Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:18

Ik vind het ook verschrikkelijk hoor dingen die weggaan..
Mijn ouders zijn zich aan het orienteren op een nieuwe auto. :=
Dat wil ik helemaal niet, ik wil ons bussie houden!
Hij is nu 9 jaar oud maar ik wil hem hebben!
Ik word volgend jaar 18 dus dan vind ik dat ik hem best mag hebben. :j

Sky_Britt

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:00

Auto's die weggaan vind ik ook altijd vervelend. Maar mijn vader koopt elke 3-4jaar (als het niet eerder is) een nieuwe auto dus ben er enigzins aan gewend en het zijn altijd de zelfde types geweest alleen verschillende versies daarvan. Vooral de verandering van het interieur en de geluiden die de auto maakt vind ik heel vervelend.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:07

Zodra de auto eenmaal weg is vind ik het eigenlijk
altijd wel prima en hecht ik me net zo goed weer aan
de nieuwe. :+

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:00

Alwiene schreef:
@ Weissjee dat van dat meisje op school vind ik vreemd, ik heb zelf Asperger, maar ik vind niet dat dat slaan kan goedpraten.
Ik heb overigens in mijn hele schoolcarriere (zonder diagnose) één keer iemand letterlijk aangevlogen, een jongen van mijn eigen lengte (en dat is klein :+ ) en liggen rollen over de grond, ben altijd gepest op school en ik was het zo zo zo ongelofelijk zat, tja klasgenoten vonden het alleen maar prachtig natuurlijk maar ik ging gewoon echt door het lint :o

Heel veel kinderen vinden het een vreemd verhaal omdat ze helemaal geen straf heeft gehad en toch best hard heeft geslagen. En die jongen heeft ze wel vaker geslagen/getrapt. En nu krijgen alleen nog meer kinderen een afkeer tegen haar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:04

Ik heb 1 keer iemand een mep verkocht op school.
Dat kreng zat mij al maanden te treiteren en te pesten door aan mij te komen en toen maakte ze een raka opmerking en toen heb ik haar een gigantische mep verkocht. :=

Daarna was er overigens niks meer aan de hand en kon het heel goed met haar vinden verder, dat was nog het meest vreemde. >;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:12

Ik ben zo iemand die mensen 'slaat' (niet gemeen hoor) uit
verveling, ik weet het, afschuwelijk irritant.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:19

Hihi, je bent niet de enige.
Ik heb er geen last van hoor, en ik doe het ook alleen bij mijn moeder. :Y)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:04

Wel vervelend, op de manege zijn de meiden waarmee ik in de les rijd echt super aardig
(ze weten verder niet van mijn autisme ofiets maar ze zouden er ook niet gemeen over doen).
Alleen ik hoor er nooit echt bij, het zijn allemaal van die typische knuffel mensen die heel
uitbundig zijn (druk) en dat ben ik dus absoluut niet waardoor ik altijd er altijd een beetje buiten
val en van de één naar de ander loop om toch maar wat gezelschap te hebben. Aan de ene
kant vind ik het wel prima om in mijn eentje te zijn, gewoon lekker bij de dieren, maar aan de
andere kant vind ik het toch jammer en schaam ik me er soms een beetje voor dat ik op de
manege vaak alleen loop. Wanneer er nieuwe mensen in de les komen zijn ze altijd aan het
begin een tijdje bij mij, ik denk omdat ik een zekere veiligheid bied want ik zal niets onverwachts
doen en ik ben absoluut niet onaardig tegen vreemden, ik vang ze als het ware op.. Maar zodra
ze de andere ontdekken is het; dag Sem! Toch jammer vind ik dat. Uiteindelijk blijf ik altijd de
persoon die iedereen wel mag maar toch op afstand blijft en ik los altijd ruzies tussen andere op,
daar ik vrij onpartijdig ben en iedereen dus wel aardig vind. Nu voel ik me wel een beetje een
persoon om op terug te vallen wanneer het even niet vlotten wil met de andere, een soort
'reserve'. Misschien is het gewoon omdat ik niet opval, ik weet het niet, ik vind het toch jammer
en wou het wel even kwijt. :o
Ik hoor trouwens ook vaak genoeg; 'O, ik dacht dat je er vorige week niet was.'
Terwijl ik er altijd ben. :7

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:20

Shadow0 schreef:
Ook ben ik erg benieuwd wat de begeleider hierover zegt? Hoe zouden jullie het aan moeten pakken? Heeft hij/zij adviezen? Wat wordt er van jullie verwacht?

Tja, hij vind dat wij het als groepje moeten oplossen, is ook logisch, en dat we de persoon in kwestie als normaal moeten behandelen. Maar ja, dat werkt dus niet. En het is ook nog niet zo drastisch uit de hand gelopen dat hij er zich er mee moet bemoeien.

Duidelijke afspraken worden er ook gemaakt, en als het teveel is moet hij dat gewoon aangeven, maar dan moet er wel een goede reden voor zijn, en die is nog niet naar voren gekomen...

Over dat hij het niet snapt omdat hij niet begrijpt wat er van hem verlangt word is het volgens mij ook niet. Er wordt juist nadrukkelijk gevraagd of hij nu weet en snapt wat hij moet doen, en het antwoord is bijna altijd ja...

We hebben nu een tijdelijke oplossing dat hij elke dag mailt wat hij gedaan heeft, maar goed, wij zijn natuurlijk zijn oppas niet dus vind ik persoonlijk geen goede oplossing. Ik denk namelijk zelf dat hij het niveau aankan...

Iig bedankt vor de tips..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:19

Gadver, ik zit weer een beetje in een dip..
Ik moet echt bezig gehouden worden anders val ik terug en
doe ik hele dagen niets en ik ben absoluut niet iemand die met
andere gaat afspreken, simpelweg omdat ik daar helemaal geen
zin in heb. Nu ben ik dus al 4 dagen vrij en ik merk dat ik me
weer steeds meer terugtrek en nergens zin in heb en onwíjs
tegen school opzit.. Ik heb ábsólúút geen zin om de andere weer
te zien, echt het allerlaatste wat ik wil is mijn klasgenoten/vrienden
weer zien. Ik word er zo somber van, aan de ene kant weet ik dat
het weer beter zal gaan op school omdat er dan weer enige regelmaat
is, maar aan de andere kant wil ik echt niet, echt niet terug, het
geeft gewoon zo onwijs veel stress, ik raak er helemaal van in de
knoop. ;(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:09

Heel herkenbaar Sem. Dat heb ik ook veel te vaak.
Als ik bezig gehouden word of iets te doen heb gaat het prima, maar zo niet pfff.

Even mijn verhaal kwijt hier..
Vandaag is de urn van mijn opa bijgezet op de begraafplaats.
Ik heb de urn naar de muur gedragen en heb hem samen met mijn oma er in gezet.
God wat is dát eng. Ik was zó bang dat de urn zou vallen!
De begraafplaats ligt op de route naar school, dus ik wil eigenlijk wel elke week even langs.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:33

Dat is wel een mooi gebaar :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:08

Wat mooi dat je dat hebt kunnen doen Moon. Ik hecht zelf heel weinig waarde aan begravenissen/cremeren etc. Maar als het voor jou wél waarde heeft is het prachtig dat je dit hebt kunnen en mogen doen. En ik snap dat je bang was dat ie zou vallen hoor, dat zou ik ook hebben :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:59

Sja, ik wist ook niet echt wat voor waarde het voor mij zou hebben.
Maar het is maar 1 keer en je kan het niet terugdraaien en over doen snap je?
Ik raak altijd zo lang van slag na dit soort dingen.
Weet je wat het is? Eerst de condoleance, dan de crematie en dan weer de urn bijzetten.
3 keer is zo veel.
Ik wilde ook eigenlijk niet mee, maar het is eens en nooit meer!

Niemand had behoefte of wilde de urn eigenlijk aanraken, mijn oma wel en ik heb de urn naar zijn plek gedragen.
Ik kan niks meer voor hem doen maar dit nog wel, en dan doe ik dat graag voor hem.
De tijd voor zijn dood ben ik er niet zo heel vaak geweest omdat ik het zo moeilijk vond om te zien hoe hij aftakelde.
Nu heeft hij geen pijn meer en is het goed, dan ben ik blij dat ik dit toch nog heb kunnen doen.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:26

Dinsdag kreeg ik de uitslag van de onderzoeken.
Ik heb geen autisme, wel een aantal kenmerken er van maar dat is te weinig om autisme te kunnen noemen.
Wat betreft de uitslag van de IQ test waren we wel een beetje teleurgesteld! Ik zit net onder het gemiddelde, wat betekent dat verder studeren misschien te moeilijk zal zijn.... Maar goed ik moet toch nog 2 jaar naar de middelbare school en dan zien we wel verder.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:53

Horselove, pin je niet teveel vast op de uitslag van die IQ test, mijne viel me ook tegen :+ (Ja wel goed boven gemiddeld, maar had hem toch wel wat hoger gedacht :o ) Maar IQ zegt niet alles, als jij graag wil kun je heel ver komen, veel verder dan iemand die een hoog IQ heeft maar totaal geen motivatie of doorzettingsvermogen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:22

ik heb een zus met pddnos.

ze denken dat ik lichte vorm van autisme heb.
ze willen verder testen en mn iq is om te schamen :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:22

Alwiene, hoe is het met je nieuwe stippel?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:14

Beetje late reactie aan jou Moon, maar beter dan nooit :+
Mijn wijffie en ik beginnen aardig aan elkaar te wennen, gaan met millimeters per keer vooruit maar voorlopig ben ik daar dik en dik tevreden over :j

Vandaag fijn nieuws gehad, was al een poosje met uwv bezig, en heb vandaag gehoord dat ik wajong krijg. Voorlopig althans, en ze laten me met rust tov ander werk zodat ik kan proberen mijn bedrijf verder op/uit te bouwen. Helemaal dat waar ik op had gehoopt maar eigenlijk niet durfde te hopen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:56

Dat is fijn!
Fijn dat je wajong krijgt!
Hopelijk gaat je bedrijf lekker lopen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:42

Mijn moeder gaat een afspraak maken met de riagg voor mij..
Ik zit nagenoeg nooit lekker in mijn vel, daar wil ik gewoon van af.
Kan mij niet schelen als ik daarvoor dagelijks aan de medicijnen moet.
Ik wil er gewoon van af.. ;( ;( ;(
Word het zo zat! ;( ;( ;(

Het is zo frustrerend als je van jezelf zoveel wil doen maar doordat je niet lekker in je vel zit niks wil..
Als ik een halve oxazepam neem zie je mij binnen een half uur veranderen naar een happy, bezig persoon.. ;(
En dan voel ik me toch zo heerlijk leeg en wil ik van alles doen.
Zelfs mijn beesten heb ik dan geen motivatie voor en dat wil ik niet, zo ben ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 01:04

mijn moeder wil niet dat ik iets slik dat roept ze sinds mn 10de.

na een flip bui 2 dagen wat gehad echt een wereld van verschil.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:06

Ik heb een stiefzoontje van nu 11 jaar die ADD heeft, moeilijkheden op school (leren), zijn concentratie is soms zo slecht dat ik bv, 10 keer op een dag een "huisregel" moet zeggen. Nu hebben we overal ezelsbruggetjes voor verzonnen en we zeggen het ezelbruggetje ook altijd op dezelfde manier, zodat het een soort gewoonte wordt :j

enkele voorbeelden:

Binnen; schoenen uit en in de rek
Plassen; daarna handen wassen
Naar bed; gezicht wassen, tandenpoetsen, plassen en handenwassen

en we hebben zo wel 10 meer dingen, die hij nu hardop uitspreekt als ze aan de orde zijn :D

Hier bij ons doet hij alles dan ook heel erg netjes, als hij weer naar zijn moeder moet (die die regeltjes niet echt heeft) vergeet hij de helft van wat hij moet doen en gaat liever met de leuke dingen aan de slag :+

Wij vinden het gewoon erg belangrijk dat er een ritme inkomt en gelukkig pakt hij alles super op :j

Ben echt gek op dat jochie :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:12

takkie_muis schreef:
mijn moeder wil niet dat ik iets slik dat roept ze sinds mn 10de.

na een flip bui 2 dagen wat gehad echt een wereld van verschil.

Sja, als ik niets doe waar ik niet druk mee bezig ben voel ik mij doodongelukkig op een een of andere manier.
Niet alleen ik vind dat klóte, maar de rest van het gezin heeft hier ook onder te lijden.
Ik heb het écht constant, als ik vrij ben is het bingo.

Nu zit ik zolang ik geen andere medicijnen heb aan de oxazepam en dan gaat het wel goed..