Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna_ schreef:Shannonnekke: Misschien weer langs de huisarts gaan? Ik had niet dat wat jij net beschreef, maar ik kreeg grote onderhuidse ontstekingen op me gezicht en ben door hem doorgestuurt naar een flebologisch-centrum/dermatoloog. Die hebben mij medicijnen voorgeschreven en dat helpt perfect. Niks nergens last meer van! Ze vertelde me dat daar ook regelmatig mensen met veel puistjes/acné binnenkwamen, en dat was meestal opgelost door deze medicijnen. Je kunt ze niet zomaar bij de apotheek halen, de dermatoloog moet ze echt voor je voorschrijven. Ik denk dus dat een bezoekje aan je huisarts 't beste is, wie weet heeft hij iets of je wordt doorgestuurd naar zo'n dermatoloog. Ook gezien je huid nu gevoelig op dat spul reageerd (wat me overigens niet de bedoeling van de zalf lijkt) lijkt het me beter om dan iig niet wéér aan die zalf te gaan.
brittje88 schreef:dat der huid er gevoelig op reageerd kan ook zijn als ze nog steeds het zelfde potje gebruikt het of over tijd is of omdat je er steeds met je vingers eruit haald waardoor je er ook weer bacterien in stopt wat gaat groeien. Zeg niet dat dit zo is maar het zou wel kunnen. Wij moeten namelijk altijd met een spatel die gedesinfecteerd is het eruit halen.
Shannonnekke schreef:De dokter zei de vorige keer jeughtpuistjes, maar als ik er veel last van had zou ik dat spul mogen gebruiken van de dokter. Ik heb nu ook een mee-eter (tja hoe zeg je dat, ook een soort spatel).
Candy_x3 schreef:***haartjes weghalen.? met een katoendraadje, gaat het heel snel, en het doet minder pijn dan harsen..
Candy_x3 schreef:je neemt een katoendraadje, en bind de uiteinden aan elkaar.. je neem het in je 2 handen en dan draai je een paar keer.. dan heb je zo'n opgewonden stukje, daarmee ga je over de plek waar de haartjes weg moeten, terwijl je het ene hand open doet, waardoor het opgewonden stukje verplaatst en dan weer je andere hand open terwijl je het ene dicht doet, zo heel de tijd, en dan verschuift het opgewonden stukje telkens en dan worden de haartjes dus uitgetrokken. ik doe het ook voor mijn wenkbrauwen, maar daar moet je het best goed voor kunnen, om tot het juiste resultaat te komen.
Shannonnekke schreef:Ohja, mensen die tips hebben om puistjes te laten verwijderen ik zie hier en daar mensen die ook last hebben van puistjes.
Ik zelf heb er erg last van op mijn gezicht. 2 jaar geleden in de zomer is het erg hard gegaan op mijn rug en op mijn hals is er ook al aardig veel gekomen. We hebben voor de grap (er was een natuurlijk modderstrand in de buurt van de camping modder op mijn lichaam gesmeert. Hielp voor 1 keer niet natuurlijk.. Verder ook nooit gedaan. Later naar de dokter geweest heb spul gekregen. Eerst zoals al gezegt kreeg ik veel puistjes maar in de tijd dat ik dat smeerde ging het beter. Maar niet goed genoeg volgens de dokter. Nog een middeltje voor 's ochtends het hielp. Dacht er later niet meer aan om het erop te doen dus het ging wel goed. Opeens kwam er weer heel veel. Dus ben maar weer gaan smeren, maar mijn huid was er plotseling erg gevoelig voor. Nu doe ik alleen 's avonds nog 1 spul van de dokter maar het helpt niet echt. Weten jullie nog wat tips? Ik heb nu nieuwe t-shirts met een lage hals en ik wil niet zo met die puistjes op mijn hals lopen in de zomer
brittje88 schreef:Shannonnekke schreef:De dokter zei de vorige keer jeughtpuistjes, maar als ik er veel last van had zou ik dat spul mogen gebruiken van de dokter. Ik heb nu ook een mee-eter (tja hoe zeg je dat, ook een soort spatel).
ja oke. Maar ik bedoelde of je percies het potje gebruikt wat je toen gebruikte dus wat je over had.
Een mee-eter en een spatel is in mijn ogen heel wat anders dus begrijp je niet helemaal. Mee-eter is gewoon een verstopte porie of haarzakje. Spatel is gewoon een plastic ding waarmee je creme uit een potje bv kan halen.
Shannonnekke schreef:Nee, ik bedoel zo'n mee-eter uithaal dingetje