[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:37

Ik doe het Cambridge 500 dieet.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:38

Oke!
Wel knap hoor, is dat een beetje vol te houden? Hoe veel wil je er totaal vanaf? (sorry als ik er overheen gelezen heb)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:43

Mijn doel nu is 40,6 kg eraf. Ik woog 136,6 toen ik begon. Wil dus eerst 96 en uiteindelijk vanuit daar naar 80-85 kg alleen is dat nog ver weg.
Het is heel zwaar, kost veel discipline maar je leert op deze manier je eigen eetpatroon te doorbreken en plaats te maken voor een nieuw eetpatroon.
Niet iedereen is er fan van.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:52

Als het voor jou een goede aanpak is, is het prima toch! Staat de '500' voor het aantal kcal?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:54

Jup

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:55

Aleeneh, kopieer het even vanuit mijn topic :D

‘Echt raar hoor, om te doen als je ineens meer ziet, en de hindernis ziet 'staan'! Ik zie geen hoogte/hoe ver het precies ligt, maar verder wel! Het was wel gaaf, Madeir sprong alleen de eerste 2 á 3x idioot hoog dus moest even proberen mee te zitten haha. Daarna lekker buiten op het terrein uitgestapt met een lief stalgenootje.

Ik zei tegen mijn moeder 'ik vind het enger nu te springen nu ik de hindernis zie staan!' wat dus zowel mijn moeder als omstanders heel apart vinden. Maar als je altijd gewend bent om niet te sturen, je pony maar te laten 'gaan' is dat echt heel vreemd.. maar ze was echt zooo braaf’

c_esther schreef:
@dame, jep altijd haha. Maar ik ga dan maar gewoon, en als ik dan bezig ben ben ik weer trots op mezelf

Dat dus :D

Uppojono, 2,5 maand en 10 kg is heel netjes als dat lukt! :) Dankjewel! <3

_Tarzan, goed bezig!! Altijd fijn als ze iets hebben staan/iets trakteren waar je niet gek op bent :D :D

Sandra, goed bezig!!! :D :D

Dais_, yeah eindelijk onder de 70, wat super goed!! :D

Vandaag gezondigd (paar kopjes chocomelk van de automaat op mijn werk gehad + 1 stroopwafel) eet vanavond niets meer.. hopelijk valt de schade mee.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:56

Hier wel steeds bijgelezen, maar ben onwijs druk en ook echt op! steeds kwakkelen met buikpijn, misselijk enzo ben aan vakantie toe! 23 juni nog werken en dan 2 weken vrij! :) het gezond en bewust eten gaat wel nog steeds goed, merk dat dat echt wel vanzelf gaat! geloof dat er ook weer iets af was, ga donderdag weer officieel wegen! lees vanavond of morgen weer goed bij! morgen komt de voedingsdeskundige hier langs! ben benieuwd!

frummels: veel sterkte! :(:)

Sandra: wat goed zeg! kan me voorstellen dat dat motiveerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:24

Even een :wave: van mijn kant. Erg druk op het werk!
Naoom, als je wilt kun je zondag met mij mee rijden :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:26

Zo de pastasalade was erg lekker, voor degene die het ook eens wil maken hier het recept:
- 1 blikje tonijn
- 6 bosuitjes
- 750 gram tomaten
- 125 ml crème fraiche
- 250 gram volkoren fusilli
- 3 teentjes knoflook

Kook de fusilli ongeveer 10 minuten, snijd ondertussen de bosuitjes en pers de knoflook, dit in een pannetje warm maken, crème fraiche toevoegen en even op klein vuur laten staan. Snijd de tomaten in parten en laat de tonijn uitlekken.
Als de fusilli gekookt heeft deze afgieten en in een schaal doen, de bosuitjes mix eroverheen, tonijn erdoorheen en als laatste de tomaten en smullen maar!! :D

Verder vandaag heel netjes gegeten en een uur flink aan de bak geweest met m'n paard
(We hebben vandaag voor het eerst sinds heel lange tijd het wijken erbij gepakt en voor het eerst travers geoefend!! Echt leuk om met het paard zo aan het werk te kunnen! :D)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:49

Klinkt lekker Tarzan! Ga ik binnenkort ook eens proberen :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:38

Leuk om zo aan de slag te kunnen met je paard hè Tarzan :j Ik mis dat ook wel hoor, ik rijd alleen nog maar recreatief omdat mijn paard artrose heeft, maar ik heb hem 6 jaar geleden gekocht als wedstrijdpaard. Deed niets liever en ik mis het. Op buitenrit pak ik wel eens stukjes wijken mee en schouder voor, als hij teveel energie heeft bijvoorbeeld :P

Sandra, dat is inderdaad een kwestie van patronen doorbreken en ik denk dat dit een hele goede manier is daarvoor.

Gisteren ben ik boodschappen wezen doen en ik heb kwark en volle yoghurt in huis gehaald. Nou, de kwark is al op en de volle yoghurt is ook 10x lekkerder dan magere yoghurt!! Nu eens zien wat dat precies doet met mijzelf, maar ik moet zeggen dat ik vandaag niet 1 x honger heb gekregen op mijn werk of akelig/trillerig ben geworden oid ondanks dat ik 3 uur eerder begon dan anders en we heel hard gewerkt hebben :j Kortom, tot nu toe bevalt het prima :) Nu eerst paardrijden en vanmiddag weer sporten en vanavond keihard aan de bak in het huishouden want het is nodig := :P Allemaal caloriëen verbranden :j

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:52

ik ga hem meteen maken die pasta salade, ben heel benieuwd!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:01

Klinkt goed die pastasalade!

Hier gaat het echt niet goed. Blijf snaaien en trek houden terwijl ik daar juist een beetje vanaf was.
Besloten om maar een paar dagen weer echt weg te blijven van koolhydraten om te zien of ik daarmee de goede weg weer kan vinden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:35

Hihi die salade is heel lekker! En zit bijna niks in, in het ergste geval zou je de crème fraiche nog weg kunnen laten.
In ieder geval smakelijk allemaal :D

Dais, ja ik vind het heerlijk om met m'n paard zo aan de slag te kunnen, ik heb hem nu 4,5 jaar en nu begint eindelijk die basis erin te zitten, ik heb hem nogal totaal verpest gekocht dus des te leuker is hetgeen wat ik tot nu toe al allemaal met hem bereikt heb! Hij blijft nu veel constanter lopen dus nu kan ook het echte werk beginnen :D ach, buitenrijden is ook leuk!!

Katja, vervelend zeg! Ik heb daar ook heel snel last van maar gelukkig valt het nog mee, ik hoop dat ik het vol kan blijven houden!

Dais, is volle kwark en yoghurt beter voor je?

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:54

Die pasta salade was echt heerlijk! Jammie. Had er alleen extra mais bij gedaan en creme frauche light genomen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:00

Ah dat is leuk om te horen joellover!!
Ik had ook crème fraiche light gebruikt, maar omdat niet iedereen in dit topic light producten gebruikt heb ik dit niet erbij gezet.

Het is echt heel makkelijk en snel te maken en oh zo lekker!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:08

Ik heb als lunch ook een lekker maaltijdsalade gehad. We hadden gisteren nog wat sate over van de bbq op zondag.
Die opgebakken met een maaltijdsalade. heerlijk. :9

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:18

Cassandra, klinkt een beetje als een flinke buikgriep dat niet over wil? :(:) Wat vervelend! Lekker vakantie straks! :D

_Tarzan, klinkt erg lekker, behalve de tonijn (lus ik echt niet haha). Misschien kan ik het is maken met magere kip o.i.d…

Dais_, goede alternatief, volle yoghurt i.p.v. magere, zeker nu je er zo goed bij voelt :). Wij hebben ook meestal halfvolle melk, halfvolle yoghurt ect.

Katja, vervelend! Hopelijk werkt het goed als je even van de koolhydraten af bent. Ik merk zelf wel als ik steeds meer begin te eten het goed werkt om even wat meer fruit enzo te eten i.p.v. brood ect. :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:23

vandaag bezoek gehad van iemand van herbalife(wist niet dat het daarvan was haha) was wel erg intressant! hebben alles opgemeten, vetpercentage was erg hoog!(42%!! :oo ) en mijn spiermassa erg laag(25,4%!) moet aan de eiwitten, en ga in de ochtend aan de shakes! wou niet 2 keer daags, wil ook gewoon me broodje kunnen eten en ook bij andere bijv. dat ik niet altijd me eigen eten mee hoef te nemen! tussendoor sochtends een cracker met kip of kalkoen filet, smiddags 2 of 3 boterhammen met tonijn,(op waterbasis :9 ) gekookt ei, kipfilet of kaas zoiets! smiddags tussendoor fruit! en gewoon me avondeten! ik moet ook veel meer gaan drinken!
eens kijken hoelang ik die shakes vol houd, heb het eens eerder gedaan maar toen 2x daags dat beviel niet echt omdat ik niet meer kon poepen haha! maar 1 keer moet minder uitmaken, plus dat ik toen veel te weinig dronk! nu let ik daar sowieso meer op!
vond het erg fijn om eens kritisch naar me voedingspatroon te kijken! hij houd nauw contact en komt de eerste 2 weken eens in de week en daarna 1 keer in de maand en wekelijks aan de telefoon! fijn om iemand te hebben die je een schop onder je hol kan geven! :D

Paulien: ja erg vervelend, voel me nu weer goed ben steeds aan het sukkelen! stress en aan vakantie toe! kom jij nog gezellig keertje in de vakantie bij mij? :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:27

Hoeveel moet jij drinken dan, Cass?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:29

Cass, klinkt wel heel interessant! Ik vind 'n shake ook niet zo (vroeger hadden we wel is als afwisseling zo'n blikje van SlimFast, die vond ik lekker! Maar die zijn er niet meer) maar elke dag.. haha bah. Hopelijk bevalt dit eetpatroon je goed en val je er mee af :D

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:36

eigenlijk 2,5 liter! per 30 kilo moet je 1 liter water drinken vertelde hij! ik drink normaal misschien een liter of 1,5 liter..vandaar :o
ik vind de shakes wel lekker maar wil ook graag kauwen hahah! :P vandaar ook maar alleen de ochtend! overdag ben je vaak van huis en dan is zo'n shake helemaal niet handig! moet het overigens met soya maken dus ben benieuwd! als ik het niet lekker vind mag ik ook gewone melk gebruiken hoor! :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:38

Vandaag heeft trouwens mam de weegschaal weer even weggelegd (nee, ik heb geen idee waar, haha). Want ik word echt gefrustreerd als ik er elke dag opsta en geen verschil zie óf ik zie dat ik ineens ben aangekomen (terwijl als je naar de wc gaat het vaak er weer af is, tenminste hier wel).

Mag donderdag weer wegen.. ben benieuwd.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:46

Haha, goed dat ze dat even doet hoor :P Je kunt er ook te vaak op gaan staan natuurlijk :) Al heb ik er ook wel een handje van :=

Tarzan, ik heb dit gekocht naar aanleiding van een reactie van iemand in dit topic als antwoord op een vraag van mij. Ik werd onder werktijd heel snel akelig/trillerig van de honger en kreeg de tip langzame eiwitten tot me te nemen. Dit heb ik gedaan en werkt tot nu toe goed :)

Cass, wat fijn dat er iemand zo secuur naar jouw en je eetgedrag heeft gekeken! Je weet nu wat je te doen staat :j

Katja, vervelend dat je even in een snaaiperiode zit. Hopelijk helpt het om tijdelijk minder khd tot je te nemen :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:11

Even snel tussendoor, ik heb nog een gerecht voor jullie!
Gewokte witlof met bosuitjes, knoflook en Limoen
Ben het nu aan het eten en wat een smaak sensatie!!! (En dat voor iemand die witlof niet zo lekker vind!)