Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Toen heeft ze een afspraak gemaakt voor een intake met de kaakchirurg. Daar heb ik ook nog een keer aangegeven dat ik niet durfde en ook daar begon ik van de spanning alweer te huilen ongeveer
(ben echt een watje hoor als het om iets in mn mond gaat
). Hij vond het eigenlijk onzin, want ze zitten niet moeilijk, maar moeten wel doormidden gezaagd worden (moet je vooral zeggen tegen me
) maar hij gaf me wel een verwijzing naar dagopname
. Ze doen niet moeilijk, maar er staat wel een flinke wachttijd, ik ben 23 april op intake geweest en de operatie stond voor 7 september. Aangezien dat ook mn eerste schooldag is heb ik hem nu verzet naar 5 oktober. 13 augustus, donderdag dus, mag ik naar de anesthesist.
ik zag er als een berg tegenop.
) dan wordt het gewoon zonder narcose. Van een narcose moet je lichaam namelijk ook flink bijkomen, bij sommige mensen duurt het wel een week voordat ze weer de oude zijn. het lijkt me niks om dat nog te moeten doormaken terwijl je ook nog bijkomt van de ingreep zelf
Met muziek in mn oren is het dan nog wel goed te handelen, maar het geluid van die dingen, en de druk die er op je kiezen wordt gezet vind ik vreselijk. Vooral bij die druk, dan ben ik constant bang dat ie ieder moment een fractie te ver kan gaan waardoor ik pijn heb.
Waarschijnlijk omdat het dan al achter de rug is ofzo.

maar pijn? Nee, dat heb ik niet gevoeld. En dan zeg ik er nog bij dat ik ondergevoelig ben voor lidocaine. Echt, het valt mee 
Schuiven ze dan naar achteren oid?
BrittKitt schreef:Kan me voorstellen dat dat niet echt prettig is als je kiezen besluiten te verplaatsenSchuiven ze dan naar achteren oid?
Ik denk dat ze idd naar achteren schuiven vanwege de ruimte die in je kaak is ontstaan. Ik kreeg trouwens het advies om met eten te blijven kauwen aan beide kanten, maar omdat ik dat niet aandurfde ivm kruimeltjes die in het gat bleven steken
ben ik kauwgom gaan kauwen. Dat hielp ook wel een beetje tegen de pijn van de verschuivende kiezen. Is dus best een aanrader 

Als het maar achter de rug is 

Gisterochtend toch maar gebeld omdat ik slecht sliep van de pijn en ik kon vandaag al terecht. Ik had niet verwacht dat ze meteen mijn kies zouden trekken, dus ik had me gelukkig niet zoveel zorgen gemaakt als wanneer ik dat wel geweten zou hebben. Het viel echter reuze mee!
De verdovingsspuit voelde niet zo fijn, maar van het trekken heb ik weinig gevoeld. Ik heb zelfs alweer brood en beschuit gegeten.
Ik ben nu wel 150 euro lichter, dus ik hoop maar dat de andere drie in de toekomst geen problemen gaan geven.
jippie!