna vaccinatie.

Behalve dan dat er bij mensen die eerst covid hebben opgelopen een deel overleden is.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:45

Shadow0 schreef:
vienna1987 schreef:
Overigens de beste bescherming is dat je een Covid-19 oploopt en daarna vaccinatie.

Behalve dan dat er bij mensen die eerst covid hebben opgelopen een deel overleden is.

Ik zou het ook niet aanraden hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 07:40

Dieuwertje Blok heeft op 538 geantwoord op de vraag van Frank Dane of Sinterklaas gevaccineerd is, en nu is heel digitaal antivaxx brigade van de leg :roll:

Hier een voorbeeld, maar heel Facebook en Twitter gaat los.

Afbeelding

Greep uit de reacties op Facebook:

Afbeelding

Hier het fragment waar het om gaat :')
https://www.538.nl/de-538-ochtendshow?f ... N8Ff2vxbRs

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:00

"slimme meid"

Heerlijk dat die "Maantje" weer een typisch voorbeeld is van je kind indoctrineren. _O-

Ging die domme koe Maantje ook opzoeken op facebook, het wordt nog prachtiger. Ze ontkent ook nog eens de klimaatproblemen. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 10-11-21 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:01

Ach is weer eens wat anders dan de pieten discussie. Dat ging nog ergens over.
Waar je nu niet druk om maakt om een keuze van een oude man. Ze doen elkaar iets wat actueel is. Gezien de leeftijd van Sinterklaas heel verstandig! Hahaha of moet hij bang zijn om niet zwanger te worden.
Ik durf trouwens te wedden dat Sinterklaas er volgend jaar steeds is dan weer iets anders waar mensen zich druk om maken.
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 10-11-21 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:04

Ik zie steeds meer mensen die de QR-app van hun mobiel afhalen, om een statement te maken.... en hoe ze elkaar dan steunen... ik vind het echt te triest.. alsof ze in hun 1tje de mount everest gaan beklimmen om de laatste sneeuwvlok te redden ofzo, of de plastic soup oplossen.... "wij steunen je hoor!"- "hou vol"! ..echt, is dat wat 'lef' is tegenwoordig... zielig doen over een apje?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:10

vienna1987 schreef:
Waar je nu niet druk om maakt om een keuze van een oude man. Ze doen elkaar iets wat actueel is. Gezien de leeftijd van Sinterklaas heel verstandig! Hahaha of moet hij bang zijn om niet zwanger te worden.
Ik durf trouwens te wedden dat Sinterklaas er volgend jaar steeds is dan weer iets anders waar mensen zich druk om maken.

*fictieve oude man :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:15

verootjoo schreef:
vienna1987 schreef:

Dat maakt de redenatie van een 12-jarige extra bijzonder. Die weten namelijk als het goed is dat hij fictief is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:20

Cer schreef:
Ik zie steeds meer mensen die de QR-app van hun mobiel afhalen, om een statement te maken.... en hoe ze elkaar dan steunen... ik vind het echt te triest.. alsof ze in hun 1tje de mount everest gaan beklimmen om de laatste sneeuwvlok te redden ofzo, of de plastic soup oplossen.... "wij steunen je hoor!"- "hou vol"! ..echt, is dat wat 'lef' is tegenwoordig... zielig doen over een apje?

Zijn dat dan gevacineerden of ongevacineerden die die app van hun telefoon af halen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:22

Ik heb geen flauw idee... gisteren zag ik BN-ers die gevaccineerd waren, maar de tweedeling niet meer konden handelen.. zoiets..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:22

de opperwappie van het dorp hier heeft zich ook weer misdragen. Iets met een bijeenkomst in het dorpshuis (dorpshuisje beter gezegd) die geannuleerd werd. Ze is volledig uit d'r plaat gegaan. Uiteraard werd de wappiebingoklassieker 'geloof niet alles van de ms media!!' gebruikt. Als ik zie hoeveel extremer die is geworden in een jaar, ik vind dat best zorgwekkend. Hun zoon van een jaar of 11/12 doet ook compleet mee (logisch als pappa en mamma je zo opvoeden)
ik denk dat ze, al zouden ze een dag op de IC en coronaverpleegafdeling meelopen, ze nog denken dat het allemaal acteurs zijn etc.etc.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:40

Cer schreef:
Ik heb geen flauw idee... gisteren zag ik BN-ers die gevaccineerd waren, maar de tweedeling niet meer konden handelen.. zoiets..

Dat kan ik heel goed begrijpen. Ben zelf ook gevaccineerd maar die tweedeling heb ik echt moeite mee.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:54

Nou ik vind het drama waarmee ze een app verwijderen (niet een nier afstaan ofzo) wel een beetje over de top..

en wie heb je ermee, dat jij een app van je telefoon gooit? Het is niet dat iemand daar verder last van heeft ofzo.
Misschien het restaurant waar je je geld uitgaf en waar je nu niet meer binnen mag, die hebben er last van... maar verder?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:10

Ach ja, je hebt dramawappies, booswappies, 'ik-ben-geen-wappie-maar' wappies, en compleet doorgeslagen oelewappies.

En je hebt mensen die kritisch zijn op bepaalde maatregelen, maar die wel hun gezond verstand blijven gebruiken en daardoor niet van de wap raken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:17

Askja schreef:
Ach ja, je hebt dramawappies, booswappies, 'ik-ben-geen-wappie-maar' wappies, en compleet doorgeslagen oelewappies.

En je hebt mensen die kritisch zijn op bepaalde maatregelen, maar die wel hun gezond verstand blijven gebruiken en daardoor niet van de wap raken.

Je vergeet de ik-doe-zelf-onderzoek-wappies :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:21

Mizora schreef:
verootjoo schreef:

Dat maakt de redenatie van een 12-jarige extra bijzonder. Die weten namelijk als het goed is dat hij fictief is.

Dat is dan denk ik ook niet de redenatie van het kind, maar de indoctrinatie van de ouders.
Maar verder zijn al de wappies ook volwassen dus je zou denken dat die ook weten dat de Sint fictief is.

Bovendien luisteren er volgens mij niet eens kinderen in de Sint-leeftijd naar de ochtendshow van 538, dus ik snap de ophef helemaal niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:22

Electra63 schreef:
Askja schreef:

Ja, ook die natuurlijk :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:23

Loretta schreef:
Cer schreef:

Zijn dat dan gevacineerden of ongevacineerden die die app van hun telefoon af halen?

Nou, ik hoorde een gevaccineerde vader die boos was omdat hij niet met z’n kind naar zwemles kon want hij had geen QR. Nou lijkt me de oplossing dan vrij simpel; neem een QR.
Maar nee, dat wilde hij niet want daar was hij tegen. En dan boos zijn dat ie gediscrimineerd werd.
Tja…

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:36

Electra63 schreef:
Askja schreef:

_/-\o_ _/-\o_ Mooie samenvatting, Askja en Electra.