Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vvincent

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:13

Robin__ schreef:
Vvincent schreef:
Jullie doen precies hetzelfde als junkies..

Dit vind ik best een misselijke opmerking

onderbouw het dan ook als je zoiets zegt.

Wanneer snijd je? Waarom?
Waarschijnlijk om dezelfde reden als dat een junk een shot neemt als hij/zij de realiteit zat is..

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:18

Jeetje,, nou snap ik het pas!! =S

Een vriend van mij die heeft een aantal weken aan mij laten zien dat hij ook automutileert.
Ik wist niet echt hoe ik er nou op moest reageren, dus maakte ik er een dom grapje van.. =S
Maar hij zit ook met problemen, maar wil het ook niet zeggen.
Hij wil anderen niet met zijn problemen opzadelen zegt hij..
Ik voel me zo ongelooflijk stom nu..

Maar wat kan ik nou doen om hem eventueel te kunnen helpen?
Naar hem toe gaan en met hem praten ofzo?
Of gewoon met rust laten?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:25

Nou vincent ik vind dat jij een zeer gemeen taalgebruik hebt! Tegen junkies zeg je zoiets ook niet! Asjeblief zeg! Mensen doet dit echt niet zonder reden, ze zijn er mentaal onderdoor en jij gaat ze even lekker liggen vergelijken met drugsverslaafden (die niet eens verkeerd zijn). bedankt hoor.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:32

MelOdYs_Star schreef:
Waarom heb je de tijd niet om te leren dan? Boos!

Zaterdag ben ik niet de hele dag aanwezig alleen de avond, en zondag treedt m'n vader op met de band, en dat wil ik niet missen, omdat het ook al heel lang vaststond en in de ochtend heb ik carousselles en we moeten hard oefenen voor de uitvoering die er al bijna aankomt.. oftewel ik heb 2 avondjes om ervoor te leren...

Behalve 3 toetsen op 2 dagen na elkaar heb ik ook nog huiswerk en lessen, ik ga het echt niet halen, en net nu mijn rapport er best goed uitzag Verdrietig

Ik zit in 4 vwo en dus nog lang geen examens, maar in 2 dagen voor 8 toetsen leren gaat me echt niet lukken, plus dat ik dinsdag pas half/kwart voor 5 thuis ben, en de dag erna ook weer 3 toetsen heb Verdrietig en ook die dag pas half/kwart voor 5 thuis ben...

Ik ga dat dus echt niet redden....
Als ik 't zo zit te typen denk ik.. waar maak ik me druk om? het zijn maar schooltoetsen.. maar ik heb me altijd al druk gemaakt om de kleinste so'tjes en nu dit .. Boos!
Ik ben overigens ook de enige in bijna al m'n klassen die zo absurd veel toetsen aankomende week heeft...De rest heeft er 4 of 5 ofzo... Anyway ik ga nu eten en moet daarna direct gaan leren...

en ik heb dus nu 'het' gedaan Verdrietig God, ik baal zo erg!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:41

Ik ben t met wartertje eens, de vergelijking maken met een junkie vind ik best wel ver gaan Nagelbijten / Gniffelen

Ik snij me als ik t gewoon niet meer zie zitten, als ik zoveel emotie in me heb wat er gewoon uit moet. En waarom daar heb ik genoeg redenen voor die ik jou niet aan je neus ga hangen...

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:48

Soory dat ik ineens weer zo binnenval in dit topic maar ik moet even mijn verhaal kwijt.

ik ben nu 16 jaar en ben op mijn 14e "begonnen" met mezelf snijden, doordat mijn thuissituatie heel gespannen was omdat het erg slecht ging met mijn ome.
ze zag dingen die er niet waren, bijv. als we een keer bij haar op bezoek waren, barste ze ineens uit in tranen omdat ze mensen voor haar zag die met messen tegen haar aan stonden.

naar lang wikken en wegen is het ons " gelukt" om haar i8n een verzorgings tehuis te krijgen , dat was beter voor haar maar zer wou het echt niet. ze had 2 honden die voor haar alles waren maar die moesten we weg doen, om mijn oma te sparen hebben we haar gezegd dat mijn zus die in huis had genomen. toen ze een tijdje in dat verzorgings tehuis zat ging het alleen maar slechter, ze wou terug naar haar eigen plekje maar dat kn niet.
toen het weer iets beter met haar ging, werd ze plotseling erg ziek en heeft 2 weken op bed gelegen. toen mijn zus op een avond werd gebeld dat het slechter ging zijn we er direct heeb gegaan en de hele avond bij haar gebleven. mijn moeder en zus zijn daar blijven slapen.
de volgende ochtend toen mijn moeder even naar buiten gingen om te roken is ze overleden.

Mijn ouders zijn na vele grote ruzzies gescheiden, toen ze gescheiden waren ging het een poos weer goed, gewoon normaal contact en gezellig bij elkaar op de koffie.
tot mijn vader een keer langskwam en de huissleutel aan mijn moeder gaf was het weer mis.
nu naar ruim 2 jaar gaat het weer wat beter tussen hun.

ik heb 2 maand geleden te horen gekregen dat mijn vader huidkanker heeft, welliswaar niet ernstig maar toch zit dat de schrik er goed in.

en dan gaat het op school ook nog eens bagger , daar is gewoon teveel gebeurt.

alles bij elkaar ben ik bijna een jaar gestopt met mezelf snijden, tot vanavond.
nu ik hier aan terug denk voel ik me gewoo heer zwak, ik heb het gevoel dat ik het leven niet meer aankan, dat het allemaal gewoon te zwaar is. maar er difinitief een punt achter zette kan iik niet. omdat ik weer dat ik de mensen om mij heen veel pijn me doe....

sorry voor het lange verhaal vol met spelfouten..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:35

Vvincent schreef:

Prima als jij dat DENKT want je mag denken wat je wilt en vinden wat je wilt, ik denk alleen dat je gedachten onterecht zijn en dat jouw gedachten een groot voorbeeld is van wat nou precies een vooroordeel is.

Drugsverslaafden -ik neem aan dat jij dat bedoeld met 'junkies'- die hebben continu drugs nodig, 24/7! I've been there and done that. Mensen die automutileren doen dat niet 24/7 en hebben dat ook niet continu nodig, mensen die aan automutilatie doen doen dat omdat ze de mentale pijn niet meer aankunnen omdat bepaalde gebeurtenissen in hun leven te aangrijpend geweest zijn en omdat hun verdriet en pijn NOG niet op een andere manier kunnen uitten.

Ik begrijp wel wat je bedoeld, drugsverlaafden onderdrukken hun pijn -meestal- door middel van drugs gebruik mensen die automutileren onderdrukken inprincipe ook hun pijn, maar toch is er een heel groot verschil tussen deze twee dingen.

Dit is een topic waar best wel wat steun en hulp uit gehaald wordt, jij mag uiteraard zeggen wat je vindt of denk, maar ik had in jouw plaats andere woorden gekozen en het uiteraard wel beargumenteerd!

Edit - Als je dit hele topic eens goed doorleest, zul je erachter komen waarom bepaalde mensen automutileren en wanneer e.d.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:56

_Cubby_ schreef:

Ik denk dat je niet meer voor hem kan doen dan heb laten zien dat jij om hem geeft,
dat je er voor hem bent en wilt zijn en dat je hem wilt begrijpen -tenminste, als je dat écht meent-
en dat hij altijd bij jou terecht kan!

Misschien kan je hem laten inzien dat hij geholpen kan worden met proffesionele hulp
en dat hij het wellicht kan proberen, als het hem niet zint na een paar sessies,
kan hij altijd nog stoppen en wachten tot dat hij er wel klaar voor is.

Sterkte ermee.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:54

MelOdYs_Star schreef:
_Cubby_ schreef:

Ik denk dat je niet meer voor hem kan doen dan heb laten zien dat jij om hem geeft,
dat je er voor hem bent en wilt zijn en dat je hem wilt begrijpen -tenminste, als je dat écht meent-
en dat hij altijd bij jou terecht kan!

Misschien kan je hem laten inzien dat hij geholpen kan worden met proffesionele hulp
en dat hij het wellicht kan proberen, als het hem niet zint na een paar sessies,
kan hij altijd nog stoppen en wachten tot dat hij er wel klaar voor is.

Sterkte ermee.

Okey bedankt Lachen
Ik ga sowieso even met hem praten
En natuurlijk meen ik het echt!! Lachen
Ik geef hardstikke veel om die jongen..

En de reden dat ik zo lomp reageerde was misschien ook wel omdat ik vroeger een vriendin had die ook automutileerde, alleen die deed het voor de aandacht, dusjah, ik hoopte dat het met hem ook zo was, maar ik denk het niet.

Voor de rest wil ik iedereen hier heel veel sterkte en kracht toewensen, en jullie er weer vanaf komen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:57

Ik wist niet wat automutilatie was, maar zo heb ik weer wat geleerd.
Gelukkig heb ik het zelf niet, maar wens alle anderen die hiermee te maken hebben heel veel sterkte!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:00

_Cubby_ schreef:
Alleen die deed het voor de aandacht.

Maar mensen die automutileren voor de aandacht -zoals jij het noemt-, bij die mensen is er ook iets goed fout, dus die zullen ook wel ergens mee zitten of met zichzelf in de knoop zitten.

Ik hoop voor je dat je die vriend van jou kan helpen en dat het langzaam met stapjes, beter zal gaan! Het gaat allemaal niet vanzelf, maar die persoon in kwestie moet er wel wat aan willen doen, soms willen mensen er niets aan doen, omdat ze bang zijn voor veranderingen.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:02

Vvincent schreef:

Hallo? kan je asjeblieft weggaan uit dit topic? je kan mensen met deze woorden heel veel pijn doen..
Ik heb 'het' helaas gister weer gedaan Verdrietig ruzie met mn ouders en combinatie met zielige muziek uit je ipod doet wonderen, gelukkig is het niet veel, 7 dunne krasjes maar ofzo, maar toch, ik had het zooo lang niet gedaan en dan nu weer Scheve mond

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:22

MelOdYs_Star schreef:
Vvincent schreef:

Prima als jij dat DENKT want je mag denken wat je wilt en vinden wat je wilt, ik denk alleen dat je gedachten onterecht zijn en dat jouw gedachten een groot voorbeeld is van wat nou precies een vooroordeel is.

Drugsverslaafden -ik neem aan dat jij dat bedoeld met 'junkies'- die hebben continu drugs nodig, 24/7! I've been there and done that. Mensen die automutileren doen dat niet 24/7 en hebben dat ook niet continu nodig, mensen die aan automutilatie doen doen dat omdat ze de mentale pijn niet meer aankunnen omdat bepaalde gebeurtenissen in hun leven te aangrijpend geweest zijn en omdat hun verdriet en pijn NOG niet op een andere manier kunnen uitten.

Ik begrijp wel wat je bedoeld, drugsverlaafden onderdrukken hun pijn -meestal- door middel van drugs gebruik mensen die automutileren onderdrukken inprincipe ook hun pijn, maar toch is er een heel groot verschil tussen deze twee dingen.

Dit is een topic waar best wel wat steun en hulp uit gehaald wordt, jij mag uiteraard zeggen wat je vindt of denk, maar ik had in jouw plaats andere woorden gekozen en het uiteraard wel beargumenteerd!

Edit - Als je dit hele topic eens goed doorleest, zul je erachter komen waarom bepaalde mensen automutileren en wanneer e.d.

Toffe reactie. OK dan! Echter, wat zorgt ervoor dat jij wel zoiets doet wanneer je iets meemaakt en ik niet? Nooit gesnapt en ik betwijfel of ik het ga doen..Maar als je een poging zou willen doen het me uit te leggen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:15

Vvincent schreef:

Dat vind ik niet!!!
Junkies voelen zicht beter als ze weer drugs gerbuikt hebben..
Ik voel me juist schuldig en k.u.t als ik 'het' weer gedaan heb..

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 01:28

o0Michelle0o schreef:
Vvincent schreef:

Dat vind ik niet!!!
Junkies voelen zicht beter als ze weer drugs gerbuikt hebben..
Ik voel me juist schuldig en k.u.t als ik 'het' weer gedaan heb..

Waarom doe je het dan? Drang? Je moet ooit begonnen zijn..hoezo dat dan?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 03:04

Vvincent ; Ik wil jou best uitleggen waarom ik automutileer en wanneer. Maar dan over de PB, als je dat wilt weten, laat het me maar weten, want dan stuur ik je een PB met de antwoorden op al jouw vragen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 04:30

help weleens in de apotheek, en zie dan ook weleens drugsverslaafden die hun methadon op komen halen, maar ik zie met hun geen overeenkomst alsk kijk naar hoe zij reageren als ze hun spulle meekrijge of als ik iets scherps zoek

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 05:42

Het is ook zeker een heel verschil.

Maar ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die denken dat het hetzelfde is of alsof het op de zelfde manier werkt. Ik vind het alleen jammer dat er nu eerst een opmerking gemaakt werd en daarna pas naar informatie wordt gevraagd, in plaats van eerst informatie te verzamelen over dit onderwerp en dan een beargumenteerde opmerking te maken. Maar goed, niet iedereen is even goed in het goed over brengen van gedachten of gevoelens. Knipoog Elk mens maakt fouten en iedereen misplaatst wel eens een opmerking. Toch? Knipoog

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:18

MelOdYs_Star schreef:
Elk mens maakt fouten en iedereen misplaatst wel eens een opmerking. Toch? Knipoog

mee eens Tong uitsteken

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:40

Wartertje schreef:
Nou vincent ik vind dat jij een zeer gemeen taalgebruik hebt! Tegen junkies zeg je zoiets ook niet! Asjeblief zeg! Mensen doet dit echt niet zonder reden, ze zijn er mentaal onderdoor en jij gaat ze even lekker liggen vergelijken met drugsverslaafden (die niet eens verkeerd zijn). bedankt hoor.

Sluit ik me volledig mee aan. Vincent, niet om er een off-topic van te maken ofzo, ik begrijp dat iedereen zijn eigen mening heeft. Maar op dit topic reageren meestal alleen mensen die weten wat dit is en het ook effectief hebben meegemaakt. En jou reactie hierop is nogal overbodig...
Je kan ons niet vergelijken met junkies, ik weet wat automutileren is en wat voor personen junkies zijn, die les hoef je me echt niet te spellen. En ik vindt dat we nogal off-topic aan het gaan zijn en ik zou het jammer vinden als er hier een slot opkomt:)

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:41

Kimmikky schreef:
MelOdYs_Star schreef:
Elk mens maakt fouten en iedereen misplaatst wel eens een opmerking. Toch? Knipoog

mee eens Tong uitsteken

jep!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:06

En waar precies zijn we 'off-topic' aan het gaan dan Leentj? Het gaat toch allemaal over automutilatie? Vvincent is/was alleen van mening dat wij het zelfde doen als junkies, maar dan nog gaat het over automutilatie.

Of doelde je op iets anders?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 01:01

junky / automutilatie ding lijkt me on-topic.. maja weet inderdaad nie precies wat dr nou als niet on topic word gezien..

btw, kent iemand dat gevoel? dat als je hebt gekrast en je bedekt t (in mijn geval meestal polsbandjes) en je ziet t niet meer en vergeet zodra litteken weg is datgene waarmee je t bedekte een keer, dat dat heel bloot aanvoelt? kan zijn dat t niet duidelijk overkomt, ben niet zogoed in verwoorden van dingen ^^""

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 01:18

Hier ben ik lang niet geweest..
Hoe gaat het met iedreen Ach gut?

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 07:53

ik ben hier ook al lang niet geweest.
met mij gaat het niet zo geweldig helaas.mijn moeder is erachter gekomen,en is al 2 weken overstuur omdat ze zo ongerust is,dat snap ik natuurlijk wel.maar toch,het kan wel iets minder,ik snap ook niet waarom ze zo veel om me geeft,ik bedoel maar,ik ben het toch maar Clown
hoe gaat het met de rest?