Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:38

Heeft niks te maken met zondigen van ongezond eten.
Ik eet elke week wel een keer pizza, patat oid.
Je kan ook prima afvallen als je elke dag macdo eet.
Zolang je maar weet hoeveel kcal je eet en hoeveel je uiteindelijk verbrand. Zolang je een tekort creëert, .val je af.
Ik zou het overigens niet aanbevelen elke dag macdo te eten _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:40

ClaudiaHS schreef:
Heeft niks te maken met zondigen van ongezond eten.
Ik eet elke week wel een keer pizza, patat oid.
Je kan ook prima afvallen als je elke dag macdo eet.
Zolang je maar weet hoeveel kcal je eet en hoeveel je uiteindelijk verbrand. Zolang je een tekort creëert, .val je af.
Ik zou het overigens niet aanbevelen elke dag macdo te eten _O-

Helemaal met je eens :j Hier ook gewoon elke week pizza, iets van frietjes/aardappels uit de oven en een zak chips en ook al mijn overtollige kilo's kwijt. Alles kan, maar met mate.

Het nadeel is dat "ongezond" eten vaak veel kcal bevat, waardoor je er maar heel weinig van kunt eten en je dus eigenlijk de hele tijd trek blijft hebben :') zo stom is dat :Y) :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:43

Ja dat is best wel jammer soms. :P
Mijn darmen gaan niet zo heel goed op ongezond/heel vet.(Pds)
Maar indd, als ik al een keer maar de mac ga, of een keer pizza eet, dan heb ik eerst flinke buikpijn en daarna direct weer honger :')
Idem met chinees. Zo lekker af en toe, maar na een uur lust ik wel weer wat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:09

Ik meld me hier ook weer..
Kom niet terug in de gezonde modus en blijf maar aankomen doordat in vreet buien heb.
Probeer wel 2/3x per week te sporten, wandel elke dag met de hond en ga op de fiets naar het werk (15 min enkele reis). Inmiddels is mijn jonge pony ook ingereden dus gaan we weer elke week paardrijden.

Qua beweging gaat het dus niet verkeerd, maar ik heb gewoon altijd trek.
Gezonde dingen zoals worteltjes, nootjes, fruit etc vullen gewoon niet. Daarna heb ik nog steeds trek in kaas, koekjes, chips etc.
Qua maaltijden begin ik altijd met Optimel en granola, lunch is vaak een broodje met beleg en groente of een salade en avondeten is over het algemeen een gezonde, gevarieerde maaltijd.
Mijn problemen zijn: ik eet te grote porties en ik snack te veel. Dat komt omdat ik gewoon bijna altijd trek heb en te weinig tijd steek in de voorbereiding.

Gelukkig wil mijn vriend me graag helpen en gaan we nu weer proberen beter voor te bereiden, portiecontrole en meer eiwitten eten.
Ik heb gemerkt dat ik voller zit als ik meer eiwitten eet.

Vandaag heb ik tot nu toe het volgende op en nog steeds trek:
- 100gr kwark met 50 gram granola (meer krijg ik niet weg met ontbijt)
- 200 gram worteltjes
- handje ongezouten cashewnoten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:30

Welkom terug @Josien. Ookal ben je er misschien niet heel blij mee om terug te zijn ;)
Drink je daarbij ook voldoende? Het kan soms goed helpen om eerst eens wat te drinken.
Dat een minuut of 10 te laten inwerken en dan nog eens te kijken/voelen of je trek hebt.

Hier vandaag:
- O: 330 gram Skyr met 100 gram aardbeien en 10 gram gepofte spelt.
- T: Eiwitwafel van Body&Fit

Oh en als tip voor de kleinere porties eten, pak een kleiner bord en kauw je eten extra goed.
Of neem een klein kind, waar je veel nog aan moet "voeren", dan doe je al veel langer over je eten :')
En eet je dus veel minder snel, waardoor het beter vult :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:37

Qua drinken drink ik gemiddeld zo'n 2 liter aan Slimpie, Thee, water met vit c bruistablet en cola zero.
Ik kan wel proberen om daar nog regelmatig een glaasje water aan toe te voegen.
Het wachten probeer ik vaak wel, maar heeft niet altijd effect. Wanneer ik druk bezig ben helpt dat, maar tijdens een bankhangmoment en rustige werkdag blijft de trek.
Ik snaai ook veel uit verveling/vermaak etc. daar ben ik me van bewust. Maar van mijn leven compleet vol plannen met activiteiten word ik mentaal niet beter.
Ben echt weer op zoek naar die knop om om te zetten, want ik weet dat ik het kan :Y) .

Sorry voor mijn geklaag, het komt wel weer goed hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:39

Ik weet het niet, ik ben dat nu aan het proberen maar skip de light producten en dingen als optimel eens. Die zoetstoffen zorgen voor trek omdat je lichaam zoet verwacht maar niks krijgt
Dus gewoon volle kwark en je hebt geen trek meer

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:40

Josien_ schreef:
Qua drinken drink ik gemiddeld zo'n 2 liter aan Slimpie, Thee, water met vit c bruistablet en cola zero.
Het wachten probeer ik vaak wel, maar heeft niet altijd effect. Wanneer ik druk bezig ben helpt dat, maar tijdens een bankhangmoment en rustige werkdag blijft de trek.
Ik snaai ook veel uit verveling/vermaak etc. daar ben ik me van bewust. Maar van mijn leven compleet vol plannen met activiteiten word ik mentaal niet beter.
Ben echt weer op zoek naar die knop om om te zetten, want ik weet dat ik het kan :Y) .

Klagen is hier gewoon toegestaan hoor, dat doen we allemaal zo op z'n tijd.
En ik herken wel dat snaaien uit verveling/vermaak. Ik probeer op die momenten wel even wat te gaan doen :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:54

[***] schreef:
Ik weet het niet, ik ben dat nu aan het proberen maar skip de light producten en dingen als optimel eens. Die zoetstoffen zorgen voor trek omdat je lichaam zoet verwacht maar niks krijgt
Dus gewoon volle kwark en je hebt geen trek meer

Kan ik me wel voorstellen, maar ik vind volle kwark dan weer niet zo lekker.
Tenzij ik er wat zoetstof of suiker doorheen doe, maar dat heeft dan weer niet zo veel zin natuurlijk :D .
Optimel is momenteel de enige kwark die ik lekker vind zonder extra suiker toe te voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:55

Nou ja in ieder geval meer eiwit proberen te eten bij je maaltijden
Dat vult beter

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:05

ik ben heel slecht misschien maar heb een maaltijd vervangende shake besteld bij de body & fit, moet zeggen dat hij niet heel lekker is, dat geeft ook niet, hij vult wel heel goed, daar heb ik het meeste aan...nu maar hopen dat ik hier wat kilos er mee af krijg, wordt er echt moedeloos van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:09

Ik haal niet elke dag mijn eiwit inname
Dus had bij vita pro ook een eiwit Shake besteld, dacht voor door de groene smoothie bijv, die maak ik zonder zuivel anders krijg ik buikpijn. Maar bah, wat een vieze veel te zoete smaak.
Iemand tips voor eiwit poeder zonder al die smerige zoetstoffen?
Ik snap het sowieso niet, om een gezond eetpatroon te houden lijkt mij afwennen van zoete smaakjes sowieso beter
Ik wil ook geen 3 x per dag vlees of zuivel eten, iemand tips om dan wel genoeg eiwit te krijgen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:24

[***] schreef:
Dus had bij vita pro ook een eiwit Shake besteld, dacht voor door de groene smoothie bijv, die maak ik zonder zuivel anders krijg ik buikpijn. Maar bah, wat een vieze veel te zoete smaak.
Ik snap het sowieso niet, om een gezond eetpatroon te houden lijkt mij afwennen van zoete smaakjes sowieso beter
Ik wil ook geen 3 x per dag vlees of zuivel eten, iemand tips om dan wel genoeg eiwit te krijgen?

Ik gebruik de Vegan Soy Protein Powder van Personal Protein en heb daar dan flavour shots bij. Dan kies je dus zelf je smaakje. Die flesjes zijn een smaakje met zoetstof dus je kan het zo sterk maken als je zelf wil :) Zit dus wel zoetstof in dan, maar is naar eigen smaak toe te voegen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:25

[***] schreef:

Erwten eiwitten? Je hebt van die vegan shakes, maar geen idee of ze lekker zijn.
Ik heb zelf een eiwitshake van personal protein, deze is naturel van smaak en door hun flavor shots kun je zelf smaakjes toevoegen. Misschien is dat iets?

Edit: zie nu een vergelijkbare reactie hierboven haha :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:41

Erwten eiwit is vrij zanderig qua smaak, maar een stuk minder zoet. Ik zal even kijken welk merk ik heb als ik weer thuis ben. Soja en whey kan ik niet tegen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:52

Josien_ schreef:

Ik herken dit énorm!!!!!!
Dat is dus ook precies mijn probleem.

Ik reis daarnaast ook nog best veel voor mijn werk (net terug van 2 weken Azie, volgende week naar Bangkok voor een week en ben normaal om de week 4 dagen niet thuis).

Die knop vinden is dus echt dramatisch.

Voor je ontbijt.. Ik heb altijd normale kwark maar gooi daar wat bosbessen of druiven in.
Daarnaast eet ik de hoog eiwit/laag suiker granola van de Aldi maar die verkopen ze volgens mij niet in Nederland....

Qua eiwit: ik lust geen melk gewoon zo dus vind wei-eiwit etc ook niet te nassen. Vegan eiwit gaat een stuk beter, vooral door bijv. een smoothie of yoghurt ofzo!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:35

gaucho schreef:
Erwten eiwit is vrij zanderig qua smaak, maar een stuk minder zoet. Ik zal even kijken welk merk ik heb als ik weer thuis ben. Soja en whey kan ik niet tegen.

De Vegan Pea heb ik inderdaad eerst lange tijd gehad :j daar zit wel een specifieke smaak aan vind ik. Die soja is veel meer smakeloos en werkt dan goed met die flavour shots. Al ben ik niet zo happig op het veel consumeren van soja.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:27

Zo je kijkt even een dag niet, en het topic is ineens ontploft :=

Ik reageer op mobiel, dus lastig om op iedereen specifiek te reageren.

Ik eet juist wel graag optimel kwark (met yoghurt) in de ochtend. Ik vind dat dat goed vult en ik kan het er lang op doen. Ik eet wel 500 gram kwark met 10 gram gepofte spelt. Heb ook niet het idee dat ik daar honger van krijg. Ik heb verder weinig moeite met eiwitten halen gelukkig. Ik neem geen eiwitshakes etc, heb daar ook geen ervaring mee, dus ik kan daar geen advies op geven.

Ik zou wel aanraden om zo veel mogelijk over te gaan op water drinken. Dat helpt tevens tegen de honger en dat is gezond voor een mens. Het kost even tijd om te wennen aan alleen water, maar als je dat eenmaal gewend bent is het goed te doen vind ik. Dus ook geen slimpie en cola zero (ik ben sowieso geen voorstander van bijvoorbeeld de aspartaam in cola zero). Zelf drink ik wel spa, ik wil nog een keer zo'n filter installeren voor het kraanwater, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik heb ook een paar slechte dagen qua eten achter de rug, mijn maag is momenteel weer een zwart gat waar al het eten rechtstreeks in verdwijnt. Het vreemde is dat ik voor het eerst in tijden wel weer de weegschaal terug zie lopen, terwijl als ik 'netjes' eet, blijft de weegschaal gelijk of loopt hij zelfs op. Ergens doe ik iets toch niet goed dus...

Morgen mag ik EINDELIJK weer naar de MSK arts, ik ga normaal 2x per jaar, maar door het ongeluk en de uitgestelde operatie ben ik dus al weer een jaar verder. Alles staat weer scheef, ik heb de hele tijd overal pijn, hoofdpijn, ik heb lucht tekort en ook andere organen functioneren sub obtimaal. Denk niet dat ik aan 1 behandeling voldoende heb, maar ik weet zeker dat ik me na 1x al weer zo veel beter voel. Hopelijk gaat het afvallen dan ook makkelijker.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:47

Hopelijk voel je je snel beter Rose_Sonny!

Meer water drinken is inderdaad beter, ben ik het helemaal mee eens. Drink overigens niet elke dag Cola zero hoor. Maar wel elke dag Slimpie met spa rood. Heb na een dag water en thee echt behoefte aan het gevoel van prik in mijn mond :') .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:58

In het verleden hier ook veel tonic zero; maar inmiddels goed gewend aan spa rood, gewoon water of thee. Meestal heb ik voor mijn ontbijt al een halve liter water op. Ik drink tijdens het eten overigens niet, maar probeer een half uur daarvoor zeker 2 glazen te drinken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:21

Yes, gisteren weer aan een nieuwe streak begonnen en een goede dag gehad.
Lekker een uur gekickbokst en goed gegeten en mentaal ook best een goede dag gehad.
Nu op naar dag 2 van de streak :j

Deze maand doe ik weer een challenge. 31 dagen lang, elke dag een workout.
Kan van alles zijn, hardlopen, kickboksen, wandelen, kracht/cardioworkout met een YT filmpje of whatever.
Dus dat wordt een mooie maand :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:31

Poh hoe doen moeders dit met jonge kinderen. Ik vind de drempel om te sporten zo groot. Ook gezond eten zoals ik vroeger deed met een eigenwijze peuter is een stuk lastiger.
Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat mijn voorkeur lag bij meer bewegen zodat ik meer kon zondigen. Nu weinig tijd over (man werkt onregelmatig) en als de kleine op bed ligt heb ik ook meer zin om een huispak aan te trekken of vriendinnen weer eens te zien als mijn man thuis is.
De wens voor een 2e begint te komen en daarbij eigenlijk ook mijn motivatie om weer een beetje in vorm te zijn voor je weer aan een nieuwe zwangerschap begint. Het scheelt zo'n 7 kilo ivg begin van m'n 1e zwangerschap. Ergens wil ik de zomer door en na de zomer de pil eruit donderen. Mooi doel om nu toch eens discipline te kweken. Afgelopen weken ook al een poging maar daardoor eigenlijk juist enorm gaan cheaten.
Ik wil terug naar de basis: havermout pap in de ochtend met fruit, yoghurt of brood met soep/salade in de middag en dan gewoon mee met de pot eten en kijken of ik wat groente kan verhogen.
Ik gebruik m'n elektrische fiets maar wil m'n mountainbike even een beurt geven. Dat zou mij al 2 x 40 minuten bewegen opleveren op een makkelijke manier. Als de klok verzet is dan lijkt mij een flink stuk wandelen als de kleine in bed ligt ook wel wat.
Ik had een app HOW afgesloten met een XCO. Dat abbonement verloopt bijna. Eens kijken wat dat gaat kosten want die heb ik er niet uitgehaald afgelopen jaar haha maar ik denk 1 fanatieke maand.

En ook jammer. De prijzen van de groente.... sorry hoor. Maar even een lekkere salade is echt bizar duur elke dag. Tgtg pakketje maar weer eens scoren van de lidl.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:24

Welkom @Steenbok. Bewust zijn van waar het issue zit is natuurlijk al het begin.
Hier ook een mama van een peuter (net 3). Ik sport 4x per week en werk 32 uur.
Als je wil, dan kun je natuurlijk altijd wel een workout inpassen, desnoods met kind :j

Spannend dat het begint te kriebelen voor een tweede. En ik kan me voorstellen dat je voor die tijd graag weer terug wil naar het gewicht van voor je zwangerschap. Wees welkom om mee te praten, lezen en hopelijk haal je er wat extra motivatie uit :D

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:59

@steenbok, geen idee waar je vandaan komt maar groente en fruit bij de Turkse winkel, boeren winkel of als je in de buurt woont zwartemarkt.

Scheelt enorm wij kunnen hier in de buurt bij de plaatselijke boerderij winkel vrij goedkoop groente en fruit halen. Voor we hier woonde haalde we bij de zwartemarkt. Oke goedkoop... onder de supermarkt prijs.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:56

Voorheen in Eindhoven echt meer dan genoeg leuke plekjes. Woon nu in Mierlo en hier weinig leuke plekjes gevonden en de Turkse winkels in Helmond waren niks. Dus als iemand tips heeft hier in de buurt haha.

En respect 4 x sporten met 32 uur werken. Doe je dat in de avond uren? Ik vond de afgelopen jaren ook intensief met een slecht slapend kind. Gaat gelukkig nu wel echt stukken beter. Scheelt ook enorm.
Vandaag was in ieder geval een goede eet dag! En ook veel buiten geweest op mijn werk. De stap is gezet.