Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:53

Amyyy schreef:
Mijn lijstje van vandaag:

O: Whey Shake
T: Fruitsalade (kiwi, ananas, druiven, mango, meloen)
L: 2 volkoren boterhammen met Philadelphia
T: Fruitsalade, komkommer
A: Wraps met sla, komkommer, ei, cashewnoten, paprika, kruidenkaas, pijnboompitten
T: Kwark met walnoten en honing
B: Verhuizen op stage, dus 2 uur met dozen gesjouwd, 45 minuten wandelen, 30 minuten fietsen en 1 uur bodybalance.

Een vrij standaard dagje vandaag

Vervangen door een handje chips (we waren aan het kloten op stage en er lag nog chips van de kerstborrel) EN 5, pralines, whoooopsie. Achja, zit rond de 1600 kcal, dus dat moet een keer kunnen. Gelukkig waren ze heel erg lekker en heb ik er geen spijt van.

bono_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:58

Moet een keer kunnen toch! Wanneer je jezelf alles verbied is het ook echt niet vol te houden naar mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:04

Zeker snap ik jullie :D , zonder de koek kom ik op 916 dus de koek gaf een boost denk rond de 300 a 400 calorien.

Fietsen is geen probleem, alleen het is enorm onverlicht voelt echt niet prettig om dan naar huis te fietsen. Hoop dat versnelling het weer doet morgen , anders is het einde oefening voor deze fiets -O-

Moet soms kunnen idd :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:46

Dat is wel weinig kcal hoor...

Ik las dat iemand zei dat ontbijt overslaan niets zo erg was. Juist wel...als je niet ontbijt wordt je stofwisseling ook niet "aan" gezet en dat is juist wat je wel wilt. Uit de rust modus en aan het werk. door regelmatig te eten blijft je stofwisseling aan de gang om alle voedingsstoffen uit je voeding te halen en te verwerken. Dat kost ook weer energie voor je lichaam en blijf je de hele dag verbranden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:50

Volgens mij is dat een fabel Vibabu.... En ik ontbijt liever niet ik krijg het niet weg! Bah!

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:51

Verderop in het topic hebben we het ook gehad over het overslaan van je ontbijt. Er is een bepaald dieet dat is Intermittent fasting. Hierbij eet je in bepaalde tijd periodes wel en in bepaalde tijd periodes niet. Een van de tijd periodes die je dan kunt kiezen is bijvoorbeeld van 20:00 tot 12:00. In die periode moet je lichaam de vetten verbranden die je al in je lichaam zitten om zo aan energie te komen. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je eet, je lichaam vaak dat voedsel meteen gebruikt om voedingsstoffen uit te halen, omdat dit minder energie kost. Bij intermittent fasting gebruikt je lichaam dus de vetten die al zijn opgeslagen, wat dus helpt bij het afvallen.
Bij mij helpt het iniedergeval heel goed en het helpt ook bij het in toom houden van mijn calorie inname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:13

Apart nog nooit van gehoord, ben je overdag niet flauw dan?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:14

Zo er is een hoop bijgepraat vandaag zeg := ik ga niet op alles reageren want daar is het me te laat voor nu :+ alleen even snel mijn lijstje posten:
O eiwitomelet met paprika en komkommer
L bak optimel kwark
T appel
A maaltijdsalade op 't werk
T rijstwafels met kipfilet en mosterd
B 1 uur krachttraining, 1 uur spinning, 1 uur zumba-step, 1 uur pilates. De lessen geef ik zelf dus vooral de zumba-step en de pilates zijn niet echt energie rovend :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:10

vibabu schreef:

Ik las dat iemand zei dat ontbijt overslaan niets zo erg was. Juist wel...als je niet ontbijt wordt je stofwisseling ook niet "aan" gezet en dat is juist wat je wel wilt. Uit de rust modus en aan het werk. door regelmatig te eten blijft je stofwisseling aan de gang om alle voedingsstoffen uit je voeding te halen en te verwerken. Dat kost ook weer energie voor je lichaam en blijf je de hele dag verbranden.

Las al stukje over IF. Maar kort gezegd. Je stofwisseling gaat niet uit als je slaapt. Wanneer je eet maakt niet uit, hoeveel kcal je binnenkrijgt is altijd de leidende draad.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:29

HoiHoi,

Een koekje af en toe is inderdaad niet erg,maar je valt dan gauw weer terug in je oude gewoontes!

Je moet je levensstijl aanpassen en je lichaam moet daar de eerste weken aan wennen. (soort van afkicken).

Mijn lijstje voor vandaag. (ik moet nog boodschappen doen , dus vooral de restjes nu op maken)
O: 2 Bolletjes met Komkommer salade
T:/
L: 2 Volkoren boterhammen met spinazie spread & 1 tomaat
T:/
A: nog geen idee

B: paardrijden

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:42

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe
o- kwark met granola
t- banaan
L- 3 glutenvrije krekkers zonder beleg
A- glutenvrije spaghetti met champignonsaus en heel veel groenten, ga vanavond even de kcal uitrekenen van dit overheerlijke eten :)

B- vandaag ovgeveer uur aan mn boven lichaam trainen.
Voel me spieren van gister heel erg, voelt weer zo fijn :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:28

Over ontbijt overslaan gesproken, ik kwam vandaag mijn bed niet op tijd uit, dus moest even creatief zijn :')

O: gekookt eitje & als ik zo nog honger heb op stage, een banaan
L: magere yoghurt met proteineshake
A: zelfde als gisteren, stuk gebakken zalm met broccoli, 50 gr. speltpasta en wat pesto, rode ui en knoflook. Erg lekker :9

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:41

Haha die afbeelding :')
is voor mij echt van toepassing, vooral als ik op kantoor zit.
Thee helpt voor mij beter tegen de trek dan water.

Ik doe zonder dat het de bedoeling is ook een soort IF, ik eet van 10.00 tot 18.00/19.00 (laatste ligt aan wanneer ik het avondeten klaar heb :P )

Vanochtend legs&cardio gedaan, doe het altijd in de tuin, was nu een beetje aanpassen want die was een ijsbaan. Gelukkig hebben we nog een vlonder die overdekt is.

dit wordt mijn 5de absolute niet cheatdag en het lijkt wel steeds makkelijker te worden.
Lijstje:
O: rode vruchten smoothie met whey
L: 100 gr sla, 70 gr tonijn, halve avocado, 1 ei, klein beetje dressing (ben echt heel benieuwd, heb namelijk nog nooit avocado gehad dus kan niet wachten tot L :') )
T: 2vk broodjes pindakaas
A: rauwe andijviestamppot met spekjes en 100 gr magere rookworst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:43

vibabu schreef:

:x :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:55

Verder eens met Marlinde. Als je een snoepprobleem hebt (en ik vind het problematisch als je twee repen chocolade per dag eet/at), kan je beter wel alles afslaan, anders hou je je suikerverslaving lekker in stand. En dat komt het afvallen dus niet ten goede. Zeker niet als je al heel lang het doel hebt om af te vallen en het blijft maar mislukken (en dat is bij Rebecca volgens mij, want ik ben haar al in meerdere topics tegen gekomen).

Dus.... Gewoon afslaan die koeken en overstappen op voedingsmiddelen waar je lichaam wel wat aan heeft!

Mijn planning voor vandaag is raar:

L: Blikje tonijn op water, 100 gram augurk, 100 gram zilveruitjes, 200 gram huttenkase, 100 gram geitenkaas met Agave siroop ( :') )
A: Spiegelei met shiitake, paksoi en kokos

Ik moet echt om boodschappen, hahahaha.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:57

Ik las via Kayla, dat er toch wel voordelen zitten aan het sporten voordat je eet (doe ik altijd omdat het zo uitkomt). Kwam er ongeveer op neer dat je lichaam heeft dan nog minder zuurstof nodig voor de stofwisseling en dus meer zuurstof naar je spieren kan. En dat je lichaam dan eerder vet gaat verbranden omdat er nog geen voedsel in je systeem zit. Weet iemand hier meer van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:59

Goedemorgen!
Gisteren wel een redelijke dag gehad. Vandaag helaas iets minder begonnen aangezien ik bij iemand anders was blijven slapen.

O: 2 boterhammen met hagelslag
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
A: wat mijn ouders koken
B: 3 kwartier spinning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:06

urosa schreef:
Ik las via Kayla, dat er toch wel voordelen zitten aan het sporten voordat je eet (doe ik altijd omdat het zo uitkomt). Kwam er ongeveer op neer dat je lichaam heeft dan nog minder zuurstof nodig voor de stofwisseling en dus meer zuurstof naar je spieren kan. En dat je lichaam dan eerder vet gaat verbranden omdat er nog geen voedsel in je systeem zit. Weet iemand hier meer van?

Dat schijnt niet waar te zijn. Je lichaam breekt meer vet af om als brandstof te dienen, maar het oxidatieproces (het daadwerkelijk verbranden en dus kwijtraken van het vet) blijft gelijk. Het maakt vrijwel niks uit of je sport op nuchtere of volle maag, netto gezien verbrand je net zo veel vet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:17

Kayleigh_ schreef:
vibabu schreef:

:x :O

Zou je me de poppetjes uit kunnen leggen? Het lijkt er op dat je iets anders vindt? Zo ja, wil je dat uitleggen? Want hier schiet niemand echt wat mee op....

Er zijn zoveel verschillende meningen te vinden, het lijkt wel alsof niemand echt weet hoe het nu daadwerkelijk zit :Y)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:19

Hey is echt al heel vaak uitgelegd door kayleigh in het topic.. Lees haar berichten even terug.

Het gaat erom dat je een negatieve energiebalans krijgt. Wanneer je eet en eat je eet maakt in principe dus niet uit

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:28

Ow dus het is hier een soort huiskamer en moet je eerst 471 pagina's doorlezen? Dan bedank ik graag voor deze korte periode hier. Vind het best leuk om dingen te lezen, ervaring uit te wisselen en kennis te delen maar als je eerst 471 pagina's moet lezen dan bedank ik. Veel succes nog!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:44

Zit op dit moment m'n yoghurt, appel en rozijnen ontbijtje naar binnen te werken. Rustig ochtendje vandaag. Woon in het Noorden waar code rood is afgegeven ivm gladheid op de weg. Lessen tot 12 uur zijn sowieso uitgevallen, vanmiddag was ik al vrij dus hoef eerst niet weg :) Alleen even zien of ik veilig kan paardrijden vanmiddag en zal zo thuis maar even een workout doen :)
Gisteren ook een poging gedaan tot een thuis workout via youtube maar kwam erachter dat m'n conditie echt nog slechter is dan dat ik dacht := Hoorde eerder dat Jillian Michaels 30 days shred wel wat rustiger begint dus daar maar aan beginnen vandaag denk ik +20 minuutjes crosstrainer als het lukt :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:49

vibabu schreef:
Ow dus het is hier een soort huiskamer en moet je eerst 471 pagina's doorlezen? Dan bedank ik graag voor deze korte periode hier. Vind het best leuk om dingen te lezen, ervaring uit te wisselen en kennis te delen maar als je eerst 471 pagina's moet lezen dan bedank ik. Veel succes nog!

Ik zeg je kan toch op de berichten van Kayleigh klikken als je het graag wilt weten?
Zij heeft het echt al een aantal keer duidelijk uitgelegd.

Maar wat ik zei komt er in het kort op neer, het is dus onzin :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:50

Mijn lijstje van vandaag:

O: Whey shake met beetje halfvolle melk (normaal magere melk)
T: Watermeloen en appel
L: 2 vkbh met Philadelphia
T: Peer, komkommer en paprika
A: Zelfde als gister, de sla moet op. Dus wrap met sla, komkommer, ei, kruidenkaas
T: Als ik nog honger heb kwark, maar meestal heb ik daar geen zin meer in.

B: 45 min wandelen, 30 min fietsen, 1 uur yoga en misschien nog 1 uur zumba

Er is vandaag iemand jarig op stage, dus dat wordt de verleiding weerstaan, waar ik niet heel goed in ben :Y)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:53

Hallo!
Mag ik me hier nog melden? Ik ben sinds gister begonnen met in ieder geval gezonder eten, niet/weinig snoepen, en een paar kilo afvallen :)
Ik maak gebruik van de app Lifesum