[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romatjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:17

Is dat niet goed gegaan MissJ.? Volg dit topic nog niet zo lang..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:58

Volgens mij is dit topic ooit begonnen als MissJ haar verhaal omtrent haar borstverkleing en is er later een centraal topic van gemaakt. Ik denk dat ze daar op doelt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:00

Oke

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:00

nou daar ben ik eens weer. het is vandaag een week geleden dat ik ben geopereerd en ik verveel me nu al. ik voel me verder helemaal goed, alleen ben ik beperkt in wat in kan doen. de wonden zien er goed uit. geen last van ontstekingen. (afkloppen). ook kan ik alweer alleen lekker douchen. bh aandoen gaat nog niet zo heel makkelijk. het kriebelt nu ook een beetje aan alle kanten, waarschijnlijk van dat de wonden aan het genezen zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:05

Klopt, wat je voelt is het genezingsproces. En dat kriebelen blijf je nog wel even voelen... Fijn dat alles zo goed is gegaan! Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:29

romatjuh schreef:

Wat Falona zegt klopt. Ja Maargoed, die uitstekende stukjes zijn weggeknipt door een co-assistent. Iets te fanatiek, want een dag later zijn bij mijn linkerborst, waar ze me ook erg zeer deed, een aardig aantal hechtingen losgelaten. Scheve mond

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:43

ik hoop echt dat het bij mij zo voorspoedig blijft gaan. ben ook zo blij met het resultaat. heb nog nooit zulke mooie borsten gehad. de tepels zitten wel vrij naar onderen, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

hadden jullie er veel last van dat alles bont en blauw was? ik heb namelijk alleen rond de tepel wat geel, maar voor de rest niets.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:45

Bij mij was er ook nauwelijks bont en blauw te zien, maar ik heb foto's gezien...
Het is denk ik ook maar net afhankelijk van hoe makkelijk je blauwe plekken krijgt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:46

ja dat denk ik ook wel. bij mij laat de tape ook al een beetje los. het was ook niet erg als het er vanzelf af ging. heb maandag over een week de vervolgafspraak.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:02

Na heel lang twijfelen heb ik vorige week ook de eerste stap gezet en een doorverwijzing aan de huisarts gevraagd. (ik heb een G-cup)
12 juni moet ik er heen voor een eerste consult. Ik vind het onzettend eng eigenlijk. Ik kom nooit bij de dokter, mankeer nooit wat en ziekenhuizen zijn me al helemaal vreemd.

Tientjuh, mocht je de volgende dag al naar huis? In het foldertje wat ik van het ziekenhuis kreeg, stond dat ik een kleine week in het ziekenhuis moest blijven.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:09

ja, de volgende dag al. ik ben vorige week vrijdag geholpen en zaterdags naar huis gegaan. zodra de drains eruit mogen, mocht je ook naar huis. Dat doen ze tegenwoordig al heel snel zodra je je goed voelt.

Het is echt absoluut niet eng. ik zou het zo weer overdoen, want het is me 100% meegevallen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:14

Ik ken niemand die 'een kleine week' in het ziekenhuis heeft gelegen voor zo'n ingreep. Hooguit drie dagen. Zodra de drains eruit zijn, kijken ze het heel even aan en dan mag je naar huis als alles goed gaat. Maar het is wel slim van ze om in het foldertje te zetten dat het een kleine week kan duren. Beter te ruime verwachtingen vormen dan te krappe.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:19

OK, dank je wel voor je snelle antwoord! Ik vind het nog steeds eng, maar ik ben zo blij dat ik de stap heb gezet. Het lijkt me heerlijk om volgend jaar in de zomer eens zonder een strakke, warme bodywarmer te rijden om het zaakje in gareel te houden.....
gewoon lekker in een een leuk, passend, shirtje. Niet snel een zijpad inschieten met Clover of toch maar weer naar stap gaan omdat er een man me tegemoet komt lopen in het bos......

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:21

ik doe nu ook niets anders dan al de fel gekleurde shirtjes voor de dag halen en aantrekken. heb van mijn buurmeisje ( njah 26 jaar ofzo) al een bh gekregen, gewoon voor de grap. is zo leuk om te zien. ben er zo blij mee.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:49

MissJ schreef:
romatjuh schreef:

Wat Falona zegt klopt. Ja Maargoed, die uitstekende stukjes zijn weggeknipt door een co-assistent. Iets te fanatiek, want een dag later zijn bij mijn linkerborst, waar ze me ook erg zeer deed, een aardig aantal hechtingen losgelaten. Scheve mond

Dat is knap vervelend geweest dan.. Zijn daar de littekens minder mooi geworden of zie je t niet? Bij mij zie je wel een kleine verdikking waar de knoopjes hebben gezeten.. Ben benieuwd of dat wegtrekt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:52

tientjeh schreef:
nou daar ben ik eens weer. het is vandaag een week geleden dat ik ben geopereerd en ik verveel me nu al. ik voel me verder helemaal goed, alleen ben ik beperkt in wat in kan doen. de wonden zien er goed uit. geen last van ontstekingen. (afkloppen). ook kan ik alweer alleen lekker douchen. bh aandoen gaat nog niet zo heel makkelijk. het kriebelt nu ook een beetje aan alle kanten, waarschijnlijk van dat de wonden aan het genezen zijn.

Ook al voel je je goed, wel rustig aan blijven doen he.! Ik heb in die tijd echt ontzettend veel boeken gelezen Clown .. Nu lijken die 6 weken zooooooooo lang, maar als alles achter de rug is denk je echt ''6 weken viel best mee''

En ik moest ook een nachtje blijven slapen in de kliniek.. Ik had gelukkig geen drains nodig.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:10

Ik zou 6 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Het werden er 5, het gebeurt dus wel! Niet omdat het zo slecht ging ofzo... maar gewoon ter controle. Wat bij mij ook nodig bleek want mijn hartslag was veel te hoog de dagen na de operatie. Uiteindelijk mocht ik naar huis met medicijnen om de hartslag omlaag te brengen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:18

ik heb drie dagen in principe in het ziekenhuis gelegen. ik werd om 1 uur geopereerd en ik moest 2 nachten blijven en toen mocht ik om tien uur de deur uit gestuurd! ik vond het echt verschrikklijk Boos! !
Gelukkig is alles goed gegaan tientjeh! bij mij was één borst bont en blauw. Maar ik moet zeggen dat ik heel snel blauwe plekken krijg en dat ik een erg gevoelige huid enz ook heb!
Verder had ik aan de onderkant van de "anker" nietjes gekregen en verder alleen oplosbare hechtingen en plaktape de eerste paar dagen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:15

Ik ben maar één nachtje gebleven. Moest er de dag van de operatie om 9 uur zijn en was rond 15 aan de beurt. Dag erop stond ik voor 12 al weer buiten.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:18

Ik ben 2 nachten gebleven en achteraf gezien had ik beter nog wat langer kunnen blijven want mijn drains waren er wat te vroeg uitgegaan.
Ik was dus wel bont en blauw, vooral op de plaatsen waar de drains hadden gezeten. Ben er zelfs een keer extra voor naar controle gegaan maar het was niets ernstigs.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:59

wanneer zijn bij jullie de pleisters bij de drains eraf gegaan? want bij mij laten ze nu steeds iets meer los, vooral door het douchen, gaat steeds iets verder. het gewone tape ook al. wat onder de borsten door loopt.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:07

pleisters op de drains Blond

Nee dat had ik volgens mij niet.
ik weet alleen dat de hechtpleisters er bij mij af mochten toen ook de hechtingen (nietjes) eruit gingen. Lips are sealed

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:11

ja van die grote vierkante pleisters op de wondjes van de drains. ik heb binnenhuidse hechtingen en de buitenkant geplakt. dus hechtingen eruit halen hoef ik niet. wel moet ik volgende week maandag terug komen voor controle

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:25

Oh dat had ik ook niet. Ik moest die hechtingen eruit laten halen evenals die onder de tepel tot aan onderaan je borst.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:46

waren de wondjes van de drains bij jullie gewoon open? dus natijd er niets meer overheen?