[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zeanine

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:47

Marloes_R schreef:
zeanine schreef:
Hebben de spiraalmensjes hier ook wel last van 'ongesteldheid' na het vrijen?

Ik heb heel vaak de dag nadat ik seks heb gehad beetje rode afscheiding

Dit kan komen doordat de draadjes die uitsteken een beetje snijden.
Zelf voel je ze meestal niet, maar misschien voelt je vriend ze wel.

Ik heb er nog niks over gehoord, dus dat zal dan wel niet. Maar goed dat zou inderdaad best de oorzaak kunnen zijn

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:54

Nog even een vraagje over Mirena, ik heb nu met vlagen waterige afscheiding. Opzich geurloos, en het is echt afscheiding. Ansich is de afscheiding zelf veel minder geworden, maar goed, als het zo waterig blijft word ik er ook niet veel gelukkiger van. Echt heel erg fris voelt het niet. Hebben meer mensen hier last van? Blijft dit of is het puur gewenning?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:37

ik heb de knoop ook door gehakt Lachen en ga inmiddels deze week een mirena laten plaatsen Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:16

Ik ben vanmorgen voor controle van de mirena geweest...
Erg grappig om mezelf van binnen te zien Tong uitsteken
Maar hij zit prima en ben erg tevreden Haha!

@Utixo: waterige afscheiding heb ik tot op heden geen last van dus kan je ook niet vertellen of dat blijvend is..

@zeaine: ik weet wat je bedoeld.. ik heb dat ook een paar keer gehad.. weet niet hoelang jij je spriraaltje al hebt, bij mij heb ik het namelijk onder de noemer "nieuwigheid" gegooid Tong uitsteken

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:32

@ denk4ever: ik heb 'm sinds begin juni, dus de nieuwigheid is er nu wel af dacht ik zo.
Misschien ligt het ook wel aan de seks zelf Bloos

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:05

zeanine schreef:
Hebben de spiraalmensjes hier ook wel last van 'ongesteldheid' na het vrijen?

Ik heb heel vaak de dag nadat ik seks heb gehad beetje rode afscheiding

Klinkt wel bekend ja Ja meestal een halve dag wat slijmerige, roodgekleurde afscheiding

Ik herken nog meer van de hier genoemde bijwerkingen van de Mirena maar ben voor het eerst in bijna 10 jaar weer happy! Heb de afgelopen jaren heel veel gesukkeld met de pil, van Trygynon, Microgynon, Yasmin etc.. alles hebben we geprobeerd maar mijn lichaam reageerde heel erg op alle hormonen Boos!
Heb toen een jaar lang geweigerd nog de pil te slikken en in die periode voelde ik mezelf weer naar boven komen, humeur weer oke, weer zin in vrijen en knuffelen en minder vocht vasthouden. Enige probleem was dat ik in dat jaar slechts 4x ongesteld werd en wanneer ik dan ongesteld werd, was het bijna niet te verdragen en leefde ik op pijnstillers terwijl ik eerder amper een paracetamol oid gebruikte.
Na veel dokteren bleek dat ik zowel PCOS als endometriose heb die elkaar dus lekker versterkten in dat jaar Clown Maar gelukkig was de Mirena de oplossing, heb wel 3 pijnlijke maanden gehad voordat het zich goed ingenesteld had maar dit kwam door de abnormaal dikke slijmlaag door de endometriose.
Nu ben nog maar 1x echt ongesteld geweest en voor de rest wat kramperig rond die periode.

Enige negatieve bijwerking is dat ik veel meer kleine puistjes erbij gekregen heb maar dat neem ik er voor lief bij, ben veel te blij dat ik helemaal geen last meer heb van de bijwerkingen van de pil.

Heb rond de 6 weken m'n 1e controle gehad maar omdat ik toen nog veel buikpijn had, ben ik 2 maanden later nog een keer langs geweest en toen ging het al veel beter Ja

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:38

Hey allemaal,

vanochtend heb ik naar de apotheek gebelt om de pil te bestellen, ik slik al jaren de Microgynon, maar krijg nu een andere pil. (zat eerst bij een andere dokter, maar ben verhuisd. En in mijn geval heb ik niet alleen een nieuwe dokter maar ook een andere apotheek.)
Deze pil is volgens de apothekersassistente dezelfde als de Microgynon en heeft alleen een andere naam. Nu hoor ik geluiden dat de pil die ik nu krijg wel eens de goedkopere variant kan zijn en dat deze meer bijwerkingen heeft en dat hij ook onbetrouwbaarder is (ik blij dat het hier rustig is wat dat betreft, zit niet bepaald op een kleine te wachten Bloos ). Heb nog geen naam van deze pil, maar zijn er mensen die mij hier wat over kunnen vertellen?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:46

A_lette: voor de Diane35 bestaat ook een andere variant. De bestanddelen zijn precies hetzelfde als die van de merknaam. Het is een manier om goedkoper medicijnen te kunnen verstrekken, anders betaal je meer, puur om de naam.

Er zijn echter wel gevallen bekend van vrouwen die last kregen van bijwerkingen van de goedkopere variant. Maar volgens mij heeft het merendeel van de vrouwen geen last en ik vraag me af in hoeverre zoiets ook psychisch kan zijn (zonder iemand te beledigen). Qua veiligheid is deze pil absoluut vergelijkbaar. Daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:48

Okey dankjewel. Die bijwerkingen merk ik vanzelf wel. Ook al moet ik zeggen dat ik niet snel last van bijwerkingen heb Lachen (en voor de rest vind ik mezelf nog iets te jong om aan kinderen te beginnen Knipoog )

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:41

Nuage schreef:
A_lette: voor de Diane35 bestaat ook een andere variant. De bestanddelen zijn precies hetzelfde als die van de merknaam. Het is een manier om goedkoper medicijnen te kunnen verstrekken, anders betaal je meer, puur om de naam.

Er zijn echter wel gevallen bekend van vrouwen die last kregen van bijwerkingen van de goedkopere variant. Maar volgens mij heeft het merendeel van de vrouwen geen last en ik vraag me af in hoeverre zoiets ook psychisch kan zijn (zonder iemand te beledigen). Qua veiligheid is deze pil absoluut vergelijkbaar. Daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Ik kreeg van de merkloze variant van mycrogynon toch echt ineens pukkels, daar is volgens mij niks psychisch aan. Maar er zijn inderdaad ook wel vrouwen die geen verschil merken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:02

Verkijk je niet op psychische bijwerkingen hoor Zeanine. Mensen kunnen zelfs van een placebo genezen Haha!
Wil niet zeggen dat ik nu beweer dat alle bijwerkingen onzin zijn natuurlijk, ik ben geen wetenschapper en misschien hebben ze net even iets anders gebruikt om het omhulsel te maken of om de stoffen te binden en dan krijg je dus ook andere bijwerkingen kan ik me voorstellen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:03

Ik had ook bijwerkingen van de goedkope variant, kreeg huilbuien etc. Op een dag vroeg vriendlief (die echt dacht dat ik hem niet meer zag zitten) hoelang ik daar nou al zo'n last van had, dus even gedacht en dat was 6 weken. Toen vroeg hij hoelang ik al met die nieuwe variant pil bezig was, en dat bleek net iets meer dan 6 weken te zijn...
Dus toen werd het tijd voor de oude versie en ben ik weer m'n blije ouwe ik Knipoog
Overigens had ik precies dezelfde verschijnselen toen ik jaren terug aan de diane35 zat, dus misschien ben ik er gewoon gevoelig voor Lachen

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:32

Even een vraag! Ik heb afgelopen woensdagavond mijn laatste pil van de strip genomen. Nu moet ik ongesteld worden maar ik ben het nu ook niet. En het komt ook helemaal niet handig uit i.v.m. dit weekend ergens anders en maandag de hele dag stage en dat gaat niet goed samen. Kan ik niet gewoon vanavond beginnen aan een nieuwe strip en deze strip opmaken en dan gewoon weer stopweek?

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:40

Ja dat kan, maar je hebt volgens mij wel kans dat je alsnog ongesteld wordt. Maar je moet sowieso na 7 dagen stoppen weer beginnen met slikken, eerder mag altijd, later niet Lachen.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:15

Ja dat weet ik inderdaad. Ik heb even zitten rekenen en aangezien ik rond oud en nieuw weer stopweek heb, ga ik dan een strip doorslikken. Dus als ik dat nu ook doe, heb ik er 3 achter elkaar en dat vind ik niet heel erg handig. Dus dan maar even een weekje doorbijten Clown

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:20

kan het dat je van microgynon 30 minder zin in sex krijgt? anders moet ik de dokter maar even bellen voor een andere pil.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:07

Ik heb die ook en ik kan niet echt zeggen dat dat zo is hoor Huilen van het lachen Maar volgens mij ligt het er ook aan hoe je lichaam erop reageert. Kan bij iedereen verschillen?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:28

Jenkins schreef:
kan het dat je van microgynon 30 minder zin in sex krijgt? anders moet ik de dokter maar even bellen voor een andere pil.

Ja! dat kan heel goed, heb vroeger ook die pil gehad en had dat ook...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:30

Dat ligt niet persé aan de Microgynon. Je kunt van alle soorten pillen een lager libido krijgen. Ik heb van heel veel vrouwen gehoord dat ze meer zin kregen in sex sinds ze stopten met de pil. Voor mij was dat ook zo trouwens Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:33

Voor mij ook Nagelbijten / Gniffelen

Merkte toendertijd al verschil toen ik overging van Microgynon 30 naar Lovette...
en sinds ik daarmee gestopt ben.... Bloos

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:55

Jenkins schreef:

Het staat wel in de bijsluiter maar ik heb er persoonlijk geen last van Vork

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:46

Jenkins schreef:

Ja Toen ik die nog slikte kreeg ik hier na een tijdje ook last van!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:52

Nuage schreef:
Dat ligt niet persé aan de Microgynon. Je kunt van alle soorten pillen een lager libido krijgen. Ik heb van heel veel vrouwen gehoord dat ze meer zin kregen in sex sinds ze stopten met de pil. Voor mij was dat ook zo trouwens Haha!

I agree! Pil is echt een libidokiller. Dat komt omdat er extra vrouwelijke hormonen aan je lichaam worden toegevoegd die zeer geregeld de mannelijke hormonen (testosteron) onderdrukken.

Het bestanddeel cyproteronacataat dat in Diane-35 zit, wordt zelfs in hogere dosis aan zedendelinquenten (TBS'ers) gegeven om hen chemisch te castreren.

Lees hier meer...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Androcur

Opzich dus niet heel raar dat je minder zin krijgt. Naarmate je langer slikt wordt het ook steeds erger (minder zin).
Toen ik een tijdje gestopt was...nou nou nou...mijn vriend was blij! Alleen ik viel meteen kilo's af (niet gunstig in mijn geval) en kreeg meteen weer last van mijn huid.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:40

Volgens mij is dat echt een veel voorkomende bijwerking. Als ik bij mezelf kijk maar het verschil tussen de weken dat ik de pil slik en de stopweek... maarja net die week heb je er weinig aan Knipoog

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:35

ja denk morgen maar gewoon even de dokter bellen want vind t niet leuk zo Tong uitsteken en me vriend ook niet haha