[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiej

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:31

Kapi_Dust schreef:
ik wil iedereen even waarschuwen:
ik ben het levend bewijs dat een pil (prik of 'gewone') NIET 100% veilig is. Dus als anticonceptie alleen, zal ik hem nooit gebruiken.

Ik ook dan. Tong uitsteken
Alléén ben ik verwekt kort na dat mijn mama ziek was geweest en dan helpt de pil nooit optimaal.

zweetvos schreef:
Of de nuvaring, Fiej.
Ik hoor/ lees daar ook veel goede dingen over en wil er ook mee beginnen.

Kan je de nuvaring ook in Belgie verkrijgen dan?
Kende het namelijk helemaal niet.

Ik wil wel een spiraal, maar ik heb niet zo'n hoge pijngrens.. Bloos
dus ben wat bang..

L0L0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:46

Is het erg als je 1 dag de pil niet inneemt? mijne is namelijk in de gootsteen gevallen Clown

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:58

L0L0 schreef:
Is het erg als je 1 dag de pil niet inneemt? mijne is namelijk in de gootsteen gevallen Clown

Wat denk je zelf Nors opkijken
Misschien verstandig om de bijstluiter te lezen...
Tuurlijk is het niet goed als je hem 1 dag overslaat. Je pil is dan niet meer veilig en je bent niet meer beschermd tegen zwangerschap. Ik weet niet welke pil je slikt dus ik kan niet zeggen wat je nu moet doen. Maar lees je bijsluiter en houd er dus rekening mee als je gaat.. euhmm... gymnastieken Haha!

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:15

dames, een vraagje
ik slik de pil door, meestal zo'n 7 weken (dus 2 complete strips en dan nog een weekje uit een nieuwe stip) dit doorslikken doe ik op doktersadvies omdat ik anders elke maand 2 dagen migraine heb en met t doorslikken beperkt dit zich tot een dag heel erge hoofdpijn.
nu had ik maandag ineens een beetje bloed (doorbraakbloeding?)
maar omdat ik tentamens had heb ik mn pil van maandag en gister gewoon geslikt, om die hoofdpijn te voorkomen

moet ik dan nu maar wel gewoon stoppen met slikken en dus een stopweek houden? omdat ik dus die doorbraakbloeding heb?

grtjs kath

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:18

Fiej schreef:
Kan je de nuvaring ook in Belgie verkrijgen dan?
Kende het namelijk helemaal niet.

Ik wil wel een spiraal, maar ik heb niet zo'n hoge pijngrens.. Bloos
dus ben wat bang..

Geen idee of ze dat ook in België hebben maar dat zal toch wel! Anders bel je de dokter even.

Ik slik deze strip van mn pil nog af, nog 1,5 week en dan begin ik na mn stopweek ook met de nuvaring. Kan m vanmiddag ophalen bij de apotheek. Sinds ik de pil weer slikte was ik echt totaal niet lekker en héél erg chagerijnig..
Zelf twijfelde ik tussen t spiraaltje en de nuvaring. Ik ben niet bang voor de pijn, kan wel wat hebben :p maar meer het idee dat de dokter m daar moet plaatsen vond ik niet zo fijn.. en de nuvaring kan k gewoon zelf doen. Vond k n beter plan Haha!.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:08

kathris schreef:
moet ik dan nu maar wel gewoon stoppen met slikken en dus een stopweek houden? omdat ik dus die doorbraakbloeding heb?

Gewoon zo slikken zoals je normaal gesproken ook zou doen. Knipoog

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:15

ik heb misschien een hele domme vraag..Ik ben net met de pil begonnen, op maandag..Maar als ik nou aan de volgende strip toe ben op een woensdag, dan moet ik toch de pil bij woensdag pakken? Ik snap echt geen donder van waar die dagen er bij staan Schijnheilig

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:28

Je begint de nieuwe strip altijd op dezelfde dag.
Dus als je op maandag begint te slikken, neem je je laatste pil van die strip op een zondag. Dan heb je de stopweek, en begin je weer op maandag met de volgende strip.
De dagen staan erbij zodat je makkelijk kunt zien of je misschien een dag hebt over geslagen. Lachen

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:32

aha! dank je wel! ik vond het zelf best een domme vraag Nagelbijten / Gniffelen

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:58

Ann_S schreef:
Is er ook een minimunleeftijd voor de mirena?

Jammer genoeg wel. Ik ben altijd heel heftig ongesteld, de dokter wou me graag aan een mirena helpen maar ik was er nog te jong voor (15).

Máár.... Nooit geschoten is altijd mis, jij mag het misschien wel Knipoog .

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:32

kathris schreef:
dames, een vraagje
ik slik de pil door, meestal zo'n 7 weken (dus 2 complete strips en dan nog een weekje uit een nieuwe stip) dit doorslikken doe ik op doktersadvies omdat ik anders elke maand 2 dagen migraine heb en met t doorslikken beperkt dit zich tot een dag heel erge hoofdpijn.
nu had ik maandag ineens een beetje bloed (doorbraakbloeding?)
maar omdat ik tentamens had heb ik mn pil van maandag en gister gewoon geslikt, om die hoofdpijn te voorkomen

grtjs kath

idd gewoon verder gaan. Ook als je 'gewoon' 3 weken de pil zou slikken en dan een stopweek houdt, dan heb je, als je die stopweek overslaat ook kans op een doorbraakbloeding.

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:49

Even weer een vraag, ik hoor heel veel positiefs over de Yasmin pil, zelf slik ik nu al anderhalf jaar de microgynon 30. Ik ben na ong. 3 maanden 10 kilo aangekomen, wat zeker heel welkom is en die kilo's wil ik ook zeker niet meer kwijt! maar er is ook een vervelende bijwerking, namelijk dat ik wat minder zin in seks heb. ik las dat de yasmin een stof bevat waardoor je meer zin in seks krijgt en een betere huid(ook mijn huid is door de microgynon achteruitgegaan.. veel puistjes ed terwijl ik eerst echt een gladde huid had). jullie raden het al, het spookt door mijn hoofd om toch van pil te wisselen maar eigenlijk durf ik niet. want ik weet niet wat het effect van een nieuwe pil zou zijn en ben ik bang om af te vallen (want dat schijnt vaak te gebeuren als je de yasmin begint te slikken las ik op internet), aankomen vind ik geen ramp, mits het niet extreem is. en natuurlijk gewoon de overgang, dan moet je lichaam weer helemaal wennen aan de nieuwe pil. dus heeft iemand een advies voor mij? het liefst van iemand die ook tussen deze twee of vergelijkbare pillen heeft gewisseld. en is er iemand die weet of je zo weer je kilo's dan kwijtraakt? alvast bedankt!

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:53

hihi meeste mensen vinden aankomen wel een probleem, ben je van jezelf zo dun dan Gaaaap

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:43

volgens mij val je van Yasmin wel af..
sinds ik er aan ben bijna 10 kg afgevallen, geen idee of het door die pil komt. ik heb best wel last van humeurigheid met Yasmin maar ik denk dat ik dat met elke pil heb ><

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:10

o ja en dat is bij mij dus niet de bedoeling helaas.
@marjoeisla": ja hiervoor was ik erg dun en dat hoeft van mij niet meer terug.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:02

cloaca schreef:
volgens mij val je van Yasmin wel af..
sinds ik er aan ben bijna 10 kg afgevallen, geen idee of het door die pil komt. ik heb best wel last van humeurigheid met Yasmin maar ik denk dat ik dat met elke pil heb ><

Ik ben van mn pil (microgynon) echt zeer chagerijnig en/of wisselend in mn humeur. Dat was wel een reden voor mij om een andere oplossing te zoeken.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:35

Van de week de nuvaring bij de apotheek gehaald.
Van die bijsluiter word je ook blij Haha!.
Mogelijke bijwerkingen, vaak voorkomend: migraine, gewichtstoename, stemmingwisselingen, acne, minder zin in sex en ga maar door.. hihi.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:09

zweetvos schreef:
Van de week de nuvaring bij de apotheek gehaald.
Van die bijsluiter word je ook blij Haha!.
Mogelijke bijwerkingen, vaak voorkomend: migraine, gewichtstoename, stemmingwisselingen, acne, minder zin in sex en ga maar door.. hihi.

Ja vreselijk he! Je zou toch maar alle bijwerkingen hebben Bloos!. Er waren ook zulk soort bijwerkingen bij de mg 50, gelukkig nog niks van gemerkt! Ik heb alleen donderdag mijn laatste pil gehad, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Geen ramp natuurlijk, hoe minder ongesteld hoe beter Haha!, maar dit kan toch gewoon een keer gebeuren? Ik hoef me nu toch geen zorgen te maken? Tong uitsteken

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:43

nou ik ben juist aan de pil begonnen in de eerste instantie, omdat ik er gék van werd dat het altijd 'zomaar' ineens zo kon zijn dat ik ongesteld was, en superonregelmatig... Daar wordt je onzeker van hoor Knipoog

Waarom ben je gestopt Annemijn? Kinderwens of iets nieuws proberen?

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 09:27

morgen wordt bij mij de mirena geplaatst...
vind het best wel spannend moet ik toegeven!
ik hoop dat het kwa "pijn" mee valt! en ik er niet veel last van heb....

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:46

bij mij viel het allemaal wel mee gelukkig, erna gewoon lekker in bed filmpjes kijken

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:52

naam schreef:
morgen wordt bij mij de mirena geplaatst...
vind het best wel spannend moet ik toegeven!
ik hoop dat het kwa "pijn" mee valt! en ik er niet veel last van heb....

Ik heb de Mirena sinds 3 okt en bevalt me super.
En tsja die pijn moet maar even Lachen.
Duurt niet zo heel erg lang gelukkig.
En moet ik erbij zeggen, ik werd wel beroerd nadat ie was geplaatst Tong uitsteken
En heb ik asprine genomen en op bed gaan liggen en dan is het zo over Lachen
Wens je veel succes Lachen

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:23

weet iemand als je van pil overstapt of je persee je hele strip af moet maken of al in de eerste week aan de strip van de nieuwe pil kan beginnen? het zijn allebei licht eenfase combinatiepillen voor de duidelijkheid, de 1 microgynon30 en de andere iets wat erop lijkt, alleen dan een lichtere pil.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:52

Ann_S schreef:

ik heb precies hetzelfde als jij, 10 kilo aangekomen die dr absoluut niet vanaf moeten en een onrustige huid. nu moet ik zeggen dat mijn huios nu veel beter is, ik ben nu 9 maanden aan de microgynon 30. Ik wil inmiddels niet over stappen omdat mn huis nu weer normaal is. met uitzondering bij de stopweek Haha!

Leila1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:04

malouuu schreef:
Ann_S schreef:

ik heb precies hetzelfde als jij, 10 kilo aangekomen die dr absoluut niet vanaf moeten en een onrustige huid. nu moet ik zeggen dat mijn huios nu veel beter is, ik ben nu 9 maanden aan de microgynon 30. Ik wil inmiddels niet over stappen omdat mn huis nu weer normaal is. met uitzondering bij de stopweek Haha!

Haha ok, mijn huid is er nu ook heel onrustig van geworden, daarom heb ik nu een andere pil gekregen, hopelijk helpt dat. ik moet alleen nog even wachten tot mijn microgynon strip af is... geen geduld hahaha Tong uitsteken