[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:15

Als ik met vet haar naar buiten moet deed ik het liefst een strakke paardenstaart of zo een knotje maken met een donut.
Als het vet is wil ik er het liefst zo min mogelijk mee prullen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:33

Ik was het om de dag. Dan is het helemaal niet vet. Ik vind dat zo vervelend aanvoelen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:35

En nog een tip. Zo min mogelijk met je handen aan je haar zitten, daar word het ook vet van :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:43

Yenni schreef:
Hallo,
Ik heb een vraag: de situatie is nu dat ik op maandag mijn haar was, dinsdag is het niet vet, woensdag is het vet en donderdag is het iets minder vet als woensdag. Ik was mijn haar altijd 'S avonds omdat ik het anders niet red qua tijd en zin. Dus ik doe 2 dagen met mijn haar. Dus ma wassen, di en woe, do avond haar wassen. Ik moet woensdag en donderdag dus doorkomen met vet haar. Hebben jullie tips voor kapsel dat het niet vet lijkt??

Droogshampoo begin ik niet aan. Het werkt niet voor mijn haar en ik heb geen zin om 10 verschillende bussen te kopen en vervolgens nooit te gebruiken.

Ik hoop op nuttig tips. Hartelijk dank alvast!

Ik doe dan altijd mijn haar vast dan valt het helemaal niet op dat het vet is, plus het zit zonder bobbels naar achteren :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:17

peaches schreef:
Ik heb een dreads vraagje.

Ik maak sinds kort woldreads en nou heb ik ze al een maand zelf ingehad en wil nu weer een nieuwe set zetten maar ik wil dit graag zelf doen! Dus eigelijk wil ik gewoon zelf al die blokjes/vierkantjes maken maar ik kom niet verder als 2 rijen want daarna kan ik het niet meer goed zien. Heeft er iemand tips of filmpjes hoe ik dit mezelf op een handige manier kan aanleren om te doen?

Alles wat je niet zien kunt op gevoel doen. Je krijgt er vanzelf handigheid in( en lamme armen) maar is echt goed te doen!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:02

Heeft iemand de colorista al gebruikt?

Lijkt me een heel leuk product. Colorista biedt een breed scala aan nieuwe kleuren, van mint groen tot hotpink, van ombré tot grijs.

Je hebt een spray voor 1 dag. Die was je met 1 keer weer eruit.
Afbeelding

Je hebt een soort shampoo voor 1-2 weken, die met elke wasbeurt een beetje vervaagt.
Afbeelding

En ook permanente verf kleuren, voor kleur en blondeer effecten.

Iemand er al ervaring mee?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:20

Afbeelding
_micha_ woldreads is makkelijk het kost alleen gruwelijk veel tijd.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:25

Kenyada schreef:
peaches schreef:
Ik heb een dreads vraagje.

Ik maak sinds kort woldreads en nou heb ik ze al een maand zelf ingehad en wil nu weer een nieuwe set zetten maar ik wil dit graag zelf doen! Dus eigelijk wil ik gewoon zelf al die blokjes/vierkantjes maken maar ik kom niet verder als 2 rijen want daarna kan ik het niet meer goed zien. Heeft er iemand tips of filmpjes hoe ik dit mezelf op een handige manier kan aanleren om te doen?

Alles wat je niet zien kunt op gevoel doen. Je krijgt er vanzelf handigheid in( en lamme armen) maar is echt goed te doen!

maar sla je dan geen haartje over? En ik merkte ook dat als ik wat haartjes van verderweg probeerde mee te nemen dat het dan trekt dus daarom lijkt het me het fijnste als de vierkantje zo vierkant mogelijk zijn maar om dat op gevoel te doen lijkt me lastig.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:20

Hoi allemaal, even kort een vraagje over je haar vlechten. Ik ben sinds kort wat meer bezig met mijn haar en dingen erin doen. Maar nu vroeg ik me af hoe je ervoor kunt zorgen, dat wanneer je je haar vlecht, de voorkant niet gaat bobbelen. Klinkt gek, maar ik bedoel dus dat je geen bobbels haar op je hoofd krijgt. Weet iemand wat je daar tegen kunt doen? Of op een andere manier vlechten? Ben pas net begonnen, dus kan echt nog helemaal niks haha. Alvast bedankt!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:25

Wat voor een vlecht maak je? Klinkt alsof je niet in de vluchtrichting vlecht waardoor je te lange plukken overhoudt aan de voorkant die zichtbaar zijn zodra de vlecht in de just richting ligt?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:21

BibiQ dat colorista lijkt mij echt leuk! Niemand hier ervaring mee? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:29

Betalen voor pastelkleuren is echt stom. Dat kun je zo makkelijk zelf maken.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:36

Bralindy schreef:

Hier ook benieuwd naar mensen met ervaring, lijkt me heel tof!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:45

Killyenn, euh een gewone vlecht? Gewoon eentje naar achteren. Geen idee hoe ik het moet uitleggen haha. Maar ik vond het al vrij knap van mezelf dat het een beetje lukte. Maar hoe weet ik welke richting ik op moet vlechten? En hoe doe ik dat dan? :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:35

LHS13 schreef:
Bralindy schreef:

Hier ook benieuwd naar mensen met ervaring, lijkt me heel tof!

Ik ga donderdag meteen kijken. :D
Kruidvat zit hier om de hoek, dan hoef ik tenminste niks te bestellen.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:19

Ik heb er vandaag naar gevraagd bij de kruidvat maar ze keken mij schaapachtig aan en hebben het (nog) niet :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:26

Jammer pantuf. Ik ben echt heeeel benieuwd. Ik zou de dirty pink wel willen, die 2e weken houdt. En de spray, de hot pink.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:19

maar sla je dan geen haartje over? En ik merkte ook dat als ik wat haartjes van verderweg probeerde mee te nemen dat het dan trekt dus daarom lijkt het me het fijnste als de vierkantje zo vierkant mogelijk zijn maar om dat op gevoel te doen lijkt me lastig.[/quote]

Met een puntkam kun je goede vierkantjes maken. Zo sla je ook geen haartjes over!

BellaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:19

Ik wil al best lang mijn haar verven, maar om het meteen permanent te doen lijkt me niet zo'n goed idee. Ik denk dat ik die Colorista ga uitproberen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:51

BellaNL schreef:
Ik wil al best lang mijn haar verven, maar om het meteen permanent te doen lijkt me niet zo'n goed idee. Ik denk dat ik die Colorista ga uitproberen :)

Als je je haar donkerder wilt verven dan kun je ook de Casting Creme Gloss van L'oreal gebruiken. Dit is ook een semi-permanente haarverf en heb ik ook de eerste keren gebruikt.

Zijn er hier ook mensen met een kort(er) kapsel en dan het liefst een soort bob? Ik heb nu een lange bob maar het kriebelt heel erg om toch voor een "echte" bob te gaan. Voordat ik daaraan begin wil ik me even wat verdiepen in de verzorging die zo'n bob nodig heeft en welke producten ik hier het beste voor kan gebruiken. Kan iemand mij hierin misschien adviseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:53

Ik heb per ongeluk een korte bob gehad omdat ik mijn haar eraf geschroeid heb met bleek, en vond het qua onderhoud eigenlijk heel makkelijk. Ik moest mijn haar enorm verzorgen natuurlijk, maar echt speciale producten voor een bob gebruikte ik niet. Denk dat het wel een essential is om volumepoeder oid te hebben, verder niet echt iets.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:56

Ik ben inderdaad op zoek naar iets om wat meer volume te kunnen creëren. Ik heb namelijk vrij dik (en zwaar) haar waardoor het snel gaat "hangen" en dan ziet het er nogal futloos uit. Op dit moment heb ik een product van Andrelon, maar dit werkt nog niet echt optimaal voor mijn haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:59

Ik heb ook enorm dik haar (nou ja, tijdens mijn bob was het niet zo dik maar ok). Ik zou echt voor een andere shampoo dan Andrelon gaan. Ik vind Aussie heel fijn en John Frieda heeft ook fijne shampoo. Voor volume vind ik volumepoeder echt by far het fijnste werken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:05

Ik ga eens even naar volumepoeder kijken, daar heb ik nog geen ervaring mee. :) Bedankt voor de tip.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:09

wat vinden de asblonde dames hier de fijnste/beste blauw/zilver shampoo?